Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 258 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Charize1981 schreef:
26-04-2026 10:09
We zitten op de camping en er loopt hier een kind in de nabijgelegen speeltuin met een fluitje. Gisteravond hoorde ik het ook al, maar dacht dat het bij de animatie hoorde ofzo, maar ik zie nu dat het een jochie is van een jaar of 10. Als dit de hele dag zo blijft ga ik hem even vragen ermee te stoppen denk ik.
Wat denken die ouders? Onbegrijpelijk
Momenteel ben ik op vakantie. In het hotel en bij het zwembad is een man met een verstandelijke beperking. Hij is de hele dag door een geluid als een geit aan het maken. Zal wellicht iets met prikkelverwerking te maken hebben. Het gaat alleen zo ongelooflijk hard, volume van hard schreeuwen. Dus op onze kamer hoor je hem nog als hij bij het zwembad zit. Ik heb diepe respect voor de ouders/begeleiders bij hem, ik zou horendol worden. Ik heb er meer geduld mee omdat ik weet dat het geen vrijwillige keuze is zoals bij het gebruik van een muziekinstrument. Maar alsnog begint het me na uren echt gruwelijk op de zenuwen te werken. Vooral ook vanwege het volume.
apiejapie schreef:
26-04-2026 14:28
. Maar alsnog begint het me na uren echt gruwelijk op de zenuwen te werken. Vooral ook vanwege het volume.
Snap ik. Ouders en begeleiders zullen er misschien zelf zo aan gewend zijn dat ze zich niet - meer - voor kunnen stellen hoe ergerlijk het geluid voor anderen kan zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
26-04-2026 14:49
Snap ik. Ouders en begeleiders zullen er misschien zelf zo aan gewend zijn dat ze zich niet - meer - voor kunnen stellen hoe ergerlijk het geluid voor anderen kan zijn.
En dat hoeft natuurlijk ook niet. Die man heeft net zo goed recht op vakantie als ik. Maar ondanks oordopjes zit ik toch met samengeknepen tenen van ergernis bij het zwembad.
Dit is waarschijnlijk ook voor het hotel moeilijk. Een dunne lijn om op te wandelen. Waar ligt de grens van overlast.
Het is me opgevallen dat hotels erg dunne muren hebben en kinderen tussen 23.00 en 0.00 uur een giluurtje hebben. 4x meegemaakt afgelopen week - in verschillende hotels/verschillende gezinnen. Ouders schreeuwden er lekker tegenin/overheen inclusief het nodige klappen met deuren, rondrennen en schuiven met stoelen… niet te geloven... je zult er thuis naast wonen… :nut:

Sorry, heeft helemaal nix met ergernissen op de camping te maken, moest het ff kwijt.
Hier op godzijgeprezen een ander veld (dat hij het toiletgebouw, daarom hoor ik het), 2 caravans naast elkaar met de hele dag Hollandse knallers aan op flink volume. De halve camping kan ervan meegenieten.
Wat zullen die mensen toch denken he? Ik vind het al vervelend bij wijze van spreken als partner te hard hoest of onze hond 1x per 24u blaft.
Een tentbuurman die een heel naar schraap-keel-tik had, dag en nacht. Hij haalde een bepaalde frequentie in toonhoogte en onregelmatigheid waardoor je steeds je doodschrok. Zegmaar het knieprullenbakje in de trein. Na een dag ook wel erg om gelachen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven