Noodpakket HELPPP
zaterdag 14 maart 2026 om 18:41
Het is witjes-en-watjes-zaterdag en zo kom ik ineens aan het denken over het noodpakket. Daar zijn al verschillende topics over geweest. Daarin meen ik gelezen te hebben dat sommige mensen hun noodgedoetje in een tas hebben klaargezet.
Dat lijkt handig, maar nu ik erover nadenk kan ik niet verzinnen waarom. Bij brand wil je snel het belangrijkste pakken, maar dat is toch niet je noodradio en 10 liter water? Bij een giframp wil je de ramen dichtdoen in plaats van naar buiten rennen. En bij een overstroming, dan is het toch niet je eerste zorg of je voldoende kaarsen hebt?
Kortom, ik snap het niet. Waarom moet alles in één tas? Wie legt het uit?
Dat lijkt handig, maar nu ik erover nadenk kan ik niet verzinnen waarom. Bij brand wil je snel het belangrijkste pakken, maar dat is toch niet je noodradio en 10 liter water? Bij een giframp wil je de ramen dichtdoen in plaats van naar buiten rennen. En bij een overstroming, dan is het toch niet je eerste zorg of je voldoende kaarsen hebt?
Kortom, ik snap het niet. Waarom moet alles in één tas? Wie legt het uit?
zaterdag 14 maart 2026 om 19:49
zaterdag 14 maart 2026 om 19:50
Dat zegt ik ook niet, dat de nieuwsvoorzieningen niet goed zijn. Ik heb vertrouwen in de overheid en denk niet dat ministers ons niet goed voorlichten, al dan niet bewust. Maar in Limburg zijn er regelmatig overstromingen geweest. In Duitsland was, ik meen vorig jaar, een hele woonwijk weggespoeld. Ik heb het even opgezocht, maar in 2021 zijn er in Duitsland tientallen, zo niet honderden mensen omgekomen door overstromingen.
Als we alles zien aankomen, zoals jij zegt, dan hadden die mensen toch ook kunnen vluchten?
Je ziet dus niet alles aankomen.
zaterdag 14 maart 2026 om 19:54
En welke buren je dus graag een minuut of wat met hun hoofd onder water duwt.jorchugh_jor schreef: ↑14-03-2026 19:49Als je verder klikt, kan je op straatniveau inzoomen of er droge verdiepingen in de buurt zijn.
Ik vind dat ze m interactief moeten maken. Dat je zelf kan inkleuren bij welke buren je wel even kunt schuilen en welke binnen een halfuur moordneigingen bij je losmaken.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Ik heb zelf een droge verdieping en vliering en mooi dat ik geen buren binnenlaat die mijn noodvoorraad opvreten en zuipen en op mijn postmerk moeten.jorchugh_jor schreef: ↑14-03-2026 19:49Als je verder klikt, kan je op straatniveau inzoomen of er droge verdiepingen in de buurt zijn.
Ik vind dat ze m interactief moeten maken. Dat je zelf kan inkleuren bij welke buren je wel even kunt schuilen en welke binnen een halfuur moordneigingen bij je losmaken.
Everything is possible for the one who believes.
Calamitycat schreef: ↑14-03-2026 19:54En welke buren je dus graag een minuut of wat met hun hoofd onder water duwt.
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 14 maart 2026 om 21:35
Dingetjes en dangetjes.
zaterdag 14 maart 2026 om 21:42
En dat ging ook heel snel, ik denk dat de slachtoffers op dat moment niet aan hun noodpakket dachten.Calamitycat schreef: ↑14-03-2026 19:47Je hebt blijkbaar geen idee.
Er was in Limburg in 2021 nog een zware overstroming.
zaterdag 14 maart 2026 om 21:43
Tuurlijk, bij jou staat je hele noodpakket in een tas bij de voordeur. Het past niet eens in een tas. Bij een ramp pak je bij elkaar wat accuut nodig is. Kan dat niet dan ga je met niks. Heb je tijd dan is het handig verzamelen. En te weten waar wat ligt. Niet meer en niet minder.
Afkoelen heeft gewerkt
zaterdag 14 maart 2026 om 21:49
Onze begane grond en 1e verdieping lopen dan onder. Zolderverdieping blijft droog. Bij de buren blijft de zolder niet droog, die liggen net iets lager. (Een van de laagste punten in Nederland). Zal denk ik niet heel snel gaan, want de rivier is niet om de hoek.jorchugh_jor schreef: ↑14-03-2026 19:15Wisten jullie dat er een site is waar je op kunt zoeken hoever je onder water komt te staan?![]()
zaterdag 14 maart 2026 om 22:03
Lijkt mij ook niet, dat ging inderdaad zo snel dat ze daar waarschijnlijk niet eens tijd voor hadden.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
zaterdag 14 maart 2026 om 22:06
Dat bedoelde ik niet. Je praat poep als je denkt dat het je niet kan overvallen in Nederland.Redhead70 schreef: ↑14-03-2026 21:43Tuurlijk, bij jou staat je hele noodpakket in een tas bij de voordeur. Het past niet eens in een tas. Bij een ramp pak je bij elkaar wat accuut nodig is. Kan dat niet dan ga je met niks. Heb je tijd dan is het handig verzamelen. En te weten waar wat ligt. Niet meer en niet minder.
zaterdag 14 maart 2026 om 23:19
Iedereen verzuipt.
https://www.newscientist.nl/nieuws/de-z ... e-dachten/
Of niet. Vul dan uw dagen met opluchting.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 15 maart 2026 om 00:28
https://speld.nl/2026/03/11/partij-tege ... -opheffen/jorchugh_jor schreef: ↑14-03-2026 22:330.0 meter, dat is Hengelo.
Dan heb je heel andere problemen.
Wij bestaan na 18 maart niet meer. Maarja, of dat nou een vooruit-of een achteruitgang is...
Ik hoop op een Anschluss.
zondag 15 maart 2026 om 00:55
0,5m maar dus ik hoef geen buren op te vangen. Wel mijn vriend zie ik want daar komt het 3m.jorchugh_jor schreef: ↑14-03-2026 19:49Als je verder klikt, kan je op straatniveau inzoomen of er droge verdiepingen in de buurt zijn.
Ik heb geen noodpakket eerlijk gezegd. Enige wat ik wel echt wil inslaan is water.
Terug van weggeweest
zondag 15 maart 2026 om 08:11
Karrota schreef: ↑15-03-2026 00:28https://speld.nl/2026/03/11/partij-tege ... -opheffen/
Wij bestaan na 18 maart niet meer. Maarja, of dat nou een vooruit-of een achteruitgang is...
Ik hoop op een Anschluss.
zondag 15 maart 2026 om 08:13
Of ga een ark bouwen.feow schreef: ↑14-03-2026 23:19Iedereen verzuipt.
zondag 15 maart 2026 om 09:15
Hier heb ik wel een en ander in een fysieke doos liggen.
Als het gewoon in de kast ligt is het dagelijkse voorraad. Die wordt gebruikt en aangevuld wanneer nodig.
Op dit moment bijvoorbeeld maar zo'n 3 rollen wc-papier in huis. Grapte gisteren toevallig tegen man dat er nu geen pandemie moet uitbreken!
Maar morgen liggen er dus weer 20 rollen extra.
Zo ook met kaarsen. Die liggen er nu ruim voldoende, maar kan zomaar op raken.
Gasfles is nagenoeg vol, maar aan het einde van het bbq-seizoen zal er niet veel meer inzitten. Of hij was leeg en net weer aangevuld.
Kaarsen met wat aanstekers, een zaklamp met batterijen, wat noodzakelijke medicatie etc. hebben we dus in een doosje ergens in een kast gezet.
Als het gewoon in de kast ligt is het dagelijkse voorraad. Die wordt gebruikt en aangevuld wanneer nodig.
Op dit moment bijvoorbeeld maar zo'n 3 rollen wc-papier in huis. Grapte gisteren toevallig tegen man dat er nu geen pandemie moet uitbreken!
Maar morgen liggen er dus weer 20 rollen extra.
Zo ook met kaarsen. Die liggen er nu ruim voldoende, maar kan zomaar op raken.
Gasfles is nagenoeg vol, maar aan het einde van het bbq-seizoen zal er niet veel meer inzitten. Of hij was leeg en net weer aangevuld.
Kaarsen met wat aanstekers, een zaklamp met batterijen, wat noodzakelijke medicatie etc. hebben we dus in een doosje ergens in een kast gezet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in