Feministische uitspraken
maandag 23 maart 2026 om 15:02
Ik kom vaak zulke interessante feministische uitspraken tegen op het web, ik zal een aantal daarvan in mijn tweede post zetten.
Omdat goede boodschappen verspreid mogen worden.
En ook de microfeministische uitspraken zijn leuk, die draaien de rollen om waardoor het een beetje absurd klinkt.
Hopelijk kunnen jullie de lijst aanvullen!
Omdat goede boodschappen verspreid mogen worden.
En ook de microfeministische uitspraken zijn leuk, die draaien de rollen om waardoor het een beetje absurd klinkt.
Hopelijk kunnen jullie de lijst aanvullen!
yejii wijzigde dit bericht op 23-03-2026 15:04
0.59% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 10:30
Het gebeurt toch dat vrouwen op de eerste avond worden met verkeerde intenties het bed worden ingepraat?Renske schreef: ↑29-03-2026 10:19Maar hoe zie je dat voor je? Deze situatie kan zich dan alleen maar voordoen als de vrouw/man iemand al langer kent, want lijkt me niet dat je deze voorwaarde hanteert (en seks hebt) als je iemand oppikt via een app of de kroeg.
En als je iemand al langer kent, en er dus al een 'relatie'vorm is (vriendschap, kennis), is relationeel alles nog mogelijk. Ook vanuit de ander bekeken, die kan op grond van de seks besluiten toch geen relatie te willen bijvoorbeeld. Of fwb.
Dan kan je het over 'intentie' hebben, maar hoe toets je dat als er al een relatievorm aanwezig was? Hoe lang moet een eventuele relatie duren om achteraf te kunnen zeggen dat er toch geen consent was?
Dan mag iemand toch gewoon zeggen dat er geen sprake van consent was en dat het niet klopte?
Ik had het over juridische consequenties, maar iemand bepaald uiteraard verder zelf of die consent er wel was. En onder welke voorwaarden.
En tja, toetsen. Dat is in andere verkrachtingszaken ook een probleem. Het gaat echter om in de eerste plaats om een principieel uitgangspunt, en niet over praktische uitwerking.
paradise wijzigde dit bericht op 29-03-2026 10:35
8.70% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 10:37
Daar ben je als volwassen vrouw toch zelf bij? Neem dan je verantwoordelijkheid en date niet of met een chaperone.Paradise schreef: ↑29-03-2026 10:30Het gebeurt toch dat vrouwen op de eerste avond worden met verkeerde intenties het bed worden ingepraat?
Dan mag iemand toch gewoon zeggen dat er geen sprake van consent was en dat het niet klopte?
Ik had het over juridische consequenties, maar iemand bepaald uiteraard verder zelf of die consent er wel was. En onder welke voorwaarden.
En tja, toetsen. Dat is in andere verkrachtingszaken ook een probleem. Het gaat echter om in de eerste plaats om een principieel uitgangspunt, en niet over praktische uitwerking.
Everything is possible for the one who believes.
zondag 29 maart 2026 om 10:38
Als je alleen seks wil als er een relatie is, moet je geen seks hebben als er geen relatie is. Zo moeilijk is dat niet. Als je je door een wildvreemde het bed in laat praten terwijl je alleen seks wil in/binnen een relatie, heb je een probleem wat je niet de ander kan verwijten.Paradise schreef: ↑29-03-2026 10:30Het gebeurt toch dat vrouwen op de eerste avond worden met verkeerde intenties het bed worden ingepraat?
En 'verkeerde intenties'? De intentie lijkt mij duidelijk bij iemand die je niet kent en die je 'het bed in wil praten'. Namelijk seks. Hoe kan de ander, die jou nog helemaal niet kent, een relatie met jou willen?
renske wijzigde dit bericht op 29-03-2026 10:41
13.24% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 10:39
Het narratief dat een vrouw middels ongelijke machtsverhoudingen wordt overgehaald is dat dan ook niet.jorchugh_jor schreef: ↑29-03-2026 08:44Ik vind consent een groot goed. Maar ik vind het narratief dat een vrouw met list en bedrog overgehaald wordt tot seks het tegendeel van feministisch.
zondag 29 maart 2026 om 10:41
zondag 29 maart 2026 om 10:42
Dit kan en is mij ook wel eens overkomen.Renske schreef: ↑29-03-2026 10:38Als je alleen seks wil als er een relatie is, moet je geen seks hebben als er geen relatie is. Zo moeilijk is dat niet. Als je je door een wildvreemde het bed in laat praten terwijl je alleen seks wil in/binnen een relatie, heb je een probleem wat je niet de ander kan verwijten.
En 'verkeerde intenties'? De intentie lijkt mij duidelijk bij iemand die je niet kent en die je 'het bed in wil praten'. Namelijk seks. Hoe kan de ander, die jou nog helemaal niet kent, een relatie met jou willen?
zondag 29 maart 2026 om 10:42
zondag 29 maart 2026 om 10:44
Overigens, afgelopen week was er nog iemand verbaast omdat ik kan rekenen. Een collega. Omdat ik 'een talenmeisje' ben. Ik ben een molenpaard dat de veertig gepasseerd is. Maar ik ben blijkbaar ook een meisje dat getallen eng vindt.
Microfeminisme in deze casus: hard lachen als iemand iets doms zegt
Microfeminisme in deze casus: hard lachen als iemand iets doms zegt
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 29 maart 2026 om 10:47
Liegen is niet hetzelfde als andere verwachtingen hebben.
ja, god, een oplichter op marktplaats en een koper hebben ook ‘verschillende verwachtingen’.
Maar dat zeg je dan toch ook niet achteraf?
zondag 29 maart 2026 om 10:48
Je mag het verwachten, maar hoevaak liegen mensen wel niet? Ik vind het iig naïef om iemand op zijn/haar mooie ogen te geloven.
zondag 29 maart 2026 om 10:49
zondag 29 maart 2026 om 10:51
Dat vind ik echt wat anders.madamzonderm schreef: ↑29-03-2026 10:49Wat als de seks voor een van twee tegenvalt en daarmee de intentie bij een van twee verdwijnt?
Sollicitatiegesprek voeren met iemand terwijl je geen vacature hebt openstaan is fundamenteel wat anders dan na dag 1 constateren dat iemand toch niet voldoet.
zondag 29 maart 2026 om 10:51
Ik vertrouw eigenlijk niemand. Maar dat betekent wat mij betreft niet dat mensen ook onbetrouwbaar mogen zijn. Voorzichtigheid is geboden, maar iemand die zich niet gedraagt blijft natuurlijk fout.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 29 maart 2026 om 10:53
Zeker, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar dan beweren dat het verkrachting was vind ik echt niet oké.
Er bestaat gewoon ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je kan namelijk prima besluiten om (voorlopig) geen seks te hebben met iemand.
zondag 29 maart 2026 om 10:56
De 1 wil seks - relatie, de ander wil seks + relatie. Dan is het aan de personen zelf hoe dit vorm te geven.
zondag 29 maart 2026 om 10:58
zondag 29 maart 2026 om 11:01
Het is meer iemand op tweede gesprek vragen terwijl je na het eerste gesprek kennis weet dat het niets wordt. Het kan zijn dat er wel een vacature is.
zondag 29 maart 2026 om 11:03
Het is denk ik voor allebei afstemmen wat jezelf en de ander wil, zover je dat kan weten. Niet consente seks gaat wel ver hierin denk ik
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in