Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 650 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Bij de Jumbo kun je gewoon puntzakken (ouderwets) snoep kopen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
smorre schreef:
20-03-2026 22:24
Misschien raar
Maar sommige mensen hebben gewoon een hoofd dat ik wil slaan.
Zonder reden.

Meer mensen hier bekend mee?

Zeker. Met een stoel meestal.

En nu heb ik een hersenschudding en zit elk geluid me dwars en wil ik iedereen nog meer slaan. De buren bijvoorbeeld, omdat ze praten in de tuin. Prá-ten!

En mezelf omdat ik een kluns ben en omdat ik toch weer veel teveel op schermpjes zit te turen terwijl ik dat niet moet doen. Maar ja jezelf slaan met een stoel als je een hersenschudding hebt is ook weer zowat.
Tjezus, wat vals
NellieVermicelli schreef:
20-03-2026 22:21
Die theereclame- ben jij al wakkerr??-waar die vent kokend water inschenkt vanaf een hoogte van een meter als een of andere psychopaat. De fak!!
Leuk beschreven :-D
Welke is dat?
Vrouwen die zeggen dat zijzelf of een andere volwassen vrouw “kattig” doet.

Wat is dat voor een kleine-meisjeswoord? Zijn volwassen mannen ooit kattig?
Wat betekent kattig en bestaat er een genderneutrale variant?
jorchugh_jor schreef:
21-03-2026 09:57
Vrouwen die zeggen dat zijzelf of een andere volwassen vrouw “kattig” doet.

Wat is dat voor een kleine-meisjeswoord? Zijn volwassen mannen ooit kattig?
Wat betekent kattig en bestaat er een genderneutrale variant?
Of een variant: "Nah, kattekop!".

En sommige volwassen mannen zijn ronduit honds.
okernoot wijzigde dit bericht op 21-03-2026 11:27
0.26% gewijzigd
Oh ja, sommige tv reclames kunnen zo irritant zijn inderdaad.
Bijvoorbeeld met die man die naakt over straat gaat met een ovenschaal voor zijn jongeheer. Omdat hij een weddenschap heeft verloren over een vaatwastablet.
Ik weet dat reclames soms bewust gemaakt zijn om irritatie op te wekken. Dan blijft het namelijk langer hangen. Is echt zo!
Maar na 1000x weten we het wel een keer!
smorre schreef:
20-03-2026 22:24
Misschien raar
Maar sommige mensen hebben gewoon een hoofd dat ik wil slaan.
Zonder reden.

Meer mensen hier bekend mee?
Ja, dat is een algemeen begrip zelfs. Google maar eens op punchable face.
Nothing happens for a reason
Fibonaci schreef:
20-03-2026 19:23
Ik raak mateloos agressief van mensen die fluiten. Ok als je het echt geweldig kan, red ik het misschien net. Maar alle andere mensen die fluiten wil ik villen.

Ook mensen die in de stilte coupé praten kan ik wel wat doen. Dus ga ik in de niet stilte zitten, waar ik me dan weer niet irriteer aan de pratende medemens :facepalm:
Ja, vreselijk. Of mensen die zingen op de fiets. Die kan ik ook niet uitstaan.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
21-03-2026 10:53
Ja, dat is een algemeen begrip zelfs. Google maar eens op punchable face.

Ik ken dat eigenlijk niet. Het gevoel iemands hoofd te willen slaan zonder reden.

Wél heb ik wel eens gehad dat ik iemand gewoon een ontzettende rotkop vond hebben. Had ik afgelopen week nog!
Die man deed niets verkeerd maar ik kreeg een acute afkeer van zijn hoofd.

Niet heel aardig, dat weet ik.
Popkoren

Van die overdreven blij kijkende swingende Gerda's.
calvijn1 wijzigde dit bericht op 21-03-2026 22:16
76.81% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mensen die iets opschrijven en dan linkshandig zijn. Doe eens normaal denk ik dan.
Hallodaar schreef:
21-03-2026 11:00
Ik ken dat eigenlijk niet. Het gevoel iemands hoofd te willen slaan zonder reden.

Wél heb ik wel eens gehad dat ik iemand gewoon een ontzettende rotkop vond hebben. Had ik afgelopen week nog!
Die man deed niets verkeerd maar ik kreeg een acute afkeer van zijn hoofd.

Niet heel aardig, dat weet ik.
Oh ik wist niet dat dat echt zo bestond.
Het hoeft trouwens niet te betekenen dat iemand een rotkop heeft. Voorbeeld voor mij is Suzan (van Freek). Geen rotkop maar toch wil ik haar hoofd sláán. Bizar gevoel.
calvijn1 schreef:
21-03-2026 11:01
Popkoren

Mensen die moorgen zeggen i.p.v. morgen. Presentatoren van het weer doen vaak, let maar eens op.
Drackie schreef:
20-03-2026 22:17
Ik erger me ook aan het feit dat het zo’n gedoe is om je gebit te onderhouden. Poetsen, flossen, ragen, en dan nog 2x per jaar naar de tandarts en mondhygiëniste (ik moet komende week weer, vandaar), wat een gedoe.

Ach, ik ook. Ik wil ook niet meer naar de mondhygiëniste, dat vind ik zo verschrikkelijk! Mijn gebit is helemaal niet slecht, maar door dat ragen en stoken krijg ik soms wel ellende als stokers die blijven steken tussen twee tanden en ragers die dubbelklappen omdat ze niet passen. Er worden mij ook altijd dure elektrische tandenborstels aangeraden en niet te betalen tandpasta. Ik doe er gewoon niet meer aan mee: een jaarlijkse controle en goed poetsen vind ik genoeg.
smorre schreef:
21-03-2026 11:30
Oh ik wist niet dat dat echt zo bestond.
Het hoeft trouwens niet te betekenen dat iemand een rotkop heeft. Voorbeeld voor mij is Suzan (van Freek). Geen rotkop maar toch wil ik haar hoofd sláán. Bizar gevoel.
Ik heb dat bij vader en moeder Jelies van Een Huis Vol. Heel erg dat gevoel. En het komt niet (alleen) door hun denkbeelden ofzo verder, echt die gezichten. Bij die vader zit het vooral in de stand van zijn mond, ik kan niet uitleggen wat dan precies.
Bepaalde volkszangers of sporters roepen hetzelfde gevoel op. Ik weet even niet wie. Van die hele kleine monden en een bepaalde agressieve uitstraling. Terwijl ik dan bij mijzelf denk: ik ben zelf degene die dat gevoel van slaan krijgt, dus wie is hier nou agressief? :-? Maar ik kan niet naar diegene kijken...
Boudica schreef:
21-03-2026 09:47
Leuk beschreven :-D
Welke is dat?
https://youtu.be/RRmypraduA8?si=XJSVijxOZGAmN3MV
Mijniebelle schreef:
21-03-2026 11:28
Mensen die iets opschrijven en dan linkshandig zijn. Doe eens normaal denk ik dan.

Denk ik ook. En ik ben linkshandig, maar het ziet er zo vreemd uit.
Misschien toch eens hulp zoeken of zoiets, als je echt het gevoel hebt dat je iemand wil gaan meppen om niets.

Ergernissen heb ik ook, maar hoe dat zich vertaalt in een gevoel iemand te willen slaan begrijp ik niet.
Paradise schreef:
21-03-2026 12:13
Misschien toch eens hulp zoeken of zoiets, als je echt het gevoel hebt dat je iemand wil gaan meppen om niets.

Ergernissen heb ik ook, maar hoe dat zich vertaalt in een gevoel iemand te willen slaan begrijp ik niet.
Je neemt dit topic te serieus.
Aah dank je!
Boudica schreef:
21-03-2026 12:22
Je neemt dit topic te serieus.
Het gaat mij niet om dit topic, maar om de fantasieën die mensen hebben.

Was ook wel te verwachten: als dit soort topics maar lang genoeg doorlopen komen geweldsfantasieën vanzelf bovendrijven.
Paradise schreef:

Bij mij uit het agressieve gevoel zich niet letterlijk in willen slaan, daar heb ik de fysieke kracht niet eens voor om dat als "fysiek gevoel" in mijn arm te kunnen voorstellen, maar meer als ik diegene zie keihard met mijn nagels in mijn eigen hand te willen knijpen. :|
cognac schreef:
21-03-2026 12:27
Bij mij uit het agressieve gevoel zich niet letterlijk in willen slaan, daar heb ik de fysieke kracht niet eens voor om dat als "fysiek gevoel" in mijn arm te kunnen voorstellen, maar meer als ik diegene zie keihard met mijn nagels in mijn eigen hand te willen knijpen. :|
Ah ja. Ik snap het.

Ik vind het topic verder vermakelijk en herkenbaar hoor.
Paradise schreef:

Afbeelding
Paradise schreef:

Geeft niks als je het niet in een keer begrijpt, we leggen het graag nog een keer uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven