Out of your league - geloven jullie daarin en ervaring?

02-04-2026 20:39 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geloven jullie in dat een partner out of your league kan zijn?

Zo ja - wat zijn de ervaringen?

Ik geloof wel dat veel mannen betere en knappere exemplaren dan ik kan krijgen. Ik ben niet lelijk, maar zeker geen supermodel.

Mijn bedpartners waren aantrekkelijk maar niet super knap. Ik heb zou wel eens een hele knappe “out of my league” man tussen de lakens willen ervaren - of dat meer zelfvertrouwen geeft of me juist nog meer onzeker zou maken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof dat jij dat kan denken en daarmee een 'selffulfilling prophecy' kan creëeren door je minder zelfverzekerd/ gezellig/ open/ spontaan te gedragen als je denkt dat iemand te knap voor je is, waardoor je een connectie mis loopt.

Knappe mensen zijn meestal ook maar zo geboren en geen prijspaard voor jou om een ritje op te maken, zodat je zelfvertrouwen een boost krijgt.

En nee ik denk niet dat seks hebben met knappe mensen je zelfvertrouwen vergroot.

Leuke wederkerige relaties wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het politiek correcte antwoord is natuurlijk: Er bestaat niet zoiets als 'out of your league'. We zijn allemaal op onze eigen manier mooi en uniek. En het gaat uiteindelijk om karakter. 'Beauty fades, character is forever', om maar eens een platitude te noemen.

In de echte wereld date (bijna) iedereen in zijn/haar eigen league: Hele Mooie Mensen daten Hele Mooie Mensen, mooie mensen daten mooie mensen, en Plain-Jane date met Average Joe.

Plain-Jane zal zelden Sportschool Ken daten. En Average Joe zelden Fashion Barbie. (Tenzij Joe natuurlijk héél véél geld heeft.)

Voor een ONS lijkt dat vreemd genoeg dan weer iets minder (héél ietsje minder) uit te maken. Ik, toch wel Plain-Jane, heb wel eens een ONS gehad met Sportschool Ken (krachtige biceps, uit steen gehouwen sixpack, een Hollywood-kaaklijn en fantastisch haar). De seks was heel erg mwah en dat lag volledig aan mij, ik was mij veel te bewust van mijn fysieke imperfecties naast zoveel perfectie. In mijn eigen 'league' voel ik mij dan toch echt comfortabeler (en is de seks leuker).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me daar nooit mee bezig gehouden, dus geen idee eigenlijk wat dan mijn league zou zijn.
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sess schreef:
02-04-2026 21:14
Het politiek correcte antwoord is natuurlijk: Er bestaat niet zoiets als 'out of your league'. We zijn allemaal op onze eigen manier mooi en uniek. En het gaat uiteindelijk om karakter. 'Beauty fades, character is forever', om maar eens een platitude te noemen.

In de echte wereld date (bijna) iedereen in zijn/haar eigen league: Hele Mooie Mensen daten Hele Mooie Mensen, mooie mensen daten mooie mensen, en Plain-Jane date met Average Joe.

Plain-Jane zal zelden Sportschool Ken daten. En Average Joe zelden Fashion Barbie. (Tenzij Joe natuurlijk héél véél geld heeft.)

Voor een ONS lijkt dat vreemd genoeg dan weer iets minder (héél ietsje minder) uit te maken. Ik, toch wel Plain-Jane, heb wel eens een ONS gehad met Sportschool Ken (krachtige biceps, uit steen gehouwen sixpack, een Hollywood-kaaklijn en fantastisch haar). De seks was heel erg mwah en dat lag volledig aan mij, ik was mij veel te bewust van mijn fysieke imperfecties naast zoveel perfectie. In mijn eigen 'league' voel ik mij dan toch echt comfortabeler (en is de seks leuker).
Dus het gaat om uiterlijk of geld. Wat leeg.
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-04-2026 21:16
Dus het gaat om uiterlijk of geld. Wat leeg.

Ik vrees van wél. En ik zie ook liever dat de wereld niet zo leeg was. Maar de samenleving is helaas geobsedeerd door uiterlijk. Off topic: kijk maar eens naar de gemiddelde publieksfilm: Heel Mooie Mensen in de hoofdrol, met dan hier en daar een 'karakteracteur' die ook mee mag doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sess schreef:
02-04-2026 21:14

Plain-Jane zal zelden Sportschool Ken daten. En Average Joe zelden Fashion Barbie. (Tenzij Joe natuurlijk héél véél geld heeft.)
Want alleen mensen die ontzettend veel sporten en dure kleding dragen zijn superknap?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is het gros van de vrouwen tegenwoordig gewoon Plaine Jane als je het make up er af haalt en de fillers er uit, de extensions, nep nagels, nepwimpers etc.

En een sportschool lijf maakt je nog geen mooi mens om te zien.
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het als een ongelooflijk groot voordeel juist dat ik een "ondergemiddeld" knap uiterlijk heb. Niemand hoeft dus ook in mijn league te zijn en ik kan met iedereen platonisch omgaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word gezien als knappe vrouw. Maar de vrouwen waar ik op val worden niet gezien als knappe vrouwen. Ze zijn wel vrouwelijk maar maatschappelijk gezien niet perse knap. Terwijl ik hen natuurlijk prachtig vind. Het doet soms best wel zeer want ik krijg standaard een soort verontwaardiging als ik dan een foto laat zien oid. Voelt alsof ik me dan moet verklaren. Als ik nu wat zou krijgen met de vrouw waar ik verliefd op ben zou ik echt met heel veel trots naast haar lopen. Ookal zien de meeste haar niet perse als aantrekkelijk. Maar god wat vind ik haar mooi en zo zo zo leuk. 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
02-04-2026 21:39
Want alleen mensen die ontzettend veel sporten en dure kleding dragen zijn superknap?
Dat is een mooie stropopredenering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word door veel mensen als ‘best heel knap’ beoordeeld wat ik soms leuk vind maar soms ook niet. Ik ben ook maar gewoon wie ik ben en probeer mij meer te focussen op de kwaliteiten die ik heb en daar iets goeds mee te doen.
Maar, door mijn onzekerheid (en klunzigheid) wordt ik nog altijd altijd ongemakkelijk als ik sportschool Ken of model Mark tegenkom en gedraag ik me zo stupide dat ik ze zo voor m’n neus af zie druipen.

Nee doe mij maar average Joe. Ik voel me bij hen doorgaans meer op mijn gemak en kan veel meer mezelf zijn en ervaren of er een wederzijdse klik is of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sess schreef:
02-04-2026 21:14

In de echte wereld date (bijna) iedereen in zijn/haar eigen league: Hele Mooie Mensen daten Hele Mooie Mensen, mooie mensen daten mooie mensen, en Plain-Jane date met Average Joe.
Volgens mij vallen mensen uiteindelijk op mensen met gelijkende kenmerken die gaan over de sociaal-culturele achtergrond. Opleidingsniveau speelt bijvoorbeeld een belangrijke rol.

Het gaat niet om uiterlijk. Ook al lijkt dat soms wel zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paradise schreef:
02-04-2026 22:41
Volgens mij vallen mensen uiteindelijk op mensen met gelijkende kenmerken die gaan over de sociaal-culturele achtergrond. Opleidingsniveau speelt bijvoorbeeld een belangrijke rol.

Het gaat niet om uiterlijk. Ook al lijkt dat soms wel zo.
Dat denk ik ook.
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-04-2026 22:42
Dat denk ik ook.
En wat jij ook al zei: de meeste mensen zijn niet erg knap maar ook niet erg lelijk. De meeste mensen zijn gemiddeld.

De juiste kleding doet dan bijvoorbeeld de rest. En wat de juiste kleding is verschilt nogal. Dat hangt weer af van de kringen waar je je in begeeft.

Die sportschool doet mij ook niet veel. En volgens mij heel veel mensen niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar keer seks gehad met enorme mooiboys, dat was steevast ontzettend saaie seks. Alsof die mannen nergens moeite voor doen. Het draaide ook voornamelijk om zijn genot.

De seks met gewone mannen was veel lekkerder, leuker, avontuurlijker en gelijkwaardiger.

Kortom, je mist er niks aan.

(Al vind ik zelf dat ik zeker een 8,5 ben, denk ik dat ik zelf door de maatschappij als een 6,5/7 zou worden beoordeeld qua uiterlijk.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hele leuke seks gehad met mooiboys, met gewonere mannen, met niet zulke knappe mannen.
En hele stomme seks.

Ook dat hangt niet zo af van het uiterlijk.
Everything is possible for the one who believes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof wel dat dat zo is, maar volgens mij zal het vast wel eens al wetenschappelijk onderzocht zijn. Zodra er geld in het spel is, wordt uiterlijk ineens minder belangrijk. Zie al die voetballers met hun miljoenen, en Trump.
https://scientias.nl/dit-is-waarom-kopp ... knap-zijn/
Alle reacties Link kopieren Quote
Tavistock schreef:
02-04-2026 23:07
Ik heb een paar keer seks gehad met enorme mooiboys, dat was steevast ontzettend saaie seks. Alsof die mannen nergens moeite voor doen. Het draaide ook voornamelijk om zijn genot.

De seks met gewone mannen was veel lekkerder, leuker, avontuurlijker en gelijkwaardiger.

Kortom, je mist er niks aan.


(Al vind ik zelf dat ik zeker een 8,5 ben, denk ik dat ik zelf door de maatschappij als een 6,5/7 zou worden beoordeeld qua uiterlijk.)
Ik heb andere ervaringen. Maar ik hoor dat vaker: dat mooie mensen slechte bedpartners zouden zijn.

Maar los van de ervaringen die mensen hebben: de logica ontbreekt volledig en het kan bijna niet kloppen. Seks draait toch niet om compenseren?
Mooie mensen kunnen toch ook gewoon zin hebben in een goed potje seks met voldoende aandacht voor de ander?

Ik heb er wat moeite mee dat mooie mensen soms bepaalde eigenschappen worden toegedicht. Op de middelbare school werd door sommigen verteld dat mooie mensen onzeker zijn. Of juist arrogant. Ook dat vond ik niet exclusief weggelegd voor mooie mensen.

Mooie mensen zijn ook maar gewone mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken wel stellen waarbij ik de ene persoon veel mooier vind dan de andere.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de media:

Koning Willem-Alexander en Maxima

Destijds Jennifer Lopez en Marc Anthony

Alles over up- en downdaten is voor oppervlakkige mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
03-04-2026 07:23
In de media:

Koning Willem-Alexander en Maxima

Destijds Jennifer Lopez en Marc Anthony

Alles over up- en downdaten is voor oppervlakkige mensen.
Het is bewezen dat mensen samen zijn met mensen die ongeveer even knap zijn. Of de minder knappe moet iets anders hebben: geld, status of beroemdheid.
Dat is in jouw voorbeelden ook zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Over alleen tussen de lakens;

Ja het geeft mij als doorsnee vrouw wel een soort van boost als ik het met een hele knappe strakke gespierde man doe.
Gewoon _melon met login problemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is maar wat je belangrijk is.

Het uiterlijk, staat bij mij niet bovenaan het lijstje. En mannen die vrouwen uitkiezen op hun barbie of andere uiterlijke kenmerken, daar sta ik gelukkig ook niet boven aan het lijstje.

En ach, wanneer ik mijn bril niet op heb of lenzen in heb, dan doet het uiterlijk er sowieso niet toe :rofl:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven