Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 947 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Solomio schreef:
29-03-2026 18:44
Waarom wijt je dat aan je ASS?
Ik ben ook autistisch, leef bijna obsessief op de klok. Dus zodra die klok een uur vooruit is, ben ik ook een uur vooruit.

Ik erger me dus aan dat ophangen aan ASS.
Ik wilde het niet zeggen, want ik heb geen diagnose dus ik weet waarschijnlijk niet waar ik over praat. Maar eensch dus.
Graftak!
MadameBijoux schreef:
29-03-2026 19:07
Weet ik veel. Okay,dom van mij. Misschien omdat men anders denkt dat ik gepuzzel als smoesje gebruik of expres zo doe. En ja,ik vind de zomertijd in het begin erg lastig en sommige mensen vinden dat raar. Ik wil je erom verzoeken om mijn kwote te verwijderen.
Waarom moet je quote weg dan? Jij vindt het lastig en dat mag gewoon hoor, met of zonder ASS.
Graftak!
Liv8 schreef:
29-03-2026 17:38
Ik erger me aan het bestaan van Shoarma frikandellen aangezien ik die nu weer in huis heb terwijl ik normale frikandellen had willen halen. Uiteraard erger ik me ook aan mezelf, maar dat is dan niet onzinnig.

En aan het bestaan van barrel jeans. Ik hoef ze uiteraard niet aan te trekken, maar ze irriteren mij.
O ik vind die frikandellen wel lekker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sabeltandcavia schreef:
29-03-2026 18:36
Bloedirritant ja. Ik heb iemand op Whatsapp die dat doet als ze een ellenlang dramatisch verhaal aan het typen is. Eerst word je minutenlang in gijzeling gehouden (aan het typen, aan het typen) en zit je maar te wachten. En daarna verschijnt een lap tekst vol overbodige puntjes. Als ze in plaats van die puntjes een enter had getypt, had ik alvast kunnen beginnen met lezen.
Ik heb deze ergernis dus ook (mensen die 100 jaar aan het typen zijn) . Bij mijn zus gaat dat zo. Online- aan het typen, aan het typen- online (dus blijkbaar weer gestopt) - aan het typen, aan het typen, etc. Ik denk dan altijd aan een hele oude reclame van Telfort ofzo waarin het een eeuwigheid duurde voordat iemand internetverbinding had met zijn modem en in de tussentijd een cursus Deens of zoiets kon volgen. Het ergste is dat er daarna maar 1 of 2 zinnen volgen. Waarom moet dat in godsnaam zo lang duren?!?!
Nothing happens for a reason
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2026 19:24
Waarom moet je quote weg dan? Jij vindt het lastig en dat mag gewoon hoor, met of zonder ASS.
Omdat ik iets verkeerds gezegd heb,vandaar en op dit moment niets anders wist te bedenken en soms niet nadenk voordat ik iets zeg en me dan fout uitdruk (helaas ben ik niet perfect en dat niet na-denken overkomt veel mensen trouwens). Het was uiteraard niet mijn bedoeling om iemand te ergeren,sorry. Ik weet niet hoe je dat in het Nederlands schrijft (niet mijn moedertaal). Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd en wil graag weer on-topic gaan.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 29-03-2026 20:17
7.29% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
nlies schreef:
29-03-2026 19:24
O ik vind die frikandellen wel lekker
Die heb ik nog nooit gegeten.
Lady*Voldemort schreef:
29-03-2026 19:22
Ik wilde het niet zeggen, want ik heb geen diagnose dus ik weet waarschijnlijk niet waar ik over praat. Maar eensch dus.
Dat weerhoudt je anders toch ook niet van reageren? :roll:
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Nu moet ik shoarmafrikandellen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Liv8 schreef:
29-03-2026 18:59
Nee het is één geheel. Ze zien eruit als een frikandel, het ruikt en smaakt alleen niet als een frikandel.
Ik zou dan gewoon knoflooksaus in plaats van ketchup erop doen en dan maar verder met mijn avond.
Mijniebelle schreef:
29-03-2026 18:45
Afbeelding

Ik vraag me af waarom je er vrijwillig wil uitzien alsof je erge O-benen hebt?
:proud:
Nee, ik heb die broek ook niet.
Mijniebelle schreef:
29-03-2026 18:45
Afbeelding

Ik vraag me af waarom je er vrijwillig wil uitzien alsof je erge O-benen hebt?
Ik niet,nee. Wat een afschuwelijke broek trouwens!
juliet64 schreef:
29-03-2026 19:57
Ik heb deze ergernis dus ook (mensen die 100 jaar aan het typen zijn) . Bij mijn zus gaat dat zo. Online- aan het typen, aan het typen- online (dus blijkbaar weer gestopt) - aan het typen, aan het typen, etc. Ik denk dan altijd aan een hele oude reclame van Telfort ofzo waarin het een eeuwigheid duurde voordat iemand internetverbinding had met zijn modem en in de tussentijd een cursus Deens of zoiets kon volgen. Het ergste is dat er daarna maar 1 of 2 zinnen volgen. Waarom moet dat in godsnaam zo lang duren?!?!
Oh dat kan mij ook gebeuren. (gebeurt mij vaak) Dat ik ellenlang nadenk of nog iets wil opzoeken. Die puntjes doe ik dan niet, heb daar ook een hekel aan. Multiinterpretabel. (Als dat een vast woord is) soms mag het, als het duidelijk is wat je bedoelt.
Liv8 schreef:
29-03-2026 18:59
Nee het is één geheel. Ze zien eruit als een frikandel, het ruikt en smaakt alleen niet als een frikandel.
Ik kan je ergenis begrijpen als je een normale frikandel verwacht :"-(
Pluviofiel|Firm believer of Karma
cognac schreef:
26-03-2026 14:25
Ik kreeg daar altijd neigingen van dat die door wilde knippen. @( Heel vies idee eigenlijk want stel je zou het doen loop je daar met iemands string, brrr.
Haha ik zie het helemaal voor me
Als iemand op een weggeefhoek op Facebook "Intresse" schrijft ipv "Interesse"
Annapicobella schreef:
29-03-2026 12:24
Zomertijd.

Ik vind zomertijd een hele zinnige ergernis.
elisa55 schreef:
29-03-2026 22:23
Als iemand op een weggeefhoek op Facebook "Intresse" schrijft ipv "Interesse"

En dan typ je 'interesse' om het te verbeteren en voor je het weet moet je een barrel jeans gaan ophalen...
Nieuwschierig.
Aargh, pijn aan mijn ogen!
nlies schreef:
29-03-2026 00:29
Dat vind ik altijd zo raar dat een voor een naam. Hoezo een? hoe groot is de kans dat je moet zeggen twee Estelles, omdat er meerdere zijn
Eigenlijk had ik moeten zeggen: een vrouw als Estelle. Omdat het niet om haar persoonlijk gaat maar om meerdere vrouwen die hetzelfde type vertegenwoordigen. Dus dat is een bewuste keuze.
smorre schreef:
22-03-2026 08:45
Mensen die dubbele uitroeptekens gebruiken :bonk:
Of nog erger: eerst een spatie en dan een uitroepteken
aikidoka schreef:
22-03-2026 09:33
Ik erger me aan mensen die eens schrijven als is. Bijvoorbeeld: ik zal het is proberen, of: we moeten weer is afspreken.
Ik krijg dan altijd enorm de neiging om daarop te reageren met: probeer eens fatsoenlijk te schrijven.

Mensen die na en naar verwisselen, of door elkaar heen lijken te gebruiken, dat vind ik ook zeer ergerlijk.
Ik heb nog een toevoeging:
Ze in plaats van zijn.
Bijvoorbeeld: hij heeft ze huiswerk nog niet af.
Of: met ze allen.

Gruwelijk!
Appletje schreef:
26-03-2026 18:07
Afgewerkt heb ik in Brabant gehoord van mensen die klaar waren met werken. "Ik ga naar huis, ik ben afgewerkt".
Of "Ik ben er weg van" als iemand weggaat. En eerst dacht men dat dat als grapje gezegd werd ;-)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven