* LGZW deel III *
zondag 28 juni 2009 om 21:26
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf
naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Vorige topic
naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Vorige topic
zondag 26 juli 2009 om 14:37
Ik heb het ook via de zorggroep hier gedaan. Die van mij was geen succes (zwangerschapsyoga), maar dat kwam voor 70% door de yogalerares en 30% door de té saaie groep.
Haha, samen bevallen had mijn lief ook niks gevonden. Had ik er ook echt niet doorheen gekregen. IK had het niet eens geprobeerd zelfs...
Kregen net een telefoontje dat de directe collega van lief vannacht vader is geworden. Ze werken met z'n drietjes op één afdeling en zij waren 1 week later uitgerekend dan wij. Zijn dus even voor ons gepiept. Nu wil ik ook, nu mensen die ná mij zijn uitgerekend al voor gaan!
Haha, samen bevallen had mijn lief ook niks gevonden. Had ik er ook echt niet doorheen gekregen. IK had het niet eens geprobeerd zelfs...
Kregen net een telefoontje dat de directe collega van lief vannacht vader is geworden. Ze werken met z'n drietjes op één afdeling en zij waren 1 week later uitgerekend dan wij. Zijn dus even voor ons gepiept. Nu wil ik ook, nu mensen die ná mij zijn uitgerekend al voor gaan!
zondag 26 juli 2009 om 15:12
zondag 26 juli 2009 om 17:07
Hee, Mard eindelijk bevallen?? JEUJ!! Mard, SUPERDUPER VAN HARTE!!!
Goed om te weten dat het met allebei goed gaat, en gelukkig dat iemand zo brutaal was te smsen (ik heb het een week geleden ofzo ook gedaan, Mien, maar toen had mamamard gewoon andere dingen te doen waarom ze zich niet liet zien ) en we nu dus nieuws hebben. Hoera voor MARDMEIS!!
Goed om te weten dat het met allebei goed gaat, en gelukkig dat iemand zo brutaal was te smsen (ik heb het een week geleden ofzo ook gedaan, Mien, maar toen had mamamard gewoon andere dingen te doen waarom ze zich niet liet zien ) en we nu dus nieuws hebben. Hoera voor MARDMEIS!!
zondag 26 juli 2009 om 17:53
Jee, wat goed Mien!!
Gefeliciteerd Mard met je mooie meisje. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is en hoe ze eruit ziet en hoe ze heet en en.. nog veel meer!!
Maar dat komt wel natuurlijk. Geniet eerst maar volop van je mooie meisje!! En kom maar lekker bij. Volgens mij is het inderdaad wel pittig geweest.
Gefeliciteerd Mard met je mooie meisje. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is en hoe ze eruit ziet en hoe ze heet en en.. nog veel meer!!
Maar dat komt wel natuurlijk. Geniet eerst maar volop van je mooie meisje!! En kom maar lekker bij. Volgens mij is het inderdaad wel pittig geweest.
zondag 26 juli 2009 om 18:27

zondag 26 juli 2009 om 18:31

zondag 26 juli 2009 om 18:36
Heel soms ben ik eventjes bang ervoor, south. Meestal niet gelukkig. Meestal heb ik wel zoiets van: kom maar op! Maar de angst neemt wel toe naarmate ik langer zwanger ben nu.
In week 37 wist ik dat ik ergens pijn zou gaan lijden zo tussen dan en vijf weken.
Nu in week 40, weet ik dat ik ergens tussen nu en 12 dagen pijn ga lijden.
Maakt me toch wat angstiger, omdat het zoveel dichterbij komt en niet meer zo wijd open ligt.
In week 37 wist ik dat ik ergens pijn zou gaan lijden zo tussen dan en vijf weken.
Nu in week 40, weet ik dat ik ergens tussen nu en 12 dagen pijn ga lijden.
Maakt me toch wat angstiger, omdat het zoveel dichterbij komt en niet meer zo wijd open ligt.
zondag 26 juli 2009 om 18:57
zondag 26 juli 2009 om 20:15
Nog even een voor Luus geven.
Het komt echt goed en weet je; zo dramatisch is het allemaal echt niet. Had ik ook altijd verwacht. Was eigenlijk juist heel zen geworden door die cursus van toen waarin de docente echt heel goed vertelde dat je een bevalling juist niet met pijn moet associeren. Dat deed ze zo goed dat het mij echt geholpen heeft.
Het komt echt goed en weet je; zo dramatisch is het allemaal echt niet. Had ik ook altijd verwacht. Was eigenlijk juist heel zen geworden door die cursus van toen waarin de docente echt heel goed vertelde dat je een bevalling juist niet met pijn moet associeren. Dat deed ze zo goed dat het mij echt geholpen heeft.
zondag 26 juli 2009 om 20:20
Klopt Pien. Het zijn van die vlagen hoor. Zat vanmiddag nog hard te denken aan de opmerking "het is te doen", die ik vaak hoor van vrouwen die net bevallen zijn.
Hoe moet ik die interpreteren?
* vrijwel iedereen verwacht dat de pijn erger is dan het is?
* de pijn is immens en je kan niet echt aanmoedigen maar je wil ook niet iemand ontmoedigen?
* iedereen kan het, dus jij ook?
* het is ook gewoon te doen?
Nah, ik ga lekker naar bed met mijn boek. Lief komt lekker bij me liggen, al tv kijkend. Lekker knus! Ciao!
Hoe moet ik die interpreteren?
* vrijwel iedereen verwacht dat de pijn erger is dan het is?
* de pijn is immens en je kan niet echt aanmoedigen maar je wil ook niet iemand ontmoedigen?
* iedereen kan het, dus jij ook?
* het is ook gewoon te doen?
Nah, ik ga lekker naar bed met mijn boek. Lief komt lekker bij me liggen, al tv kijkend. Lekker knus! Ciao!
zondag 26 juli 2009 om 20:43
'Het is te doen' is volgens mij een beetje een algemene manier om iets te zeggen zonder positief of negatief te zijn. Je doet het, want je kunt niet terug, en als het achter de rug hebt denk je: dat kon ik dus, blijkbaar. Gewoon omdat je geen keus hebt. Hetzelfde kun je zeggen over jouw zwangerschap, Luus: 'ik hield het vol'. Gewoon omdat je wel moet. Dus nee, het is niet leuk, maar ja: je kunt het!
zondag 26 juli 2009 om 21:15
Eens kijken hoor hoe ik dit kan zeggen.
De pijn is immens is wel heel heftig, maar zo zou ik het niet zeggen. De pijn is niet zozeer immens als wel constant aanwezig waardoor je soms in paniek kan raken. Daarom moet je zorgen dat je vriend je weer rustig weet te krijgen op die momenten. Dat is het belangrijkst denk ik.
En ja, je kan het echt. Je lichaam is er voor gemaakt. Dus ook jij kan het.
De pijn is immens is wel heel heftig, maar zo zou ik het niet zeggen. De pijn is niet zozeer immens als wel constant aanwezig waardoor je soms in paniek kan raken. Daarom moet je zorgen dat je vriend je weer rustig weet te krijgen op die momenten. Dat is het belangrijkst denk ik.
En ja, je kan het echt. Je lichaam is er voor gemaakt. Dus ook jij kan het.
zondag 26 juli 2009 om 21:42
Gefeliciteerd Mard met je eigenste spekmeisje! Geen wonder, ze heeft nog zo lang lekker kunnen groeien. Ik hoop dat alles goed is gegaan, maar dat zal wel, anders had je Mien nooit zo snel terug ge-sms-t. Ben heeeel benieuwd naar de foto's en je verhaal (de korte versie, we leven natuurlijk al 10 dagen met je mee)
Luus, de pijn in immens, echt waar ik zal niet liegen en zeggen dat het best meevalt. En tóch, ik zou het morgen zo weer doen! Caatje had natuurlijk een weeënstorm, maar bij mij was de pijn niet constant en ik kon gewoon praten en lachen tussendoor, dus geen moment paniek. Zodra de eerste weeën beginnen, krijg je er weer zin in. Wedden?
zondag 26 juli 2009 om 21:55
Luus, ik heb exact hetzelfde gevoel als jij hoor...het komt nu echt zo dichtbij! Aan de ene kant superspannend, maar aan de andere kant zo eng...En ik vraag me ook altijd af hoe ik dat moet interpreteren. Maar als ik vrouwen dan hoor zeggen "maar het was het meer dan waard" of zoals Sproet zegt "ik zou het zo weer doen"...dan geeft me dan toch weer vertrouwen. Wat South zegt vind ik ook wel heel gaaf "je bent de volgende, leuk toch?" Zo heb ik er echt nog geen moment over nagedacht.
Sproet, fijne dag gehad?
Sproet, fijne dag gehad?
zondag 26 juli 2009 om 22:05
Luus, moppie, het is voor iedereen anders, een bevalling. Maar het is iets wat je gewoon moet doen, wat je kunt. De ochtend van mijn inleiding had ik zo geen ruk zin in die bevalling. Het is gewoon een gek idee dat je op een bed gaat liggen, helder, nuchter en slecht gehumeurd terwijl je weet dat je tussen dat moment en misschien een uur veel pijn gaat lijden. Maar op de een of andere manier denk je bij elke wee, hey, dit is dus een wee. Cool. En tegen de tijd dat het echt zeer gaat doen zit je er zo in, dat je gewoon doorgaat, verstand op nul en gaan. Dat klinkt heel raar misschien, maar het werkt echt zo. En zoals South ook zegt: Leuk toch dat je de eerstvolgende bent? Dat je tussen nu en 12 dagen je kleine mannetje in het echt kunt zien? Het is echt, echt, echt te doen. En dat zeg ik niet om je gerust te stellen, maar omdat het echt zo is...