Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 720 berichten
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
15-05-2026 11:02
Haha ohhh, dit had ik laatst met mijn baking powder van Huda!

Ik heb op vakantie Mesmerize meenemen van Rare Beauty. Ik heb highlighters zat, maar nog niet zó een mooie als deze ;-D
Ik heb ook een highlighter van Rare beauty gekocht. Mijn huidige is bijna op, dus ik ben er nog niet aan begonnen, maar hij lijkt in een swatch erg glanzend. Prachtig, maar ik vind hem ook bijna intimiderend @( , ik hoop dat hij niet too much is.
Supersas09 schreef:
15-05-2026 09:03
Miskoop: de losse variant van de it cosmetics poeder. Ik zag mezelf terug op een foto 😳 Ik was een geest door de backflash (noem je dat zo?)
Ach, wat jammer. Mijn miskoop: skin Dew van Vieve, een vloeibare highlighter in een tube. Op meerdere manieren te gebruiken, bijvoorbeeld als primer, op je oogleden of op je jukbeenderen. Helaas voor mij te donker/goud.
Ik heb het product laatst gebruikt toen ik de make up van een vriendin deed. Bij haar was het prachtig! Een beeldschone glans, die op haar iets minder lichte huid ontzettend mooi was. Ik heb het product aan haar gegeven en ze is er heel blij mee.
Conclusie: het is een heel mooi product, mits het goed bij je huidskleur past. Voor mij een miskoop, voor haar een topper.
MissUnderstood schreef:
15-05-2026 09:23
Ha leuk, weer leven in de brouwerij qua make-up!

Ik heb onlangs de Morphe Blush Cheek Thrills multi-finish face trio aangeschaft en ben daar erg blij mee. De kleur Honeymoon Suite vind ik erg mooi. De middelste kleur is een balm en die gebruik ik eigenlijk niet, maar de bovenste en onderste kleuren vind ik erg mooi.

En ik ben enorm verrast door die Sheglam producten die het Kruidvat nu heeft. Ik heb een aantal van die Jelly Glaze sticks voor de lippen gekocht en die zijn op dit moment echt mijn favoriete lippenproduct.

Tot slot zit ik al een poosje te kijken naar dat Hourglass ambient lighting palette. Nogal prijzig, dus heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo mooi als de socials doen geloven?
Die jelly glaze heb ik ook. Veel glans, voelt hydraterend en comfortabel, houdbaarheid is matig, maar dat geldt nou eenmaal altijd voor dat soort producten. Prima product!

Ik heb alleen ervaring met de Hourglass ambiant lighting powder. Ik kan me voorstellen dat dit product veel fans heeft, maar het was niet mijn ding. Ik hou van een matte huid, met wat glans op de jukbeenderen, en verder hooguit een blush die een heel klein beetje glans heeft. Deze poeder van Hourglass is niet mat, ik kan daar niet aan wennen voor mezelf.
Dus tja, waar hou je van? Is de glowy look jouw ding, dan denk ik wel dat je die poeder (dat poeder??) fijn zal vinden (met de blushes en bronzers heb ik geen ervaring)
Inmiddels ook sinds de laatste update een paar nieuwe foundations gekocht. Hieronder in de volgende van meest naar minst tevreden, al vind ik ze alle vier goed.

De NARS natural matte longwear foundation.
Ben ik erg tevreden over. Makkelijk aan te brengen, je hebt maar weinig nodig, maar is eventueel ook goed op te bouwen. Ziet er natuurlijk uit. Bij mijn normale huidtype niet te droog. Is mat, in ieder geval met een poeder eroverheen wel. Blijft de hele dag mooi. Erg blij mee.

Fenty beauty soft' lit foundation. Ook mooi. Omdat deze door de dag heen wat glanzender wordt, gebruik ik hier een matte primer bij. Ik vind de Nars iets natuurlijker eruit zien bij mij.

Essence silky blur hydrating longwear foundation. Een koopje. Ik heb hier wel concessies moeten doen wat betreft de kleur. Van Fenty en Nars heb ik een betere match dan van deze. Maar de match is goed genoeg. Fijn product, eigenlijk best wel vergelijkbaar met Nars, al is de kleurmatch en de houdbaarheid van Nars wel beter. Maar toch, zeker voor de prijs echt heel prima!

NYX make 'em wonder foundation. Lastig om de juiste kleur te bepalen, terwijl ik dat meestal juist prima kan inschatten. Ik heb een kleur gekozen die uiteindelijk te licht was. Dat maakt het lastig om te beoordelen. Ik heb een mix gemaakt van dit product en een andere foundation, die een tikje te donker was. Dat mengsel gebruik ik graag en bevalt me goed. Blijft behoorlijk lang mooi.
Itsnojoke schreef:
15-05-2026 11:43
Die jelly glaze heb ik ook. Veel glans, voelt hydraterend en comfortabel, houdbaarheid is matig, maar dat geldt nou eenmaal altijd voor dat soort producten. Prima product!

Ik heb alleen ervaring met de Hourglass ambiant lighting powder. Ik kan me voorstellen dat dit product veel fans heeft, maar het was niet mijn ding. Ik hou van een matte huid, met wat glans op de jukbeenderen, en verder hooguit een blush die een heel klein beetje glans heeft. Deze poeder van Hourglass is niet mat, ik kan daar niet aan wennen voor mezelf.
Dus tja, waar hou je van? Is de glowy look jouw ding, dan denk ik wel dat je die poeder (dat poeder??) fijn zal vinden (met de blushes en bronzers heb ik geen ervaring)

Ik heb de At Night Ambient Lighting Blush van Hourglass en die vind ik echt prachtig, vandaar dat dat palet me aansprak. Ik heb de Meteorite Light Revealing Pearls van Guerlain en dat is voor mij een miskoop: ik vind alleen de verpakking prachtig maar het product doet weinig op mijn huid. Misschien is dat Hourglass poeder dan meer iets voor mij.
En een totale miskoop: Fenty Beauty Shake 'n Play liquid blush: wat ik ook doe, het blijft vlekkerig. Het product is enorm gepigmenteerd, dus direct op je huid aanbrengen is sowieso een slecht plan. Maar zelfs als ik eerst een blushkwast echt goed "prime" en daarna het product pas aanbreng, blijft het vlekkerig op mijn huid - echt enorm lelijk. Voor mij is dit het slechtste product dat ik dit jaar kocht.
Fijne review van foundations, Itsnojoke!

Ik gebruik al sinds jaar en dag een -voorheen- heel erg mooie foundation van Sensai, maar nu is de formule veranderd en vind ik 'm ineens niet meer zo mooi. Ik ga dus maar overstappen. Ik houd van een dunne, bijna serum-achtige foundation met een klein beetje glowy finish dus ik ga eens orienteren in Douglas.
MissUnderstood schreef:
15-05-2026 12:25
En een totale miskoop: Fenty Beauty Shake 'n Play liquid blush: wat ik ook doe, het blijft vlekkerig. Het product is enorm gepigmenteerd, dus direct op je huid aanbrengen is sowieso een slecht plan. Maar zelfs als ik eerst een blushkwast echt goed "prime" en daarna het product pas aanbreng, blijft het vlekkerig op mijn huid - echt enorm lelijk. Voor mij is dit het slechtste product dat ik dit jaar kocht.
Ach, wat is zoiets toch altijd balen......
Ik had het met een foundation van Chanel.. de verkoopster bij de bijenkorf was er maar druk mee en probeerde enorm te upsellen. Ik heb denk ik wel 3 keer gezegd dat ik alleen foundation zocht. Degene die ik normaal had was er niet meer zei de verkoopster.

De kleur was echter in het normale daglicht compleet verkeerd.. maar dan ook echt te donker, te warm.. het was het gewoon niet.

Daar heb ik dus niks aan.. zonde want kneiter duur.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
15-05-2026 12:42
Ik had het met een foundation van Chanel.. de verkoopster bij de bijenkorf was er maar druk mee en probeerde enorm te upsellen. Ik heb denk ik wel 3 keer gezegd dat ik alleen foundation zocht. Degene die ik normaal had was er niet meer zei de verkoopster.

Ontzettend vervelend is dat. Ik erger me regelmatig aan de slechte adviezen en het upselling-gedram van verkopers bij Douglas of ICI Paris.

Maar waar ik een enorme fan van ben: de verkoopsters bij Skins. Ik wilde daar eens een foundation van Laura Mercier kopen en terwijl ik gewoon het hele product wilde afrekenen, drong de verkoopster erop aan dat zij een sample zou maken zodat ik het product eerst even een paar dagen kon uitproberen. Aangezien ik enorm eigenwijs ben (hahahahaha) kocht ik toch gewoon het product en dat viel vies tegen en dus heb ik het weggegeven aan iemand die er wel blij mee was. Eigen schuld dus, maar dikke pluim voor de verkoopster.
Ik ben erg tevreden over deze mascara:

https://www.kruidvat.nl/essence-what-th ... /p/6471519

Mooi verlengde en van elkaar gescheiden wimpers. Absoluut geen klontjes. Één laag geeft al een mooi effect, maar het is ook makkelijk op te bouwen tot nog iets meer drama. Ook makkelijk te verwijderen. Vlekt niet, maar bij mij vlekt mascara sowieso niet vaak. Echt een topper voor een spotprijs!
MissUnderstood schreef:
15-05-2026 09:23
Tot slot zit ik al een poosje te kijken naar dat Hourglass ambient lighting palette. Nogal prijzig, dus heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo mooi als de socials doen geloven?
Ik heb er daar eentje bijna helemaal van opgemaakt (een unicum voor make-up voor mij), en de vervanging ligt al in de la te wachten. Ik vind het effect heel erg mooi. Verwacht er geen wonderen van, het is heel subtiel, maar ik vind het dus wel echt de moeite.

Ik heb net zoals jij ook een blush van Hourglass (ik heb Mood Exposure) en die vind ik ook ontzettend mooi, ik draag inmiddels geen andere blush meer, omdat dit gewoon de mooiste is die ik ooit gezien heb.
Oe Kweepeer, iemand die een dergelijk product voor de 2e keer koopt omdat het eerste bijna op is, trekt mij wel over de streep. Welk Volume heb jij? Ik twijfel tussen de originele en Volume 2 (en heb een lichte tot medium huidskleur met neutrale ondertonen).
Ik heb de originele, Volume I, en ik heb een lichte huid, neutraal tot koel qua ondertoon. Vol. I geeft nauwelijks kleur af, het blurt en geeft een subtiel glansje, maar weinig tot geen kleur. (Ik probeer weleens om de donkerste kleur te gebruiken om m'n hals, die nog een tint lichter is dan m'n gezicht, wat donkerder te krijgen, maar dat werkt totaal niet, het geeft daarvoor niet genoeg kleur af).
Oh jeetje, was misschien toch niet zo’n goed idee om hier weer iets te plaatsen, want ik word ineens weer hebberig!
Die Nars foundation, daar was ik ook naar aan het kijken, lijkt me erg mooi. En wat je schrijft @itsnojoke maakt me nog meer nieuwsgierig!
Die hourglass paletten, jaaa, mooi! Zal ik nog een bestelling doorgeven aan Amerika? 😅
Die Essence mascara ga ik sowieso halen, hoe doen ze dat toch bij Essence?
Van Sheglam heb ik een blush, al lang eigenlijk en is inderdaad heel prima.
Favoriete oogschaduw is momenteel de liquid van Armani, daarom ben ik ook zo benieuwd naar make up by Mario.
Sorry, Supersas, ik zal proberen om hier alleen nog maar te posten over de tegenvallers :proud:
Itsnojoke schreef:
15-05-2026 21:05
Sorry, Supersas, ik zal proberen om hier alleen nog maar te posten over de tegenvallers :proud:
Nee, nee! Ga vooral door, heerlijk!❤️
Van Sheglam ben ik helemaal fan van de crystal jelly glaze eyeshadow stick. Wel echt heftige glitter, dus voor mij niet voor een normale dag, maar totaal geen fallout en hij blijft heel mooi zitten.
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2026 12:32
Reden: spam
99.06% gewijzigd
Tevreden over de Giordani Gold mascara.

Ik was het zoeken naar de juiste lippenstift zoeken zat. Heb gekozen voor lippmu. Beetje spf, vaseline of een gloss erop en het zit. De kleur is mooi geworden.

Ben benieuwd naar de glowfoundation van mintenz en de vloeibare van Minerallissima dus die ga ik binnenkort bestellen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven