Durf te vragen deel 24

23-01-2026 16:22 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beantwoord de vraag van je voorganger, en stel een nieuwe.

De laatste vraag:

Hoe weet je dat het tijd is een nieuw topic te openen / dat het oude vol is?
ingelke_kepringelke schreef:
01-05-2026 14:53
Wat is jouw favo onderwerp om met je vriendinnen te bespreken?
Dingen die in de wereld gebeuren, wat we zelf meemaken en wat dit betekent/hoe we dit beleven. Ik ben wel van de verdieping. En vakantie(tips) en to-do of eettips.

Leuke vraag, wat bespreek jij graag?
Wat iemand werkelijk voelt. Even het masker laten zakken en daardoor dichter bij elkaar te komen. Of wat iemand beweegt om te doen, of juist niet te doen.

Durf jij je kwetsbaar op te stellen?
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Ja, meestal wel.

Waarbij dacht je voor het laatst ‘kak, daar had ik anders op moeten reageren’ en wat heb je toen gedaan?
Geen idee, misschien een keer bij mijn kinderen overkomen?

Heb jij een loungebank buiten?
Voor iedereen een groene tuin
Zeker niet en die komt er ook niet.

Heb jij weleens een weekend zonder afspraken?
Niet heel vaak. Meestal 1 afspraak en de rest lekker voor mijzelf

Wat ga je dit weekend doen?
Straks naar schoonvader die is naar een instelling verhuisd. En vanavond hebben we een feestje bij vrienden. Morgen dus lam op de bank :P

En jij? Iets leuks gepland?
Na een week met bijna elke avond een gezellige afspraak, dit weekend 0 plannen anders dan boodschappen doen, schoonmaken, bedden verschonen, administratie bijwerken. Heerlijk :)

Als jij (verplicht ;) )mee doet aan een karaoke, hoe zou dat dan klinken op de schaal van kraai tot xfactor?
Richting de kraai.

Zing je graag?
Ja ik vind dat leuk maar zing heel erg vals en kan geen toon houden. Jammer!

Doe jij vrijwilligerswerk en zo ja, wat voor iets?
Geen vrijwilligerswerk

Draag je rokjes en jurken?
Soms in de zomer of op vakantie een jurk.

Wat voor kapsel heb jij?
Een wilde langharige bos krullen.
Welk haarproduct gebruik jij?
Shampo en conditioneer tegen vet haar, volumepoeder en volume mousse.

Ben jij bezig met de mate van bewerktheid van voeding en zo ja op welke manier?
Ja, ben me regelmatig aan het verbazen over bewerkt Voedsel en dat dit soms dik 50% goedkoper is dan niet-bewerkt. Daarstraks nog een zakje Antaflu in de supermarkt. Zonder suiker is het zakje half zo groot als een zakje met suiker én een dubbeltje duurder. Hoe kunnen de wereldleiders/Nederlandse regering hier hun ogen voor sluiten…? Volksgezondheid staat totaal niet op nr. 1. Ik probeer zelf veel vers te maken, maar een salade op brood, Chips of zakje saus bijvoorbeeld blijft wel lekker en snel makkelijk. Om nou àlles zelf te maken vind ik te bewerkelijk.

Leuke vraag. En jij?
Het houd me wel bezig. Hoeveel ongezonde meuk er door ons voedsel gaat en dat dat zomaar kan. Ik houd er rekening mee, sommige producten koop ik niet meer en als ik tijd heb maak ik zoveel mogelijk zelf (wraps, pitabrood, brood, etc). Ik volg op social media wat influencers die bepaalde producten vergelijken (crackers, sojasaus, etc). Zelf maken kost tijd en het is vaak duurder (of de onbewerkte producten), en tijd en geld heb ik niet in overvloed helaas, dus nog steeds teveel bewerkt hier.

Goud of zilver?
Goud, helaas voor vingersplint onbetaalbaar :cry:

Hoe opgeruimd ben jij?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Als ik een dag aanrommel / leef in mijn huis dan ligt mijn hele woonkamer vol. Spullen op de eettafel, boeken/snoeren etc op de bank, aanrecht vol met wat ik gebruikt heb. Het lukt me niet dat meteen op te ruimen waardoor het vaak rommel is. Paar x per week ruim ik weer goed op (aanrecht elke avond) en paar dagen later hetzelfde.
Kasten / kelder keurig geordend, m’n administratie of alfabet :) alleen mijn leefruimten kunnen rommelig zijn.

Sommige vriendinnen van mij hebben, maakt niet uit op welk moment van de dag ik daar binnenkom, een woonkamer die he-le-maal is opgeruimd. Alleen bloemen op de eettafel, nergens rondslingerende spullen, werkelijk alles aan kant. Dat is bij mij hooguit 1 á 2 momenten per week.

Hoe is dat bij jou?
Wij zijn net als je vriendin: redelijk opgeruimd altijd. Voel wel fijn.

Wat is vingersplint @hela?

Ben je een festivalganger?
gryla wijzigde dit bericht op 03-05-2026 21:45
0.78% gewijzigd
Als ik naar huis kan om in mn eigen bed of een hotel te slapen dan wel. Bezoek veel concerten maar het idee van een camping, zand (modder), luchtbed en dixies…… de hel.

Kom jij wel eens iemand tegen waar je in het verleden seks mee hebt gehad en hoe vind je dat?
@Gryla
"Een vingersplint ondersteunt en stabiliseert een vinger en wordt vaak ingezet bij verschillende aandoeningen, waaronder fracturen, artrose, tendinitis en hypermobiliteit".

Het is een soort spalk, bij mij van zilver ( silversplint).
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Hela schreef:
03-05-2026 11:34
@Gryla Het is een soort spalk, bij mij van zilver ( silversplint)
Ah, dank!

De vraag over een sex-ex: nee, gelukkig kom ik die niet meer tegen. Lijkt me awkward…

Ben jij jaloers op exen van je partner?
Helemaal niet.
Ben sowieso zelden jaloers.

Met welke eigenschap van jezelf ben je blij?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Mijn humor.

Wat vind jij er van als er een woonwagenkamp met 10 nieuwe wagens op de hoek van jouw straat wordt gebouwd?
Dat heb ik hier al. Je kan het geen wagens meer noemen. Zijn gewoon grote huizen. Dit kamp veroorzaakt bij mijn weten geen overlast maar weet wel dat het ook anders kan zijn.

Heb jij zin in de dag van vandaag of had je nog wel wat langer weekend willen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven