Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Graze schreef:
04-05-2026 12:59
Het is verstuurd met Mondial Relay en die hanteren blijkbaar 5 dagen dus ze heeft nog tot woensdag als ik lees hoe MR rekent.
Ik had sinds woensdag een pakketje op het afhaalpunt liggen via mondial relay,dat kon ik tot vandaag ophalen volgens het afhaalbericht. Gisteren was het pakketpunt gesloten, dus ik ben vandaag maar meteen bij opening gegaan en het was er gelukkig nog. Dit was ook nog eens precies wat ik hoopte qua kwaliteit en staat enzo dus ik ben weer blij met vinted. 😉
Ik denk trouwens ook dat ze het voor mij als vaste klant niet meteen terugsturen als ik 1 dag te laat ben met ophalen, maar ik ga dat liever niet uittesten 🤣
Lemon_Pledge schreef:
04-05-2026 10:27
Heeft iemand een idee tot wanneer iemand een pakket kan verzenden?

Ik heb schoenen gekocht maar de verkoopster kon ze in eerste instantie niet vinden, uiteindelijk vond ze er eentje en vroeg of ik de verzend termijn wilde verlengen zodat ze de andere kon zoeken, was ik niet zo blij mee want ik heb de schoenen wel "nodig", maar goed, wel akkoord gegeven.
En nu staat er dus bij "naam verkoopster moet het pakket voor 4 mei verzenden"

Maar ik heb verder geen update oid gekregen. Neem aan dat ze ze nu niet meer op kan sturen omdat het verzendlabel niet meer geldig is?

Want eigenlijk wil ik nu bij iemand anders die schoenen kopen, maar als blijkt dat de eerste verkoopster ze alsnog op kan sturen is er natuurlijk een kans dat ik ze straks dubbel heb. Dat is ook niet nodig.
Hm lastig, er staat bij de verkoper wel een tijd bij. Mag ze het mss nog tot 4 mei 20u ofzo versturen? Dan kan t nog wel namelijk.
happyapple schreef:
02-05-2026 23:05
Balen dat dat item al verkocht is dan. Koop je altijd alleen via je vinted portemonnee dan? Ik ben bij sommige dingen dan te bang dat het snel weg is. Mondial moet ik ook altijd eerst op mijn werk printen dus dat duurt soms langer d a n andere verzendmethodes maar ik ga niet steeds 1 euro betalen bij het pakketpunt.
Ja dat vind ik wel makkelijk. En als ik iets verkocht heb, mag er weer iets in ;)
Ga ook niet extra betalen, dan wachten ze maar. Zal het er voortaan wel bij zetten, geen MR. Want printen én n punt ver weg met kuttijden is echt teveel gedoe voor n klein rotpakje!
Celeste23 schreef:
04-05-2026 13:10
Kopen jullie wel eens speelgoed op Vinted?
De verzendkosten zijn hiervan heel hoog (>10€). De verkoper heeft het nog geprobeerd in een andere categorie te zetten maar het bleef zo hoog. Uiteindelijk hebben het via marktplaats geregeld, daar was het maar €3,99
En ja hoor speelgoed heb ik ook al gekocht en verkocht met normale verzendkosten van rond de 3 euro. Geen enorm grote pakketten trouwens.
Ik heb, samen met de koper iets vreemds en heel vervelens Vinted reageert maar half.

Vorige week heb ik, als verkoper, 2 pakketjes verwisseld. Bij de ene verkoper kreeg ik, nadat ze het als probleem had gemeld, de optie terug te laten sturen op mijn kosten.

Andere pakket kwam dag later, ook die koper heeft probleem gemeld maar enige wat ik toen kreeg was, transactie is gepauzeerd. Er was geen mogelijkheid voor mij om retour aan te bieden of probleem op te lossen.

Ondertussen na 48 uur krijgen koper en ik beide bericht. Ik moet aan de koper mijn adresgegevens doorgeven en die moet, aldus vinted, op eigen kosten pakket retouren. Terwijl we al overeenstemming hadden over retour op mijn kosten.

Nu heb ik gezegd, laat het pakket maar zitten,(is maar paar €€) dan annuleren we hem wel. Maar dat kan dus ook niet. Enige wat Vinted zowel aan mij als aan koper laat weten is dat als niet binnen 48 uur de gegevens van mijn adres en verzendlabel worden doorgestuurd de bestelling wordt afgerond.

Echt heel apart en beide weten het niet hoe op te lossen. Mocht ik nu alsnog het geld krijgen (als zijnde afgeronde bestelling) dan heb ik al aangegeven het via tikkie of zo onderling te regelen. Maar dit is toch vreemd....

Waarom krijg ik deze keer niet de optie om het probleem op te lossen. Nu kost het onze beide heel veel tijd en energie, mogelijk ook geld voor zoiets simpels wat per ongeluk door verwisseling van pakketten is ontstaan :(
Zomaar: ik heb dit als ontvanger gehad. De verkoper stelde mij in contact met de andere koper en wij hebben beide het artikel op Vinted voor elkaar gereserveerd en naar elkaar gestuurd. Wij hebben vervolgens aan de oorspronkelijke verkoper aangeboden haar het geld van de transactie buiten Vinted om te voldoen. Kun je hier iets mee?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
04-05-2026 19:33
Zomaar: ik heb dit als ontvanger gehad. De verkoper stelde mij in contact met de andere koper en wij hebben beide het artikel op Vinted voor elkaar gereserveerd en naar elkaar gestuurd. Wij hebben vervolgens aan de oorspronkelijke verkoper aangeboden haar het geld van de transactie buiten Vinted om te voldoen. Kun je hier iets mee?
Thanks, de andere koper heeft het al aan mij geretourneerd dus dat was snel geregeld via de knop probleen oplossen en op mijn kosten. Alleen met deze transactie komen zowel koper als ik er niet uit. En vreemde is. Vinted adviseert zelf het niet tussen kopers onderling te regelen maar vraagt wel aan de.koper het op eigen kosten aan mij te retourneren *en dan moet ik mijn privegegevens mbt adres etc delen* en we hebben geen enkele mogelijkheid iets anders te organiseren. Zelfs het annuleren of vrijgeven van de betaling aan de koper (zonder retourneren van de items) is geen optie:(
Twijfel geval hier; ik heb een redelijk duur (100 euro) item via Vinted verkocht aan iemand in Frankrijk. Deze persoon biedt zelf niks aan op Vinted en heeft 0 reviews. Nu ben ik wat huiverig voor oplichting. Eerder wel gewoon items verkocht aan kopers in Frankrijk en dat ging prima, maar dat waren kleine bedragen. Nu twijfel ik om de koop te annuleren en te wachten op een ‘betere’ koper of toch gewoon nu op te sturen.
Jullie ervaringen met duurdere artikelen versturen naar Frankrijk?
Hm ik heb zelf eigenlijk helemaal geen heel dure artikelen erop staan, dus ik verkoop gerust aan mensen zonder reviews. En met mensen uit Frankrijk heb ik sowieso eigenlijk ook nog geen problemen gehad. Mijn 'probleemgevallen' als niet ophalen zonder berichtje of rotzooi naar me opsturen kwamen 'gewoon' uit NL en België 🤣
Ik heb ooit een verkoop geannuleerd omdat het een duur, erg gewild item was, en de koper was ook iemand zonder reviews, en een anoniem profiel. Sindsdien zet ik bij dure items in de advertentie dat ik precies niet aan deze profielen verkoop.
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-05-2026 12:26
Ik heb ooit een verkoop geannuleerd omdat het een duur, erg gewild item was, en de koper was ook iemand zonder reviews, en een anoniem profiel. Sindsdien zet ik bij dure items in de advertentie dat ik precies niet aan deze profielen verkoop.
Maar zo kunnen nieuwe mensen dus nooit beginnen met kopen.
Ik ben net gestart op vinted en heb blijkbaar nogal wat newbie ervaringen. Wat ik nu heb: ik krijg een mail op mijn persoonlijke mailadres over een specifiek item. Dit adres zit idd gekoppeld aan mijn vinted account, maar de mail is NIET via vinted gestuurd, maar vanaf een persoonlijk mailadres van iemand. Hoe komt diegene aan mijn mailadres?? Want dit vind ik zeer onwenselijk. Ik wil niet dat mensen me zomaar kunnen mailen buiten het platform om, ik kan alleen nergens vinden of mijn mailadres openbaar staat of niet. Ik wil gewoon redelijk anoniem via het platform verkopen, dat lijkt me het veiligst.
lizzylee wijzigde dit bericht op 05-05-2026 15:13
1.25% gewijzigd
Flashy schreef:
05-05-2026 13:05
Maar zo kunnen nieuwe mensen dus nooit beginnen met kopen.

Je kunt wel gewoon een normaal profiel aanmaken. Ik moet wel zeggen dat de koper in mijn geval destijds ook niet reageerde op vragen van mij, behalve toen ik zei dat ik ging annuleren om die reden.
Such fun!1
Ik heb trouwens nu ook weer iets irritants met een iets duurder item, duur genoeg om iig niet via VintedGo te willen verzenden, jeweetwel, bijna honderd favorieten sinds dit weekend - heeft iemand het met VintedGo gekocht :facepalm:

Kan ik weer gaan plaatsen en opnieuw beginnen.

Edit: dat plaatsen was met een druk op de knop geregeld.
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-05-2026 15:15
Ik heb trouwens nu ook weer iets irritants met een iets duurder item, duur genoeg om iig niet via VintedGo te willen verzenden, jeweetwel, bijna honderd favorieten sinds dit weekend - heeft iemand het met VintedGo gekocht :facepalm:

Kan ik weer gaan plaatsen en opnieuw beginnen.

Edit: dat plaatsen was met een druk op de knop geregeld.
Waarom wil je niet met vintedgo verzenden voor dure artikelen?
MarindaH schreef:
05-05-2026 15:11
Je kunt wel gewoon een normaal profiel aanmaken. Ik moet wel zeggen dat de koper in mijn geval destijds ook niet reageerde op vragen van mij, behalve toen ik zei dat ik ging annuleren om die reden.
Wat is een normaal profiel?
Ik heb gewoon een kort tekstje met een foto van een huisdier.

Hebben jullie wel eens dat een verkoper bijna gaat stalken met berichtjes dat ze morgen verzenden, het item mooi is etc.
LizzyLee schreef:
05-05-2026 15:07
Ik ben net gestart op vinted en heb blijkbaar nogal wat newbie ervaringen. Wat ik nu heb: ik krijg een mail op mijn persoonlijke mailadres over een specifiek item. Dit adres zit idd gekoppeld aan mijn vinted account, maar de mail is NIET via vinted gestuurd, maar vanaf een persoonlijk mailadres van iemand. Hoe komt diegene aan mijn mailadres?? Want dit vind ik zeer onwenselijk. Ik wil niet dat mensen me zomaar kunnen mailen buiten het platform om, ik kan alleen nergens vinden of mijn mailadres openbaar staat of niet. Ik wil gewoon redelijk anoniem via het platform verkopen, dat lijkt me het veiligst.
Geen idee, dat lijkt me toch een soort spam?
Graze schreef:
04-05-2026 13:03
Ja precies. Ze krijgen als het goed is 2 mailtjes en van Vinted ook nog een herinnering. Kan zijn dat ze die niet leest maar dat lijkt me sterk.
Had een keer een jas gekocht kreeg ik 2 dagen nadat ik m'n geld terug had van Vinted een bericht van de verkoper dat ze nooit mailtjes krijgt van Vinted, het dus niet gezien had, van niks wist en of ik het opnieuw wil kopen. Ja daag! Had de verkoper voor de koop nog wat dingetjes gevraagd waar ik antwoord op had gekregen dus het was niet alsof ze niet wist dat ze iets verkocht had.
Ze geeft aan dat ze geen code heeft ontvangen voor het kluisje van Mondial Relay.. daar kan ik natuurlijk ook niets mee..
happyapple schreef:
05-05-2026 16:17
Geen idee, dat lijkt me toch een soort spam?
Dat dacht ik ook, aangezien het buiten het platform om gaat. Maar hoe komt diegene dan aan mijn mailadres? Het bericht klopt verder met de advertentie en is geen raar (vertaald) Nederlands oid.
LizzyLee schreef:
05-05-2026 16:14
Waarom wil je niet met vintedgo verzenden voor dure artikelen?

Slechte ervaringen met zoekgeraakte pakketten.. en je krijgt maar beperkt vergoed van VintedGo, dus de rest ben je kwijt.
Such fun!1
LizzyLee schreef:
05-05-2026 17:17
Dat dacht ik ook, aangezien het buiten het platform om gaat. Maar hoe komt diegene dan aan mijn mailadres? Het bericht klopt verder met de advertentie en is geen raar (vertaald) Nederlands oid.

Ik vind dit heel raar. Kun je bij de betreffende advertentie niet op het i-tje klikken het dit voorleggen?
Such fun!1
MarindaH schreef:
05-05-2026 17:29
Slechte ervaringen met zoekgeraakte pakketten.. en je krijgt maar beperkt vergoed van VintedGo, dus de rest ben je kwijt.
Oh dat is inderdaad waar. Ik kan die tabel alleen nergens meer terugvinden
MarindaH schreef:
05-05-2026 17:30
Ik vind dit heel raar. Kun je bij de betreffende advertentie niet op het i-tje klikken het dit voorleggen?
Het is mijn eigen advertentie, ik zie daar geen i-tje. Snap echt niet hoe mijn adres nou bekend kan zijn, dit staat nergens online. Al heb ik wel mail gehad nav het booking.com lek. Zouden oplichters dit dan met mn vinted profiel kunnen koppelen nav gebruikersnaam oid?
LizzyLee schreef:
05-05-2026 19:12
Het is mijn eigen advertentie, ik zie daar geen i-tje. Snap echt niet hoe mijn adres nou bekend kan zijn, dit staat nergens online. Al heb ik wel mail gehad nav het booking.com lek. Zouden oplichters dit dan met mn vinted profiel kunnen koppelen nav gebruikersnaam oid?
Dat zou kunnen, het kan ook toeval zijn. Kun je hier wat mee? https://www.vinted.nl/help/615
Ik ben nu voor boeken aan het kijken op Vinted en het blijkt dat de meeste boeken die ik zou willen kopen onderdeel zijn van een serie, wat ik niet altijd wist, die soms al een boxset hebben. En dan is het weer goedkoper om die bij bol te kopen dan alle losse delen of de boxset op Vinted.

Maar ik kwam dus dit boek tegen en heb zo moeten lachen om de beschrijving :rofl: :puppy:
https://www.vinted.nl/items/8829395646-cinnamon-falls

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven