DM Instagram van man

24-03-2026 22:15 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil even een mening van jullie horen of dit gek is, of ik er iets achter moet zoeken en of mijn onderbuik gevoel klopt.

Ik en mijn man zijn al 18 jaar samen.
Mijn man heeft een beste vriend die hij al 22 jaar kent. Die vriend heeft ook een vriendin/vrouw waarmee hij al 21 jaar samen is en zij is natuurlijk ook mijn vriendin geworden. Zij heeft weer vriendinnen die ik af en toe zie met feesten en verjaardagen.

1 van die vriendinnen is sinds een jaar nu vrijgezel en ik kwam er laatst achter dat zij via Instagram DM’s stuurt naar mijn man. Ik weet niet precies wat er in die DM’s staan, maar ik weet wel dat ze laatst een reel had gestuurd over het verschil tussen mannen en vrouwen met een soort van knipoog. Een grappige reel met een onderstaande betekenis, zeg maar.
Dit zag ik toevallig omdat ik bij hem zat op de bank en hij opende Instagram en ik zag die reel en daarna van wie die afkwam.
Beide zijn ze niet echt actief op Instagram dus vond dit een beetje vreemd.
Daarna ging ik kijken of ze ook tegelijkertijd online waren. En het kwam vaak overeen.

Nu zit ik al de hele week met een naar onderbuik gevoel die ik maar niet weg krijg.
Ik ben echt geen jaloers persoon dat vind mijn man zelf ook. Ijs koningin noemt hij mij soms haha.
Maar dit gevoel heb ik maar 1 keer gehad toen mijn hormonen flink in de war waren door mijn zwangerschap. Toen zag ik overal wat achter.

Dus nu is mijn vraag zie ik spoken? Moet ik het los laten want het is maar een reel?
Moet ik meteen op de man afstappen? Maar wil niet overkomen als een hysterische vrouw.

Alvast bedankt.
Leef en doe je ding
Youk79 schreef:
25-03-2026 21:02
Goed gedaan!

Maakt niet uit wat er aan haar kant achter zit. Jouw man is er duidelijk niet mee bezig en daar gaat het om
Ja precies dankjewel!
Leef en doe je ding
Super!
:high5:
Als je het gevoel hebt dat zij wel meer wilde, kan het soms helpen om het stiekeme eraf te halen.
Dus als je haar spreekt dan laat je het gesprek zo lopen dat je op een gegeven moment een opmerking kunt maken over een van haar grappige reels die ze je man stuurde.
Zo weet zij dat jouw man die gewoon aan jou heeft laten zien en er dus geen sprake is van een 'onderonsje' tussen haar en hem.
cognac schreef:
25-03-2026 14:42
En dan doel je specifiek op een ander, op vreemdgaan?
Want bij mij in de telefoon vind je dan weliswaar niet zoiets, maar wel dat ik wel eens mijn ongenoegen uit, over mijn gevoel praat. En dus echt niet alleen maar over rozengeur en maneschijn, sterker nog... meestal niet zo heel positief. :|
Meestal komt zo’n knagend onderbuikgevoel door wantrouwen en ja, dat gaat vaak om vreemdgaan. Of om een eventuele andere afspraak die binnen de relatie is gemaakt en waaraan iemand zich niet lijkt te houden. Ik denk niet dat jouw voorbeeld daar ook onder valt, want iedereen heeft recht op (en behoefte aan) privacy.
Linzensoep schreef:
26-03-2026 06:38
Als je het gevoel hebt dat zij wel meer wilde, kan het soms helpen om het stiekeme eraf te halen.
Dus als je haar spreekt dan laat je het gesprek zo lopen dat je op een gegeven moment een opmerking kunt maken over een van haar grappige reels die ze je man stuurde.
Zo weet zij dat jouw man die gewoon aan jou heeft laten zien en er dus geen sprake is van een 'onderonsje' tussen haar en hem.
Slim. Gewoon opengooien, op tafel ermee.
Claire45 schreef:
26-03-2026 09:08
Meestal komt zo’n knagend onderbuikgevoel door wantrouwen en ja, dat gaat vaak om vreemdgaan. Of om een eventuele andere afspraak die binnen de relatie is gemaakt en waaraan iemand zich niet lijkt te houden. Ik denk niet dat jouw voorbeeld daar ook onder valt, want iedereen heeft recht op (en behoefte aan) privacy.
Ja, geen ervaring mee verder. Maar dat was het eerste waar ik zelf aan denk als ik bedenk hoe mijn partner in mijn telefoon gaat zitten lezen of ik in die van haar en dan uitkom bij allerlei persoonlijke gesprekken waar er over gedrag, eigenschappen of de relatie zelf wordt getwijfeld, negatief gedaan wordt etc. Voor mij een beetje de categorie dagboek doorspitten, meeluisteren bij iemands gesprek met een therapeut etc.

Al zou dat misschien juist eerder leiden tot een goed gesprek, van, "nou inderdaad laten we het eens hebben over hoe het gaat met ons..." dan een ontkenning van "nee, die vrouw betekent echt helemaal niks voor mij, en die foto's doen mij ook niks."
cognac schreef:
26-03-2026 09:29
Ja, geen ervaring mee verder. Maar dat was het eerste waar ik zelf aan denk als ik bedenk hoe mijn partner in mijn telefoon gaat zitten lezen of ik in die van haar en dan uitkom bij allerlei persoonlijke gesprekken waar er over gedrag, eigenschappen of de relatie zelf wordt getwijfeld, negatief gedaan wordt etc. Voor mij een beetje de categorie dagboek doorspitten, meeluisteren bij iemands gesprek met een therapeut etc.

Al zou dat misschien juist eerder leiden tot een goed gesprek, van, "nou inderdaad laten we het eens hebben over hoe het gaat met ons..." dan een ontkenning van "nee, die vrouw betekent echt helemaal niks voor mij, en die foto's doen mij ook niks."
ik praat/app ook af&toe met vriendinnen over relatie-zaken of kinder-gedoe. En vaak helpt me dat om juist ook de andere kant te zien.
En wederzijds he? vriendinnen vertellen me ook dingen over hun man/kind.
Maar dat houd ik wel graag priv, dat is niet bedoeld om in te snuffelen
Lila-Linda schreef:
26-03-2026 09:57
ik praat/app ook af&toe met vriendinnen over relatie-zaken of kinder-gedoe. En vaak helpt me dat om juist ook de andere kant te zien.
En wederzijds he? vriendinnen vertellen me ook dingen over hun man/kind.
Maar dat houd ik wel graag priv, dat is niet bedoeld om in te snuffelen
Ja precies, dus bij het idee dat er in mijn telefoon gesnuffeld wordt zie ik meteen voor me dat dat gelezen wordt en dat vind ik geen fijn idee. Ik ben zelf trouwens wel de grootste "klager" in de appjes die ik met vriendinnen uitwissel, over partner-kinderen-ouders zaken. Dus als je in mijn app gesprekken zou snuffelen vind je daar van mijn kant best wel een boze, pijnlijke versie van mijzelf waar je van de anderen over het algemeen veel zonniger berichten, genietmomenten, liefdevolle partner-dingen vindt. Maar zoals ik het begrijp zijn anderen in hun relatie veel communicatiever met elkaar.
cognac schreef:
26-03-2026 10:12
Ja precies, dus bij het idee dat er in mijn telefoon gesnuffeld wordt zie ik meteen voor me dat dat gelezen wordt en dat vind ik geen fijn idee. Ik ben zelf trouwens wel de grootste "klager" in de appjes die ik met vriendinnen uitwissel, over partner-kinderen-ouders zaken. Dus als je in mijn app gesprekken zou snuffelen vind je daar van mijn kant best wel een boze, pijnlijke versie van mijzelf waar je van de anderen over het algemeen veel zonniger berichten, genietmomenten, liefdevolle partner-dingen vindt. Maar zoals ik het begrijp zijn anderen in hun relatie veel communicatiever met elkaar.
zelfs irl merk ik het.
Ik baal, als ik bij vrienden zit en hun 'volwassen'kinderen schuiven gezellig aan voor de borrel. Dan praat je toch minder vrij.
Niet over je kinderen, niet over relaties, niet over ouder-wordende ouders.
Sommige informatie is bedoeld voor 1 persoon, niet voor iedereen die maar meeleest/luistert
Lila-Linda schreef:
26-03-2026 10:17
zelfs irl merk ik het.
Ik baal, als ik bij vrienden zit en hun 'volwassen'kinderen schuiven gezellig aan voor de borrel. Dan praat je toch minder vrij.
Niet over je kinderen, niet over relaties, niet over ouder-wordende ouders.
Sommige informatie is bedoeld voor 1 persoon, niet voor iedereen die maar meeleest/luistert
Ja herkenbaar. Ik praat ook veel vrijer over alles als er geen partners of kinderen bij zijn. Meestal spreek ik ook gewoon 1 of 1 of met een groepje af. Dan hoor ik inderdaad wel ook de lastigere kant van opvoeden, relatie, de band met de ouders. Via de app vrijwel nooit, alleen door mijzelf dan dus wel.
cognac schreef:
26-03-2026 10:12
Volgens mij zit ik zo ook wel in elkaar inderdaad. En ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man of kind in een app gesprek met een vriendin gaat zitten snuffelen in mijn telefoon. Ik kijk in principe ook niet in de telefoon van mijn man, maar neem bijvoorbeeld soms wel op als er gebeld wordt en man heeft hem in mijn buurt laten slingeren. Maar ik heb in het verleden wel in de telefoon van mijn ex gesnuffeld, omdat ik inderdaad het gevoel had dat hij vreemdging en ik daar bewijs voor zocht. En dus ook vond. Dus mijn intuïtie doet het goed genoeg en ik denk dat TO er wel iets mee moet als het haar niet lekker zit. Ik zeg niet persé dat ze in die telefoon moet gaan spitten, maar in sommige gevallen, snap ik het dus echt wel.
happyapple schreef:
26-03-2026 10:24
Volgens mij zit ik zo ook wel in elkaar inderdaad. En ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man of kind in een app gesprek met een vriendin gaat zitten snuffelen in mijn telefoon. Ik kijk in principe ook niet in de telefoon van mijn man, maar neem bijvoorbeeld soms wel op als er gebeld wordt en man heeft hem in mijn buurt laten slingeren. Maar ik heb in het verleden wel in de telefoon van mijn ex gesnuffeld, omdat ik inderdaad het gevoel had dat hij vreemdging en ik daar bewijs voor zocht. En dus ook vond. Dus mijn intuïtie doet het goed genoeg en ik denk dat TO er wel iets mee moet als het haar niet lekker zit. Ik zeg niet persé dat ze in die telefoon moet gaan spitten, maar in sommige gevallen, snap ik het dus echt wel.
De manier van spitten is denk ik ook anders. Zo'n vreemdgaand bericht (vreemde of onbekende naam) valt misschien ineens op ook tussen alle Whatsapp gesprekken en daar heb je dan misschien in no time ook het "verdachte materiaal" voor handen, terwijl je in vriendinnen apps, tussen de namen waarover ik wel wekelijks iets laat vallen, je misschien echt dagen en dagen aan het lezen bent door een tien jaar lange app uitwisseling en dat daar dan zo nu en dan weer eens een "Grrrr het is weer eens zover! Ik erger me weer eens kapot" bericht tussen staat.

Ik ben op een gegeven moment trouwens wel mijn dagboeken allemaal door de shredder gaan halen omdat die ook zo vol stonden met dat soort afreageersels. Niet leuk om dat later te vinden als partner/kind.
Ja ik wist precies bij wie ik moest zoeken, ik had een vermoeden met wie hij vreemdging en dat klopte ook gewoon. Ik hoefde echt niet heel ver te zoeken naar de 'ik mis je zo en ik wil dit en dit met je doen als Happyapple een weekendje weg is' appjes.
cognac schreef:
26-03-2026 10:22
Ja herkenbaar. Ik praat ook veel vrijer over alles als er geen partners of kinderen bij zijn. Meestal spreek ik ook gewoon 1 of 1 of met een groepje af. Dan hoor ik inderdaad wel ook de lastigere kant van opvoeden, relatie, de band met de ouders. Via de app vrijwel nooit, alleen door mijzelf dan dus wel.
een tijdje terug had ik een verjaardag van een vriendin, ze had een groepje uitgenodigd van vrouwen die elkaar al eeuwen kennen. En altijd hele leuke gesprekken.
Maar haar man kwam er gezellig bijzitten. Maar dat was niet gezellig, de gesprekken gingen over het weer en je werk. Goh leuke nieuwe laarzen.
iedereen kwam er beetje suf vandaan :)
Lila-Linda schreef:
26-03-2026 11:20
een tijdje terug had ik een verjaardag van een vriendin, ze had een groepje uitgenodigd van vrouwen die elkaar al eeuwen kennen. En altijd hele leuke gesprekken.
Maar haar man kwam er gezellig bijzitten. Maar dat was niet gezellig, de gesprekken gingen over het weer en je werk. Goh leuke nieuwe laarzen.
iedereen kwam er beetje suf vandaan :)
:D

Dat is heel herkenbaar. Op een feestje prima hoor en "op bezoek" vind ik het soms ook wel heel gezellig als de partner en kinderen erbij zijn, maar het is niet te vergelijken met de gesprekken die je tijdens een lunch, etentje of op vriendinnenweekend hebt met alleen de vriendin(nen) die je al een eeuwigheid kent. Dat laatste gaat toch wel echt een stuk dieper en is intiemer qua gespreksniveau.
Bijzonder. Ik vind het vaak heel leuk als de partners van erbij zijn. Maar mijn vriendinnen hebben over het algemeen dan ook hele leuke partners.
Taskmaster schreef:
26-03-2026 14:45
Bijzonder. Ik vind het vaak heel leuk als de partners van erbij zijn. Maar mijn vriendinnen hebben over het algemeen dan ook hele leuke partners.
Maar praat jij dan met partner(s) erbij even makkelijk over communicatie- of seksualiteitsproblemen binnen de relatie, over de verschillen in opvoeding waar je tegenaan loopt, over hoe naar je schoonmoeder tegen jou doet, over de rol van exen en lastige aanwezige kinderen uit eerdere relaties, maar ook over dingen waar je met je eigen partner misschien niet over kunt praten of geen gehoor vindt, zoals familierelaties, dynamiek, hoe onverwerkt trauma doorwerkt in je eigen relatie of gezin. Ik vind de gesprekken die plaatsvinden met alleen vriendinnen vaak psychologisch veel diepgaander. Het ligt er misschien ook aan hoe communicatief die partners op hun beurt allemaal zijn. Denk dat de mijne dit allemaal psychologisch geneuzel vindt, terwijl ik zelf wel behoefte heb aan praten.
Taskmaster schreef:
oh, ik vaak ook. Maar niet in elke dynamiek
Ik kan prima het leuk hebben in een gemengde groep, maar dit is een vriendinnengroep die heel snel tot de kern komt
Problemen bespreekt, er wordt gehuild, gelachen, relaties besproken, seks, kinderen etc. En dan voelt een partner als buitenstaanders
cognac schreef:
26-03-2026 15:51
Maar praat jij dan met partner(s) erbij even makkelijk over communicatie- of seksualiteitsproblemen binnen de relatie, over de verschillen in opvoeding waar je tegenaan loopt, over hoe naar je schoonmoeder tegen jou doet, over de rol van exen en lastige aanwezige kinderen uit eerdere relaties, maar ook over dingen waar je met je eigen partner misschien niet over kunt praten of geen gehoor vindt, zoals familierelaties, dynamiek, hoe onverwerkt trauma doorwerkt in je eigen relatie of gezin. Ik vind de gesprekken die plaatsvinden met alleen vriendinnen vaak psychologisch veel diepgaander. Het ligt er misschien ook aan hoe communicatief die partners op hun beurt allemaal zijn. Denk dat de mijne dit allemaal psychologisch geneuzel vindt, terwijl ik zelf wel behoefte heb aan praten.
volgens mij hebben wij dezelfde vriendinnen ;)
Lila-Linda schreef:
26-03-2026 15:56
volgens mij hebben wij dezelfde vriendinnen ;)
Ja, het klinkt heel herkenbaar allemaal! ;)

En een partner zou er ook niet zoveel aan hebben want wij hebben allemaal gedeelde herinneringen samen van voor ieders partner en dan komen er ook altijd herinneringen bij. Weet je nog toen en toen, en die en die, en toen met dat feest, hoe zou het nu zijn met die of die (diegene opzoeken op social media), iemand ooit ook nog gehoord van hem of haar. Het is niet allemaal kommer en kwel of een klaagzang zoals uit mijn eerdere berichten wellicht leek, of dat het alleen maar over die partners gaat. Maar dat soort dynamiek ontstaat toch veel minder als het partners bij zitten op een feestje, bruiloft oid of overdag bij elkaar thuis op bezoek. Wat óók leuk is hoor, maar anders dan tijdens een vriendinnendiner of -weekend met een glas wijn erbij.
happyapple schreef:
26-03-2026 10:54
Ja ik wist precies bij wie ik moest zoeken, ik had een vermoeden met wie hij vreemdging en dat klopte ook gewoon. Ik hoefde echt niet heel ver te zoeken naar de 'ik mis je zo en ik wil dit en dit met je doen als Happyapple een weekendje weg is' appjes.
Ik wist het toen in mijn geval ook om wie het ging. Heb verder niks willen lezen.
Ik had dat ook helemaal niet willen lezen, maar ja. Ik wil wel de waarheid weten.
Goed dat je het besproken hebt.
Goed dat je het besproken hebt en de reactie van je man lijkt mij ook goed.

Even van de andere kant. Ik ben ook een aantal jaren alleen geweest na de scheiding en vrouwen zijn dan veel sneller bang dat je wat van hun man wil als je daar gewoon even leuk contact mee hebt. Dus het kan net zo goed van haar kant ook onschuldig zijn.
Terug van weggeweest
Taskmaster schreef:
Niets bijzonders aan. Hier ook leuke partners. Maar met vriendinnen bespreek je toch echt heel andere zaken dan met partners van vriendinnen. Dat heeft niets te maken met dat het onaardige mensen zouden zijn. Maar ik deel niet mijn volledige privéleven of intieme zaken met iedereen.

En wat vooraf is meegedeeld maakt ook een verschil. Heb je een vrienden afspraak (met partners). Of heb je met vriendinnen afgesproken en duikt er ongevraagd een partner op die er continu (de hele avond) bijblijft hangen. In onze vriendengroep kreeg iemand een vriend. En die liep als een hondje achter haar aan. Continu was hij erbij want ze deden alles samen... Misschien iemand met weinig eigen leven? Maar dat was op een gegeven moment echt vervelend. We hebben haar daar op moeten aanspreken en toen zagen we haar opeens een stuk minder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven