Invulling 2 dagen weg Noord-Holland
zaterdag 2 mei 2026 om 22:54
Ik wil binnenkort een dagje en nachtje weg met mijn 2 dochters. Zij willen heel graag naar een keramiek cafè in Hoorn. We willen sowieso nog ergens winkelen, iets zien en sushi eten. Is Hoorn leuk genoeg voor 2 oudere tieners en hebben jullie tips voor in Hoorn? Of raden jullie aan naar een andere/grotere stad in de omgeving te gaan? We wonen in het Oosten (afstand via Amsterdam of via de afsluitdijk richting ons huis is ongeveer gelijk) dus bij voorkeur niet nog verder verwijderd van huis. Zo ja welke stad?
zaterdag 2 mei 2026 om 23:05
zaterdag 2 mei 2026 om 23:13
zondag 3 mei 2026 om 07:36
Daar kun je als tiener echt niet leuk winkelen. Ouwe meuk voor teveel geld. Tieners gaan over het algemeen naar ketens die daar niet zitten.
Hoorn is een leuke uitvalsbasis. Ik vind Hoorn gezellig. Niet groot, maar wel leuk. Vanuit Hoorn kun je makkelijk met de trein naar Amsterdam. Alkmaar, Enkhuizen ligt allemaal in de buurt.
zondag 3 mei 2026 om 08:23
Xantileppe schreef: ↑03-05-2026 07:36Daar kun je als tiener echt niet leuk winkelen. Ouwe meuk voor teveel geld. Tieners gaan over het algemeen naar ketens die daar niet zitten.
Ah kijk, dat toont dat ik er zelf nooit kom
Is The Styles (Halfweg) beter voor tieners? Of is dat net als Bataviastad?
zondag 3 mei 2026 om 08:41
Ik vermoed hetzelfde. Tieners dragen over het algemeen de nieuwste trends en dat is outlet echt niet. Oudere tieners zou ik denk ik lekker met de trein naar Amsterdam laten gaan, zelf een museum bezoeken en in de avond lekker bijkletsen tijdens het eten.
Bataviastad vind ik echt afschuwelijk. Alles is nog steeds duur en echt het oudste van het oudste hangt er. Mijn kledingstijl is klassiek en dan kun je nog wel eens iets vinden, maar verder?
zondag 3 mei 2026 om 10:10
Bataviastad is niet in Noord-Holland en die outlet in Halfweg is verschrikkelijk (sowieso) voor tieners.
Hoorn is wel leuk, maar niet meer wat het vroeger was. Veel winkels weg. Ik zou eerder voor Haarlem gaan.
zondag 3 mei 2026 om 10:44
Ja ook leuk.aanschouwer schreef: ↑03-05-2026 10:38Dan zou ik eerder voor Alkmaar kiezen, veel dichterbij en ook een heel gezellige stad waar van alles te doen is.
zondag 3 mei 2026 om 11:49
zondag 3 mei 2026 om 14:46
Als het dezelfde is, is die keramiekworkshop wel commercieel. Die in zwolle schijnt leuker te zijn.
Hoorn heeft veel mooie oude panden en ook oude hofjes waar je (soms) in kan. Als je de historie leuk vindt heeft de vereniging oud hoorn vaak wandelingen.
Ook zit er een filmhuis en escaperoom in de oude gevangenis op het oostereiland
Het strand is ook niet ver weg. Even wandelen en wat bij een strandtent drinken.
Hoorn heeft veel mooie oude panden en ook oude hofjes waar je (soms) in kan. Als je de historie leuk vindt heeft de vereniging oud hoorn vaak wandelingen.
Ook zit er een filmhuis en escaperoom in de oude gevangenis op het oostereiland
Het strand is ook niet ver weg. Even wandelen en wat bij een strandtent drinken.
zondag 3 mei 2026 om 15:25
Ik denk dat je het stadsstrand bedoelt, aan het Markermeer. Is ook een strandtent bij.Sokkenverslijter schreef: ↑03-05-2026 14:46Als het dezelfde is, is die keramiekworkshop wel commercieel. Die in zwolle schijnt leuker te zijn.
Hoorn heeft veel mooie oude panden en ook oude hofjes waar je (soms) in kan. Als je de historie leuk vindt heeft de vereniging oud hoorn vaak wandelingen.
Ook zit er een filmhuis en escaperoom in de oude gevangenis op het oostereiland
Het strand is ook niet ver weg. Even wandelen en wat bij een strandtent drinken.
De noordzee is nog een stukje rijden.
Wat eten we vanavond?
zondag 3 mei 2026 om 16:48
In Alkmaar kun je ook SUPpen of roeien met een bootje door de grachten. Misschien leuker met tieners dan een rondvaart? Er zijn ook veel leuke koffietentjes en winkeltjes, dus denk ik wel echt leuk voor een dagje uit. Ook makkelijk te combineren met een bezoek aan Bergen of Egmond aan Zee, kun je daar bijvoorbeeld avondeten in een strandtent doen. Of sushi eten in Alkmaar zelf.
maandag 4 mei 2026 om 09:21
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in