Pakket bij pakketpunt
donderdag 16 april 2026 om 09:17
Hallo,
Ik heb een pakket van H&M bij een pakketpunt hier in de buurt laten afleveren. Gister kreeg ik een mailtje: veel plezier met uw pakket.
Het pakket staat op afgehaald. En er is ook voor getekend.
Ik heb het zelf dus niet afgehaald. Ik ben bij het pakketpunt geweest en zij hebben geen camera’s hangen en geven aan zodra het pakket is uitgegeven alles buiten hun macht ligt en kunnen verder niks betekenen.
Contact gehad met DHL, die geven aan contact zoeken met H&M.
Dat ben ik nu aan het doen. Dus ik ben nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren? Ik baal enorm want het was een dure bestelling op rekening (klarna) dus nog niet betaald.
Heeft iemand ook eens in zo’n situatie gezeten? En wat kan ik verwachten?
Ik heb een pakket van H&M bij een pakketpunt hier in de buurt laten afleveren. Gister kreeg ik een mailtje: veel plezier met uw pakket.
Het pakket staat op afgehaald. En er is ook voor getekend.
Ik heb het zelf dus niet afgehaald. Ik ben bij het pakketpunt geweest en zij hebben geen camera’s hangen en geven aan zodra het pakket is uitgegeven alles buiten hun macht ligt en kunnen verder niks betekenen.
Contact gehad met DHL, die geven aan contact zoeken met H&M.
Dat ben ik nu aan het doen. Dus ik ben nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren? Ik baal enorm want het was een dure bestelling op rekening (klarna) dus nog niet betaald.
Heeft iemand ook eens in zo’n situatie gezeten? En wat kan ik verwachten?
donderdag 16 april 2026 om 10:48
Nou, gisteren ging mijn zoon een pakketje wegbrengen en toen ging er een vakje open waar al een pakketje in zat. Dit is blijkbaar gebruikelijk, want hij kon op het scherm aangeven dat er al een pakketje in het kluisje zat en dat hij een ander kluisje wilde.
Welk bedrijf zou deze waardeloze software maken? O jee, er gaat wel eens een kluis open waar al wat in zit. Hoe lossen we dat op?
We bouwen een optie in dat de klant dat dan kan aangeven en een ander kluisje krijgt!
Maar als dit dus gebeurt dan snap ik wel dat er pakjes verdwijnen.
Welk bedrijf zou deze waardeloze software maken? O jee, er gaat wel eens een kluis open waar al wat in zit. Hoe lossen we dat op?
Maar als dit dus gebeurt dan snap ik wel dat er pakjes verdwijnen.
donderdag 16 april 2026 om 11:19
Klopt! En degene bij het dhl punt zei dus ook dat de afhaalcode is gescand?happyapple schreef: ↑16-04-2026 10:42Ik denk dat H&M via DHL verstuurt, maar ik vind het ook heel raar dat het pakket aan iemand anders meegegeven kan zijn. Hier moet je toch de afhaalcode laten scannen bij het pakketpunt.
Dus ik vind het zo vreemd!
Of ik moet gehackt zijn via mijn mail… maar dan vind ik het alsnog vreemd.
Normaal zou je ook de handtekening moeten kunnen bekijken. Dan kun je nog aangeven dat het niet die van jou was.
Laatst ook een klacht ingediend omdat een pakketbezorger wel even meende zelf te kunnen tekenen en pakket ergens in de voortuin te flikkeren. Ging om een duur product, niet voor niets dat het aangetekend was verstuurd.
Laatst ook een klacht ingediend omdat een pakketbezorger wel even meende zelf te kunnen tekenen en pakket ergens in de voortuin te flikkeren. Ging om een duur product, niet voor niets dat het aangetekend was verstuurd.
Bij sommige pakketpunten kan het nog wel eens chaotisch zijn. Dan kan er ook als er is gescand een verkeerd pakket worden meegegeven.
Hier in de buurt zitten een paar pakketpunten die met alle bezorgers werken (m.u.v. Postnl). Als er dan een paar ladingen tegelijk worden afgeleverd is het chaos. Niet ideaal, maar gezien de idioot lager vergoeding per pakket snap ik ook wel weer dat die ondernemers dan maar met zoveel mogelijk bezorgers samenwerken.
Wij hadden pas dan omdat nog niet alles wat was afgeleverd ingeboekt was. Toen mochten we zelf even in een rolcontainer kijken of het er bij zat...
Hier in de buurt zitten een paar pakketpunten die met alle bezorgers werken (m.u.v. Postnl). Als er dan een paar ladingen tegelijk worden afgeleverd is het chaos. Niet ideaal, maar gezien de idioot lager vergoeding per pakket snap ik ook wel weer dat die ondernemers dan maar met zoveel mogelijk bezorgers samenwerken.
Wij hadden pas dan omdat nog niet alles wat was afgeleverd ingeboekt was. Toen mochten we zelf even in een rolcontainer kijken of het er bij zat...
donderdag 16 april 2026 om 11:20
donderdag 16 april 2026 om 11:21
Dit is inderdaad zo’n punt waar alle bezorgers samen komen.Appletje schreef: ↑16-04-2026 11:19Bij sommige pakketpunten kan het nog wel eens chaotisch zijn. Dan kan er ook als er is gescand een verkeerd pakket worden meegegeven.
Dus ik gok inderdaad dat iemand anders mijn pakket heeft mee gekregen, alleen ik dacht dat mijn pakket gekoppeld zit aan de afhaalcode die alleen ik heb ontvangen?
donderdag 16 april 2026 om 11:23
Ik begrijp er dus ook echt niks van. Ik heb inderdaad een afhaalcode gekregen, dus er gaat iets flink mis? Of ik moet gehackt zijn?
donderdag 16 april 2026 om 11:32
Ik heb ooit hetzelfde gehad. De medewerker heeft het verkeerde pakket meegegeven en de ontvanger heeft er voor getekend.
Uiteindelijk kwam daar de ontvanger terug met de mededeling: Dit is niet voor mij..
waar mensen werken worden fouten gemaakt helaas...
Uiteindelijk kwam daar de ontvanger terug met de mededeling: Dit is niet voor mij..
waar mensen werken worden fouten gemaakt helaas...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 16 april 2026 om 11:33
Maar dat pakket is toch gekoppeld aan een afhaalcode die aan mij is gericht? Of hoe zit zo iets dan?
donderdag 16 april 2026 om 11:46
donderdag 16 april 2026 om 11:48
Ja, maar de medewerkers kan uiteindelijk een verkeerd pakket uit de stelling pakken. Degene die jouw pakket heeft meegekregen liet zijn eigen code scannen, medewerker pakt vervolgens een verkeerd pakket uit de stelling.
donderdag 16 april 2026 om 12:02
Ah oké! Dus het is niet zo dat ze het pakket linken aan de QR afhaal code en dat ze het pakket ook scannen voor het afgeven, en dat er dan een foutmelding komt te staan als het het verkeerde pakket zou zijn? Zo dacht ik namelijk..margreetder schreef: ↑16-04-2026 11:48Ja, maar de medewerkers kan uiteindelijk een verkeerd pakket uit de stelling pakken. Degene die jouw pakket heeft meegekregen liet zijn eigen code scannen, medewerker pakt vervolgens een verkeerd pakket uit de stelling.
donderdag 16 april 2026 om 12:10
Ik vind dat heel logisch gedacht, en zo zou het in mijn ogen ook moeten gaan.
donderdag 16 april 2026 om 12:12
Normaal gesproken laat je een afhaalbewijs (met code) zien.
Maar als dat misging en iemand zegt dat het gaat om een pakket van H&M kan het ook zo zijn dat er (onzorgvuldig) gewoon een pakket is gepakt, niet goed gekeken naar naw en afhaalcode.
Dan is het pakket gescand, dus in het systeem afgehandeld en meegegeven.
Maar als dat misging en iemand zegt dat het gaat om een pakket van H&M kan het ook zo zijn dat er (onzorgvuldig) gewoon een pakket is gepakt, niet goed gekeken naar naw en afhaalcode.
Dan is het pakket gescand, dus in het systeem afgehandeld en meegegeven.
donderdag 16 april 2026 om 12:14
Ik denk dat dit is gebeurd, maar omgekeerd. Iemand heeft zijn eigen code laten scannen, de medewerker heeft het verkeerde (jouw) pakket gepakt en gescand als 'dit pakket is afgeleverd' waardoor jij die mail hebt gekregen.
donderdag 16 april 2026 om 12:33
Ja maar eigenlijk kan TO dan geen berichtje krijgen dat het pakket is afgehaald. Of ze moeten dan inderdaad het verkeerde pakket nog uitscannen denk ik?margreetder schreef: ↑16-04-2026 11:48Ja, maar de medewerkers kan uiteindelijk een verkeerd pakket uit de stelling pakken. Degene die jouw pakket heeft meegekregen liet zijn eigen code scannen, medewerker pakt vervolgens een verkeerd pakket uit de stelling.
Had je trouwens alleen het berichtje van H&M gehad dat het afgeleverd is of ook van DHL? Bij mij komt die van DHL altijd net een paar minuten eerder. En waarschijnlijk heb je ze wel allebei gehad dan?
donderdag 16 april 2026 om 16:36
donderdag 16 april 2026 om 20:27
Dat mailtje inderdaad ook van H&M gehad. Inmiddels contact gehad en ze gaan een onderzoek startenhappyapple schreef: ↑16-04-2026 12:33Ja maar eigenlijk kan TO dan geen berichtje krijgen dat het pakket is afgehaald. Of ze moeten dan inderdaad het verkeerde pakket nog uitscannen denk ik?
Had je trouwens alleen het berichtje van H&M gehad dat het afgeleverd is of ook van DHL? Bij mij komt die van DHL altijd net een paar minuten eerder. En waarschijnlijk heb je ze wel allebei gehad dan?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in