Ik doe het, doe jij het ook?
zaterdag 21 maart 2026 om 19:41
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
Everything is possible for the one who believes.
zondag 22 maart 2026 om 11:49
Ja, dat is de truc dan waarschijnlijk, dat goede mes. Maar vaak zijn de borden ook nogal klein dus dat snijden vind ik dan al lastig, of ik ben gewoon een hork dat kan natuurlijk ook
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Daarom zeg ik liever dingen als: "jij bent de maandag van mijn leven".
zondag 22 maart 2026 om 12:14
Ik eet sperziebonen ook het liefst als frietjes, maar dan zonder ergens in te dippen.Milestone schreef: ↑22-03-2026 08:36Friet (sorrie, het is echt friet waar ik vandaan kom) eet ik mijn handen. Een voor een en dan elk frietje eerst in de mayo dopen.
En ik ben heel raar, want ik eet sperziebonen het liefst op dezelfde manier, maar dan met appelmoes ipv mayo.
Pannenkoek eet ik wel met mes en vork.
zondag 22 maart 2026 om 12:18
Iedereen moet het gewoon echt lekker zelf weten. Ik begrijp niet waarom sommigen neerkijken op mensen die niet (precies op de juiste manier ook nog) met mes en vork eten. En dan ook nog dat ze het dan wel niet geleerd zullen hebben, want het bestaat gewoon niet dat iemand zelf kan kiezen voor een andere methode.
Brood dubbel vouwen en met de handen eten: werkelijk niets mis mee.
Zeflde voor brood met een kroket. Of voor lopend eten trouwens.
Of die pannenkoek, prima als jij dat met je handen eet, zolang je maar niet je handen aan mijn spullen afveegt eet jij het gewoon hoe jij het het lekkerst vindt.
Alles snijden en prikken, zelfs de soep? Ook lekker doen.
Brood dubbel vouwen en met de handen eten: werkelijk niets mis mee.
Zeflde voor brood met een kroket. Of voor lopend eten trouwens.
Of die pannenkoek, prima als jij dat met je handen eet, zolang je maar niet je handen aan mijn spullen afveegt eet jij het gewoon hoe jij het het lekkerst vindt.
Alles snijden en prikken, zelfs de soep? Ook lekker doen.
zondag 22 maart 2026 om 12:25
Dat heb ik dan weer bij patat eten met een vork. Ik vind dat zelf onhandig en onprettig, maar voel me in een restaurant toch altijd een beetje onfatsoenlijk en bezwaard wanneer ik patat met mijn handen eet.
Anders dan voor onderweg een boterham dubbelklappen was bij mij thuis absoluut not done, en zo voel ik het ook wanneer mijn partner en diens kinderen dat doen en op die manier hun boterham opeten
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 22 maart 2026 om 12:32
Iedereen heeft natuurlijk ook weer andere gewoontes thuis. Wij wonen met z'n tweeën en eten allebei op andere tijden ontbijt/lunch. Ook als we allebei thuis zijn. en ook niet aan tafel. We maken een boterham in de keuken en nemen die mee naar de bank om daar op te eten.
Aan tafel alleen met het avondeten, en zelfs dat wordt met een makkelijk bordje pasta weleens op de bank. En op de bank is het nou eenmaal moeilijk eten met mes en vork.
Aan tafel alleen met het avondeten, en zelfs dat wordt met een makkelijk bordje pasta weleens op de bank. En op de bank is het nou eenmaal moeilijk eten met mes en vork.
huismuis
zondag 22 maart 2026 om 12:43
Precies Milestone. Ik eet zelden aan tafel.
En het is niet dat ik het niet geleerd heb, mijn vader heeft het me echt wel bijgebracht. Maar ik vind het - zeker thuis - niet nodig.
Iemand zei dat eten met mes en vork langzamer gaat en daardoor beter is.
Ik eet van mezelf al heel langzaam, kauw goed, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
En daarom liever op de bank, met iets te lezen of te kijken - want anders ga ik me echt vervelen. Me, myself and I and food zeg maar.
(en ja, ik eet met aandacht).
Ben ook wel benieuwd: mensen die vaak of altijd alleen eten, eten die aan tafel? En heb je die dan mooi gedekt ook?
En het is niet dat ik het niet geleerd heb, mijn vader heeft het me echt wel bijgebracht. Maar ik vind het - zeker thuis - niet nodig.
Ik eet van mezelf al heel langzaam, kauw goed, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
En daarom liever op de bank, met iets te lezen of te kijken - want anders ga ik me echt vervelen. Me, myself and I and food zeg maar.
Ben ook wel benieuwd: mensen die vaak of altijd alleen eten, eten die aan tafel? En heb je die dan mooi gedekt ook?
zondag 22 maart 2026 om 13:15
Courage schreef: ↑22-03-2026 12:43Precies Milestone. Ik eet zelden aan tafel.
En daarom liever op de bank, met iets te lezen of te kijken - want anders ga ik me echt vervelen. Me, myself and I and food zeg maar.![]()
Als ik alleen eet (best vaak), wel aan tafel maar met de krant of de laptop.
Met dochter afwisselend aan tafel of op de bank terwijl we iets samen kijken.
I wanna live my life with the volume full!
zondag 22 maart 2026 om 13:53
zondag 22 maart 2026 om 13:56
Ik vind het ook niet lekker eten. Net als dat een dubbelgevouwen boterham ook niet lekker smaakt.
zondag 22 maart 2026 om 14:13
Met een vork hoor je ook niet te prikken
Je hoort het eten er met je mes op te schuiven.
zondag 22 maart 2026 om 14:15
Ik denk niet dat ik thuis ooit een dubbelgeklapte boterham heb gekregen.canis-felis schreef: ↑22-03-2026 12:25Dat heb ik dan weer bij patat eten met een vork. Ik vind dat zelf onhandig en onprettig, maar voel me in een restaurant toch altijd een beetje onfatsoenlijk en bezwaard wanneer ik patat met mijn handen eet.
Anders dan voor onderweg een boterham dubbelklappen was bij mij thuis absoluut not done, en zo voel ik het ook wanneer mijn partner en diens kinderen dat doen en op die manier hun boterham opeten![]()
Of met mes en vork, of in 4, of meer, stukken gesneden.
zondag 22 maart 2026 om 14:24
Ik weet niet of dat hoort. Ik weet nog van de talloze keren dat ik als kind bij Engelsen thuis aan tafel heb gezeten, en met verbazing toekeek hoeveel zij in 1 keer aan hun vork geprikt kregen. En die aten echt heel netjes op z'n Engels.
Waarom zou je ook niet prikken, een vork heeft toch niet voor niets die vorm?
huismuis
zondag 22 maart 2026 om 14:29
Tsja, etiquette hè. Ik ben niet zo’n prikker.Milestone schreef: ↑22-03-2026 14:24Ik weet niet of dat hoort. Ik weet nog van de talloze keren dat ik als kind bij Engelsen thuis aan tafel heb gezeten, en met verbazing toekeek hoeveel zij in 1 keer aan hun vork geprikt kregen. En die aten echt heel netjes op z'n Engels.
Waarom zou je ook niet prikken, een vork heeft toch niet voor niets die vorm?
zondag 22 maart 2026 om 14:53
zondag 22 maart 2026 om 14:55
Ik ken volgens “de etiquette” niet anders dan dat je “normale” dingen met eenvork prikt en alleen dingen zoals ragout evt op de vork schuift? Volgens mij zoals Amy het ooit zo beschreven heeft. Ik ga ‘t zo even opzoeken, ben nu benieuwd
zondag 22 maart 2026 om 14:57
Voor de besteketers, hoe eten jullie taco’s? Ik heb daar echt een hekel aan. Afhappen wordt een rotzooi. Meestal druk ik ze plat en eet dan de beide helften van de taco met wat er aan vulling tussen blijft zitten. De rest gewoon met mes en vork. Het liefst heb ik van die kleine taco bakjes, die kun je redelijk netjes afhappen. Sowieso vind ik het kleutereten dus ik heb het al jaren niet op
zondag 22 maart 2026 om 14:59
zondag 22 maart 2026 om 15:01
Ik eet eigenlijk ook nooit meer taco's, maar dat wordt bij mij dezelfde rotzooi als bij een hamburger.KamilleT schreef: ↑22-03-2026 14:57Voor de besteketers, hoe eten jullie taco’s? Ik heb daar echt een hekel aan. Afhappen wordt een rotzooi. Meestal druk ik ze plat en eet dan de beide helften van de taco met wat er aan vulling tussen blijft zitten. De rest gewoon met mes en vork. Het liefst heb ik van die kleine taco bakjes, die kun je redelijk netjes afhappen. Sowieso vind ik het kleutereten dus ik heb het al jaren niet op![]()
Schelden vind ik zo onbeschaafd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in