Feministische uitspraken
maandag 23 maart 2026 om 15:02
Ik kom vaak zulke interessante feministische uitspraken tegen op het web, ik zal een aantal daarvan in mijn tweede post zetten.
Omdat goede boodschappen verspreid mogen worden.
En ook de microfeministische uitspraken zijn leuk, die draaien de rollen om waardoor het een beetje absurd klinkt.
Hopelijk kunnen jullie de lijst aanvullen!
Omdat goede boodschappen verspreid mogen worden.
En ook de microfeministische uitspraken zijn leuk, die draaien de rollen om waardoor het een beetje absurd klinkt.
Hopelijk kunnen jullie de lijst aanvullen!
yejii wijzigde dit bericht op 23-03-2026 15:04
0.59% gewijzigd
dinsdag 24 maart 2026 om 10:49
Deze vind ik vreemd; wat is er mis met uitleg vragen. Juist dapper. Jouw reactie, of deze naar een man of vrouw zou zijn vind ik neerbuigend.jorchugh_jor schreef: ↑23-03-2026 20:58Als een man om uitleg vraagt, is nog steeds mijn favoriet: “breek daar je mooie hoofdje maar niet over.”
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
dinsdag 24 maart 2026 om 11:36
Dat is nog eens een vent met een baarmoederPioen00 schreef: ↑24-03-2026 10:09Een vrouw die haar mannetje staat of ballen heeft vind ik ook verschrikkelijke uitdrukkingen.
Andersom zeggen wij wel weer hier: hij lijkt wel een wijf. Met een vulva klinkt ook een beetje als een pussy. Zoek nog maar een vrouwelijk woord voor bij een man met positieve connotatie.
dinsdag 24 maart 2026 om 11:37
Dat is nog eens een vent met een baarmoederPioen00 schreef: ↑24-03-2026 10:09Een vrouw die haar mannetje staat of ballen heeft vind ik ook verschrikkelijke uitdrukkingen.
Andersom zeggen wij wel weer hier: hij lijkt wel een wijf. Met een vulva klinkt ook een beetje als een pussy. Zoek nog maar een vrouwelijk woord voor bij een man met positieve connotatie.
dinsdag 24 maart 2026 om 11:57
Interessant topic.
"Ballen hebben" associeer ik meestal met hoog risico, lage kans van slagen.
Als een boksschool binnen lopen, de trainer uit te dagen voor een bokswedstrijd en denken te winnen.
Mag onafhankelijk van geslacht? Stalen zenuwen?
"Ballen hebben" associeer ik meestal met hoog risico, lage kans van slagen.
Als een boksschool binnen lopen, de trainer uit te dagen voor een bokswedstrijd en denken te winnen.
dinsdag 24 maart 2026 om 12:55
Snap je dat dit het hele probleem is?Pioen00 schreef: ↑24-03-2026 10:09Een vrouw die haar mannetje staat of ballen heeft vind ik ook verschrikkelijke uitdrukkingen.
dinsdag 24 maart 2026 om 18:25
Precies!
Want waarom zou ‘een vrouw met ballen’ een compliment zijn en ‘vent met een vulva/baarmoeder’ een belediging?
dinsdag 24 maart 2026 om 18:33
Ik doe dat al jaren zo. Ons cursusmateriaal bevat nog steeds vooral casuïstiek met Jan en Arie, dus als ik iets moet maken worden dat Lisanne en Manuela, afgewisseld met Fatima en Mohammed.MevrouwJack schreef: ↑24-03-2026 00:24Een collega die toetsvragen moest bedenken had een casus met een persoon die in het ziekenhuis kwam met vage buikklachten, een achtergrond van hypochondrie en die heel hard moest huilen bij de arts.
"Ik noem hem Mark" zei ze droogjes.
dinsdag 24 maart 2026 om 21:24
Pioen00 schreef: ↑24-03-2026 10:09Een vrouw die haar mannetje staat of ballen heeft vind ik ook verschrikkelijke uitdrukkingen.
Niet meer doen. Lees je eens in op 'geïnternaliseerde misogynie/ sexisme'
donderdag 26 maart 2026 om 15:32
donderdag 26 maart 2026 om 17:01
donderdag 26 maart 2026 om 17:14
S10 - Doorweekt, voldaan
"Dan denk ik aan een astronaut
Misschien dat zij van boven naar ons kijkt"
https://genius.com/S10-doorweekt-voldaan-lyrics
"Dan denk ik aan een astronaut
Misschien dat zij van boven naar ons kijkt"
https://genius.com/S10-doorweekt-voldaan-lyrics
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
zaterdag 28 maart 2026 om 08:16
Ik zag een arts voorbijkomen, ik dacht op Instagram. Ze zei dat vrouwen bijna allemaal sorry zeggen als ze hun kleding uit moeten doen. Voor van alles waarvoor ze zich schamen. Mannen doen gewoon hun broek naar beneden en zeggen niets.
Ze deed dus een oproep aan vrouwen om te stoppen met sorry te zeggen. Vond ik een goede feministische uitspraak. STOP MET SORRY. Op alle vlakken, vind ik.
Behalve als je iemand vermoord hebt.
Ze deed dus een oproep aan vrouwen om te stoppen met sorry te zeggen. Vond ik een goede feministische uitspraak. STOP MET SORRY. Op alle vlakken, vind ik.
Behalve als je iemand vermoord hebt.
zaterdag 28 maart 2026 om 14:49
Op het werk bewust vaak positief praten over de kwaliteiten van vrouwelijke collega's en leidinggevenden. Bijvoorbeeld: "zij weet het beste uit haar team te halen doordat ze ieders kwaliteiten kent" of "zij kent haar eigen sterke punten heel goed en zet ze maximaal in". Ook in privésituaties doe ik dat, over familieleden en vrienden. Al doe ik dat ook over mannen. Ik probeer dat in evenwicht te houden, anders is het ook weer zo "nep". Het moet ook weer niet zo zijn vrouwen voorgetrokken worden, omdat het dan net lijkt of ze dat nodig hebben. Dat is imo geen gelijkwaardigheid.
zaterdag 28 maart 2026 om 14:52
Oh echt? Dat heb ik nog nooit gedaan. Hooguit de vraag wat er precies uit moet en wat er aan kan blijven. Wat gek zeg.
zaterdag 28 maart 2026 om 14:55
zaterdag 28 maart 2026 om 15:01
zaterdag 28 maart 2026 om 15:12
Ik vind deze ingewikkeld hoor en ook een beetje doen alsof de vrouw niet zelf kan beslissen. Ik heb ook seks gehad met mannen met wie ik best een relatie had willen hebben, terwijl ik donders goed wist dat dat niet wederzijds was. Mag ik dan misschien zelf beslissen of ik alsnog genoegen neem met een keertje seks?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in