Hoe leren rok stylen?
dinsdag 31 maart 2026 om 16:35
Ik heb weinig verstand van mode, dus daarom probeer ik het hier! Ik heb een lange, zwarte kokerrok gekocht van imitatieleer met een split van het merk Anna Field. Hebben jullie ideeën hoe ik dit het beste kan combineren? Welke schoenen/laarzen en top staat hier leuk bij? Ik ben niet slank, dus mijn buik zal wel wat te zien zijn, maar ik wil dit gewoon kunnen en durven dragen. Tips zijn welkom!
dinsdag 31 maart 2026 om 21:04
Ik heb een zwart leren rokje en draag die met een dikke zwarte panty en ballerina’s of laarzen en een witte blouse of zwarte body. Soms met een jasje. Het is op het tuttige af maar dat is maar net hoe je het wil combineren. Ik ben nogal klassiek.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 2 april 2026 om 11:08
Ik heb twee verschillende rokjes van imitatieleer. De ene is wat korter (boven de knie) en daar daar ik een wollige trui boven en altijd mijn Dr. Martens. Pumps staan er dan weer wat te ouwelijk bij (bij mij dan he).
De andere rok is wat langer en ietsjes uitlopend. Taille is wat hoger. Daar draag ik meestal een blouse bij die ik dan instop en eroverheen laat blousen (is dat een woord?). Eventueel ook nog met een riem. Ik vind mijn buikje dan wel iets zichtbaarder als ik het zo draag, maar een blouse eroverheen staat veel te degelijk en dan houd ik geen taille meer over (heb vrij smalle heupen).
Ook altijd stoerdere schoenen eronder.
De andere rok is wat langer en ietsjes uitlopend. Taille is wat hoger. Daar draag ik meestal een blouse bij die ik dan instop en eroverheen laat blousen (is dat een woord?). Eventueel ook nog met een riem. Ik vind mijn buikje dan wel iets zichtbaarder als ik het zo draag, maar een blouse eroverheen staat veel te degelijk en dan houd ik geen taille meer over (heb vrij smalle heupen).
Ook altijd stoerdere schoenen eronder.
zondag 5 april 2026 om 13:25
Een zwarte kokerrok is een soort spijkerbroek : er kan vrijwel alles op / bij.
https://www.vrouwenoutfits.nl/producten ... okerrokken
https://www.vrouwenoutfits.nl/producten ... okerrokken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 5 april 2026 om 13:32
Een t-shirt / topje / blouse en dan een blazer.
https://www.vrouwenoutfits.nl/producten ... okerrokken ( ik kan hier niets van plakken, maar -oa - op deze pagina ) .
https://www.vrouwenoutfits.nl/producten ... okerrokken ( ik kan hier niets van plakken, maar -oa - op deze pagina ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 5 april 2026 om 13:37
Ik vind die bovenste echt mooi en zou me zeker staan. Maar t is er toch nooit weer voor... blote benen/ panty en n dikke trui.
Verder ben ik dol op de rok/trui combi.
Ik heb een (nep) leren plissé rok met een lekker trui. Heerlijke combi tussen comfi en gekleed.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
dinsdag 7 april 2026 om 14:34
Een dunne donkerbruine panty (vind ik mooier en minder hard dan zwart, gewoon die van de Hema) , en dan een trui of juist een truitje met korte mouwen vind ik altijd leuk staan op een leren rok. Of gewoon een mooie grijze sweater zonder iets van een print, vind ik ook leuk en dan met witte sneakers eronder (en blote benen of een 7 denier huidskleurige (jouw huidskleur) panty).
Met een bloes wordt het wat klassieker. Als het echt een kokerrok is, dus slankvallend, dan vind ik een mooi wit t-shirt en dan een ruim overhemd dat je niet dichtknoopt ook leuk staan. Spijkerjasje, ook leuk erop, of een t-shirt en blazer.
Ik vind een leren rok vrij neutraal eigenlijk, dus daar kan zoveel op. Zeker als je de kleuren die je erop draagt zoekt in wit, grijs of zandkleur of bruin. Of een lichtblauwe bloes. Felle kleuren in combi met zwart ben ik geen fan van, maar dat is persoonlijk.
Met een bloes wordt het wat klassieker. Als het echt een kokerrok is, dus slankvallend, dan vind ik een mooi wit t-shirt en dan een ruim overhemd dat je niet dichtknoopt ook leuk staan. Spijkerjasje, ook leuk erop, of een t-shirt en blazer.
Ik vind een leren rok vrij neutraal eigenlijk, dus daar kan zoveel op. Zeker als je de kleuren die je erop draagt zoekt in wit, grijs of zandkleur of bruin. Of een lichtblauwe bloes. Felle kleuren in combi met zwart ben ik geen fan van, maar dat is persoonlijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in

