Madeira wat en waar te eten

02-05-2026 15:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo forummers.
In juni ga ik naar Madeira voor 14 dagen. Wat zijn de leuke en goede plekken om te eten? En wat moet ik echt geproefd hebben (buiten Pastel de Nata natuurlijk!)?
Alle tips zijn welkom!
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
Bananenbier :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bananen!
Poncha
Tonijnsteak

https://maps.app.goo.gl/xW3EoziSdje8ETum9?g_st=ic

Wij zijn hier vaker dan 1 avond wezen eten.
Bestel de espetada, die hangen ze aan het plafond. Espetada is typisch voor het eiland en ze kunnen echt goed BBQen.

Pastel de Nata is vast te vinden maar niet echt iets van het eiland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poncha en bolo do caco. En natuurlijk een glaasje madeira, my dear :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
De tomatensoep met ei.
Trust me... Nobody cares.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lapas, espetadas. Picado en nog veel meer. En zowiezo alles uit de zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, en de appelbananen. Die zijn goddelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bola do caco vond ik ook lekker, het is (knoflook)brood vooraf maar dan net wat lekkerder.

Passievruchtsapje en frisdrank vind ik heel lekker.

Verder niet erg kieskeurig geweest met restaurants kiezen en overal prima gegeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie tips! Ik moest wel het een en ander googlen, haha. Maar klinkt allemaal zo lekker! En dat restaurant gaat op mijn lijst :)
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabūu
Alle reacties Link kopieren Quote
Espada com banana!
Een hele lelijke vis (zwarte degenvis, bv op de markt te bekijken) met banaan. Klinkt misschien gek maar is heerlijk. En vrijwel overal te krijgen.
Bijna elke dag gegeten 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Vis met banaan, dat klinkt zowel gek als lekker tegelijk. Banaan is wel favoriet daar :D
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
02-05-2026 22:17
Tabūu
Gaat op de lijst.
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje of topic…

Let op dat het eten goed gaar is. En geen ijsklonten in je drinken. Heb helaas weinig van het prachtige eiland gezien. De eerste 2 dagen vanwege de bosbranden en daarna alleen maar de wc pot gezien. Zo jammer….
Alle reacties Link kopieren Quote
Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.

Steak sandwiches houden ze ook erg van.

Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.

Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.

Wel veel vlees en visgerechten dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jillian76 schreef:
02-05-2026 23:43
Beetje of topic…

Let op dat het eten goed gaar is. En geen ijsklonten in je drinken. Heb helaas weinig van het prachtige eiland gezien. De eerste 2 dagen vanwege de bosbranden en daarna alleen maar de wc pot gezien. Zo jammer….
Goede tip. Ik heb ooit eens een week in het ziekenhuis gelegen op vakantie met een voedselvergiftiging. Zo niet tof. Dus dat voorkom ik liever zoveel mogelijk.
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
03-05-2026 07:01
Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.

Steak sandwiches houden ze ook erg van.

Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.

Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.

Wel veel vlees en visgerechten dus.
Klinkt goed! En vis met maracuja en banaan dat wil ik wel echt proberen. Net als de espetada.
sirena wijzigde dit bericht op 03-05-2026 10:49
6.10% gewijzigd
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke tips krijg ik van jullie! Heel erg bedankt! Sla alles op.
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
03-05-2026 07:01
Espada op de Madeira wijze inderdaad. Dat is witvis met een zoete maracuja saus en banaan en is echt best lekker en het bijzonderste gerecht van Madeira. Nergens anders op het menu gezien.

Steak sandwiches houden ze ook erg van.

Wij vonden het restaurant dat iets met Justiniano in de naam had, in de bergen, qua locatie erg mooi en de espetada (dit zijn vleesspiezen) werden er vers gegrild voor je ogen destijds.

Ze hadden er vaak maracuja frisdrank op het eiland, vond ik ook lekker.

Wel veel vlees en visgerechten dus.
Ik vond O Justiniano Garden in São Martinho. Bedoel je die? Of in Seixal?
The ocean healed my soul
Alle reacties Link kopieren Quote
Seixal!
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
03-05-2026 22:07
Seixal!
Dank je :)
The ocean healed my soul

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven