Noodpakket HELPPP

14-03-2026 18:41 98 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is witjes-en-watjes-zaterdag en zo kom ik ineens aan het denken over het noodpakket. Daar zijn al verschillende topics over geweest. Daarin meen ik gelezen te hebben dat sommige mensen hun noodgedoetje in een tas hebben klaargezet.

Dat lijkt handig, maar nu ik erover nadenk kan ik niet verzinnen waarom. Bij brand wil je snel het belangrijkste pakken, maar dat is toch niet je noodradio en 10 liter water? Bij een giframp wil je de ramen dichtdoen in plaats van naar buiten rennen. En bij een overstroming, dan is het toch niet je eerste zorg of je voldoende kaarsen hebt?

Kortom, ik snap het niet. Waarom moet alles in één tas? Wie legt het uit?
Redhead70 schreef:
14-03-2026 19:42
Opnieuw. Ik bedoel dat in Nederland de nieuwsvoorziening echt inmiddels goed op orde is. Lage waterstand, hoge waterstand, grondwater en meer. Daar zit geen minister gezellig te lunchen op een erg onder het mom, ach wat water.

Je praat poep. Echt.
Redhead70 schreef:
14-03-2026 19:42
Opnieuw. Ik bedoel dat in Nederland de nieuwsvoorziening echt inmiddels goed op orde is. Lage waterstand, hoge waterstand, grondwater en meer. Daar zit geen minister gezellig te lunchen op een erg onder het mom, ach wat water.

Dat zegt ik ook niet, dat de nieuwsvoorzieningen niet goed zijn. Ik heb vertrouwen in de overheid en denk niet dat ministers ons niet goed voorlichten, al dan niet bewust. Maar in Limburg zijn er regelmatig overstromingen geweest. In Duitsland was, ik meen vorig jaar, een hele woonwijk weggespoeld. Ik heb het even opgezocht, maar in 2021 zijn er in Duitsland tientallen, zo niet honderden mensen omgekomen door overstromingen.

Als we alles zien aankomen, zoals jij zegt, dan hadden die mensen toch ook kunnen vluchten?

Je ziet dus niet alles aankomen.
Mensen, dit gaat er niet over òf Nederland overstroomt, maar of je de tijd hebt om je tas te pakken als het gebeurt. En of die dan naast de brand-tas en de cyberaanval-tas staat.
jorchugh_jor schreef:
14-03-2026 19:49
Als je verder klikt, kan je op straatniveau inzoomen of er droge verdiepingen in de buurt zijn.

Ik vind dat ze m interactief moeten maken. Dat je zelf kan inkleuren bij welke buren je wel even kunt schuilen en welke binnen een halfuur moordneigingen bij je losmaken.
En welke buren je dus graag een minuut of wat met hun hoofd onder water duwt.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
jorchugh_jor schreef:
Als je verder klikt, kan je op straatniveau inzoomen of er droge verdiepingen in de buurt zijn.

Ik vind dat ze m interactief moeten maken. Dat je zelf kan inkleuren bij welke buren je wel even kunt schuilen en welke binnen een halfuur moordneigingen bij je losmaken.
Ik heb zelf een droge verdieping en vliering en mooi dat ik geen buren binnenlaat die mijn noodvoorraad opvreten en zuipen en op mijn postmerk moeten.
Everything is possible for the one who believes.
Calamitycat schreef:
14-03-2026 19:54
En welke buren je dus graag een minuut of wat met hun hoofd onder water duwt.
:idee:
Wat is witjes-en-watjes?
Mijniebelle schreef:
14-03-2026 20:31
Wat is witjes-en-watjes?
Dingetjes en dangetjes.
Calamitycat schreef:
14-03-2026 19:47
Je hebt blijkbaar geen idee.
Er was in Limburg in 2021 nog een zware overstroming.
En dat ging ook heel snel, ik denk dat de slachtoffers op dat moment niet aan hun noodpakket dachten.
vivapimpelmees schreef:
Je praat poep. Echt.
Tuurlijk, bij jou staat je hele noodpakket in een tas bij de voordeur. Het past niet eens in een tas. Bij een ramp pak je bij elkaar wat accuut nodig is. Kan dat niet dan ga je met niks. Heb je tijd dan is het handig verzamelen. En te weten waar wat ligt. Niet meer en niet minder.
Afkoelen heeft gewerkt
jorchugh_jor schreef:
14-03-2026 19:15
Wisten jullie dat er een site is waar je op kunt zoeken hoever je onder water komt te staan? o_o
Onze begane grond en 1e verdieping lopen dan onder. Zolderverdieping blijft droog. Bij de buren blijft de zolder niet droog, die liggen net iets lager. (Een van de laagste punten in Nederland). Zal denk ik niet heel snel gaan, want de rivier is niet om de hoek.
Phlox24 schreef:
14-03-2026 21:42
En dat ging ook heel snel, ik denk dat de slachtoffers op dat moment niet aan hun noodpakket dachten.
Lijkt mij ook niet, dat ging inderdaad zo snel dat ze daar waarschijnlijk niet eens tijd voor hadden.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Redhead70 schreef:
14-03-2026 21:43
Tuurlijk, bij jou staat je hele noodpakket in een tas bij de voordeur. Het past niet eens in een tas. Bij een ramp pak je bij elkaar wat accuut nodig is. Kan dat niet dan ga je met niks. Heb je tijd dan is het handig verzamelen. En te weten waar wat ligt. Niet meer en niet minder.
Dat bedoelde ik niet. Je praat poep als je denkt dat het je niet kan overvallen in Nederland.
Moiren schreef:
14-03-2026 19:46
Maar 1,5 meter! Wat een teleurstelling.
0,0 meter. Ik mag niet meer meedoen in dit topic.
Karrota schreef:
14-03-2026 22:25
Zit je daar met je noodpakket. Met een beetje mazzel kans op een aardbeving?
Karrota schreef:
14-03-2026 22:25
Jawel hoor. Ik durf best te garanderen dat de stroom een keer uitvalt. Ik weet niet of daar ook een site voor is.
0.0 meter, dat is Hengelo.
Dan heb je heel andere problemen.
Iedereen verzuipt.

https://www.newscientist.nl/nieuws/de-z ... e-dachten/

Of niet. Vul dan uw dagen met opluchting.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
jorchugh_jor schreef:
14-03-2026 22:33
0.0 meter, dat is Hengelo.
Dan heb je heel andere problemen.
https://speld.nl/2026/03/11/partij-tege ... -opheffen/

Wij bestaan na 18 maart niet meer. Maarja, of dat nou een vooruit-of een achteruitgang is...
Ik hoop op een Anschluss.
jorchugh_jor schreef:

0,5m maar dus ik hoef geen buren op te vangen. Wel mijn vriend zie ik want daar komt het 3m.
Ik heb geen noodpakket eerlijk gezegd. Enige wat ik wel echt wil inslaan is water.
Terug van weggeweest
Karrota schreef:
15-03-2026 00:28
https://speld.nl/2026/03/11/partij-tege ... -opheffen/

Wij bestaan na 18 maart niet meer. Maarja, of dat nou een vooruit-of een achteruitgang is...
Ik hoop op een Anschluss.
:D
feow schreef:
14-03-2026 23:19
Iedereen verzuipt.

https://www.newscientist.nl/nieuws/de-z ... e-dachten/

Of niet. Vul dan uw dagen met opluchting.
Of ga een ark bouwen.
Maar stel ik ga een ark bouwen… dan hoop ik wel dat het water langzamer komt dan hier voorspeld. Ik verwacht wel een paar dagen nodig te hebben om de mensen in Artis zover te krijgen dat ik de mieteneter mee mag nemen.
Hier heb ik wel een en ander in een fysieke doos liggen.
Als het gewoon in de kast ligt is het dagelijkse voorraad. Die wordt gebruikt en aangevuld wanneer nodig.
Op dit moment bijvoorbeeld maar zo'n 3 rollen wc-papier in huis. Grapte gisteren toevallig tegen man dat er nu geen pandemie moet uitbreken!
Maar morgen liggen er dus weer 20 rollen extra.
Zo ook met kaarsen. Die liggen er nu ruim voldoende, maar kan zomaar op raken.
Gasfles is nagenoeg vol, maar aan het einde van het bbq-seizoen zal er niet veel meer inzitten. Of hij was leeg en net weer aangevuld.
Kaarsen met wat aanstekers, een zaklamp met batterijen, wat noodzakelijke medicatie etc. hebben we dus in een doosje ergens in een kast gezet.
O dat is wel slim. Dat het bij elkaar ligt zodat je ziet wat de voorraad is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven