Werk & Studie alle pijlers

Mensen die buiten werken en weersomstandigheden

18-04-2026 14:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie een vacature bij een klein lokaal attractiepark waarbij je veel buiten aan het werk bent. Maar ik zie weer eens beren op de weg want buiten werken is nu leuk maar met flinke regen, hitte, kou, ijzel en sneeuw is het een stuk minder leuk. Twijfel dus heel erg of ik een sollicitatie de deur uit zal doen want het lijkt me wel leuk maar niet in die weersomstandigheden.

Wie heeft er een soort gelijke baan en hoe is dat geregeld?
De postbode is natuurlijk aan het werk en de bouwvakkers/stratenmakers ook als ze niet in de bouwkeet of werkbus zitten maar hoe is zoiets op een attractiepark, dierentuin of wellicht vakantiepark of camping?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer zijn ze open?
Vaak zie je dat zulke locaties in de winter gesloten zijn. Die periode wordt vaak gebruikt voor onderhoud. Dat hoeft niet beslist altijd buiten te zijn. Soms worden attracties gedemonteerd en in een loods gezet om bijv te worden geschilderd oid. Ik zou dit gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn in principe het hele jaar open. Ze waren alleen een paar dagen dicht afgelopen winter wegens dat hele slechte weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is geen slecht weer, enkel slechte kleding.
Ik heb een tijdje groente verkocht op de markt en dat was echt slecht werk af en toe. vooral in de winter bij zo'n gure noordoostenwind met van die regensluiers die precies je kraam inwaaiden. Dan was ik altijd blij als ik thuiskwam en lekker kon douchen en wat warms eten.
Toch vallen die dagen ook wel mee. De meeste dagen waren gewoon prima, soms wat te koud, te warm of te nat, maar goed te doen. De ellende begon als ik of één van de collega's dan ook nog eens een klotedag had. Dan zakt het moreel heel rap naar een dieptepunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding.

Maar als jij buiten werken met een goede jas/ broek/ handschoenen nog steeds klote vindt dan is het niks voor je denk ik.

Ik heb veel buiten gewerkt op een boerderij en vond het met goede kleding nooit een probleem. Wel even investeren trouwens maar dat spul is altijd handig om te hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar waar bestaat het werk dan precies uit?
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in mijn vorige baan regelmatig een tijdje buiten moeten staan als een soort toezichthouder. Soms was het heel koud, soms nat, soms ook bloedheet en pal in de zon. Dat laatste was het vervelendste want daar kon ik me niet echt op kleden. Tja, ik verdroeg het, kon niet veel anders. Het ging altijd weer voorbij en dan kon ik binnen weer opwarmen of afkoelen.

Heb ook een paar jaar post bezorgd, dan was het af en toe ook verstand op nul en doorbuffelen.
huismuis
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
18-04-2026 14:45
Maar waar bestaat het werk dan precies uit?
Er zijn verschillende opties: Bij attracties staan en bedienen, horeca, schoonmaak, in de winkeltjes werken etc.
Die vacature die ik heb gezien werk je in de schoonmaak maar kun je ook ingezet worden bij andere dingen zoals de informatiebalie of bij de ingang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk.op kantoor, maar onze buitenmensen werken door weer en wind. En vergeet de hitte niet.
We hebben protocollen bij extreem weer, maar daar valt een regenbui niet onder. Pas bij KNMI-codes worden werkzaamheden aangepast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het erg afhangt van wat voor type je bent. Als je iemand bent die continu buienradar checkt en al binnen blijft omdat je niet even in de regen naar de AH wil, dan wordt het denk ik een moeilijk verhaal. Als je het geen probleem vindt zolang je wat geschikte kleding hebt, dan lijkt het me geen probleem. En zoals je het omschrijft, klinkt het überhaupt niet alsof je langere periodes buiten zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hadalabo schreef:
18-04-2026 14:02
Twijfel dus heel erg of ik een sollicitatie de deur uit zal doen want het lijkt me wel leuk maar niet in die weersomstandigheden.
Ik heb buiten gewerkt (op een boerderij) in "die weersomstandigheden" en ik vond het geen probleem, maar als het jou niet leuk lijkt dan vind jij het waarschijnlijk wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lori schreef:
18-04-2026 15:26
Ik denk dat het erg afhangt van wat voor type je bent. Als je iemand bent die continu buienradar checkt en al binnen blijft omdat je niet even in de regen naar de AH wil, dan wordt het denk ik een moeilijk verhaal. Als je het geen probleem vindt zolang je wat geschikte kleding hebt, dan lijkt het me geen probleem. En zoals je het omschrijft, klinkt het überhaupt niet alsof je langere periodes buiten zou zijn.
Hangt ervan af. Als je de attracties zelf ook moet poetsen kon dat nog wel eens tegenvallen.

Mij zelf maakt het niet veel uit, ik heb krantenwijken gereden en dan was het ook niet altijd even lekker weer maar daar kun je je op kleden. Maar als je al bij voorbaat geen trek hebt in buiten werken onder subideale weersomstandigheden kun je maar beter niet op zo'n baantje solliciteren lijkt me.
Wim is weg.
Mij lijkt het een leuke baan. De vrijheid, afwisseling...
Elk weertype heeft wat.
Je kunt je overal op kleden en evt extra pauzes nemen. En dat kopje koffie bij de kachel, of juist dat koude drankje bij de ventilator smaakt dan extra lekker.
anoniem_69fa150054bd4 wijzigde dit bericht op 19-04-2026 13:55
39.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb buiten gewerkt (op een manege) en dat was altijd door weer en wind. Ik vond het in de wintermaanden echt afzien na de zoveelste regenbui inclusief harde wind, verkleumde handen omdat met handschoenen werken niet altijd praktisch was.
Maar ik denk dat het heel erg persoonlijk is. Ik denk dat je dat zelf het beste weet.
Jankerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hadalabo schreef:
18-04-2026 15:01
Er zijn verschillende opties: Bij attracties staan en bedienen, horeca, schoonmaak, in de winkeltjes werken etc.
Die vacature die ik heb gezien werk je in de schoonmaak maar kun je ook ingezet worden bij andere dingen zoals de informatiebalie of bij de ingang.

Klinkt als gedeeltelijk buiten, maar vooral ook veel binnen werken. Denk ik.
En als het buiten wat minder goed weer is dan kun je je daar natuurlijk goed op kleden, zoals bijna iedereen hier al zegt. En waarschijnlijk zal het attractiepark ook wel voor passende kledij zorgen als je bij de ingang moet staan bijvoorbeeld. Althans ik neem aan dat je dan wel herkenbaar moet zijn als medewerker.

Ik denk dus dat het wel mee zal vallen. Ik dacht eerst dat dit topic zou gaan over wegenbouwmedewerkers, dakdekkers en stratenmakers, dat lijkt mij toch echt wel andere koek.

Maar als je toch bang bent om een keertje nat te worden, ja dan zou ik toch uitkijken naar iets anders. Of solliciteren als medewerker in zo'n winkeltje. :-)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kapsel en make-up zijn niet waterproof. Als ik daar geen waarde aan zou hechten, zou het weer me niet zoveel boeien, al heb ik sowieso een hekel aan kou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet tegen regen kan, bij -1 het koud vindt. Dan zou ik lekker een binnenbaan zoeken. 35 graden kan ook nog inNederland, benauwd en warm. Dus ben je een buitenmens doen en anders laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man werkt buiten en vindt het vooral vervelend als er een hittegolf is. Voor al het andere weer heeft hij passende kleding
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik zou persoonlijk meer moeite hebben met het schoonmaken in een attractiepark dan met het weer, denk ik 🫣
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
18-04-2026 16:08
Ik heb buiten gewerkt (op een manege) en dat was altijd door weer en wind. Ik vond het in de wintermaanden echt afzien na de zoveelste regenbui inclusief harde wind, verkleumde handen omdat met handschoenen werken niet altijd praktisch was.
Maar ik denk dat het heel erg persoonlijk is. Ik denk dat je dat zelf het beste weet.
Ik vond het vooral met regen altijd lastig. Kou lukt me goed maar van regen krijg ik het echt koud. -10 is prima voor mij, maar 1 graad en regen, brr. Ik krijg dan ook witte vingers. Ik dacht altijd dat ik niet echt een buiten mens was maar blijkbaar ben ik dat wel als het meestal droog is :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb jaren geleden op een pretpark gewerkt en ik vond het goed te doen. Het was wel een combinatie van buiten en binnen. Buiten stond je vaak onder een afdakje dus dat scheelde veel met regen, want de rest kan je goed op kleden. Ik vond het overigens leuk werk! Onder de werknemers was er een goeie sfeer en het werk was meestal aardig afwisselend.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
19-04-2026 09:20
Oh ik zou persoonlijk meer moeite hebben met het schoonmaken in een attractiepark dan met het weer, denk ik 🫣
Ik heb als puber als zomerbaantje gepoetst op een camping; toiletten en douches.
Na 2 weken gestopt, kon al de gorigheid niet meer aan. (zou er eigenlijk 5 werken)
Echt, wat een vieze, vieze mensen zijn er.
Ik durfde geen toiletdeurtje meer open te maken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
cowandchicken schreef:
19-04-2026 11:19
Ik heb als puber als zomerbaantje gepoetst op een camping; toiletten en douches.
Na 2 weken gestopt, kon al de gorigheid niet meer aan. (zou er eigenlijk 5 werken)
Echt, wat een vieze, vieze mensen zijn er.
Ik durfde geen toiletdeurtje meer open te maken.
Dit is voor mij ook reden om niet meer zonder eigen sanitair te kamperen ect. Dan echt liever een huisje. Ik vind die toiletgebouwen echt de horror. Mensen kunnen echt zo smerig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
cowandchicken schreef:
19-04-2026 11:19
Ik heb als puber als zomerbaantje gepoetst op een camping; toiletten en douches.
Na 2 weken gestopt, kon al de gorigheid niet meer aan. (zou er eigenlijk 5 werken)
Echt, wat een vieze, vieze mensen zijn er.
Ik durfde geen toiletdeurtje meer open te maken.
Dit lijkt me echt de hel.
Alle reacties Link kopieren Quote
cowandchicken schreef:
19-04-2026 11:19
Ik heb als puber als zomerbaantje gepoetst op een camping; toiletten en douches.
Na 2 weken gestopt, kon al de gorigheid niet meer aan. (zou er eigenlijk 5 werken)
Echt, wat een vieze, vieze mensen zijn er.
Ik durfde geen toiletdeurtje meer open te maken.
Oh wat vreselijk zeg. De wc's bij een attractiepark zijn volgens mij ook niet erg leuk om schoon te maken, maar dit lijkt me echt dramatisch.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven