Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Nolanollie schreef:
25-01-2026 17:16
Wij zoeken een jongensnaam die past bij Lizzy, niet al te hoog in de top 20 staat en een beetje normaal in het buitenland is uit te spreken (familie daar dus Gijs is een minder goed idee ;-) )
Wat ideeën:

Tom
Jim
Nick
Neil
Gary
George
Charlie
Paul
Mick
Adrian
Ben
Bob
Kyan
Silas
Nolanollie schreef:
26-01-2026 20:23
Love Julian en Toby (als in tobias) maar die heeft de echtgenoot helaas geveto-ed... Mace gaat erbij op het lijstje!

Enne, graag juist niet in de top zoveel om te voorkomen dat onze jongen als Noah met nog 36 andere Noah's in de klas komt ;)
Bij Mace denk ik aan dit spul: https://www.smithsonianmag.com/history/ ... 180953239/

Doe dan gewoon Mees, zou ik zeggen. ;-D
Nolanollie schreef:
25-01-2026 17:16
Wij zoeken een jongensnaam die past bij Lizzy, niet al te hoog in de top 20 staat en een beetje normaal in het buitenland is uit te spreken (familie daar dus Gijs is een minder goed idee ;-) )
Senn
Ted
Jack
Bob(by)
Joe
Kay
Cas
Lev
Owen
Quinn
Jay
Pax
Harvie
Sid
Benz
Duuk
Phil
Eli (Elias)
Vic
We zijn weer bezig met het verzamelen van namen 🙈
Wat vinden jullie van de naam Kobi? Uitgesproken als Kobe (zoals Kobe Bryant).
Is Kobi een gekke spelling, of roept het misschien te veel associaties op met de wat ouderwetse meisjesnamen Cobi of Coby?
Gogogadgetgo schreef:
19-03-2026 21:53
We zijn weer bezig met het verzamelen van namen 🙈
Wat vinden jullie van de naam Kobi? Uitgesproken als Kobe (zoals Kobe Bryant).
Is Kobi een gekke spelling, of roept het misschien te veel associaties op met de wat ouderwetse meisjesnamen Cobi of Coby?
Kobe is niet zo mijn smaak, maar verder prima naam. Kobi schrijven en Kobe zeggen vind ik wel echt heel vreemd! Dat klopt volgens mij in geen enkele taal (andersom zou misschien nog kunnen, maar dan nog zou ik het maar raar vinden)
Haha ik snap denk ik niet zo goed wat je bedoelt want Kobe en Kobi worden toch het zelfde uitgesproken ? Of heb ik het verkeerd in mijn hoofd ?🙈
Gogogadgetgo schreef:
19-03-2026 22:20
Haha ik snap denk ik niet zo goed wat je bedoelt want Kobe en Kobi worden toch het zelfde uitgesproken ? Of heb ik het verkeerd in mijn hoofd ?🙈
Kobe = Ko-buh, toch?
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Aahh ja nee ik bedoelde het als koo-bee/bie zo ken ik het in ieder geval van de basketballer Kobe Bryant 😂🙈
Zoals ik het begreep heb je de naam Kobi in gedachten die je als Ko-buh wil uitspreken. Dat vond ik vreemd

Zoals ik het nu begrijp, wil je je kind Kobi noemen, met de uitspraak als die van Kobe Bryant (ko-bie dus)

Ik vind dat zowel Kobe als Kobi kan, wanneer je het uit wil spreken als Ko-bie. Denk wel dat het een naam is die altijd vraagtekens oproept en dat de eerste reactie van mensen vaak "hoe?!" is. Dat is misschien niet leuk voor jullie of het kind.
Het is wel een naam waar ik snel aan zou wennen.
lenthe_ schreef:
20-03-2026 10:17
Zoals ik het begreep heb je de naam Kobi in gedachten die je als Ko-buh wil uitspreken. Dat vond ik vreemd

Zoals ik het nu begrijp, wil je je kind Kobi noemen, met de uitspraak als die van Kobe Bryant (ko-bie dus)

Ik vind dat zowel Kobe als Kobi kan, wanneer je het uit wil spreken als Ko-bie. Denk wel dat het een naam is die altijd vraagtekens oproept en dat de eerste reactie van mensen vaak "hoe?!" is. Dat is misschien niet leuk voor jullie of het kind.
Het is wel een naam waar ik snel aan zou wennen.

Ja, ik realiseerde me later dat mijn toevoeging door Kobe te benoemen om het te verduidelijken het juist verwarrender maakte 🙈. Mocht dit ooit de naam worden, dan zullen we hem waarschijnlijk als Kobi schrijven, zodat de uitspraak meteen duidelijker is. Dank je wel voor je reactie!
Ik vind Kobi zeker een leuke naam! In een Engels talig land zou Kobe duidelijk zijn, maar hier voor de uitspraak is het zeker een idee. Maargoed ik ben ook fan van Toby dus zit wel in die lijn van namen haha
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Kobi vind ik dan weer echt een huisdierennaam. :roll:
Doet me ook nog wel denken aan de peuterboekenserie van 'Kuba.'
Toby/Tobias is vele malen leuker, in mijn bescheiden mening 8-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven