Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 894 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
calvijn1 schreef:
26-03-2026 00:29
Puuzel ipv puzzel
Puzzel ipv puuzel
Nog maar een controversiële doen dan? Ik erger me aan het topic van de thuisblijfmoeders. Niet aan alle thuisblijfmoeders, maar wel aan een paar uitspraken. En ik vind dat vooral een probleem van mezelf. Ik wil me niet ergeren.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
27-03-2026 09:01
Nog maar een controversiële doen dan? Ik erger me aan het topic van de thuisblijfmoeders. Niet aan alle thuisblijfmoeders, maar wel aan een paar uitspraken. En ik vind dat vooral een probleem van mezelf. Ik wil me niet ergeren.
Welke uitspraken zijn dat dan? Als medeschrijver van dat forum hoop ik niet de mijne.
Rabarbara schreef:
Topic niet gelezen maar het woord thuisblijfmoeder of huismoeder is al een ergernis op zich. Zit heel erg in mijn allergie. Net als papadag….
Queenie_70 schreef:
27-03-2026 09:37
Welke uitspraken zijn dat dan? Als medeschrijver van dat forum hoop ik niet de mijne.
Waarom? Het is tenslotte een onzinnige ergernis. Ik post het hier omdat ik het onzinnig van mezelf vind, niet omdat ik een soort subdiscussie wil. Ik ben maar een chagrijnige vrouw op het internet, mijn mening is niet relevant voor jouw leven.
Minder controversieel, wel een stomme ergernis: collega's die de rugleuning van de bureaustoel in "mijn" lokaal aanpassen.
Rabarbara schreef:
27-03-2026 09:43
Minder controversieel, wel een stomme ergernis: collega's die de rugleuning van de bureaustoel in "mijn" lokaal aanpassen.
Heb ik ook als mijn man in de auto rijdt en dan de stoelhoogte heeft verzet.
Zijn de woorden ‘hubbie’ en ‘klussen’ al genoemd?
Vaders die op hun kinderen 'oppassen'. Blegh, daar moet ik echt van kotsen. Kan het ook niet laten om er wat van te zeggen. En dan ook het gedrag op dat moment. ALtijd met die kinderen op sjouw, nooit gewoon lekker thuis hannesen en de boodschappen doen.
Oh ja, nog een ergernis:
- Mannen met een rode broek. Vreselijk! Als mijn vriend ooit een rode broek aantrekt (tenzij het carnaval is uiteraard) ga ik echt niet naast hem lopen.
- Mensen met veel geld en die dat ook duidelijk laten zien. Ik denk dan altijd: Doe normaal, joh.
Yraatje schreef:
27-03-2026 10:42
Oh ja, nog een ergernis:
- Mannen met een rode broek. Vreselijk! Als mijn vriend ooit een rode broek aantrekt (tenzij het carnaval is uiteraard) ga ik echt niet naast hem lopen.
- Mensen met veel geld en die dat ook duidelijk laten zien. Ik denk dan altijd: Doe normaal, joh.
Of nog erger mensen die in de schulden komen omdat ze willen overkomen dat ze veel geld hebben.
Rabarbara schreef:
Ik erger me ook aan bepaalde uitspraken daar.

Ik erger me vooral aan vrouwen die zo lekker voor alles en iedereen aan het zorgen zijn en alles in en om huis maar aan het schoonmaken zijn en werkelijk denken dat ze daarom gewaardeerd worden. Word wakker; iedereen vindt jouw werk vanzelfsprekend en je krijgt er geen ene rotcent voor en papa is de grote provider.
Rabarbara schreef:
Ik heb precies hetzelfde als jij!
Ik wil me niet ergeren maar ik stoor me enorm aan uitspraken als `dan kan mijn man rustig verder werken aan zijn carrière`, `mijn man verdient voor ons tweeën`, `ja, we hebben de kinderen niet genomen om in de opvang te duwen`, enzovoort, enzovoort.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik erger me ook aan een collega die zegt "Ik hóef niet te werken want Jan verdient genoeg. Maar anders verveel ik me."
Ja zal best, ik zie Jan weleens voorbij komen op de socials met heel veel foto's van van alles en nog wat en ook foto's met jonge vrouwen van zijn vereniging. Mijn collega stond op geen enkele foto, ik denk dat het heel verstandig is dat ze werkt.
Queenie_70 schreef:
27-03-2026 09:47
Heb ik ook als mijn man in de auto rijdt en dan de stoelhoogte heeft verzet.
Ow ja,de mijne zet 'm op het stuurslot. Ik doe dat nooit (weet niet eens hoe dat zou moeten).
Dus dan stap ik mn auto in en zit mn stuur vast.
Grrrr, denk ik dan, moet ik eerst gek draaien met mn stuur.
Kleine onzinige ergernis!
Ik erger me vooral aan thuisblijfmoeders die beweren dat het huishouden en een gezin runnen een fulltime baan is, terwijl de meeste mensen daar gewoon een fulltime baan náást hebben. Je leeft een luizenleven, own dat dan in elk geval.
AnnaNiem schreef:
26-03-2026 14:33
Nee, dan jongere mensen een of andere snotneus noemen, dat getuigt van beleefdheid en respect.
:hihi:
Veritas vos liberabit
Gisselle schreef:
26-03-2026 14:31
Omdat het onbeschoft of brutaal is als een of andere snotneus die je niet kent, je of jij tegen je zegt. Ik zeg nog steeds U tegen mensen die een stuk ouder zijn dan ik, heeft met beleefdheid en respect te maken.
Vind jij.

Het is overigens gewoon ‘u’, tenzij je Onze Lieve Heer bedoelde? Heel onzinnig irritant.

Ik erger me ook (onzinnig) aan mensen die vinden dat hun mening voor iedereen/een hele groep geldt.
Lieneke schreef:
26-03-2026 20:18
Dan is de kans groot dat Jezus een Nederlander is, want juist hier hebben wij die harde G! ;-)
Daarom heb ik ook zo´n hekel aan de Passion. Toen zei volgens mij Beau van Ervan Dorens toen die in Groningen of Enschede was dat Jezus zich helemaal thuis zou voelen in die stad. Voor je het weet wordt er nog gezegd dat Jezus graag naar Frans Bauer luisterde met een oliebol in zijn hand.
Queenie_70 schreef:
27-03-2026 13:37
Daarom heb ik ook zo´n hekel aan de Passion. Toen zei volgens mij Beau van Ervan Dorens toen die in Groningen of Enschede was dat Jezus zich helemaal thuis zou voelen in die stad. Voor je het weet wordt er nog gezegd dat Jezus graag naar Frans Bauer luisterde met een oliebol in zijn hand.

:rofl:
Ik heb echt een ongelooflijke hekel aan de reclames van de LOI en vergelijkbare instanties. Kan niet uitleggen waarom want op zich heb ik niks tegen dit soort studies, maar de manier waarop ze hun reclames maken met zo'n overambitieus gezicht in beeld van ik heb er weer helemaal zin in, kom maar op met die uitdaging, ik heb het helemaal gevonden, daar voel ik echt een soort agressie bij.
Boudica schreef:
27-03-2026 12:16
Ow ja,de mijne zet 'm op het stuurslot. Ik doe dat nooit (weet niet eens hoe dat zou moeten).
Dus dan stap ik mn auto in en zit mn stuur vast.
Grrrr, denk ik dan, moet ik eerst gek draaien met mn stuur.
Kleine onzinige ergernis!
Lijkt me ook irritant.
Nu heb ik dat probleem niet, want mijn man heeft geen rijbewijs. Wat ik dan weer heel irritant vind want ik moet altijd rijden en daar heb ik niet altijd zin in.
Queenie_70 schreef:
27-03-2026 13:37
Wie weet.. naar het schijnt is Hij voor onze zonden gestorven ;-)
Fix you van Cold play, nu op de radio maar het is niet om aan te horen. De nasale stem van Chris Martin, vreselijk.
Yejii schreef:
27-03-2026 11:53
Ik erger me ook aan een collega die zegt "Ik hóef niet te werken want Jan verdient genoeg. Maar anders verveel ik me."
Ja zal best, ik zie Jan weleens voorbij komen op de socials met heel veel foto's van van alles en nog wat en ook foto's met jonge vrouwen van zijn vereniging. Mijn collega stond op geen enkele foto, ik denk dat het heel verstandig is dat ze werkt.

Zo'n collega heb ik ook. Ze zegt dat ze niet hoeft te werken, maar intussen wel alle diensten willen die vrij komen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven