Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
maandag 13 april 2026 om 13:35
maandag 13 april 2026 om 13:44
Ik heb last van belangst, geen idee waarom altijd al gehad. En een van mijn ergernissen is dat men niet opneemt als ik terug bel. Ik snap het dat ze ook gewoon aan het werk zijn en dus net als ik niet altijd meteen kunnen opnemen maar toch.
Nu twijfel ik dus, straks nogmaals terugbellen of wachten tot ik weer gebeld wordt.
Nu twijfel ik dus, straks nogmaals terugbellen of wachten tot ik weer gebeld wordt.
maandag 13 april 2026 om 14:07
En diëe mens een man, en dat mens n vrouw.
mijne mens is volgens mij meer oost Brabant, hier in het westen hoor je dat niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 13 april 2026 om 14:14
Maar thee komt van ver en wordt mooi verpakt. Maar muntbladeren groeien zo'n beetje overal. Toen ik de eerste keer muntthee op een terras bestelde, vroeg ik waar de thee bleef. Het bleek warm water met muntbladeren te zijn. Ik kende alleen de Marokkaanse muntthee die met gunpowder thee, muntbladeren en suiker wordt gemaakt en ik dacht dat ik dat zou krijgen.
Ik vind koffie en thee hier sowieso al hartstikke duur, maar snap ook niet dat "muntthee" zo duur is, wat (ongewassen) blaadjes en warm water. (Een vriendin van mij zei dat ik die muntbladeren bij de arabische of Turkse winkel moest kopen, dan kost een grote bos € 0.30), dus die hoge prijs is echt bizar.
maandag 13 april 2026 om 14:22
Munt woekert als onkruid, dus wat dat betreft zou verse muntthee niet zo duur hoeven te zijnGisselle schreef: ↑13-04-2026 14:14Maar thee komt van ver en wordt mooi verpakt. Maar muntbladeren groeien zo'n beetje overal. Toen ik de eerste keer muntthee op een terras bestelde, vroeg ik waar de thee bleef. Het bleek warm water met muntbladeren te zijn. Ik kende alleen de Marokkaanse muntthee die met gunpowder thee, muntbladeren en suiker wordt gemaakt en ik dacht dat ik dat zou krijgen.
Ik vind koffie en thee hier sowieso al hartstikke duur, maar snap ook niet dat "muntthee" zo duur is, wat (ongewassen) blaadjes en warm water. (Een vriendin van mij zei dat ik die muntbladeren bij de arabische of Turkse winkel moest kopen, dan kost een grote bos € 0.30), dus die hoge prijs is echt bizar.
maandag 13 april 2026 om 14:38
eentje waar ik vlekken van in mijn nek krijg.. en het is echt stom want wie doen ze er kwaad mee, maar al die mensen die na het meemaken van het een of ander zich in de markt zetten als ervaringsdeskundige of coach.
hoeveel mensen na een burn out wel niet aan de slag gaan als coach. Of mensen die iemand verloren zijn en die zichzelf dan als rouwcoach aanbieden.
echt hou op, je bent echt niet de enige die dit meemaakt en je hebt ook niet direct alle wijsheid in pacht omdat jij iets meegemaakt hebt. zoveel mensen, zoveel manieren.
Ik keek altijd graag naar het programma nachtdieren.. met Raven.. nu is hen door Amerika aan het reizen en echt bij ieder persoon dat gesproken wordt komt het onderwerp intersexe aan het bod. En ik snap dat het voor Raven een belangrijk punt is, zeker met Trump die dat niet erkent. Maar het programma Nachtdieren is imho niet een politiek statement tegen trump.. jammer
hoeveel mensen na een burn out wel niet aan de slag gaan als coach. Of mensen die iemand verloren zijn en die zichzelf dan als rouwcoach aanbieden.
echt hou op, je bent echt niet de enige die dit meemaakt en je hebt ook niet direct alle wijsheid in pacht omdat jij iets meegemaakt hebt. zoveel mensen, zoveel manieren.
Ik keek altijd graag naar het programma nachtdieren.. met Raven.. nu is hen door Amerika aan het reizen en echt bij ieder persoon dat gesproken wordt komt het onderwerp intersexe aan het bod. En ik snap dat het voor Raven een belangrijk punt is, zeker met Trump die dat niet erkent. Maar het programma Nachtdieren is imho niet een politiek statement tegen trump.. jammer
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 13 april 2026 om 14:49
Eens! (met de rest van je ergernissen ook, maar nu even over deze) ik kijk zelden tv, maar raven v dorst vind ik vaak wel leuk, dus ipv meteen naar series of films on demand te gaan bleef ik gisteravond even hangen, maar het viel gewoon op. ik vond raven juist zo cool omdat die "gewoon zo is" en geen influencer-drama ervan maakt.biol schreef: ↑13-04-2026 14:38
maandag 13 april 2026 om 15:05
Toch is dat nu juist wel het thema van deze serie Nachtdieren USA 2026:biol schreef: ↑13-04-2026 14:38
“In Nachtdieren USA 2026 reist Raven opnieuw door het hart van Amerika. Als presentator spreekt Raven ’s nachts met mensen die wakker zijn als de rest van het land slaapt. Van demonstranten bij het Witte Huis tot jonge republikeinen, religieuze activisten, ranchers en nachtwerkers op het platteland. Raven onderzoekt wat hen bezighoudt en welke rol politiek, identiteit en cultuur spelen.
Dit seizoen verlaat Raven de progressieve steden en bezoekt het meer traditionele Amerikaanse achterland. De focus ligt op gebieden waar de steun voor Donald Trump groot is. De reis begint in Washington D.C. en gaat via zes verschillende staten langs steden, dorpen en plekken zoals Route 66.
Het seizoen heeft een politieke en persoonlijke lading. Raven reist met een ‘X’ in het paspoort door een land waar de overheid sinds kort nog maar twee genders erkent. Dit maakt het reizen niet alleen complexer, maar geeft ook een extra laag aan de gesprekken. Wie voelt zich thuis bij de huidige koers in Amerika, en wie voelt zich juist buitengesloten?”
https://www.ziggo.nl/entertainment/seri ... dieren-usa
Where is my mind?
maandag 13 april 2026 om 15:13
Dat herhalende piepje van de wasmachine, aargh, jaaaa ik weet dat je klaar bent.
Moet ik gelijk opspringen ofzo?, jij werkt voor mij, ik niet voor jou dus ff dimmen.
Moet ik gelijk opspringen ofzo?, jij werkt voor mij, ik niet voor jou dus ff dimmen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 13 april 2026 om 15:15
Ik stoor me aan mensen die een opmerking maken als ik Spa bestel op het terras. "Dat kun je thuis ook drinken". Ja Gerda, dat klopt. Alles wat je op het terras bestelt kun je thuis drinken/maken. Ik hou niet van frisdrank en alcohol, en vooral met eten wil ik een neutrale smaak qua drinken. Maar waarom moet er een opmerking gemaakt worden als ik het liefste water drink en ook als ik geen alcohol drink? Heeft een ander toch 0 last van?
maandag 13 april 2026 om 15:20
Daar hebben ze 0,0 last vanapiejapie schreef: ↑13-04-2026 15:15Ik stoor me aan mensen die een opmerking maken als ik Spa bestel op het terras. "Dat kun je thuis ook drinken". Ja Gerda, dat klopt. Alles wat je op het terras bestelt kun je thuis drinken/maken. Ik hou niet van frisdrank en alcohol, en vooral met eten wil ik een neutrale smaak qua drinken. Maar waarom moet er een opmerking gemaakt worden als ik het liefste water drink en ook als ik geen alcohol drink? Heeft een ander toch 0 last van?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 13 april 2026 om 15:38
apiejapie schreef: ↑13-04-2026 15:15Ik stoor me aan mensen die een opmerking maken als ik Spa bestel op het terras. "Dat kun je thuis ook drinken". Ja Gerda, dat klopt. Alles wat je op het terras bestelt kun je thuis drinken/maken. Ik hou niet van frisdrank en alcohol, en vooral met eten wil ik een neutrale smaak qua drinken. Maar waarom moet er een opmerking gemaakt worden als ik het liefste water drink en ook als ik geen alcohol drink? Heeft een ander toch 0 last van?
Ik ben zo'n Gerda.
Ik denk dat mensen dat zeggen omdat water uit de kraan komt en frisdrank niet. Dus je betaalt € 3.- voor een glaasje water wat thuis gratis is. Oke, 1 cent ofzo dan.
maandag 13 april 2026 om 15:41
Ik las hier gister dat iemand schreef dat ze zich ergert aan m=vrouwen die er heel verzorgd uitzien, opgespoten lippen, getattoeerde mascara enzovoort. En eerder iemand die schreef dat ze zich ergert aan kunstnagels.
Ik erger me dan weer aan vrouwen die NIKS aan hun uiterlijk doen. Dan vraag ik me echt af.....interesseert het je echt niks hoe je er uit ziet? Wat voor kleren je aan hebt en dat je niks aan je uiterlijk doet zoals make-up?
Onzinnig, want ik heb er geen last van.
Ik erger me dan weer aan vrouwen die NIKS aan hun uiterlijk doen. Dan vraag ik me echt af.....interesseert het je echt niks hoe je er uit ziet? Wat voor kleren je aan hebt en dat je niks aan je uiterlijk doet zoals make-up?
Onzinnig, want ik heb er geen last van.
maandag 13 april 2026 om 15:42
Ik zeg het niet hardop tegen mensen, maar ik denk het wel
maandag 13 april 2026 om 15:42
Moeten die mensen toch lekker zelf weten? En dan nog: als ik op een terras een Westmalle Tripel bestel betaal ik negen euro, terwijl ik datzelfde flesje bij de super kan kopen voor 2,69. En dan hoor ik niemand zeuren dat dat toch zonde is van mijn geld of zo.
Graftak!
maandag 13 april 2026 om 15:46
Lady*Voldemort schreef: ↑13-04-2026 15:42Moeten die mensen toch lekker zelf weten? En dan nog: als ik op een terras een Westmalle Tripel bestel betaal ik negen euro, terwijl ik datzelfde flesje bij de super kan kopen voor 2,69. En dan hoor ik niemand zeuren dat dat toch zonde is van mijn geld of zo.
Zeker. Ik erger me er niet aan, ik verwonder me slechts.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in