Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2726 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
happyapple schreef:
24-03-2026 06:53
Heeft hier iemand iets gezien over een nieuwe actie met gratis verzenden?
Ik zag gisteren bij 1 artikel dat ik bij iemand bekeek een korting op de verzendkosten van 100% staan en had nog gecheckt of het niet in een boeken categorie was geplaatst en dat was dus niet zo, maar ik kan er verder niks over vinden.
Dat klopt wel, dat is soms een actie van Vinted. Ik heb nog nooit wat verkocht en dan krijg ik ook een keer in de zoveel tijd melding dat er gratis verzending is op m’n eerste item wat ik verkoop.
Ik heb zoiets raars: ik kocht een artikel op Vinted en zag diezelfde avond dat de verkoopster het artikel nogmaals aanbood. Het is een specifiek soort ketting waarvan het mij sterk lijkt dat je er 2 van hebt. Ik rook dus een beetje onraad. De volgende dag kreeg ik de melding dat het artikel verzonden was.

Vandaag wilde ik het profiel van de verkoopster bekijken om te zien of de ketting er nog op stond, blijkt de verkoopster geblokkeerd te zijn. Ze had een stuk of 10 reviews, die waren allemaal positief.

Vanavond wordt het artikel bezorgd, ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.
Nieuw zonder label is voor mij: nooit gedragen maar de kaartjes zijn eraf gehaald.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
26-03-2026 14:21
Nieuw zonder label is voor mij: nooit gedragen maar de kaartjes zijn eraf gehaald.
Voor mij is dat ook zo. Een vriendin van me vertelde laatste dat ze, als ze een artikel maar een paar keer gedragen heeft, vindt dat het "nieuw zonder label" is. Ik vind dat gewoon tweedehands. Wellicht in "zeer goede" staat, maar zeker niet nieuw zonder labels.
MissUnderstood schreef:
26-03-2026 14:23
Voor mij is dat ook zo. Een vriendin van me vertelde laatste dat ze, als ze een artikel maar een paar keer gedragen heeft, vindt dat het "nieuw zonder label" is. Ik vind dat gewoon tweedehands. Wellicht in "zeer goede" staat, maar zeker niet nieuw zonder labels.
Totaal oneens met jouw vriendin. Nieuw is nieuw en betekent niet gedragen. Iets kan in zeer goede staat zijn, maar gedragen is gedragen (meer dan alleen gepast) en zeker na een paar keer dragen (en wassen).
Maar dan is in goede staat of zeer goede staat natuurlijk wel een wat grijzer gebied. Ik weet nog dat ik hier tijden geleden een gele trui postte met een had erin dat omschreven was als “in zeer goede staat” - die heb ik ook teruggestuurd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb vandaag wel een verkoper die erg graag wil verkopen. Ik zet een artikel van €12,50 in mijn favorieten. Krijg ik binnen 10 minuten een berichtje met een bod van €11,95. Die zit er wel erg bovenop en dan met €0,55 korting.
MissUnderstood schreef:
26-03-2026 14:18
Ik heb zoiets raars: ik kocht een artikel op Vinted en zag diezelfde avond dat de verkoopster het artikel nogmaals aanbood. Het is een specifiek soort ketting waarvan het mij sterk lijkt dat je er 2 van hebt. Ik rook dus een beetje onraad. De volgende dag kreeg ik de melding dat het artikel verzonden was.

Vandaag wilde ik het profiel van de verkoopster bekijken om te zien of de ketting er nog op stond, blijkt de verkoopster geblokkeerd te zijn. Ze had een stuk of 10 reviews, die waren allemaal positief.

Vanavond wordt het artikel bezorgd, ik ben benieuwd wat hier aan de hand is.

Hoe is dit afgelopen? Heb je iets ontvangen?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
29-03-2026 16:10
Hoe is dit afgelopen? Heb je iets ontvangen?

Ja, heb het artikel ontvangen en het is ook gewoon authentiek. Geen idee wat er gebeurd is, de verkoopster is geblokkeerd maar kan nog wel berichtjes sturen (ik wist niet dat dat kon) en geeft aan dat Vinted wil dat ze een pro-account aanmaakt omdat ze te veel verkocht zou hebben. Ze heeft overigens maar iets van 10 of 15 reviews dus dat snap ik niet. Maar goed, artikel ontvangen en in goede staat, dus ik ben blij.
Potjandosie. Ik heb nu al zo’n zes pakjes binnen 24 uur na aankoop verzonden, maar die badge voor snel versturen krijg ik maar niet. Nog ‘ietsiepietsie sneller’, zegt vinted, echt binnen 36 uur verzenden. Waarom kan hun klok niet meer tellen?
Such fun!1
Ze kijken naar de afgelopen 30 dagen voor die badge.
Nina-tje schreef:
29-03-2026 12:29
Ik heb vandaag wel een verkoper die erg graag wil verkopen. Ik zet een artikel van €12,50 in mijn favorieten. Krijg ik binnen 10 minuten een berichtje met een bod van €11,95. Die zit er wel erg bovenop en dan met €0,55 korting.
Doe ik ook bij items die al een langere tijd bij mij op Vinted staan. Vooral een winterjas waar ik erg graag vanaf wil omdat 'ie zoveel plaats inneemt in mijn kledingkast.
.
Vraagje. Ik heb tot nu toe alleen gekocht op vinted, maar ga nu een heleboel babykleertjes online zetten. Hoe werkt het met bundels? Als mensen iets in hun bundel zetten wordt het voor anderen dan onzichtbaar, of kunnen meerdere mensen tegelijk een itemmin hun bundel zetten? En als ik dat met 1 akkoord ga verdwijnt het dan bij anderen uit hun bundel?

En qua verzenden, moet ik van te voren een punt kiezen of Jannie op de dag zelf elk willekeurig verzendpunt - uiteraard wel van de gekozen dienst - kiezen? Ik ben nog al eens in verschillende plaatsen dus niet hoeven aangeven waar ik ga verzenden zou voor mij ideaal zijn.
"After all this time?" "Always."
Jij verzendt waar je wil verzenden, alleen de aanbieder wordt door de koper gekozen. Dus je kunt naar elk VintedGo-punt dat je wilt, als de koper VintedGo kiest.

Qua bundel: als het in meerdere bundels zit en er wordt er een verkocht (dus nog niet als jij akkoord gaat!) krijgt de ander waar het ook in de bundel zit het bericht dat niet alle items meer beschikbaar zijn. Die kan dan evt een nieuwe bundel maken zonder dat wat die ander heeft weggekaapt.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Dank voor je snelle antwoord! Helemaal duidelijk. Straks de laatste dingen uploaden en dan maar hopen dat het een beetje verkoopt.
kweepeer schreef:
31-03-2026 16:14
Ze kijken naar de afgelopen 30 dagen voor die badge.

Eerder had ik hem meteen, na een langere periode geen verkoop…
Such fun!1
MarindaH schreef:
31-03-2026 20:36
Eerder had ik hem meteen, na een langere periode geen verkoop…
Ja, want toen had je in de dertig dagen voor die ene verkoop, geen verkoop die je langzamer verzonden had dan binnen 24 uur...
Dus dan verzend je toch sneller?

Voor deze zes had ik ook niets erop staan... dus niets anders verkocht in 30 dagen. Daarom vind ik het zo gek. Allemaal binnen 24 uur, maar niet snel genoeg binnen 36 uur :nut:
Such fun!1
Hoe zit het met versturen?
Als je aangeeft dat iets in een grote envelop past, wordt het dan in de brievenbus bezorgd?
Of maakt het niet, moet alles altijd gewoon afgehaald worden?
Severus_Snape schreef:
31-03-2026 18:46
Vraagje. Ik heb tot nu toe alleen gekocht op vinted, maar ga nu een heleboel babykleertjes online zetten. Hoe werkt het met bundels? Als mensen iets in hun bundel zetten wordt het voor anderen dan onzichtbaar, of kunnen meerdere mensen tegelijk een itemmin hun bundel zetten? En als ik dat met 1 akkoord ga verdwijnt het dan bij anderen uit hun bundel?

En qua verzenden, moet ik van te voren een punt kiezen of Jannie op de dag zelf elk willekeurig verzendpunt - uiteraard wel van de gekozen dienst - kiezen? Ik ben nog al eens in verschillende plaatsen dus niet hoeven aangeven waar ik ga verzenden zou voor mij ideaal zijn.
Ik zou er wel rekening mee houden dat je een eventuele retour wel weer op moet halen bij het pakketpunt waar je het verstuurd hebt.
Dus ik verstuur wel vlakbij mijn werk, maar niet tijdens een weekendje weg aan de andere kant van het land, zeg maar ;)
bartjes schreef:
01-04-2026 11:26
Hoe zit het met versturen?
Als je aangeeft dat iets in een grote envelop past, wordt het dan in de brievenbus bezorgd?
Of maakt het niet, moet alles altijd gewoon afgehaald worden?
Je moet het altijd bij het pakketpunt afhalen, behalve als er gekozen wordt voor de dure thuisbezorg methodes, brenger geloof ik en evt dhl express (?)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, laat alles via vinted bij het pakketpunt bezorgen.
happyapple schreef:
01-04-2026 11:41
Je moet het altijd bij het pakketpunt afhalen, behalve als er gekozen wordt voor de dure thuisbezorg methodes, brenger geloof ik en evt dhl express (?)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, laat alles via vinted bij het pakketpunt bezorgen.
Oke, ik wil iets kleins versturen, wat van plastic is, en het past makkelijk in een grote envelop, maar ik wil het goed verpakken, en dan past het niet door de brievenbus.
Ik dacht al wel dat alles opgehaald moet worden, maar ik wist het niet zeker.

Bedankt!
happyapple schreef:
01-04-2026 11:40
Ik zou er wel rekening mee houden dat je een eventuele retour wel weer op moet halen bij het pakketpunt waar je het verstuurd hebt.
Dus ik verstuur wel vlakbij mijn werk, maar niet tijdens een weekendje weg aan de andere kant van het land, zeg maar ;)
Ohhh ja dat is nog wel een goede tip. Heb nu alles online staan dus maar afwachten. Er staat natuurlijk heel veel babykleding op dus ik verwacht geen stormloop maar alles wat verkocht wordt is mooi meegenomen.
Aargh! Vandaag echt een vinted irritatie. Ik kocht een item voor mijn kind, een regenpak. In de advertentie stond ‘wel een paar vlekjes maar geen gaten’. Puntje bij paaltje zat op de knie een dikke slijtage plek die door was. Een gat dus! Aangegeven dat ik een probleem had. Verkoper vond het maar belachelijk. Het pak was nog steeds waterdicht want het was geen héél gat maar een half gat. :bonk:
Ze wilde een paar euro terug geven en dat was het dan. Waardoor ik dan alsnog voor veel te veel geld een kapot regenpak zou hebben gekocht. Na veel aandringen en toch echt duidelijk gemaakt te hebben dat het háár fout is, mocht ik het gelukkig op haar kosten retour sturen (specifiek aangegeven). Gelukkig accepteerde ze dat uiteindelijk, anders was ik mijn geld kwijt geweest en een onverkoopbaar item rijker. Ongelooflijk, een ‘half gat’. :bonk:

Ohja, vanochtend had ik ook al een vreemde situatie. Iemand had een kinderjas gekocht van me. Pakket is inmiddels al een week onderweg. Kreeg ik ineens het bericht dat ze nu pas zag dat er geen capuchon op zat. Of ik het kon annuleren of dat ze het kon retourneren. Uhm, nee, ik ben geen winkel. :@@: Dus ik heb gezegd dar ze het zelf maar weer moet verkopen als het er is. Het zal mij benieuwen of ze het ophaalt. Zul je zien dat ze het gewoon retour laat gaan. :wtf:
Wat stom zeg, een half gat :O
Bizar

Ik heb er weer eentje die me vorige week vroeg of ik het alsjeblieeeeeft meteen die dag nog kon versturen, want ze had het artikel uiterlijk eind deze week nodig.
Nou had ze mazzel dat ik die dag nog wel naar het pakketpunt kon, maar af en toe vraag ik me toch wel af waarom ik de moeite doe, want inmiddels zijn de 48u bijna verstreken die ze heeft om het pakket goed te keuren, zodat ik ook mijn geld eens een keer krijg... Waarom komt het zo vaak voor dat net de mensen die zelf allerlei verzoekjes en eisen hebben, nu net de mensen zijn die te lam zijn om op transactie goedkeuren te drukken???
MarindaH schreef:
31-03-2026 14:11
Potjandosie. Ik heb nu al zo’n zes pakjes binnen 24 uur na aankoop verzonden, maar die badge voor snel versturen krijg ik maar niet. Nog ‘ietsiepietsie sneller’, zegt vinted, echt binnen 36 uur verzenden. Waarom kan hun klok niet meer tellen?

Update: ik heb eindelijk die badge weer 😁
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven