Graag meedenken gedrag vriend
dinsdag 24 maart 2026 om 09:59
Ik heb sinds een jaar een vriend, grotendeels voel ik me gelukkig. Hij is lief, behulpzaam en geeft altijd aandacht op de juiste momenten en de juiste manier.
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.
Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.
Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
Maar dat behulpzame is op dit moment juist het probleem. Hij heeft een soort van bekende, een vrouw die hij financieel geholpen heeft. Na haar scheiding heeft hij haar een lening gegeven om alles te kunnen regelen. Dit zou zij terugbetalen.
Nu is haar scheiding het gevolg van haar vreemdgaan met een getrouwde man. Deze relatie heeft niet lang geduurd en daarna heeft ze meerdere getrouwde mannen als relatie gehad. Momenteel heeft zij moeite om het geld terug te betalen, het gaat beetje bij beetje. Sinds ik een relatie met deze man heb wil ze niet meer bij hem komen als ik er ben. Nu twee keer per week bij zijn oom op bezoek, één keer in het weekend en één keer doordeweeks. In het weekend ga ik altijd mee, nou ben ik er laatst achtergekomen dat hij niet naar z’n oom is geweest, maar de hele avond bij vrouw heeft gezeten. Hij weet dat ik dit niet fijn vind omdat zij een echt breker is. Daarom heeft hij aangegeven dat hij daar naartoe gaat omdat hij zich geld wil, zolang hij zijn geld nog niet terug heeft, blijft hij contact met haar houden. Daar heb ik geen enkel probleem mee, wel met het feit dat hij een hele avond bij haar zit en als zij een keer bij hem is en ik ben er dat hij naar buiten moet om bij haar in de auto te zitten en het geld in ontvangst te nemen.
Wij zien elkaar alleen in de weekenden, altijd bij hem thuis. Dit omdat hij veel dieren heeft, doordeweeks komt hij nooit bij mij. Maar dus wel bij deze vrouw. Hij heeft ook gezegd als ik er moeilijk over blijf doen, hij er gewoon niet meer over gaat praten en het dan gewoon verzwijgt. Ik voel me erg gekwetst hierdoor. Ik wil graag weten of dit aan mij ligt en ik een beoordelingsfout maak of dat dit wel een grote rode vlag is
sukov wijzigde dit bericht op 24-03-2026 22:32
0.11% gewijzigd
dinsdag 24 maart 2026 om 21:36
Nee, tuurlijk is dat niet wat je wil, en dat weet hij. Dat is gewoon een manipulerende reactie om jou de mond te snoeren, en dat is in geen enkele relatie acceptabel. Daarmee zegt hij feitelijk: terug in je hok.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:10
dinsdag 24 maart 2026 om 22:14
Bij alles wat we gaan doen, vraagt hij wat ik het liefste wil doen. Als we uiteten gaan, vraagt hij waar ik wil eten. Toen ik een klusjesman wilde inhuren om mij te helpen met een overkapping te bouwen, heeft hij samen met mij de overkapping gebouwd. Als ik het niet tegen hou, betaalt hij alles voor mij.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:15
Dat hoop ik welHexopbezemsteel schreef: ↑24-03-2026 20:48Weet die vrouw ook dat er niets is tussen haar en jouw vriend?
dinsdag 24 maart 2026 om 22:17
Voor mijn gevoel is hij te goed van vertrouwen.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-03-2026 20:24Plus dat een weldenkend iemand een contract opstelt als hij iemand ( een kennis ? ) geld leent.
Mantelzorgt hij voor zijn oom, dat hij daar zo vaak is ?
Hij heeft inderdaad gedeelde mantelzorg voor zijn oom. Zijn oom was altijd als een soort vader voor hem, nog steeds eigenlijk.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:18
Stel dat hij dat zou bedoelen, dan weet hij dat heel erg goed te verbergen. Als ik eerlijk ben, geloof ik niet echt dat hij dat op deze manier bedoelt.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:20
Sukov schreef: ↑24-03-2026 22:14Bij alles wat we gaan doen, vraagt hij wat ik het liefste wil doen. Als we uiteten gaan, vraagt hij waar ik wil eten. Toen ik een klusjesman wilde inhuren om mij te helpen met een overkapping te bouwen, heeft hij samen met mij de overkapping gebouwd. Als ik het niet tegen hou, betaalt hij alles voor mij.
Vind je dit aantrekkelijk? Ik zou zoveel ‘beslis jij maar’ een ontzettende afknapper vinden. Dan kan hij wel betalen, maar hij maakt hiermee jou volledig verantwoordelijk voor de keuzes van de avond.
Maar dat terzijde: hij neemt jouw gevoel niet serieus dus dat is sowieso een mega rode vlag
dinsdag 24 maart 2026 om 22:20
Als er iets in mijn huis gebeuren moet, wat ik zelf (niet alleen)niet kan, dan helpt hij mij. Afgelopen zomer hebben we samen een overkapping in mijn tuin gebouwd. Hij is ook wel bij mij thuis geweest, maar nog nooit boven.
Ik heb zijn kinderen, een aantal van zijn exen ontmoet. Dit zijn overigens aardige vrouwen. Hij heeft mijn kinderen en mijn ex ontmoet.
Vanwege zijn vele dieren zit een vakantie samen er niet in
dinsdag 24 maart 2026 om 22:24
Ik heb inderdaad weinig ervaring met mannen en daten. Het feit dat hij meerdere vrouwen als vriendin heeft gehad heeft mij wel aan het denken gezet. De reden waarom zijn eerste vrouw bij hem weggegaan is, is voor mij volledig duidelijk. Dat was zijn schuld, dat geeft hij ook openlijk toe. Verder geeft hij aan niet echt te snappen waarom de relaties iedere keer mislukken.evelien2010 schreef: ↑24-03-2026 20:12Een aantal zaken vallen mij op. Jij hebt in een zeer lange 30+ relatie gezeten. En wellicht weinig ervaring met andere mannen, relaties en daten. Je was immers volledig gesetteld. Hij daarintegen heeft meerdere relaties gehad. Maar blijkbaar geen vrouw kunnen behouden. Dat zegt wel iets over iemand. En dat zie je nu ook terug in zijn gedrag. Hij gaat volledig zijn eigen gang. Ziet jou als partner niet als prioriteit. Dat is zijn eigen leven. Maar dat iemand in een jaar tijd gewoon niet of nauwelijks bij zijn geliefde komt is echt niet zoals het hoort in een relatie die van 2 kanten komt. En het contact met deze "zielige" vrouw is ook niet ok. Nogmaals een goede stabiele man zal afstand nemen van een dergelijke vrouw met dit soort gedrag. Want het kan zijn eigen relatie schaden. En die hoort prioriteit te zijn. En als hij het al niet zou kunnen zien is hij enorm naïef. Dan wijs jij er nog eens duidelijk op en negeert hij dat en liegt tegen jou.
Ik vrees dat jij niet zo ervaren bent. En hier teveel in meegaat. Tijd om grenzen te stellen of te stoppen.
Ik heb geprobeerd mijn grens aan te geven, maar kan dat niet zo stellig doen. Misschien toch weer bang om alleen achter te blijven, maar misschien ook bang om weer een liefde kwijt te raken..
Ik ben erg in de war door dit alles
dinsdag 24 maart 2026 om 22:26
Ik vind hem niet dom, maar ik snap het ook niet. Een vreemdganger is voor mij ook een afknapper. Zo iemand zou geen vriend van mij kunnen zijn.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:28
Dit heeft voor mij niks met aantrekkelijk zijn te maken. Maar nee, dat vind ik ook niet leuk. Dat zeg ik ook regelmatig. Ik geef aan dat dingen die we samen doen voor ons beiden leuk moet zijn en niet alleen voor mij.Tavistock schreef: ↑24-03-2026 22:20Vind je dit aantrekkelijk? Ik zou zoveel ‘beslis jij maar’ een ontzettende afknapper vinden. Dan kan hij wel betalen, maar hij maakt hiermee jou volledig verantwoordelijk voor de keuzes van de avond.
Maar dat terzijde: hij neemt jouw gevoel niet serieus dus dat is sowieso een mega rode vlag
dinsdag 24 maart 2026 om 22:30
Dat heb ik ook gezegd. Maar dan is zijn reactie dat zij dat niet wil omdat ze bang is mij alsnog te zien. Ze schaamt zich dat ze geld heeft moeten lenen. Daarom was mijn reactie dat ze zich meer moest schamen voor haar gedrag met getrouwde mannen. Hij heeft daarop gezegd dat zodra hij zijn geld terug heeft, hij haar niet meer hoeft te zien en dan dus ook het contact verbreekt
dinsdag 24 maart 2026 om 22:35
Ook dat ja. Goed punt. Zonder contract is het gewoon een gift. En vriendin kan de terugbetaling eindeloos rekken.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-03-2026 20:24Plus dat een weldenkend iemand een contract opstelt als hij iemand ( een kennis ? ) geld leent.
Mantelzorgt hij voor zijn oom, dat hij daar zo vaak is ?
dinsdag 24 maart 2026 om 22:37
Is hij boer?Sukov schreef: ↑24-03-2026 22:20Als er iets in mijn huis gebeuren moet, wat ik zelf (niet alleen)niet kan, dan helpt hij mij. Afgelopen zomer hebben we samen een overkapping in mijn tuin gebouwd. Hij is ook wel bij mij thuis geweest, maar nog nooit boven.
Ik heb zijn kinderen, een aantal van zijn exen ontmoet. Dit zijn overigens aardige vrouwen. Hij heeft mijn kinderen en mijn ex ontmoet.
Vanwege zijn vele dieren zit een vakantie samen er niet in
dinsdag 24 maart 2026 om 22:44
Deze vind ik wel bijzonder. Jouw vriend kiest ervoor om de avond bij haar te zijn en er tegen jou over te liegen. Ongeacht of er wel of niet iets gebeurt tussen hen; hij liegt en dat is niet oké. Ik begrijp niet waarom je hem (of jezelf?) er van wil overtuigen dat je hem wel kan vertrouwen maar haar niet. Een man die over dit soort dingen liegt, is onbetrouwbaar. Welke reden hij ook heeft om te liegen.
dinsdag 24 maart 2026 om 22:50
Hoezo kan hij wel bij haar op de bank gaan zitten, maar niet op jouw bank?
En liegt of verzwijgt ie het dan nog ook.
En dat ie zijn geld mogelijk niet terugziet is toch een gevalletje "gat en blaren".
Hij heeft toch echt zelf geld uitgedeeld zonder iets op papier te zetten.
Daarvoor hoeft ie echt nog niet wekelijks of om de paar weken op haar bank te gaan zitten ... Het is niet dat er geld zit in die bank.
En liegt of verzwijgt ie het dan nog ook.
En dat ie zijn geld mogelijk niet terugziet is toch een gevalletje "gat en blaren".
Hij heeft toch echt zelf geld uitgedeeld zonder iets op papier te zetten.
Daarvoor hoeft ie echt nog niet wekelijks of om de paar weken op haar bank te gaan zitten ... Het is niet dat er geld zit in die bank.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 24 maart 2026 om 23:15
Heb jij enig idee hoelang dit nog gaat duren? Hoeveel moet ze nog betalen en wat geeft ze terug? En dat kan ze gewoon afgeven, overmaken of desnoods door de brievenbus doen hoor.
Al die dieren lijken mij wel een blok aan het been. Hij kan dus nooit weg met jou. Geen nachtje elders slapen dan thuis en geen vakantie (hoewel daar ook oplossingen voor zijn als hij dat zou willen).
Is dit de eerste echte relatie na je scheiding waardoor je bang bent om weer alleen te komen?
Al die dieren lijken mij wel een blok aan het been. Hij kan dus nooit weg met jou. Geen nachtje elders slapen dan thuis en geen vakantie (hoewel daar ook oplossingen voor zijn als hij dat zou willen).
Is dit de eerste echte relatie na je scheiding waardoor je bang bent om weer alleen te komen?
dinsdag 24 maart 2026 om 23:26
Dan gooit ze het in de bus. Of hij loopt even naar buiten. Hij hoeft toch niet bij haar in de auto te gaan zittenSukov schreef: ↑24-03-2026 22:30Dat heb ik ook gezegd. Maar dan is zijn reactie dat zij dat niet wil omdat ze bang is mij alsnog te zien. Ze schaamt zich dat ze geld heeft moeten lenen. Daarom was mijn reactie dat ze zich meer moest schamen voor haar gedrag met getrouwde mannen. Hij heeft daarop gezegd dat zodra hij zijn geld terug heeft, hij haar niet meer hoeft te zien en dan dus ook het contact verbreekt
woensdag 25 maart 2026 om 06:27
Hij is inderdaad een pleaser. Ik heb werkelijk geen flauw idee om hoeveel geld het gaat, heb ik niet gevraagd en hij heeft het niet verteld. Maar het schijnt een behoorlijk bedrag te zijn.
Hij wil het graag cash hebben, ik weet werkelijk niet waarom
woensdag 25 maart 2026 om 06:30
evelien2010 schreef: ↑24-03-2026 23:15Heb jij enig idee hoelang dit nog gaat duren? Hoeveel moet ze nog betalen en wat geeft ze terug? En dat kan ze gewoon afgeven, overmaken of desnoods door de brievenbus doen hoor.
Het zijn iedere keer verschillende bedragen die ze betaald en ze kan het niet door de brievenbus doen omdat er aan de hand handtekening wil hebben voor de ontvangst, wat ik ook wel begrijpelijk vind.
De dieren zijn inderdaad een blok aan zijn been. Hoe lief ik ze ook vind, het drukt wel op onze relatie. Zelfs een dag weggaan is lastig omdat ze gevoerd en de vele honden die hij heeft uitgelaten moeten worden.
Na mijn scheiding ben ik ruim drie jaar alleen geweest, dit is mijn eerste relatie na de scheiding. Ik heb inderdaad ook veel nagedacht of ik bang ben om alleen te blijven, ik ben een mensen mens dus de kans is groot dat dat ook een reden is. De drie jaar dat ik alleen ben geweest, voelde ik me ook best wel eenzaam. Ondanks de kinderen en mijn hond.
woensdag 25 maart 2026 om 06:32
Misschien wel, misschien ben ik bang om alleen achter te blijven. Dat probeer ik voor mezelf ook uit te zoeken, maar mijn hart en mijn verstand spreken elkaar continu tegen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in