Rechtzaak Ali-B
woensdag 12 juni 2024 om 11:10
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.
Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...
Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.
Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.
Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.
Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...
Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.
Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.
Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.
Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
donderdag 26 maart 2026 om 11:55
Ik bedoel, dat ik het wel heel magertjes vind
Minimaal twee verkrachtingen, deze man moet heropgevoed worden
maandag 30 maart 2026 om 20:12
Ja, ook nu weer. Ik vind het oprecht sneu voor zijn kinderen, alleen Ali framed het zo dat hij niet de verantwoordelijke wil zijn voor hun verdriet. Het ligt allemaal nooit aan hem, hè.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
maandag 30 maart 2026 om 20:19
Dit. Ik vond hem zelf dwingend tegen de raadsheren: even uitleg geven hoe die recht moeten sprekenSweetFirefly schreef: ↑30-03-2026 20:12Ja, ook nu weer. Ik vind het oprecht sneu voor zijn kinderen, alleen Ali framed het zo dat hij niet de verantwoordelijke wil zijn voor hun verdriet. Het ligt allemaal nooit aan hem, hè.![]()
En ja, voor de kinderen is het ALTIJD verdrietig en die worden ongewild deelgenoot van deze situatie. Maar dat is niet iets dat is veroorzaakt doordat een aangeefster zich meldt en aangifte doet. Dat is ontstaan door een man (nota bene een bekende Nederlander) die het kennelijk nodig vond om seksueel overschrijdende handelingen te verrichten tegen de uitdrukkelijke wens van die ander…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 maart 2026 om 11:50
Dat dacht ik ook tijdens zijn gejammer.Morgan-Salander schreef: ↑31-03-2026 11:42Goede quote van Angela de Jong:
"Als Ali B écht aan zijn kinderen had gedacht, had hij zijn leuter niet in andere vrouwen gestoken"
Gelukkig hebben ze in de meeste gevangenissen ouder—kindprojecten.
Everything is possible for the one who believes.
dinsdag 31 maart 2026 om 14:37
Bij Pauw en de Wit zat gisteren de advocaat van Ali. Ik vond het al een valse glibber van een vent, maar hij deed er nog een schepje bovenop. Volgens hem was Ellen ten Damme helemaal niet verkracht want ze gedroeg zich niet als zodanig en daarom waren er nog twee getuigen opgetrommeld om te verklaren dat ze heel normaal deed na de verkrachting door Ali en dat het “dus” niet onvrijwillig was.
Jeroen Pauw gaf wel iets van weerwoord, maar echt, wat een jakhals die man.
dinsdag 31 maart 2026 om 15:03
Saskia Belleman vertelde: 'Deze advocaat, Bart Swier zei ter verdediging van Ali B.: 'Aftrekken is geen sex.'
Saskia: Ik zie dat anders.
Wat is dat voor een achterlijke opmerking van Swier zeg?
Wat is dat voor een achterlijke opmerking van Swier zeg?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 31-03-2026 15:07
3.00% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
dinsdag 31 maart 2026 om 15:05
Paulien Cornelisse schreef er een column over. Omdat je het hele artikel achter de betaalmuur hier niet mag neerpennen alleen even de laatste zin:
Een lach is veel, maar lang niet altijd vreugde
https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~b8182894/
Voor de mensen die het kunnen openen de link naar de hele column
dinsdag 31 maart 2026 om 15:13
Mooie column.jojojo schreef: ↑31-03-2026 15:05Paulien Cornelisse schreef er een column over. Omdat je het hele artikel achter de betaalmuur hier niet mag neerpennen alleen even de laatste zin:
Everything is possible for the one who believes.
dinsdag 31 maart 2026 om 15:19
Ook in de Volkskrant de opinie van Cristel Don: De zaak Ali B laat wederom zien dat misbruikslachtoffers het nooit ‘goed’ kunnen doen.
Te vrolijk is verdacht, te kalm ook. Te laat aangifte gedaan, de dag erna naar je werk gaan – het hoger beroep tegen rapper Ali B maakt weer eens pijnlijk duidelijk welk palet aan ‘perfect gedrag’ we van misbruikslachtoffers verwachten.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bc38c5cd/
Te vrolijk is verdacht, te kalm ook. Te laat aangifte gedaan, de dag erna naar je werk gaan – het hoger beroep tegen rapper Ali B maakt weer eens pijnlijk duidelijk welk palet aan ‘perfect gedrag’ we van misbruikslachtoffers verwachten.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bc38c5cd/
dinsdag 31 maart 2026 om 15:21
De publieke opinie is bijna altijd negatief over aangeefsters. Het is echt intriest. Je moet zo ontzettend dapper zijn om aangifte te doen. Want je wordt gewoon door de stront getrokken. Ik kan me niet voorstellen dat je al die moeite gaat doen voor iets wat niet is gebeurd.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 31 maart 2026 om 15:24
SweetFirefly schreef: ↑31-03-2026 15:03Saskia Belleman vertelde: 'Deze advocaat, Bart Swier zei ter verdediging van Ali B.: 'Aftrekken is geen sex.'
Wat is dat voor een achterlijke opmerking van Swier zeg?![]()
Men… dat is bijna Clinton achtig: "I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky" - want hij had haar niet gepenetreerd dus geen sexual relations in zijn optiek. Dichter bij huis: Aftrekken is natuurlijk wel degelijk een seksuele handeling. En seks is meer dan alleen binnendringen zeg. Eens met Saskia.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 31 maart 2026 om 15:38
Jeroen gaf een prachtig weerwoord vind ik. Hij vertelde dat hij op de dag dat zijn moeder overleed hij diezelfde avond op tv live zijn werk deed. Niemand heeft denk ik wat aan mij gemerkt zei hij.LaFleurNoire schreef: ↑31-03-2026 14:37Bij Pauw en de Wit zat gisteren de advocaat van Ali. Ik vond het al een valse glibber van een vent, maar hij deed er nog een schepje bovenop. Volgens hem was Ellen ten Damme helemaal niet verkracht want ze gedroeg zich niet als zodanig en daarom waren er nog twee getuigen opgetrommeld om te verklaren dat ze heel normaal deed na de verkrachting door Ali en dat het “dus” niet onvrijwillig was.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
dinsdag 31 maart 2026 om 15:52
dinsdag 31 maart 2026 om 16:06
Dat vind ik ook.Maleficent schreef: ↑31-03-2026 15:21De publieke opinie is bijna altijd negatief over aangeefsters. Het is echt intriest. Je moet zo ontzettend dapper zijn om aangifte te doen. Want je wordt gewoon door de stront getrokken. Ik kan me niet voorstellen dat je al die moeite gaat doen voor iets wat niet is gebeurd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 31 maart 2026 om 16:30
Ik vind hoe met Marco Borsato nu wordt omgegaan echt onbegrijpelijk. Het is gewoon bewezen wat voor ongepaste appjes hij stuurde naar een minderjarig meisje. En hij komt er gewoon mee weg vanwege de seksuele moraal in dat gezin? Ik snap het echt niet.Maleficent schreef: ↑31-03-2026 15:57Ik heb het gevoel dat veel mensen veel meer medelijden voelen met de daders. Ze gaan even janken in de rechtszaal en iedereen tuint er in. Zelfde met Marco Borsato.
dinsdag 31 maart 2026 om 16:34
Hier de link voor mensen die het niet kunnen openen http://archive.today/2026.03.25-213420/ ... ~b8182894/jojojo schreef: ↑31-03-2026 15:05Paulien Cornelisse schreef er een column over. Omdat je het hele artikel achter de betaalmuur hier niet mag neerpennen alleen even de laatste zin:
ik heb gezegd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in