Gezocht: maxi jurken met lage taille
zaterdag 28 maart 2026 om 16:29
Ik ben op zoek naar luchtige jurken, maxi (midi mag ook) met mouwtje en het liefst een v-hals.
Als ik alleen bovenstaande zou zoeken, kom ik nog wel wat tegen, maar helaas hebben bijna alle maxi jurken een hoge taille. Dus elastiek net onder de borsten of een riempje/touwtje o.i.d.
Vreselijk vind ik dat. Totaal niet passend bij mijn figuur (vrij grote boezem).
Waar zijn de jurken te vinden met een iets lagere taille? De taille hoeft niet op de heupen te liggen, maar 'gewoon', waar bij de meeste vrouwen het smalste deel van bovenlichaam zit
Als ik alleen bovenstaande zou zoeken, kom ik nog wel wat tegen, maar helaas hebben bijna alle maxi jurken een hoge taille. Dus elastiek net onder de borsten of een riempje/touwtje o.i.d.
Vreselijk vind ik dat. Totaal niet passend bij mijn figuur (vrij grote boezem).
Waar zijn de jurken te vinden met een iets lagere taille? De taille hoeft niet op de heupen te liggen, maar 'gewoon', waar bij de meeste vrouwen het smalste deel van bovenlichaam zit
zaterdag 28 maart 2026 om 18:49
https://www.zalando.nl/soliver-kleid-ju ... q-q11.html
https://www.zalando.nl/tatuum-jurk-purp ... 1-i11.html
https://www.zalando.nl/threadbare-jurk- ... c-h11.html
https://www.zalando.nl/love-and-roses-r ... 0-m11.html
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... -botergeel
https://topvintage.nl/nl/banned-retro-s ... k-in-blauw
https://topvintage.nl/nl/smashed-lemon- ... rk-in-rood
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... k-in-multi
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... arineblauw
https://www.zalando.nl/tatuum-jurk-purp ... 1-i11.html
https://www.zalando.nl/threadbare-jurk- ... c-h11.html
https://www.zalando.nl/love-and-roses-r ... 0-m11.html
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... -botergeel
https://topvintage.nl/nl/banned-retro-s ... k-in-blauw
https://topvintage.nl/nl/smashed-lemon- ... rk-in-rood
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... k-in-multi
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... arineblauw
zaterdag 28 maart 2026 om 19:04
zaterdag 28 maart 2026 om 19:11
13 links en maar twee maxi jurken
zaterdag 28 maart 2026 om 20:44
Leuk zeg die purple van Tatuum.mendy schreef: ↑28-03-2026 18:49https://www.zalando.nl/soliver-kleid-ju ... q-q11.html
https://www.zalando.nl/tatuum-jurk-purp ... 1-i11.html
https://www.zalando.nl/threadbare-jurk- ... c-h11.html
https://www.zalando.nl/love-and-roses-r ... 0-m11.html
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... -botergeel
https://topvintage.nl/nl/banned-retro-s ... k-in-blauw
https://topvintage.nl/nl/smashed-lemon- ... rk-in-rood
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... k-in-multi
https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... arineblauw
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 29 maart 2026 om 07:49
zondag 29 maart 2026 om 07:53
zondag 29 maart 2026 om 08:06
Dit zou mijn vraag kunnen zijn 
Ik vind zelf de mooiste Jurken op Topvintage. Veel v-hals, overslaghals en blousejurken. En de taille valt waar die hoort.
https://topvintage.nl/nl/maxi-jurken
Ik vind zelf de mooiste Jurken op Topvintage. Veel v-hals, overslaghals en blousejurken. En de taille valt waar die hoort.
https://topvintage.nl/nl/maxi-jurken
zondag 29 maart 2026 om 08:09
Die tijd is toch echt wel al lang voorbij. Ik krijg wel eens Chinese brol van een paar euro in mijn handen waar dit nog van toepassing is maar bij de betere merken is dat helemaal niet zo. Er is zelfs erg comfortabele polyester sportkleding van vooraanstaande merken.
zondag 29 maart 2026 om 08:58
Ook bij het sporten vind ik katoen fijner dan polyester, dus voor shirtjes heb ik altijd gewoon een katoenen shirtje of hempje aan. Voor stretch-dingen is dat lastiger, die nog wel polyester.
Maar voor jurken en andere kleding vind ik (het idee van) plastic aan mijn lijf niet prettig. Zeker die TopVintage jurken die eerder werden gedeeld, voelen heel dik en plastic aan. Ademen totaal niet. Of in elk geval, tot een jaar of 2 geleden was dat nog zo.
Maar voor jurken en andere kleding vind ik (het idee van) plastic aan mijn lijf niet prettig. Zeker die TopVintage jurken die eerder werden gedeeld, voelen heel dik en plastic aan. Ademen totaal niet. Of in elk geval, tot een jaar of 2 geleden was dat nog zo.
zondag 29 maart 2026 om 10:29
Je kunt ook een mooie jurk kopen en er een riem op dragen.
https://www.orangebag.nl/nl/vrouwen/la- ... YwJGwwJGgw
Beide van La Fee Maraboutee.
https://www.orangebag.nl/nl/vrouwen/la- ... YwJGwwJGgw
Beide van La Fee Maraboutee.
zondag 29 maart 2026 om 12:29
zondag 29 maart 2026 om 14:18
Ik heb nog wat opties gevonden:
https://www.asos.com/nl/hope-ivy-petite ... -209170683
https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... -207638851
Deze wordt gedragen door een model met grote boezem en de jurk lijkt er specifiek op ontworpen (en er zijn in deze lijn meer jurken);
https://www.asos.com/nl/hope-ivy-plus/h ... -209889391
https://www.asos.com/nl/object/object-l ... -210380704
https://www.martvisser.nl/nl/4472118/ri ... ZVEALw_wcB
https://www.superdry.nl/dames/jurken/li ... TxEALw_wcB
https://www.boozt.com/nl/nl/lollys-laun ... yREALw_wcB
https://www.martvisser.nl/nl/4472119/ri ... fiEALw_wcB
https://www.martvisser.nl/nl/4450147/el ... qiEALw_wcB
https://www.debijenkorf.nl/d/maje-midi- ... _jurken%7D
https://www.debijenkorf.nl/d/fifth-hous ... _jurken%7D
https://www.asos.com/nl/hope-ivy-petite ... -209170683
https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... -207638851
Deze wordt gedragen door een model met grote boezem en de jurk lijkt er specifiek op ontworpen (en er zijn in deze lijn meer jurken);
https://www.asos.com/nl/hope-ivy-plus/h ... -209889391
https://www.asos.com/nl/object/object-l ... -210380704
https://www.martvisser.nl/nl/4472118/ri ... ZVEALw_wcB
https://www.superdry.nl/dames/jurken/li ... TxEALw_wcB
https://www.boozt.com/nl/nl/lollys-laun ... yREALw_wcB
https://www.martvisser.nl/nl/4472119/ri ... fiEALw_wcB
https://www.martvisser.nl/nl/4450147/el ... qiEALw_wcB
https://www.debijenkorf.nl/d/maje-midi- ... _jurken%7D
https://www.debijenkorf.nl/d/fifth-hous ... _jurken%7D
maandag 30 maart 2026 om 07:54
Dit is bij mij vaak het geval, maar dat valt soms nog op te lossen met een grotere maat. Maar bij veel jurken zit zo'n heel duidelijk elastieke band er net onder, vaak vergezeld van zo'n naadje dat over de cup loopt. Dan zie ik er uit als een zeekoe, dus ik lees ook even mee hier.
maandag 30 maart 2026 om 11:51
Ik kijk en lees ook mee!
Ik ben vrij lang en als de taille te hoog zit lijk ik dus weer uit verhouding. Of buik is heel erg zichtbaar. Ik wil juist lang ogen, niet alsof ik een kort bovenlijf heb en een zwangere buik heb
Voor wandelkleding ga ik trouwens nooit voor katoen. Katoen houdt vocht vast en droogt niet snel. Polyester droogt veel sneller. Nadeel van polyester is dat je zweet weer sneller ruikt, dat is met katoen dan weer niet zo erg. Maar goede deodorant is voor mij de oplossing.
Ik ben vrij lang en als de taille te hoog zit lijk ik dus weer uit verhouding. Of buik is heel erg zichtbaar. Ik wil juist lang ogen, niet alsof ik een kort bovenlijf heb en een zwangere buik heb
Voor wandelkleding ga ik trouwens nooit voor katoen. Katoen houdt vocht vast en droogt niet snel. Polyester droogt veel sneller. Nadeel van polyester is dat je zweet weer sneller ruikt, dat is met katoen dan weer niet zo erg. Maar goede deodorant is voor mij de oplossing.
maandag 30 maart 2026 om 12:21
Hier ook een meelezer, en ik vind deze erg mooi!
Weet iemand hoe Topvintage valt? Ik zit tussen twee maten in en heb cup G.
maandag 30 maart 2026 om 16:19
Topvintage heeft verschillende merken, niemand kan je daar dus op antwoorden maar bij elk model hebben ze een erg goede maattabel. Als je met de lintmeter aan de slag gaat heb je altijd de juiste maat.Mighty_Macaw schreef: ↑30-03-2026 12:21Hier ook een meelezer, en ik vind deze erg mooi!
Weet iemand hoe Topvintage valt? Ik zit tussen twee maten in en heb cup G.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in