Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Jeetje iedereen maakt het wel spannend zo.... -> Aapje! Hoe kwam het zo dat je dacht dat je vliezen gebroken waren? Was je aan het sijpelen zeg maar?

Nog 3 dagen. Dat is aftellen!
Ik was wezen zwemmen en verloor daarna echt stralen met water. Op zich kon dat natuurlijk gewoon zwembadwater zijn of urine of afscheiding, maar het rook heel raar. Beetje zoetig en vreemd. Dus vooral dat vond ik alarmerend. Nou uiteindelijk bleek het niets te zijn, maar de schrik zat er goed in.

Dus vandaag alle kleertjes aan het wassen en de ziekenhuistas is ook ingepakt. Houdt ons weer bij de les he. ;)

@ Aruba: je moet je baby ook niet de verkeerde kant op laten zwemmen

@ Star: ligt ze al vast in je bekken? Of is ze nog bezig met indalen?

Hoe zit het eigenlijk met de zebra-pakjes bij de lady's? Ik heb een mooi motief gecreerd rond mijn navel! Echt een prachtig souvenir!
Goed voor je to do lijstje dus Aap

Ik heb gister ook voor de zekerheid ziekenhuistas maar vast gepakt. En geboortekaartjes zijn eindelijk besteld

Geen idee of BIB al vast ligt Aapje. Vorige keer wel al ingedaald, maar nog niet vast. Morgen weer vk.

Ik ben streeploos
Ik had al zo'n mooi souvenir van vorige zwangerschappen, maar het lijkt wel of mijn buik elke keer mooier wordt (niet dus)

Star, dat heb ik ook, dat kind hele buik vult. Ik heb de hele dag mijn kopje thee, op een paar billen, haha.

Aapje, schrikken zeg! Gelukkig loos alarm.

Aruba, Zootje kwam een dag te vroeg, Zen 5 dagen te laat en Zeefje 1 dag te laat.

Dus vooralsnog alle kinders rond de uitgerekende datum

Heb nu ook nog geen 'tijd' om te bevallen.

Zootje moet nog uit logeren, volgende week en mijn vriendin, die de kinderen op gaat vangen (hopelijk) die is nog op vakantie tot 8 augustus. Dus eerder dan dat weekend komt het niet uit.;-)

Daarna heb ik wel tijd, zo tot de 13e. Dan even niet tot en met de 18e, want ik wil graag de kinderen zelf naar school brengen op de eerste schooldag. Moedermuts
Onze proefdruk was trouwens goed, dus dat is ook oke.

Ziekenhuistas moet ik nog, etiketten schrijven ook.

Kamertje is nu wel klaar, we hadden de schroeven van het wiegje gevonden, dus die staat ook klaar.

Nu nog eens worden over de naam, dat is ook wel handig
Ja dat kopje thee kan ik ook proberen, maar aangezien ze af en toe de handstand oid aan het doen is, lijkt het me niet verstandig

Fijn motto trouwens, krijg dat irritante gefluit niet meer uit mijn hoofd nu
Gezellig weer hier .

Ben de afgelopen dagen veel de hort op geweest en was een beetje internet-moe. Heb me even een paar dagen lekker even een paar dagen lekker aso gedragen, geen mail gecheckt, geen nieuws gevolgd en alleen lekker gekookt, gewandeld en wat gepoetst .

Donderdag de laatste antenatal class gehad, en HET BAKJE (Stáááááár, OPLETTUH! ) is om water in te doen, om met een watje de billetjes van je baby schoon te kunnen maken. De eerste 6 weken mag je namelijk geen billendoekjes gebruiken volgens het advies van het ziekenhuis.

Verder zijn we geinformeerd dat er een pilot loopt en dat sommige vrouwen en baby's bij wie alles goed gaat al binnen 6 á 12 na de bevalling naar huis mogen. De VK komt dan de eerste 3 dagen langs om je (+baby) te onderzoeken en om je te helpen met BV. 't zou heerlijk zijn als ik in de pilot groep val! Anders moet ik 2 nachten blijven. (maar goed, dan kan ik natuurlijk lessen volgen in fysiotherapie en BV ).

Verder nog opvallend dat het ziekenhuis en wijkverpleegkundige adviseren om de baby het eerste half jaar constant bij 1 van de ouders te houden. Bedje moet op ouderlijke slaapkamer worden gezet (verhuizen was voor ons dus helemaal niet nodig geweest ), verder baby laten slapen in wiegje/kinderwagen/campingbedje in dezelfde ruimte als ouders (bv woonkamer) en mee naar boven nemen als je zelf naar bed gaat. Dit alles ter bestrijding van wiegedood. Met m'n man afgesproken dat we in eerste instantie alle adviezen gewoon opvolgen en als alles een beetje loopt wel zien wat voor ons + baby het beste werkt.

Moet je in NL tegenwoordig de baby ook op de rug laten slapen? Ik herinner me dat mijn moeder bij mijn broertje altijd een beertje aan 1 kan van de wieg had om zich te herinneren op welke zij hij het laatst had geslapen (hij moest iedere slaapje op zijn andere zij liggen). Hier moet de baby dus op z'n rug, om de kans kleiner te maken dat ie op z'n buik draait.

Lees later even bij
Valt dat even tegen Vis, het mysterie van het bakje.

O Vis, Michael Jackson is dood, wist je dat al?

Dat advies van baby eerste halfjaar bij je houden geldt ook hier hoor. Inderdaad ivm wiegedood. Zo raar zijn ze dus in dat geval niet

Eerste paar weken (dacht twee) kan baby nog op zij liggen, maar daarna op rug ivm eventueel draaien. Jee, zijn ze het alweer eens

Als je nou gewoon een hele goeie bevalling hebt, zou ik gewoon eisen dat je in die pilot groep komt
hihi...

Alleen gekookt en gepoets.... klinkt als serieuze nesteldrang meid! Geniet er maar van

En verder zijn de adviezen idd ongeveer gelijk volgens mij.

Al dacht ik dat in NL het kind 3 maanden bij je op kamer zou 'moeten' slapen.

En ik duim voor je dat je in de pilot-groep zit!
Ik hou mijn kind een jaar bij me op de kamer, dus moet nog even een wiegje scoren
Hier ook het op papa en mama's kamer verhaal gehoord van de kraamzorg. Papa heeft daarom maar zijn eigen kamertje afgemaakt in huis. Ja echt, hij heeft een eigen kamer (slaapt al jaren heel slecht)

Zebraprint is hier gelukkig nog niet in de mode. Had het wel verwacht aangezien ik nog jong ben en strak in mijn vel zit

Vis 6 á 12 uur neem ik aan? Wat een verschil he. Hier in ht zkh. mag je na 2-3 uur al naar huis als het goed gaat.

Elyane, heb je je planning gedeeld daarbinnen? Kan hij/zij er rekening mee houden

Aapje, ja ben je na de schrik meteen je ziekenhuis tas gaan pakken? Kan het me voorstellen.
Zo aapje , dat was wel even spannend..

Aanstaande woensdag 37 weken!

Van mij mag het komen! Alle staat klaar, alleen geen zh-tas. Heb ik de vorige keren ook niet gedaan. Stom he?!

Morgen nog een keer naar de vk (laatste of een-na-laatste keer?)

Wij hebben ook geregeld bij wie de kinderen komen mocht er iets met ons gebeuren. Mijn zus en zwager zijn de pineut..

Andersom zijn wij dat ook voor de tweeling.

Vandaag mijn nichtje van 16 opgehaald van de trein. Zij komt een aantal daagjes logeren. Kan ze leuk de kinderen entertainen.
Heb nog nooit het advies gekregen om de baby bij je te houden in de eerste periode..?

Het slapen op de zij houdt verband met het krijgen van een plat achterhoofdje. Het kindje ligt ook een klein beetje op zijn/haar zij, zodat het hoofdje een kant op valt. Dit kun je inderdaad bijhouden door een knuffeltje in een hoek van de wieg te zetten.

De mini-elektric, tja. Ik wisselde het af. Het leek wel of mijn borsten wenden aan het te stabiele ritme van dat apparaat. heb ook een grote motor van de thuiszorg gehad, maar dat gaf het zelfde probleem. Borsten voelden zich wat in de maling genomen en de productie nam af. Af en toe met de hand was nodig om het spannend te houden voor de jongens. Gek he, hoe de natuur werkt?
Ely: strakke planning hoor... ben benieuwd of je een hele volgzame baby hebt of juist niet

hihi Pauwie: lekker je 'jongens' blijven entertainen en voor afwisseling zorgen. Heel erg grappig hoe dat dan blijkbaar werkt!

Ik moet juist een hele strakke sport-bh kopen en mijn borsten zo rustig mogelijk houden en dan maar hopen op weinig stuwing. Vind het wel gek dat jullie allemaal bezig zijn met bv en ik juist met het feit dat ik geen bv ga geven en wat dat allemaal betekent.

Daarnaas irriteer ik me mateloos dat ik echt nergens info kan vinden voor het geven van fv. Zal het echt alleen met de info van de verloskundige en kraamzorg moeten doen. Jammer, maar goed, komt wel in orde!
Aapje; ja dat is mega irritant, niemand! mag je adviseren over flesvoeding in de eerste periode. Is het protocol in nederland. Ik heb het bij onze dochter allemaal zelf uit moeten zoeken, welk merk is het beste, welke soort fles enz. Vond het mega irritant toen.
Jij bent wel erg positief dat baby snel gaat komen Pauwie

Erg handig zo'n nichtje, heb je goed geregeld

Aap, er is ook een middeltje wat je op recept kan krijgen wat ervoor zorgt dat de productie van BV niet op gang komt. Weet de vk vast wel.

FV, kan op verzoek, net als BV. Welk merk het beste is, schijnt tegenwoordig niet zoveel uit te maken, alles wat in de schappen ligt is goed. Hoeveelheden FV staan volgens mij op het pak.

Zo, wat een keurig antwoord voor mij als lid van de BV maffia niet
Had net een paar krampen. Pfoe kreeg het er warm van. Nu zijn ze nog leuk he krampen die zeggen dat je dichterbij eindpunt komt. Maar dan de échte...
Jaaaa zet 'm op Aruba
Doe je de krampendans?
Aruba: woehoe... ga je dan toch de spits afbijten? Zou wel wat vroeg zijn voor je... nog heel ff wachten?

lala: je irritant toch? Ik snel heus wel dat bv gestimuleerd wordt, maar als je net als ik gewoon geen bv kunt geven, heb je dus helemaal niets.... grrrr

Star; ik weet van dat medicijn, maar gezien mijn kans op een evt. depressie is het niet aan te raden om zo een hormoon-bom te slikken. Dus ik zal er gewoon doorheen moeten. Naja.. gaat ook nog wel lukken. Kan ik tenminste nog meepraten met jullie over pijnelijke borsten enzo
moeten we al het weeen-dans poppetje te voorschijn toveren?
Hahahaha (denkt meteen aan de zwangerschapsgymdame die ook een weeendansje deed) Zou nog wat vroeg zijn ja. Nog eventjes spekken in die buik.
ha, ik zal mijn 'juf' vanavond eens vragen om een dansje te doen. (grappig detail: ze is ook al behoorlijk zwanger)
Dansen lukt hier niet echt meer hoor

Oei, hopelijk valt het mee dan met de stuwing tegen die tijd Aap.
dansen lukt niet meer? Een beetje ritmisch met je buik wiebelen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven