Ik doe het, doe jij het ook?

21-03-2026 19:41 206 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.

De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.

Wat eten jullie met een vork (bestek)?

(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)

Wat eet jij met een vork?

Totaal aantal stemmen: 199

Niets (7%)
Patat (2%)
Pannenkoeken (62%)
Brood (1%)
Patat en pannenkoeken (22%)
Echt àlles, zelfs mijn soep (6%)
Everything is possible for the one who believes.
uggs schreef:
22-03-2026 11:26
Pistoletjes eet ik wel met mijn handen, maar in een hotel eet ik de helften los van elkaar. In een lunchroom inderdaad met mes en vork en dat gaat opzich prima, als je er een goed mes bij krijgt :D
Ja, dat is de truc dan waarschijnlijk, dat goede mes. Maar vaak zijn de borden ook nogal klein dus dat snijden vind ik dan al lastig, of ik ben gewoon een hork dat kan natuurlijk ook ;-D
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
KamilleT schreef:
22-03-2026 11:31
Mensen die hun haaknaald vasthouden als een pen. Hoe kun je dat makkelijker vinden dan bovenhands?
Oh, verkeerde topic.
Mij lukt dat ook niet fatsoenlijk hoor. :-D (pistoletje met mes en vork)

Spaghetti eet ik met een vork trouwens.
Milestone schreef:
22-03-2026 08:36
Friet (sorrie, het is echt friet waar ik vandaan kom) eet ik mijn handen. Een voor een en dan elk frietje eerst in de mayo dopen.
En ik ben heel raar, want ik eet sperziebonen het liefst op dezelfde manier, maar dan met appelmoes ipv mayo.

Pannenkoek eet ik wel met mes en vork.
Ik eet sperziebonen ook het liefst als frietjes, maar dan zonder ergens in te dippen.
Iedereen moet het gewoon echt lekker zelf weten. Ik begrijp niet waarom sommigen neerkijken op mensen die niet (precies op de juiste manier ook nog) met mes en vork eten. En dan ook nog dat ze het dan wel niet geleerd zullen hebben, want het bestaat gewoon niet dat iemand zelf kan kiezen voor een andere methode.

Brood dubbel vouwen en met de handen eten: werkelijk niets mis mee.
Zeflde voor brood met een kroket. Of voor lopend eten trouwens.
Of die pannenkoek, prima als jij dat met je handen eet, zolang je maar niet je handen aan mijn spullen afveegt eet jij het gewoon hoe jij het het lekkerst vindt.
Alles snijden en prikken, zelfs de soep? Ook lekker doen.
Rabarbara schreef:
21-03-2026 19:59
Patat met een vork als ik in een restaurant ben. Pannenkoeken met mes en vork. Voor de rest met mijn handen. Ik kan vol bewondering kijken naar mensen die een boterham met mes en vork eten, dus dat is wel een nastrevenswaardig doel.
Dat heb ik dan weer bij patat eten met een vork. Ik vind dat zelf onhandig en onprettig, maar voel me in een restaurant toch altijd een beetje onfatsoenlijk en bezwaard wanneer ik patat met mijn handen eet.

Anders dan voor onderweg een boterham dubbelklappen was bij mij thuis absoluut not done, en zo voel ik het ook wanneer mijn partner en diens kinderen dat doen en op die manier hun boterham opeten :D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Iedereen heeft natuurlijk ook weer andere gewoontes thuis. Wij wonen met z'n tweeën en eten allebei op andere tijden ontbijt/lunch. Ook als we allebei thuis zijn. en ook niet aan tafel. We maken een boterham in de keuken en nemen die mee naar de bank om daar op te eten.
Aan tafel alleen met het avondeten, en zelfs dat wordt met een makkelijk bordje pasta weleens op de bank. En op de bank is het nou eenmaal moeilijk eten met mes en vork.
huismuis
Precies Milestone. Ik eet zelden aan tafel.
En het is niet dat ik het niet geleerd heb, mijn vader heeft het me echt wel bijgebracht. Maar ik vind het - zeker thuis - niet nodig.

Iemand zei dat eten met mes en vork langzamer gaat en daardoor beter is.
Ik eet van mezelf al heel langzaam, kauw goed, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
En daarom liever op de bank, met iets te lezen of te kijken - want anders ga ik me echt vervelen. Me, myself and I and food zeg maar. (O)
(en ja, ik eet met aandacht).

Ben ook wel benieuwd: mensen die vaak of altijd alleen eten, eten die aan tafel? En heb je die dan mooi gedekt ook?
Mes en vork.niet prettig zonder.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Brood met de handen, soms gesneden, soms dubbelgevouwen.

Patat met handen.

Pannekoeken mes en vork.

Ik vind nasi of macaroni met een lepel heel vies.
I wanna live my life with the volume full!
Courage schreef:
22-03-2026 12:43
Precies Milestone. Ik eet zelden aan tafel.
En het is niet dat ik het niet geleerd heb, mijn vader heeft het me echt wel bijgebracht. Maar ik vind het - zeker thuis - niet nodig.

Iemand zei dat eten met mes en vork langzamer gaat en daardoor beter is.
Ik eet van mezelf al heel langzaam, kauw goed, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
En daarom liever op de bank, met iets te lezen of te kijken - want anders ga ik me echt vervelen. Me, myself and I and food zeg maar. (O)
(en ja, ik eet met aandacht).

Ben ook wel benieuwd: mensen die vaak of altijd alleen eten, eten die aan tafel? En heb je die dan mooi gedekt ook?

Als ik alleen eet (best vaak), wel aan tafel maar met de krant of de laptop.

Met dochter afwisselend aan tafel of op de bank terwijl we iets samen kijken.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
22-03-2026 13:13

Ik vind nasi of macaroni met een lepel heel vies.

Vies op wat voor manier?
Ik vind het juist handig want dat soort eten schep je, je kunt het niet goed prikken. En als je schept met een vork dan valt het er sneller weer af dan met een lepel.
huismuis
Milestone schreef:
22-03-2026 13:53
Vies op wat voor manier?
Ik vind het juist handig want dat soort eten schep je, je kunt het niet goed prikken. En als je schept met een vork dan valt het er sneller weer af dan met een lepel.
Ik vind het ook niet lekker eten. Net als dat een dubbelgevouwen boterham ook niet lekker smaakt.
Milestone schreef:
22-03-2026 13:53
Vies op wat voor manier?
Met een vork hoor je ook niet te prikken ;)
Je hoort het eten er met je mes op te schuiven.
canis-felis schreef:
22-03-2026 12:25
Dat heb ik dan weer bij patat eten met een vork. Ik vind dat zelf onhandig en onprettig, maar voel me in een restaurant toch altijd een beetje onfatsoenlijk en bezwaard wanneer ik patat met mijn handen eet.

Anders dan voor onderweg een boterham dubbelklappen was bij mij thuis absoluut not done, en zo voel ik het ook wanneer mijn partner en diens kinderen dat doen en op die manier hun boterham opeten :D
Ik denk niet dat ik thuis ooit een dubbelgeklapte boterham heb gekregen.
Of met mes en vork, of in 4, of meer, stukken gesneden.
*poef*
calamitycat wijzigde dit bericht op 23-03-2026 16:57
99.36% gewijzigd
Moiren schreef:
22-03-2026 14:13

Ik weet niet of dat hoort. Ik weet nog van de talloze keren dat ik als kind bij Engelsen thuis aan tafel heb gezeten, en met verbazing toekeek hoeveel zij in 1 keer aan hun vork geprikt kregen. En die aten echt heel netjes op z'n Engels.

Waarom zou je ook niet prikken, een vork heeft toch niet voor niets die vorm?
huismuis
Milestone schreef:
22-03-2026 14:24
Ik weet niet of dat hoort. Ik weet nog van de talloze keren dat ik als kind bij Engelsen thuis aan tafel heb gezeten, en met verbazing toekeek hoeveel zij in 1 keer aan hun vork geprikt kregen. En die aten echt heel netjes op z'n Engels.

Waarom zou je ook niet prikken, een vork heeft toch niet voor niets die vorm?
Tsja, etiquette hè. Ik ben niet zo’n prikker.
Alles. Ik heb echt een hekel aan eten met mijn handen. Mijn handen ruiken dan echt de hele dag naar eten. Ik heb een extreem goede neus dus daar erger ik me dan dood aan. Bovendien eten wij voor de tv dus dan is bestek überhaupt veel handiger.
Moiren schreef:
22-03-2026 14:13
Ik ken volgens “de etiquette” niet anders dan dat je “normale” dingen met eenvork prikt en alleen dingen zoals ragout evt op de vork schuift? Volgens mij zoals Amy het ooit zo beschreven heeft. Ik ga ‘t zo even opzoeken, ben nu benieuwd
Pannenkoeken eet ik met mes en vork. Hoe anders? Ik heb ook nog nooit iemand zijn pannenkoek anders zien eten.
Voor de besteketers, hoe eten jullie taco’s? Ik heb daar echt een hekel aan. Afhappen wordt een rotzooi. Meestal druk ik ze plat en eet dan de beide helften van de taco met wat er aan vulling tussen blijft zitten. De rest gewoon met mes en vork. Het liefst heb ik van die kleine taco bakjes, die kun je redelijk netjes afhappen. Sowieso vind ik het kleutereten dus ik heb het al jaren niet op :)
Moiren schreef:
22-03-2026 14:29
Tsja, etiquette hè. Ik ben niet zo’n prikker.

Ze gebruikten wel het mes erbij hoor, maar dit zijn weer van die dingen die je veel beter aan elkaar uit kunt leggen met beeld erbij :biggrin:
huismuis
Coniglio schreef:
22-03-2026 14:55
Ik ken volgens “de etiquette” niet anders dan dat je “normale” dingen met eenvork prikt en alleen dingen zoals ragout evt op de vork schuift? Volgens mij zoals Amy het ooit zo beschreven heeft. Ik ga ‘t zo even opzoeken, ben nu benieuwd
https://www.dbnl.org/tekst/gros006hoeh0 ... en%20steel.
KamilleT schreef:
22-03-2026 14:57
Voor de besteketers, hoe eten jullie taco’s? Ik heb daar echt een hekel aan. Afhappen wordt een rotzooi. Meestal druk ik ze plat en eet dan de beide helften van de taco met wat er aan vulling tussen blijft zitten. De rest gewoon met mes en vork. Het liefst heb ik van die kleine taco bakjes, die kun je redelijk netjes afhappen. Sowieso vind ik het kleutereten dus ik heb het al jaren niet op :)
Ik eet eigenlijk ook nooit meer taco's, maar dat wordt bij mij dezelfde rotzooi als bij een hamburger.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven