Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 10:15
zondag 29 maart 2026 om 14:37
Same here! Van mij hoef het niet. Ik zie er het nut niet van in. En dat gepuzzel eromheen...irritant!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
zondag 29 maart 2026 om 16:37
Welk gepuzzel?MadameBijoux schreef: ↑29-03-2026 14:37Same here! Van mij hoef het niet. Ik zie er het nut niet van in. En dat gepuzzel eromheen...irritant!![]()
Graftak!
zondag 29 maart 2026 om 17:25
Ik heb zoveel ergernissen groot en klein.
Maar ik moet toch kwijt dat ik mij verbaas dat bij elke overgangsklacht,gelijk hormoontherapie aangeraden word alsof dat alle klachten oplost.
Ik ben niet tegen hormoontherapie, mss heb ik het uiteindelijk ook nodig, maar ik kan mij er toch aan ergeren als dat meteen als oplossing geroepen word als een forummer een topic opent over overgangsklachten.
Ik weet het, een onzinnige ergernis nummer zoveel van mij.
Maar ik moet toch kwijt dat ik mij verbaas dat bij elke overgangsklacht,gelijk hormoontherapie aangeraden word alsof dat alle klachten oplost.
Ik ben niet tegen hormoontherapie, mss heb ik het uiteindelijk ook nodig, maar ik kan mij er toch aan ergeren als dat meteen als oplossing geroepen word als een forummer een topic opent over overgangsklachten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zondag 29 maart 2026 om 17:38
Ik erger me aan het bestaan van Shoarma frikandellen aangezien ik die nu weer in huis heb terwijl ik normale frikandellen had willen halen. Uiteraard erger ik me ook aan mezelf, maar dat is dan niet onzinnig.
En aan het bestaan van barrel jeans. Ik hoef ze uiteraard niet aan te trekken, maar ze irriteren mij.
En aan het bestaan van barrel jeans. Ik hoef ze uiteraard niet aan te trekken, maar ze irriteren mij.
zondag 29 maart 2026 om 17:42
Wat dacht je dan van Ozempic. Zelfde gezeur.Mutsje78 schreef: ↑29-03-2026 17:25Ik heb zoveel ergernissen groot en klein.
zondag 29 maart 2026 om 17:59
Shoarma frikadellen? Nog nooit van gehoordLiv8 schreef: ↑29-03-2026 17:38Ik erger me aan het bestaan van Shoarma frikandellen aangezien ik die nu weer in huis heb terwijl ik normale frikandellen had willen halen. Uiteraard erger ik me ook aan mezelf, maar dat is dan niet onzinnig.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
zondag 29 maart 2026 om 18:06
zondag 29 maart 2026 om 18:17
Ik ook niet, totdat ik ze een tijdje terug onbewust had gekocht, ze in de airfryer had gebakken en ze toen niet helemaal zoals normaal roken.
Wel geprobeerd, maar ik vond het echt niet lekker.
Nu trok ik, met zin in een frikandel, de airfryer open en rook ik die lucht weer en ik wist genoeg.
zondag 29 maart 2026 om 18:33
Zijn het dan ook losse stukjes shoarma vlees wat in die frikandel zit? is het gewoon een geheel?Liv8 schreef: ↑29-03-2026 18:17Ik ook niet, totdat ik ze een tijdje terug onbewust had gekocht, ze in de airfryer had gebakken en ze toen niet helemaal zoals normaal roken.
Wel geprobeerd, maar ik vond het echt niet lekker.
Nu trok ik, met zin in een frikandel, de airfryer open en rook ik die lucht weer en ik wist genoeg.
zondag 29 maart 2026 om 18:36
Bloedirritant ja. Ik heb iemand op Whatsapp die dat doet als ze een ellenlang dramatisch verhaal aan het typen is. Eerst word je minutenlang in gijzeling gehouden (aan het typen, aan het typen) en zit je maar te wachten. En daarna verschijnt een lap tekst vol overbodige puntjes. Als ze in plaats van die puntjes een enter had getypt, had ik alvast kunnen beginnen met lezen.Willow schreef: ↑29-03-2026 18:06Ik las net een topic waar iemand steeds drie puntjes achter elke zin zet...
Ik zie dit wel vaker... Op de één of andere manier roept dit zó veel ergernis bij me op dat ik het dan gewoon niet kan opbrengen om zo'n tekst verder te lezen...
Ik snap ook niet waarom iemand dit doet...
Ik vind hier dingen van.
zondag 29 maart 2026 om 18:41
Eens.Mutsje78 schreef: ↑29-03-2026 17:25Ik heb zoveel ergernissen groot en klein.
En het woord 'perimenopauze' maakt het nog erger.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 29 maart 2026 om 18:44
Waarom wijt je dat aan je ASS?
Ik ben ook autistisch, leef bijna obsessief op de klok. Dus zodra die klok een uur vooruit is, ben ik ook een uur vooruit.
Ik erger me dus aan dat ophangen aan ASS.
solomio wijzigde dit bericht op 29-03-2026 20:07
26.99% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 18:45
Mijniebelle schreef: ↑29-03-2026 18:45
Ik vraag me af waarom je er vrijwillig wil uitzien alsof je erge O-benen hebt?
zondag 29 maart 2026 om 18:59
Nee het is één geheel. Ze zien eruit als een frikandel, het ruikt en smaakt alleen niet als een frikandel.Queenie_70 schreef: ↑29-03-2026 18:33Zijn het dan ook losse stukjes shoarma vlees wat in die frikandel zit? is het gewoon een geheel?
zondag 29 maart 2026 om 19:05
Nou dit dus inderdaad. Rode neus op en clown schoenen en je bent er klaar voor.Mijniebelle schreef: ↑29-03-2026 18:45
Ik vraag me af waarom je er vrijwillig wil uitzien alsof je erge O-benen hebt?
(over de broek bedoel ik dan, het is niet mijn bedoeling om een link tussen o-benen en een clown suggereren)
liv8 wijzigde dit bericht op 29-03-2026 19:07
14.36% gewijzigd
zondag 29 maart 2026 om 19:07
Weet ik veel. Okay,dom van mij. Misschien omdat men anders denkt dat ik gepuzzel als smoesje gebruik of expres zo doe. En ja,ik vind de zomertijd in het begin erg lastig en sommige mensen vinden dat raar. Ik wil je erom verzoeken om mijn kwote te verwijderen.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 29-03-2026 19:33
23.50% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
zondag 29 maart 2026 om 19:20
Iemand in een app-groep waar ik in zit doet dit, dan wenst ze iedereen een 'fijn weekend....', 'tot morgen....', of 'gefeliciteerd....' Krijgt een heel andere (voor mij wat duistere) betekenis door die puntjes.Willow schreef: ↑29-03-2026 18:06Ik las net een topic waar iemand steeds drie puntjes achter elke zin zet...
Ik zie dit wel vaker... Op de één of andere manier roept dit zó veel ergernis bij me op dat ik het dan gewoon niet kan opbrengen om zo'n tekst verder te lezen...
Ik snap ook niet waarom iemand dit doet...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in