Man waarop ik verliefd was neemt weer contact op
woensdag 13 mei 2026 om 19:31
Beste allemaal,
Op dit moment zit ik in een beetje lastige situatie, althans misschien maak ik het lastig voor mezelf maar een man waarop ik verliefd was neemt weer contact op alleen zit ik hier met dubbele gevoelens. Een langere tijd geleden waren we een tijd aan het daten en zagen elkaar best veel, ineens kreeg hij toen een relatie met een andere vrouw en liet niks meer van zich horen, ik wist eerst totaal niet wat er aan de hand was toen hij niets meer liet horen totdat ik hem een keer tegenkwam en vertelde dat hij in een relatie zat, dit stak mij toen best behoorlijk. Nu is het een tijdje uit (althans dat denk ik) en neemt nu weer contact met mij op, voel me om eerlijk te zijn wel nu een tweede keuze, helaas vind ik hem nog steeds leuk en hij wil me steeds zien maar ik denk wel steeds aan hoe hij me toen destijds behandeld heeft. Aan de ene kant denk ik van je hebt me wel een tijd laten zitten, alleen mijn gevoel voor hem is niet weg. Pfff wat moet ik doen? wat zouden jullie doen?
Op dit moment zit ik in een beetje lastige situatie, althans misschien maak ik het lastig voor mezelf maar een man waarop ik verliefd was neemt weer contact op alleen zit ik hier met dubbele gevoelens. Een langere tijd geleden waren we een tijd aan het daten en zagen elkaar best veel, ineens kreeg hij toen een relatie met een andere vrouw en liet niks meer van zich horen, ik wist eerst totaal niet wat er aan de hand was toen hij niets meer liet horen totdat ik hem een keer tegenkwam en vertelde dat hij in een relatie zat, dit stak mij toen best behoorlijk. Nu is het een tijdje uit (althans dat denk ik) en neemt nu weer contact met mij op, voel me om eerlijk te zijn wel nu een tweede keuze, helaas vind ik hem nog steeds leuk en hij wil me steeds zien maar ik denk wel steeds aan hoe hij me toen destijds behandeld heeft. Aan de ene kant denk ik van je hebt me wel een tijd laten zitten, alleen mijn gevoel voor hem is niet weg. Pfff wat moet ik doen? wat zouden jullie doen?
woensdag 13 mei 2026 om 22:24
woensdag 13 mei 2026 om 22:26
TO, hij wilde je toen al niet (hij ging notabene voor een ander en behandelde je als stront) en nu nog steeds niet.
Het feit dat ie contact opneemt is pure egostreling. Kijken of ie nog steeds goed in de markt ligt.
Je bent nog steeds verliefd, dus bescherm jezelf!
Als ie ook verliefd op jou was, had ie je nooit laten gaan.
Je doet er dus verstandig aan om niet meer op deze man te reageren, want je gaat weer gekwetst worden.
Het feit dat ie contact opneemt is pure egostreling. Kijken of ie nog steeds goed in de markt ligt.
Je bent nog steeds verliefd, dus bescherm jezelf!
Als ie ook verliefd op jou was, had ie je nooit laten gaan.
Je doet er dus verstandig aan om niet meer op deze man te reageren, want je gaat weer gekwetst worden.
woensdag 13 mei 2026 om 22:28
Hernieuwd contact betekent niet meteen dat je je als reserveoptie laat gebruiken.Itsnojoke schreef: ↑13-05-2026 21:34Ik kan deze twee zinnen niet met elkaar rijmen.
Dus, ze moet zich niet laten gebruiken als reserve optie, behalve als hij je met mooie woorden weet te bespelen wanneer je hem dat zegt?
Hem een tweede kans geven = jezelf laten gebruiken als reserve optie. Hoe hij dat wellicht met woorden weet te verexcuseren, zou er helemaal niet toe moeten doen. Alleen maar meer manipulatie.
woensdag 13 mei 2026 om 22:34
woensdag 13 mei 2026 om 22:57
woensdag 13 mei 2026 om 23:32
Het hoeft niet. Maar als je iemand zelf heel leuk vindt, dan kan je ervoor kiezen om hem een tweede kans te geven onder jouw voorwaarden. Je merkt snel genoeg of ie een tweede kans waard is. Ik heb zelf mensen wel ergere dingen dan ghosten vergeven. Soms met succes, soms niet.
donderdag 14 mei 2026 om 08:06
Zo te lezen ben jij nog niet helemaal los van deze man. En is het nog niet echt afgerond?
Ik zou, op neutraal terrein, een keer een kop koffie/thee met hem gaan drinken. Zodat jij hem kan vertellen wat zijn gedrag met jou gedaan heeft. Waar jij je aan gestoord heeft.
Luister ook naar wat hij zegt. Grote kans dat je kan zien wat voor persoon hij is, en dat die verliefdheidhormonen alleen weer vertrokken zin. En sluit het boek en laat het dan los.
Er is ook een kleine kans dat jullie, na een goed gesprek, samen beslissen dat je het nog een keer wilt proberen. Maar dat zou niet mijn doel zijn van het gesprek
Ik zou, op neutraal terrein, een keer een kop koffie/thee met hem gaan drinken. Zodat jij hem kan vertellen wat zijn gedrag met jou gedaan heeft. Waar jij je aan gestoord heeft.
Luister ook naar wat hij zegt. Grote kans dat je kan zien wat voor persoon hij is, en dat die verliefdheidhormonen alleen weer vertrokken zin. En sluit het boek en laat het dan los.
Er is ook een kleine kans dat jullie, na een goed gesprek, samen beslissen dat je het nog een keer wilt proberen. Maar dat zou niet mijn doel zijn van het gesprek
donderdag 14 mei 2026 om 10:12
Ik snap dit argument. Probleem is dat To verliefd is. Ze kan dus naar alle waarschijnlijkheid niet helder beoordelen wat haar voorwaarden zijn en ze zal zeer waarschijnlijk haar eigen grenzen gaan oprekken. Dat zeg ik omdat ze nu ook, na zijn bijzonder nare streek, hem nog steeds geweldig leuk vindt en verliefd is. Ze ziet hem niet met een realistische blik.Mabel schreef: ↑13-05-2026 23:32Het hoeft niet. Maar als je iemand zelf heel leuk vindt, dan kan je ervoor kiezen om hem een tweede kans te geven onder jouw voorwaarden. Je merkt snel genoeg of ie een tweede kans waard is. Ik heb zelf mensen wel ergere dingen dan ghosten vergeven. Soms met succes, soms niet.
Dus is de kans groot dat ze een paar keer hartstikke leuk en gezellig daten, waarna hij zijn initiële gezicht weer laat zien en to nogmaals gekwetst wordt.
donderdag 14 mei 2026 om 10:17
Ik zou dit zelf beslist niet doen. Wat hij ook zegt, wat maakt het voor verschil? Zou hij iets kunnen zeggen dat maakt dat je denkt 'ja, nou, als je het zo stelt, dan snap ik wel waarom je een hufter naar mij toe was'?WaterGirl schreef: ↑14-05-2026 08:06Zo te lezen ben jij nog niet helemaal los van deze man. En is het nog niet echt afgerond?
Hij zal vast prima weten wat hier de meest gewenste antwoorden zijn. Je hebt daar toch niks aan? Je stelt jezelf open om gemanipuleerd te worden in weer precies dezelfde positie.
Hoezo is het niet afgerond? Dat is ook maar een kwestie van mindset. Het is wél afgerond. Hij heeft het met de botte bijl zeer duidelijk afgerond. Dat hij nu weer een ingang zoekt (booty call?) verandert daar helemaal niets aan. Het is alleen maar niet afgerond als je niet wíl dat het afgerond is.
donderdag 14 mei 2026 om 10:39
donderdag 14 mei 2026 om 10:48
Je bent verliefd op hem schrijf je, dus je zult jezelf zijn aandacht laten aanleunen denk ik. En ja hoogstwaarschijnlijk trekt hij alle registers open om zodra jij overstag gaat zijn aandacht weer te verleggen. Net zoals de vorige keer. Hij lijkt me namelijk een man die zijn interesse verliest zodra de buit binnen is, want dan is de spanning er voor hem af.
donderdag 14 mei 2026 om 11:55
Ja voor dat laatste ben ik dus ook echt bangItsnojoke schreef: ↑14-05-2026 10:12Ik snap dit argument. Probleem is dat To verliefd is. Ze kan dus naar alle waarschijnlijkheid niet helder beoordelen wat haar voorwaarden zijn en ze zal zeer waarschijnlijk haar eigen grenzen gaan oprekken. Dat zeg ik omdat ze nu ook, na zijn bijzonder nare streek, hem nog steeds geweldig leuk vindt en verliefd is. Ze ziet hem niet met een realistische blik.
Dus is de kans groot dat ze een paar keer hartstikke leuk en gezellig daten, waarna hij zijn initiële gezicht weer laat zien en to nogmaals gekwetst wordt.
donderdag 14 mei 2026 om 12:03
Yeah yeah, ik weet niet of hij zo'n portret is, maar sommige mannen doen dit met voorbedachte rade, hebben een lijstje alvast klaar voordat ze weer zonder zitten. Eerst het zelfvertrouwen een boost geven voor -en tijdens de relatie, dan harteloos dumpen zonder uitleg zodat je zelfvertrouwen aan barrels ligt en je je vanalles afvraagt hoe dit zo heeft kunnen gebeuren, en dan,.....,
de vrouw waarvoor hij jou moeiteloos heeft gedumpt is gevlogen, jij staat op zijn lijst en plotseling zijn daar de violen weer, de romantiek herleeft.....not.
Don't be an easy lay
.
donderdag 14 mei 2026 om 12:36
donderdag 14 mei 2026 om 13:10
donderdag 14 mei 2026 om 13:21
Dit.Itsnojoke schreef: ↑14-05-2026 10:12Ik snap dit argument. Probleem is dat To verliefd is. Ze kan dus naar alle waarschijnlijkheid niet helder beoordelen wat haar voorwaarden zijn en ze zal zeer waarschijnlijk haar eigen grenzen gaan oprekken. Dat zeg ik omdat ze nu ook, na zijn bijzonder nare streek, hem nog steeds geweldig leuk vindt en verliefd is. Ze ziet hem niet met een realistische blik.
Afspreken is eventjes leuk, je voelt je gezien, verliefd en bemind en daarna komt de harde deksel. Jij een gebroken hart en deze man een paar heerlijke weken.
Wat heb je gedaan TO, hoe heb je gereageerd op zijn berichtje?
donderdag 14 mei 2026 om 14:04
Ja, en dat deksel komt sowieso.Eenbeetjevanditendat schreef: ↑14-05-2026 13:21Dit.
Afspreken is eventjes leuk, je voelt je gezien, verliefd en bemind en daarna komt de harde deksel. Jij een gebroken hart en deze man een paar heerlijke weken.
Wat heb je gedaan TO, hoe heb je gereageerd op zijn berichtje?
Hij heeft al bewezen dat de verliefdheid niet wederzijds is ( je ghost niet iemand waar je verliefd op bent)
Hij heeft ook al bewezen dat hij geen respect heeft voor to (door te ghosten, maar ook door nu weer contact op te nemen)
Hij heeft bewezen dat hij geen probleem heeft met hufterige acties als dat hem zo uitkomt.
En hij heeft bewezen dat hij laf is.
Ik zie geen enkele reden hoe dit nu wél goed zou uitpakken.
donderdag 14 mei 2026 om 14:52
Ben ik inderdaad ook bang voor, het is een mooie en goeduitziende man dus veel vrouwen die hem zouden willen en dat snap ik wel. Maar zijn acties waren/zijn minder mooi, bang dat ik later weer zo'n rotgevoel krijgItsnojoke schreef: ↑14-05-2026 14:04Ja, en dat deksel komt sowieso.
Hij heeft al bewezen dat de verliefdheid niet wederzijds is ( je ghost niet iemand waar je verliefd op bent)
Hij heeft ook al bewezen dat hij geen respect heeft voor to (door te ghosten, maar ook door nu weer contact op te nemen)
Hij heeft bewezen dat hij geen probleem heeft met hufterige acties als dat hem zo uitkomt.
En hij heeft bewezen dat hij laf is.
Ik zie geen enkele reden hoe dit nu wél goed zou uitpakken.
donderdag 14 mei 2026 om 15:08
Dan is het duidelijk wat je het beste kan doen. De verliefdheid slijt echt.
donderdag 14 mei 2026 om 16:13
Aan die zin kun je vasthouden TO. Want je hebt gelijk: ook al kun je jezelf blind staren op zijn uiterlijk, uiteindelijk geeft wat hij doet de doorslag.
donderdag 14 mei 2026 om 16:55
Wat is de reden waarom je hem destijds niet meteen had geblokkeerd nadat hij jou zo had behandeld?
Gevoelens of geen gevoelens, je zou juist een bittere nasmaak van deze man moeten hebben overgehouden dat al zou je terug willen, dat je dat niet kan omdat alles in jou dat juist tegenhoudt.
Hij vond je toen al niet leuk genoeg, anders had hij je destijds niet laten gaan voor een andere vrouw. En hij zal je opnieuw laten gaan als hij weer een andere vrouw tegenkomt. Dit zegt niks over jou als vrouw, maar meer over wie hij is als man.
Jij verdient meer dan wat hij jou te bieden heeft.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in