Napraattopic 2026.2 met geklets
zondag 19 april 2026 om 15:56
Beste forummers,
Welkom in napraat 2026.2 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Welkom in napraat 2026.2 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 19 april 2026 om 20:38
Dat hele topic is een afleidingsmanoeuvre, omdat ze zich werkelijk als een idioot heeft gedragen op het Vraag-topic. Maar goed, mij verbaasde het niks. Ik had bij haar eerste post al vreemde vibes bij haar.
zondag 19 april 2026 om 20:41
Lady*Voldemort schreef: ↑19-04-2026 20:38Dat hele topic is een afleidingsmanoeuvre, omdat ze zich werkelijk als een idioot heeft gedragen op het Vraag-topic. Maar goed, mij verbaasde het niks. Ik had bij haar eerste post al vreemde vibes bij haar.
Yup. Heel bijzonder gedrag.
zondag 19 april 2026 om 20:44
zondag 19 april 2026 om 21:11
Het gaat me niet om de inhoudelijke kant van erfelijkheid, hartstikke leuk zelfs, maar om de wens dat een kind precies op jou lijkt.
Deze TO post wel vaker op een vreemde wijze waar ik net geen vinger achter kan krijgen, ook in mijn (wederom mislukte) afvaltopic voor mensen die van lekker eten houden. Maar misschien ben ik overgevoelig. Kan altijd.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 19 april 2026 om 21:13
Gaarne!Lady*Voldemort schreef: ↑19-04-2026 20:52Ik zit te prakkezeren over een topic over jeugdliteratuur. En humor en zo.
Ik moest dat andere boek van Pausewang lezen op de middelbare school, voor Duits. Met een docent die ons uiteindelijk voorhield dat we bij een kernramp (ik ben opgegroeid op ongeveer 60 km van een toen nog werkende kerncentrale) maar gewoon thuis moesten gaan zitten wachten tot we dood gingen, want het zou toch niet helpen allemaal. En dan ging de bel en hadden we een blokuur wiskunde. Dat ik nog zo normaal geworden ben, mag een wonder heten.
zondag 19 april 2026 om 21:21
Ik heb een vriendin met een zoon en een dochter.Rabarbara schreef: ↑19-04-2026 21:11Het gaat me niet om de inhoudelijke kant van erfelijkheid, hartstikke leuk zelfs, maar om de wens dat een kind precies op jou lijkt.
Deze TO post wel vaker op een vreemde wijze waar ik net geen vinger achter kan krijgen, ook in mijn (wederom mislukte) afvaltopic voor mensen die van lekker eten houden. Maar misschien ben ik overgevoelig. Kan altijd.
Haar zoon is echt de spitting image van zijn vader. Kan me eigenlijk best voorstellen dat je het dan leuk vindt als een volgend kind wat meer op jou lijkt.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 19 april 2026 om 21:27
Eens. Maar ook van zinnen als: “Andere kleuren mogen ook regeren uiteraard” krijg ik jeuk op nare plaatsenLady*Voldemort schreef: ↑19-04-2026 20:38Dat hele topic is een afleidingsmanoeuvre, omdat ze zich werkelijk als een idioot heeft gedragen op het Vraag-topic. Maar goed, mij verbaasde het niks. Ik had bij haar eerste post al vreemde vibes bij haar.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 19 april 2026 om 21:28
Och. En als dat niet zo is, dan kun je het kind toch moeilijk verkopen? Het zal vast zijn omdat ik met een ouder opgegroeid ben (op wie ik niet lijk, zelfs niet een beetje) dat het mij nooit zoveel uitgemaakt heeft. Het is de bedoeling dat ze eigen personen worden en ik vind het echt veel leuker dat ze qua karakter leuk zijn, dan dat ze precies op mijn man of mij lijken.
zondag 19 april 2026 om 21:34
Wat mij betreft valt het in de categorie: als het maar gezond is.Rabarbara schreef: ↑19-04-2026 21:28Och. En als dat niet zo is, dan kun je het kind toch moeilijk verkopen? Het zal vast zijn omdat ik met een ouder opgegroeid ben (op wie ik niet lijk, zelfs niet een beetje) dat het mij nooit zoveel uitgemaakt heeft. Het is de bedoeling dat ze eigen personen worden en ik vind het echt veel leuker dat ze qua karakter leuk zijn, dan dat ze precies op mijn man of mij lijken.
Want als het niet gezond is hou je er heus wel van.
zondag 19 april 2026 om 21:35
De laatste kinderen. Staat nog steeds in mijn boekenkast, ik lees het af en toe nog. Ik krijg dan nog steeds dat beklemmende gevoel dat ik kreeg toen ik het voor het eerst las.Rabarbara schreef: ↑19-04-2026 21:13Gaarne!
Ik moest dat andere boek van Pausewang lezen op de middelbare school, voor Duits. Met een docent die ons uiteindelijk voorhield dat we bij een kernramp (ik ben opgegroeid op ongeveer 60 km van een toen nog werkende kerncentrale) maar gewoon thuis moesten gaan zitten wachten tot we dood gingen, want het zou toch niet helpen allemaal. En dan ging de bel en hadden we een blokuur wiskunde. Dat ik nog zo normaal geworden ben, mag een wonder heten.
Delulu
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Voor ik nou reageer op wat ik denk dat je bedoelt, kan ik het je beter vragen.
zondag 19 april 2026 om 21:38
Dat het toch niks zegt als iemand over zoiets kleins een voorkeur heeft.
Jij doet net alsof ze dat kind te vondeling gaat leggen als de oogkleur tegenvalt.
zondag 19 april 2026 om 21:39
Niet gezond en houden van zijn twee verschillende dingen, toch? Sterker nog, ik bekommer mij soms net iets meer om mijn meervoudig gehandicapte achterneefje. En volledig eens dat je er sowieso wel van houdt.
Mijn kind leek als baby erg op mijn man. Hoefde geen DNA test aan te pas te komen (je weet het nooit met een IVF kindje
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 19 april 2026 om 21:42
Ik neem aan dat ze het niet doet, maar ik vind het inderdaad vreemd om hier een voorkeur voor te hebben. Ik heb twee kinderen en ze hebben beide een andere oogkleur. Ik zou het heel vreemd vinden als ik de een dan leuker zou vinden dan de ander. Ik merk dat ik hierin een beetje vastloop.
zondag 19 april 2026 om 21:44
Ik vind het dan weer volstrekt normaal dat je het ene leuker vindt dan het andere. Zolang je maar niet je ene kind leuker vindt dan je andere kind.Rabarbara schreef: ↑19-04-2026 21:42Ik neem aan dat ze het niet doet, maar ik vind het inderdaad vreemd om hier een voorkeur voor te hebben. Ik heb twee kinderen en ze hebben beide een andere oogkleur. Ik zou het heel vreemd vinden als ik de een dan leuker zou vinden dan de ander. Ik merk dat ik hierin een beetje vastloop.
Mijn kinderen hebben allebei eigenschappen die ik niet zo leuk vind, lijkt me geen probleem, zolang ik dat niet breed uitmeet richting die kinderen.
zondag 19 april 2026 om 21:47
Mensen willen heel graag dat ze in een kind iets van een ouder terugzien.Baggal schreef: ↑19-04-2026 21:39Niet gezond en houden van zijn twee verschillende dingen, toch? Sterker nog, ik bekommer mij soms net iets meer om mijn meervoudig gehandicapte achterneefje. En volledig eens dat je er sowieso wel van houdt.
Mijn kind leek als baby erg op mijn man. Hoefde geen DNA test aan te pas te komen (je weet het nooit met een IVF kindje). Nu lijkt ze meer op mij. Vind het best allemaal…
Hier maar één ouder, dat was voor sommigen lastig. Dus leek kind op mijn broer, of desnoods op mijn vader. Of, uiteraard, op mij.
zondag 19 april 2026 om 21:47
Was je ons kwijt?