DM Instagram van man

24-03-2026 22:15 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil even een mening van jullie horen of dit gek is, of ik er iets achter moet zoeken en of mijn onderbuik gevoel klopt.

Ik en mijn man zijn al 18 jaar samen.
Mijn man heeft een beste vriend die hij al 22 jaar kent. Die vriend heeft ook een vriendin/vrouw waarmee hij al 21 jaar samen is en zij is natuurlijk ook mijn vriendin geworden. Zij heeft weer vriendinnen die ik af en toe zie met feesten en verjaardagen.

1 van die vriendinnen is sinds een jaar nu vrijgezel en ik kwam er laatst achter dat zij via Instagram DM’s stuurt naar mijn man. Ik weet niet precies wat er in die DM’s staan, maar ik weet wel dat ze laatst een reel had gestuurd over het verschil tussen mannen en vrouwen met een soort van knipoog. Een grappige reel met een onderstaande betekenis, zeg maar.
Dit zag ik toevallig omdat ik bij hem zat op de bank en hij opende Instagram en ik zag die reel en daarna van wie die afkwam.
Beide zijn ze niet echt actief op Instagram dus vond dit een beetje vreemd.
Daarna ging ik kijken of ze ook tegelijkertijd online waren. En het kwam vaak overeen.

Nu zit ik al de hele week met een naar onderbuik gevoel die ik maar niet weg krijg.
Ik ben echt geen jaloers persoon dat vind mijn man zelf ook. Ijs koningin noemt hij mij soms haha.
Maar dit gevoel heb ik maar 1 keer gehad toen mijn hormonen flink in de war waren door mijn zwangerschap. Toen zag ik overal wat achter.

Dus nu is mijn vraag zie ik spoken? Moet ik het los laten want het is maar een reel?
Moet ik meteen op de man afstappen? Maar wil niet overkomen als een hysterische vrouw.

Alvast bedankt.
Leef en doe je ding
Venusss schreef:
25-03-2026 10:10
Denk dat je dat laatste onderschat. Volgens mij begint zoiets vaak juist op deze manier. Eerst onschuldig, gewoon leuke berichten. Daarna ongemerkt een grens over (die voor iedereen weer anders ligt, dus best ingewikkeld).
Ja, dat is waar. Maar ernaar vragen hoeft toch geen ding te zijn? Het is niet alsof TO hem vraagt naar de condooms in zijn jaszak, ze stelt een onschuldige vraag over een reel.
Claire45 schreef:
25-03-2026 10:20
Ja, dat is waar. Maar ernaar vragen hoeft toch geen ding te zijn? Het is niet alsof TO hem vraagt naar de condooms in zijn jaszak, ze stelt een onschuldige vraag over een reel.
Maar dan moet je dus voorbereid zijn op het antwoord

Het is als naar een arts gaan, voor uitslag van een onderzoek; het zal wel niks zijn, maar stel nou...
Veel mensen stellen artsbezoekjes uit, ivm angst voor het antwoord. Terwijl je best Weet dat het verstandig is om meteen te gaan. Maar mensen zijn niet zo verstandig
Eens met de meerderheid: vraag het gewoon eens, terloops, maar onomwonden. En benoem dat je er een onbestemd, onprettig gevoel bij hebt. Want dat heb je ook.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Tja, ik zal niet verkondigen wat de massa graag leest, schrijft of graag geloofd. Maar die keer dat dat bekende onderbuikgevoel me steeds weer greep en niet meer losliet, bleek achteraf mijn partner wel degelijk vreemd te gaan.
Onderbuik gevoel, intuïtie, hoe je het ook noemen wil. Het was er opeens en het bleek te kloppen.
Lang heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik vast te argwanend was, te onzeker, jaloers?
En partner bevestigde dit graag. Ik zag spoken!
Niet dus!
Nooit meer dat ik me zo in de zeik zal laten nemen, mezelf zal aanpraten dat ik het me vast inbeeld of alles groter maak in mijn hoofd.
Wat ik bedoel te zeggen: leg je intuïtie nooit zomaar het zwijgen op. Vertrouwen is mooi! Zeker weten is nog mooier!
Hallodaar schreef:
25-03-2026 10:24
Tja, ik zal niet verkondigen wat de massa graag leest, schrijft of graag geloofd. Maar die keer dat dat bekende onderbuikgevoel me steeds weer greep en niet meer losliet, bleek achteraf mijn partner wel degelijk vreemd te gaan.
Onderbuik gevoel, intuïtie, hoe je het ook noemen wil. Het was er opeens en het bleek te kloppen.
Lang heb ik mezelf wijs gemaakt dat ik vast te argwanend was, te onzeker, jaloers?
En partner bevestigde dit graag. Ik zag spoken!
Niet dus!
Nooit meer dat ik me zo in de zeik zal laten nemen, mezelf zal aanpraten dat ik het me vast inbeeld of alles groter maak in mijn hoofd.
Wat ik bedoel te zeggen: leg je intuïtie nooit zomaar het zwijgen op. Vertrouwen is mooi! Zeker weten is nog mooier!
en wat is je tip aan TO?
Claire45 schreef:
25-03-2026 10:20
Ze heeft al een week een naar onderbuikgevoel over deze speicifieke situatie. Dat is best een ding...
De focus ligt nu heel erg op dat vreemdgaan, maar misschien zit er bij TO ook wel een pijnpunt dat helemaal losstaat van eventueel vreemdgaan, verliefdheid of lichamelijkheid. IJskoningin noemt haar partner haar soms... het kan misschien ook de "schok" (weet even geen beter woord) zijn van dat je werd geconfronteerd TO, van de verbinding die je partner heeft met de ander. Los van of dat daar wat voor gevoelens dan ook achter zitten. Maar er was even verbinding met een ander, iets luchtigs, iets grappigs, iets wat jij misschien al wel al even niet meer op die manier ervaart bij hem?
Het maakt eigenlijk niet uit of het voortkomt uit onzekerheid of een onderbuikgevoel. Je hebt gewoon recht op geruststelling als het je dwarszit. Dat je hierover een topic opent ipv het direct te bespreken met je partner zegt misschien ook iets?
Blossommama schreef:
24-03-2026 23:30
Ja klopt 18 jaar. Maar dit rare onderbuik gevoel heb ik dus nog nooit gehad.
Luister altijd naar je onderbuik. Hier moet iets besproken worden.
Lila-Linda schreef:
25-03-2026 10:29
en wat is je tip aan TO?

Lijkt me duidelijk, toch?
Hallodaar schreef:
25-03-2026 11:00
Lijkt me duidelijk, toch?
eeuh nee
Vivalafete25 schreef:
25-03-2026 10:36
Ze heeft al een week een naar onderbuikgevoel over deze speicifieke situatie. Dat is best een ding...
Ja, oké, maar dan moet ze er dus maar niks over zeggen?

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om een gesprek aan te gaan als er twijfels en onderbuikgevoelens zijn, maar het is de enige optie. En het voordeel is dat de vraag onschuldig is - het antwoord hoeft dat niet te zijn, maar dan ligt er in elk geval een antwoord.
nee ik vind je advies ook niet zo duidelijk hallodaar en dat is jammer want je lijkt hier zelf ook mee te maken hebben gehad.

Wat is concreet jouw advies naar TO want “luister naar je onderbuikgevoel” is wel iets vaags.

TO, ik ben echt in team praat met je man. Spreek uit dat je dat zag en dat het je onzeker maakt of een onderbuik gevoel oplevert. Je bent 18 jaar samen jullie zullen wel vaker moeilijke gesprekken hebben gevoerd. Ga het gesprek dus aan vanuit jouw eigen gedachtes en gevoel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Lila-Linda schreef:
25-03-2026 11:03
eeuh nee

Laatste regels.
Ik zou ook eerst meer onderzoek doen in zo'n situatie. Natuurlijk kan je een open gesprek aangaan. Maar grote kans dat hij je direct zal geruststellen. Natuurlijk is er niets. Jij ziet spoken etc. Maar hij (en zij) zijn wel gewaarschuwd en passen beter op. En jij begint er niet zo snel een 2e keer over. Zo'n antwoord zegt niet zoveel. Het gaat erom wat iemand doet. Niet wat iemand zegt.

Kan je bijvoorbeeld in zijn telefoon kijken? Laat hij die makkelijk ergens liggen of is hij hier alert op. En continu overwerken is natuurlijk erg vreemd. Zeker als dat structureel is. Merk je dat zijn online gedrag is veranderd? Dus continu op insta terwijl hij dat vroeger niet deed. Waar liggen jullie gezamenlijke grenzen mbt online gedrag? Waar zijn jullie akkoord mee en waarmee niet? Zeker in lange relaties bespreken mensen dat vaak niet. Maar velen zijn na 18 wel eens op zoek naar spanning of wat nieuws. En dat begint altijd onschuldig.
IBIopviva schreef:
25-03-2026 11:21
nee ik vind je advies ook niet zo duidelijk hallodaar en dat is jammer want je lijkt hier zelf ook mee te maken hebben gehad.

Wat is concreet jouw advies naar TO want “luister naar je onderbuikgevoel” is wel iets vaags.
Ik schreef: "leg je intuïtie nooit meteen het zwijgen op!"

Wat TO daar mee wil of aankan, is aan haar!

Het heeft mij destijds niet veel graafwerk gekost om keiharde feiten te ontdekken.
Feiten die ik ongetwijfeld veel eerder had ontdekt als ik niet zo lang met mijn kop in het zand had gezeten en alles bij mezelf had gezocht!

Dat was mijn boodschap. Ik ga TO niet adviseren over wat ze vooral wél of niet moet doen. Omdat TO zich ook moet realiseren wat ze met een eventuele negatieve uitkomst wil doen. Of ze dit aankan en hoe daarna verder.

Het ontdekken is één ding. En daarna komt de rest van je leven.
Ik ben het met je eens Hallodaar. Hier ook alle keren ook foute boel toen ik het onderbuikgevoel kreeg.
Maar ook eens met het merendeel hier, je kunt het toch gewoon vragen TO? Je hoeft bij wijze van niet gelijk die telefoon door te spitten of zo. Je kunt dan zelf denk ik ook wel goed inschatten hoe hij reageert.
Iemand zei ook dat ze zelf ook veel reels naar Jan en alleman stuurt, maar als TO's man dit nooit doet, of ontvangt, is dit natuurlijk wel een beetje opmerkelijk.
Ik vind het echt een absurd advies om in de telefoon te gaan kijken. Dat hoort gewoon echt niet. Ik zou echt niet willen dat mijn partner dat zou doen. Terwijl er nooit maar dan ook nooit iets in te vinden zal zijn wat ook maar in de buurt komt van verliefdheid, vreemdgaan, seksuele berichtjes of wat dan ook.
Blossommama schreef:
24-03-2026 23:30
Ja klopt 18 jaar. Maar dit rare onderbuik gevoel heb ik dus nog nooit gehad.
Maar dan kun je toch gewoon wat vragen erover? Met hem praten.

Verder eens met groen tuintje
Terug van weggeweest
cognac schreef:
25-03-2026 12:15
Ik vind het echt een absurd advies om in de telefoon te gaan kijken. Dat hoort gewoon echt niet. Ik zou echt niet willen dat mijn partner dat zou doen. Terwijl er nooit maar dan ook nooit iets in te vinden zal zijn wat ook maar in de buurt komt van verliefdheid, vreemdgaan, seksuele berichtjes of wat dan ook.
dat zou ook absoluut niet passend zijn in mijn relatie.
Terwijl er in mijn telefoon niks staat, wat hij niet zou mogen weten. Maar snuffelen, bah nee
cognac schreef:
Ik heb dat uiteindelijk wel gedaan nadat ik eerst enorm lang onderbuikgevoelens had, een niet pluis gevoel en mijn intuïtie liet zich niet sussen door zijn leugens.

En dat het leugens waren.... daar kwam ik achter door dus wél in zijn telefoon te kijken.
Ik heb een paar foto' s van hun sexy gesprekken gemaakt omdat ik compleet in de war was, ik wilde zó hard geloven dat hij de waarheid sprak.
Nooit spijt van kijken gehad, wel van mijn onterechte vertrouwen in hem.

Verder blijf ik natuurlijk altijd van andermans telefoon af. Maar als je me maanden keihard voorliegt kan die privacy van zo'n vreemgaande leugenaar me toch echt ff geen reet meer bommen.
Als hij eerlijk was geweest, had ik het niet hoeven doen tenslotte!
justagirly wijzigde dit bericht op 25-03-2026 13:16
7.74% gewijzigd
cognac schreef:
Snap ik volledig, het zou ook niet nodig moeten zijn. Ik zou het ook niet willen.
En wil het ook niet doen.
Maar ik ben blij dat ik het jaren geleden dus wel gedaan heb.
Dat was eens en nooit weer.
Begrijp het ergens ook wel. Je bent dan meer op zoek naar een gericht bewijs voor iets waarover gelogen wordt. Ik heb echt nul interesse (op een sexy of verliefde manier) in andere vrouwen, ook niet in mannen overigens. Maar mijn gesprekken met vriendinnen of familie kunnen bijv vaak over een emotioneel aspect gaan, iets waar onenigheid over is geweest, iets waarin ik me niet gezien heb gevoeld en als er dan zo door mijn telefoon gescrolld wordt zou ik dat niet leuk vinden.

Al is dat misschien een andere manier van in iemands telefoon gaan zoeken want stel dat mij op de man af gevraagd wordt: hoe vind je eigenlijk dat het gaat met ons, of heb je ergens behoefte aan, dan zou ik daar nooit over liegen, terwijl iemand die de vraag krijgt "is er een ander?" dat mogelijk wél vaak doet.
Claire45 schreef:
25-03-2026 11:16
Ja, oké, maar dan moet ze er dus maar niks over zeggen?

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om een gesprek aan te gaan als er twijfels en onderbuikgevoelens zijn, maar het is de enige optie. En het voordeel is dat de vraag onschuldig is - het antwoord hoeft dat niet te zijn, maar dan ligt er in elk geval een antwoord.
Ik zeg nergens dat ze er niks over moet zeggen...juist wel!

En de vraag is niet onschuldig, ze kan het niet brengen alsof er niks aan de hand is en het gewoon een vraag is. Het is niet de buurman met wie hij reels uitwisselt, maar iemand bij wie TS een bepaald gevoel krijgt.
Ik hou er ook niet van om in mijn partners telefoon te neuzen. Dat komt ook omdat ik het een privacy ding vind en iets wat echt van hem is.

Maar ik heb het twee keer wel gedaan in een relatie.
En nog erger, zelfs bij mijn schoonmoeders telefoon destijds.

Ik had een relatie van 4 jaar, en we hadden net een huis gekocht (stond godzijdank alleen op zijn naam), en zouden gaan samen wonen.
In de tijd van het klussen aan de woning, was hij een zaterdagavond/nacht compleet onbereikbaar geweest, terwijl wij elkaar altijd lieten weten waar we waren, wanneer we gingen slapen etc.
Toen ik sochtends om 07:00 pas een berichtje.
Met een vaag excuus, op stap geweest met een vriend en laat thuis, te veel gedronken. Ik vertrouwde het meteen niet. Veel gesprekken gehad samen, en ik moest hem toch echt op zijn blauwe ogen geloven. Toen heb ik in zijn telefoon gekeken en kon verrassend genoeg natuurlijk niks vinden over die avond/nacht.
Maar het gevoel van ongeloof bleef enorm aan mij knagen, en ik wilde weten waarom ik hem niet gewoon vertrouwde, terwijl hij mij nooit een reden voor ontrouw gaf en ik hem eigenlijk altijd 100% heb vertrouwd.

Toen we aan het klussen in onze woning waren, was zijn moeder boven in de woning en lag haar telefoon beneden. Ik was aan het schuren en liep tegen die telefoon aan. Twijfelde geen seconde en heb die telefoon gepakt en ben direct naar het gesprek van haar en haar zoon gegaan en naar de willekeurige datum. Want als er één persoon was die hij alles vertelde was het zijn moeder.
En daar heb ik godzijdank het antwoord gevonden wat ik zocht. Hij was inderdaad bij een andere vrouw en heeft ‘s ochtends vroeg de trein pas terug genomen naar huis.
Ik heb foto’s genomen van het gesprek, en heb hem er mee geconfronteerd. Uiteraard draaide hij de rollen om want wat hij had gedaan viel in het niet bij wat ik in zijn moeders telefoon deed.

Ik heb me heel lang rot gevoeld over het feit dat ik in die telefoons ben gaan kijken…
En ik schaam me er nog steeds heel erg voor. Maar het moest. En het moment was daar.
Maar ik ben ergens ook heel blij dat ik het wel heb gedaan. Dat onderbuikgevoel was er niet voor niets. Anders had ik altijd in een leugen geloofd.

Als jij in een relatie van 18 jaar nooit een gevoel van ontrouw hebt gevoeld richting je man, dan is dat gevoel er niet nu ineens lijkt mij.
Ga het gesprek aan… en zeg dat je je onzeker voelt en misschien kun je zelfs zeggen dat het je onzekerheid weg zou nemen als hij het gesprek aan je toont.
Een partner die niks te verbergen heeft zou dit gewoon doen, om jouw onzekerheid weg te nemen.
Heeft hij het gesprek bijvoorbeeld verwijdert, of hij wil het je niet tonen, dan zou ik wel gaan twijfelen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven