Vriend in het buitenland heeft contact met andere vrouw
zondag 17 mei 2026 om 00:14
Vorig jaar heb ik mijn vriend ontmoet in een land ver weg. Gelukkig kent hij Nederland al waardoor we plannen hebben om hier samen te gaan wonen. We hebben een hele fijne tijd samen gehad en over 3 maanden zou ik weer naar hem toe gaan als hij dan nog niet in Nederland is.
Nu kreeg ik vorige week een bericht van een andere vrouw, zij zou ook een langeafstandsrelatie hebben met hem. Hij zegt dat hij een paar maanden geleden al aangegeven heeft tegen haar dat hij niet meer met haar verder wil. Echter hebben ze wel contact nog. Ze heeft enkele gesprekken doorgestuurd. Zij lijkt bijna ieder gesprek te initiëren en het gaat vooral over seks. Zij stuurt ook overal foto’s van, dat vertelde ze zelf. Ook vraagt ze hem vaak om te bellen. Vaak neemt hij niet op maar soms hebben ze ook gesprekken van een half uur.
Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.
Ik heb hem geconfronteerd hiermee en hij zegt dat hij dom is geweest en met mij verder wil en van me houdt en dat hij nooit meer zoiets zal doen. Hij zegt dat hij heel serieus is met mij en daarom mij laatst ook met zijn kinderen heeft laten kennismaken via de telefoon. Over 3 weken is de planning dat ik naar hem toe zou gaan en kennis zou maken met zijn kinderen en andere familie maar ik weet nu niet wat ik moet doen. De tickets heb ik een paar weken geleden geboekt. Ik heb hem verder nooit betrapt op leugens en we bellen soms wel 3 uur op een dag. Ik ben echt in de war hiervan. Hij komt erg oprecht over. Wat moet ik nu?
Nu kreeg ik vorige week een bericht van een andere vrouw, zij zou ook een langeafstandsrelatie hebben met hem. Hij zegt dat hij een paar maanden geleden al aangegeven heeft tegen haar dat hij niet meer met haar verder wil. Echter hebben ze wel contact nog. Ze heeft enkele gesprekken doorgestuurd. Zij lijkt bijna ieder gesprek te initiëren en het gaat vooral over seks. Zij stuurt ook overal foto’s van, dat vertelde ze zelf. Ook vraagt ze hem vaak om te bellen. Vaak neemt hij niet op maar soms hebben ze ook gesprekken van een half uur.
Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.
Ik heb hem geconfronteerd hiermee en hij zegt dat hij dom is geweest en met mij verder wil en van me houdt en dat hij nooit meer zoiets zal doen. Hij zegt dat hij heel serieus is met mij en daarom mij laatst ook met zijn kinderen heeft laten kennismaken via de telefoon. Over 3 weken is de planning dat ik naar hem toe zou gaan en kennis zou maken met zijn kinderen en andere familie maar ik weet nu niet wat ik moet doen. De tickets heb ik een paar weken geleden geboekt. Ik heb hem verder nooit betrapt op leugens en we bellen soms wel 3 uur op een dag. Ik ben echt in de war hiervan. Hij komt erg oprecht over. Wat moet ik nu?
zondag 17 mei 2026 om 11:21
zondag 17 mei 2026 om 11:22
Met wat voor skills? Wat voor diploma’s? Het is niet zo makkelijk, tenzij hij een hoog opgeleide ICT’er is. Hij moet gewoon werk hebben anders krijgt hij niet eens een permit. En hij moet ook ingeburgerd zijn. Waar laat je je nou toch mee in?
zondag 17 mei 2026 om 11:25
Hebben jullie de procedure hoe hij weer hier mag wonen al samen doorgenomen?
https://ind.nl/nl/formulieren/5074.pdf
https://ind.nl/nl/formulieren/5074.pdf
zondag 17 mei 2026 om 11:25
Hij komt bij jou in de hangmat hangen en jij mag in zijn onderhoud voorzien dus...Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:19Hij heeft nu te weinig werk en weinig te besteden. Vanuit hier kan hij zijn kinderen beter financieel ondersteunen. Als we samenwonen kan hij hier gewoon een baan zoeken.
Hij is 13 jaar getrouwd geweest en daarna samengeweest met de moeder van zijn kinderen. Toen die andere vrouw ontmoet, gezegd dat hij niet met haar verder wil maar wel contact gehouden en toen kwam ik in beeld.
Neem aan dat hij Nederlands spreekt en schrijft als hij hier jaren heeft gewoond?
Voor beroepen in de techniek kan hij vanuit zijn land al solliciteren en zich als expat laten inhuren. Dat hij dat niet doet geeft aan dat hij liever lui dan moe is, hij werkt nu blijkbaar ook niet veel, dus hij komt gewoon op jouw zak teren. Wake up vrouw!!!
zondag 17 mei 2026 om 11:26
Ah toe TO, dat meen je niet echtAnno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:02Mijn startbericht was samengevat.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij 13 jaar in Nederland heeft gewoond en getrouwd is geweest hier. Maar inmiddels weer 20 jaar in Latijns-Amerika woont.
Hij heeft zijn Nederlandse paspoort niet tijdig verlengd en is daarom zijn nationaliteit inmiddels verloren. Hij was er de laatste jaren ook niet echt mee bezig omdat hij inmiddels een gezin had en niet meer verwachtte om terug te keren naar Nederland.
Ik heb ook de e-mail van zijn Nederlandse ex want hij had haar gevraagd of ze documenten van hem had omdat hij opnieuw naar Nederland wil. Deze had ze niet bewaard. Ze had voor hem een mail gestuurd naar de gemeente of zij nog documenten van hem hebben en deze mail had hij naar mij doorgestuurd. Ik heb ook zijn oude paspoort en echtscheidingspapieren gezien.
Hij werkt in toerisme en in Nederland destijds in de techniek. Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft.
Als hij nog samen was met zijn ex en het om het geld te doen was dan zou die ex meespelen lijkt me.
zondag 17 mei 2026 om 11:33
Als dat de reden was dan zou zijn ex dit toch niet dwarsbomen? En 2 kinderen zijn al meerderjarig dus die kunnen niet zomaar naar NederlandMielimburg schreef: ↑17-05-2026 11:30Dit kan niet echt zijn....Het is zoooo duidelijk dat hij zijn Nederlandsrschap wil terugkrijgen via jou en later zijn gezin over wil laten komen......
zondag 17 mei 2026 om 11:35
Maar je snapt toch wel dat het voor hem lekkerder leven in Nederland is (met iemand die een baan heeft) dan in Columbia of welk derdewereld land dan ook? En waarom moet hij geld verdienen voor zijn kinderen, ze zijn al volwassen zeg je, is dat niet een beetje laat?
zondag 17 mei 2026 om 11:36
En het emotioneel ondersteunen gaat via de tablet?Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:19Hij heeft nu te weinig werk en weinig te besteden. Vanuit hier kan hij zijn kinderen beter financieel ondersteunen. Als we samenwonen kan hij hier gewoon een baan zoeken.
Hij is 13 jaar getrouwd geweest en daarna samengeweest met de moeder van zijn kinderen. Toen die andere vrouw ontmoet, gezegd dat hij niet met haar verder wil maar wel contact gehouden en toen kwam ik in beeld.
En er moet natuurlijk een liefdesbaby komen, die over een jaar of wat ook op afstand ondersteund moet worden, want dan heeft hij een nog leuker iemand gevonden, maar hij blijft wel contact houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 17 mei 2026 om 11:39
Hij ook niet, tenzij hij een sugarmama vindt die garant voor hem wil staan en hem onderhoudt.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zondag 17 mei 2026 om 11:41
Een mail is het makkelijkst om te vervalsen.Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:02Mijn startbericht was samengevat.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij 13 jaar in Nederland heeft gewoond en getrouwd is geweest hier. Maar inmiddels weer 20 jaar in Latijns-Amerika woont.
Hij heeft zijn Nederlandse paspoort niet tijdig verlengd en is daarom zijn nationaliteit inmiddels verloren. Hij was er de laatste jaren ook niet echt mee bezig omdat hij inmiddels een gezin had en niet meer verwachtte om terug te keren naar Nederland.
Ik heb ook de e-mail van zijn Nederlandse ex want hij had haar gevraagd of ze documenten van hem had omdat hij opnieuw naar Nederland wil. Deze had ze niet bewaard. Ze had voor hem een mail gestuurd naar de gemeente of zij nog documenten van hem hebben en deze mail had hij naar mij doorgestuurd. Ik heb ook zijn oude paspoort en echtscheidingspapieren gezien.
Hij werkt in toerisme en in Nederland destijds in de techniek. Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft.
Als hij nog samen was met zijn ex en het om het geld te doen was dan zou die ex meespelen lijkt me.
Ik durf er wel wat op te zetten dat zodra je dat ticket overgemaakt hebt, hij wegens iets dringends niet kan komen; kind ziek, moeder gaat overlijden, ex doet moeilijk of iets van deze strekking.
Echt, stap eruit voordat het niet meer kan.
zondag 17 mei 2026 om 11:45
Hij woont nu 20 jaar daar en heeft in die tijd al 2 meerderjarige kinderen gemaakt? Dan is hij dus bekend met nogal hard van stapel lopen... hij laat er geen gras over groeien, wees gewaarschuwd!
zondag 17 mei 2026 om 11:48
Haha, scherp!
zondag 17 mei 2026 om 11:51
Nou hij kan niks vervalsen hoor, een mail doorsturen en een bijlage toevoegen lukt hem maar net.
Kinderen financieel ondersteunen is natuurlijk niks mis mee. Dat gun ik hem van harte.
Hij loopt inderdaad tegen de 50. Je partner kan je naar Nederland halen, wel goed onderbouwen.
Ik denk dat er genoeg werk is hier als je de taal spreekt.
Maar ja het appcontact met die andere vrouw is het probleem.
Dank voor jullie inzichten tot nu toe.
Ps: hij heeft 2 eigen kinderen de oudste is 18 jaar. 1 beschouwt hij als eigen en is 21.
Kinderen financieel ondersteunen is natuurlijk niks mis mee. Dat gun ik hem van harte.
Hij loopt inderdaad tegen de 50. Je partner kan je naar Nederland halen, wel goed onderbouwen.
Ps: hij heeft 2 eigen kinderen de oudste is 18 jaar. 1 beschouwt hij als eigen en is 21.
zondag 17 mei 2026 om 12:00
Hij is officieel jouw partner toch niet? Want dan kan iedereen wel mensen uit andere landen hierheen halen. Dat verschil snap je toch hopelijk wel?Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:51Nou hij kan niks vervalsen hoor, een mail doorsturen en een bijlage toevoegen lukt hem maar net.
zondag 17 mei 2026 om 12:06
Als hij zo van je houd dan wil hij overal met je leven lijkt me. Ga eerst eens een jaar in zijn land samenwonen. Hij heeft als harde werker vast een basisinkomen zodat jullie kunnen leven. Zo kan je elkaar wel goed leren kennen. Juist onder lastige omstandigheden kom je elkaars ware karakter tegen. En als geen goudzoeker vind hij dat vast prachtig
zondag 17 mei 2026 om 12:06
Een gewone Nederlander met recente werkervaring kan vanaf zijn 50e al moeilijker werk vinden i.v.m leeftijdsdiscriminatie. Klassieker intrappen in iemand die door jou verzorgd wil worden en daarbij meerdere vrouwen zal houden, kan bijna niet.
Sorry, maar je komt over als vreselijk naïef en ik begin te denken dat dit topic niet echt is.
Sorry, maar je komt over als vreselijk naïef en ik begin te denken dat dit topic niet echt is.
zondag 17 mei 2026 om 12:15
Dus jullie gaan direct trouwen?Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:51Nou hij kan niks vervalsen hoor, een mail doorsturen en een bijlage toevoegen lukt hem maar net.
Hij heeft je al helemaal waar hij je hebben wil zo te lezen. Ik hoop dat je de moed en kracht vindt om hier nog uit te komen. Het gaat je veel kosten vrees ik.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in