Entertainment alle pijlers

Rechtzaak Ali-B

12-06-2024 11:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.. ik zag net op nu.nl een huilende Ali B.. vandaar dit topic. En don't shoot me.. Ergens voelde ik toch ergens een klein beetje medelijden.. misschien compleet onterecht.. maar ik voelde het toch.

Tegenwoordig vind ik de 'trial by media' echt heel heftig. Zijn we niet compleet doorgeschoten de andere kant op vraag ik me wel eens af...

Bij Ali denk ik persoonlijk wel.. waar rook is.. is vuur.. maar dat idee heb ik ook bij Jeroen Rietbergen en Marco.. en ook bij andere mannen die ergens van verdacht worden.. het is alleen nergens op gebaseerd.

Zoals zoveel vrouwen kan ik zo een paar voorbeelden opnoemen van mannen die zich jegens mij zich hebben misdragen.. bij mij zou je het aanranding kunnen noemen denk ik.. ik ben als 10 jarige door een random opa op een scootmobiel vol op m'n mond gezoend toen hij wenkte om hulp (dacht ik).. en toen ik een jaar of 14/15 was, werd ik tijdens sportkamp s'nachts in de tent door m'n trainer gezoend terwijl daar wat mij betreft echt geen aanleiding voor was.. hij was toen eind 30.

Ik vind het volkomen terecht dat er veel meer aandacht is voor grensoverschrijdend (seksueel) gedrag.. en als de feiten er zijn moet diegene gewoon de bak in.. maar de bekende personen worden wel direct compleet afgemaakt.. als je bijvoorbeeld eens in een gemiddeld ziekenhuis etc een enquête zou houden onder vrouwen.. vrees ik dat deze problemen echt overal te vinden zijn.

Wat is jullie standpunt nu.. 2,5 jaar na de BOOS uitzending? Zijn we nu goed bezig? Of slaan we soms een beetje door?
LolplusLolisHiHi schreef:
07-05-2026 14:33
Ze zijn al jaren gescheiden. Wel allebei rijk zat, inderdaad. Ik verwacht eigenlijk niet dat hij naar Marokko of Dubai vertrekt (die laatste levert overigens sowieso sinds 2023 aan Nederland uit, zie Taghi). Hij heeft drie kinderen hier en zijn ex-vrouw heeft gewoon nog altijd een succesvolle carriere als manager van oa Lil Kleine. Dus ik zou niet weten waarom die met de kids naar het buitenland zou willen verkassen. En ik kan me niet voorstellen dat hij vertrekt in de wetenschap dat hij zijn kinderen dan nog maar heel weinig kan zien. Dan is 3 jaar zitten nog een betere deal.

Die cassatie had ik wel verwacht, het is stom dat hij daarmee tijd kan rekken, maar ik ben redelijk optimistisch dat de straf gehandhaafd gaat blijven.

Gescheiden van tafel en bed, maar mogelijk niet officieel. Dat is in elk geval nooit bevestigd.
Onbegrijpelijk dat mensen het nog voor hem opnemen. Geldt ook voor Marco B en Lil K. Derksen wil ik ook nog graag aan dat rijtje toevoegen met z'n kaars. Ik zag net dat Peter Gillis ook mag brommen. Gaat hij dan ook eindelijk van de buis af?
Ik vind hier dingen van.
Zou het dan eindelijk een beetje de goede kant opgaan met al die smeerlappen?
Yasmijn schreef:
07-05-2026 15:38
Zou het dan eindelijk een beetje de goede kant opgaan met al die smeerlappen?

Goede afloop. Jammer van de cassatie, want dat scheelt weer ruim een jaar rekken. Toch blij dat de drie jaar hoger uitvalt dan werd geeist.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ik bedacht me net: dit vergoeilijken komt volgens mij ook doordat deze vrouwen (vaak van Viva leeftijd), zelf allerlei dingen hebben meegemaakt in hun jonge jaren/of nog. En dat nooit serieus werd genomen, grensoverschrijdend gedrag werd altijd geminimaliseerd. Zulke zaken zijn dan confronterend, omdat het ook iets zegt over hun eigen ervaringen. Hoe onbegrijpelijk ook.
Waitingforthenight schreef:
07-05-2026 15:41
Ik bedacht me net: dit vergoeilijken komt volgens mij ook doordat deze vrouwen (vaak van Viva leeftijd), zelf allerlei dingen hebben meegemaakt in hun jonge jaren/of nog. En dat nooit serieus werd genomen, grensoverschrijdend gedrag werd altijd geminimaliseerd. Zulke zaken zijn dan confronterend, omdat het ook iets zegt over hun eigen ervaringen. Hoe onbegrijpelijk ook.
Dat ja.
Het al oude:

“Je mag ook niets meer tegenwoordig”.. en het “in mijn tijd was het gewoon dat… “ gevolgd door een of ander bizar verhaal dat toen ook niet oké was maar afgedaan werd als..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik ben blij dat de verkrachting van Naomi toch is meegewogen en veroordeeld.
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:07
Ik ben blij dat de verkrachting van Naomi toch is meegewogen en veroordeeld.
Ik ook. Wat zijn die vrouwen door de mangel gehaald en op een laffe manier opnieuw beschadigd tijdens het proces.
Ik vind het krom dat de 'beschuldigde' niet met z'n volledige naam genoemd mag worden maar de aanklagers wel? (In het geval van Ali moest ik wel een beetje grijnzen dat zijn artiestennaam zich oh zo goed leende als aanduiding voor hem als beschuldigde).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Weer een voorbeeld dat in Hoger Beroep gaan tot een hogere straf kan leiden.
OlleGrieze schreef:
07-05-2026 16:11
Ik ook.Wat zijn die vrouwen door de mangel gehaald en op een laffe manier opnieuw beschadigd tijdens het proces.
Ik vind het krom dat de 'beschuldigde' niet met z'n volledige naam genoemd mag worden maar de aanklagers wel? (In het geval van Ali moest ik wel een beetje grijnzen dat zijn artiestennaam zich oh zo goed leende als aanduiding voor hem als beschuldigde).

Door advocaat Bart Swier. Niet te geloven dat hij rechter-plaatsvervanger is bij de rechtbank Noord-Holland.
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:23
Weer een voorbeeld dat in Hoger Beroep gaan tot een hogere straf kan leiden.
:yes: jammmer dat je toch gelijk krijgt wat betreft de cassatie. Al lees ik wel zo een beetje overal, dat dat alleen maar uitstel zal zijn. Daarom dacht ik ook, dat een advocaat in zo een geval wel zal adviseren er van af te zien. Maar ja, het is natuurlijk ook het brood van zo een advocaat en er is al bewezen dat Ali zich niet zo veel laat vertellen.
What would Patsy do?
Maar de kans dat Ali slechter uit de cassatie komt, is zo ongeveer nihil. Dus wat dat betreft zou het gek zijn als Swier hem zou adviseren het niet te doen.
OlleGrieze schreef:
07-05-2026 16:11
Ik ook. Wat zijn die vrouwen door de mangel gehaald en op een laffe manier opnieuw beschadigd tijdens het proces.
Bekende mensen worden doorgaans met hun volledige naam genoemd, omdat het raar is om het te hebben over Marco B, als iedereen weet om wie het gaat. Ik denk dat Ali B bekender is onder die B dan onder zijn volledige naam. Ik zie in het persbericht ook dat hij daarin gewoon Ali B wordt genoemd. En over het algemeen wordt terughoudend omgegaan met de naam van slachtoffers maar in dit geval zijn ze volgens mij allemaal op voorhand al naar buiten getreden onder hun echte naam en zijn ze allemaal in meer of iets mindere mate zichtbaar geweest in de media.
Lori schreef:
07-05-2026 16:44
Maar de kans dat Ali slechter uit de cassatie komt, is zo ongeveer nihil. Dus wat dat betreft zou het gek zijn als Swier hem zou adviseren het niet te doen.
Ja, dat is ook weer zo. Alleen financieel dan misschien. Maar dat kan Ali wel hebben, denk ik.
What would Patsy do?
Vandaag is een goede dag voor alle vrouwen die ooit zijn betast, bepoteld, aangerand of verkracht.
Sabeltandcavia schreef:
07-05-2026 15:35
Onbegrijpelijk dat mensen het nog voor hem opnemen. Geldt ook voor Marco B en Lil K. Derksen wil ik ook nog graag aan dat rijtje toevoegen met z'n kaars. Ik zag net dat Peter Gillis ook mag brommen. Gaat hij dan ook eindelijk van de buis af?
hahahaha, tot dusver werd Gillisje door Talpa nog op de personeelslijst gehouden voor veel veel geld, want hij was immers nog 'onschuldig' in afwachting van het hoger beroep. Nou, we zullen zien hoe de principes daar zijn. Of dat de kijkcijfers toch net even wat belangrijker zijn.
Cassatie is uitstel dus dat gaat Ali B zeker doen.
Ik heb trouwens inhoudelijk het hoger beroep niet zo goed gevolgd. Maar het schijnt toch dat Swiers het gedrag van Ellen ten Damme afdeed als iemand die spijt had van vreemdgaan -nogmaals ik heb het niet heel goed gevolgd dus wellicht vergis ik me-. Maar Ali heeft toch nooit beweerd dat er vrijwillige seks tussen hem en Ellen is geweest. Hij heeft toch ontkent dat er überhaupt iets is voorgevallen?
ladyday21 wijzigde dit bericht op 07-05-2026 16:57
0.12% gewijzigd
What would Patsy do?
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:56
Cassatie is uitstel dus dat gaat Ali B zeker doen.
Dat was vanmorgen al bekend.
Jankerd
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 16:56
Ik heb trouwens inhoudelijk het hoger beroep niet zo goed gevolgd. Maar het schijnt toch dat Swiers het gedrag van Ellen ten Damme afdeed als iemand die spijt had van vreemdgaan -nogmaals ik heb het niet heel goed gevolgd dus wellicht vergis ik me-. Maar Ali heeft toch nooi beweerd dat er vrijwillige seks tussen hem en Ellen is geweest. Hij heeft toch ontkent dat er überhaupt iets is voorgevallen?
Dat is idd een contradictie in het verhaal. Swier probeerde de verkrachting te labelen als vreemdgaan van Ellen.
*Hestia* schreef:
07-05-2026 16:59
Dat is idd een contradictie in het verhaal. Swier probeerde de verkrachting te labelen als vreemdgaan van Ellen.
Wat is dat dan in godsnaam voor verdediging?
What would Patsy do?
Djessy schreef:
07-05-2026 16:57
Dat was vanmorgen al bekend.
Natuurlijk, ik reageer op waarom cassatie, even teruglezen.
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 17:00
Een oerslechte. Nooit Bart Swier inhuren, die schiet zichzelf regelmatig in de voet.
Ladyday21 schreef:
07-05-2026 17:00
Vrouwen als Hoer neerzetten, doen advocaten graag als ze verkrachters verdedigen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven