Entertainment alle pijlers

Vragen die opkomen door liedjes

13-05-2026 20:00 309 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt wat raadselachtig, maar soms begrijp ik liedjes niet helemaal. En dan komen er vragen bij me op. Meestal is de tekst op meerdere manieren te begrijpen, maar soms is het me ook een volkomen raadsel wat er bedoeld wordt.

Heb jij dat ook? Ik ben benieuwd!
Si abra la puerta hay lobos.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
16-05-2026 10:16
Ik verstond altijd: denk niet wit denk niet zwart, maar in de kleur van je huid. O_O

Ik verstond: nee niet wit, nee niet zwart, nee niet zwartwit, maar iedere kleur van je huid.
huismuis
Frank Boeijen staat niet bekend om zijn duidelijke uitspraak :-D "Zeg me dat het schnitzel is"
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
AnnaNiem schreef:
16-05-2026 13:44
Frank Boeijen staat niet bekend om zijn duidelijke uitspraak :-D "Zeg me dat het schnitzel is"
Daarom waren die inlegvellen met songteksten ook zo handig :lol:
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
Lady*Voldemort schreef:
16-05-2026 13:45
Daarom waren die inlegvellen met songteksten ook zo handig :lol:
Ik had geen platen van hem, ik hoorde hem op de radio en moest zelf raden wat ie zong. Dat ging niet altijd goed :lol:
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
hadea1 schreef:
14-05-2026 23:19
Leuk topic! En ik heb het antwoord op deze vraag.
Dit nummer is geschreven door Xander van Volumia (te lui om de spelling van zijn achternaam op te zoeken) toen zijn toenmalige vriendin, in hun studententijd, voor een periode naar het buitenland vertrok.
Ahhh! Dank je!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
AnnaNiem schreef:
16-05-2026 13:44

:lol:
huismuis
hadea1 schreef:
14-05-2026 23:27

Zelf had en heb ik vooral problemen met de zin “and there won’t be snow in Africa this Christmas time”

No shit Sherlock! Het was daar reeds voor de opwarming van de aarde al jaarrond behoorlijk warm. Dus mijn vraag gaat vooral over de toevoeging “this Christmas time”. Hoezo specifiek dit jaar niet? Wie denkt er dat het normaliter wel sneeuwt? Maar vooral: wat maakt het uit? Is “geen sneeuw” het probleem dan? Raadsels, raadsels.
De sneeuw met Kerst is figuurlijk bedoeld. Men associeert sneeuw met kerst, want dan is het gezellig, knus, cadeautjes, lekker eten. En dat ontberen ze allemaal in Afrika. Geen sneeuw, geen eten, cru gezegd
"Boring conversation anyway"
Milestone schreef:
16-05-2026 13:14
Ik verstond: nee niet wit, nee niet zwart, nee niet zwartwit, maar iedere kleur van je huid.
En ik verstond: in de kleur van je haar!
't Is al met al een heel gedoe
Friday night arrives without a suitcase
Sunday morning creeping like a nun ..

Dat moet een beestachtige zaterdag geweest zijn. Die Lady Madonna toch ...
Ik vind hier dingen van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven