Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 1755 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
ModeratorViva schreef:
16-05-2026 12:30
Beste forummers,

Het probleem met de wachtwoorden ligt bij de td. Wat betreft de frequentie, daar hebben wij geen invloed op, we hebben bij de eerste gesprekken al gevraagd om dit zoveel mogelijk te vermijden. Geloof me, wij lopen tegen dezelfde ergernis aan.

Wat betreft onbeantwoorde mailtjes, ik heb net nog even gekeken, maar er staan geen mailtjes in van Noa en/of Lilith. Ik vind het heel vervelend, omdat het zo lijkt alsof we jullie negeren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Ik kreeg gisteren ook geen reply bij het aanklikken van wachtwoord vergeten.

En kan nu alleen inloggen via Chrome. Niet via de adblock browser die ik normaal gebruik.
ModeratorViva schreef:
16-05-2026 12:43
Dat er een verplichting zou zijn om dit frequent te doen en dat dit nu al zo lang mogelijk wordt gerekt.

Verplichting vanuit wat?
ModeratorViva schreef:
Dat er een verplichting zou zijn om dit frequent te doen en dat dit nu al zo lang mogelijk wordt gerekt.
Dat kan ik me nauwelijks indenken. Zelfs bij DigiD hoef ik mijn wachtwoord nooit te veranderen, en daar staan toch wel grotere belangen op het spel dan bij een belegenmevrouwenforum.
Graftak!
ModeratorViva schreef:
Beste forummers,

Het probleem met de wachtwoorden ligt bij de td. Wat betreft de frequentie, daar hebben wij geen invloed op, we hebben bij de eerste gesprekken al gevraagd om dit zoveel mogelijk te vermijden. Geloof me, wij lopen tegen dezelfde ergernis aan.

Wat betreft onbeantwoorde mailtjes, ik heb net nog even gekeken, maar er staan geen mailtjes in van Noa en/of Lilith. Ik vind het heel vervelend, omdat het zo lijkt alsof we jullie negeren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.

Ik heb niet gemaild maar een vraag gesteld in dit topic. En als ik daar geen antwoord op krijgt (niet voor het eerst, maar onder mijn oude nick) dan voel ik dat idd als negeren.
ModeratorViva schreef:
Beste forummers,

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Ik heb het gestuurd naar forum@viva.nl

Is dat het juiste adres? Ik heb daar eerder mailtjes naartoe gestuurd en toen werd ik goed geholpen.
Cum non tum age
ModeratorViva schreef:
Verplichting vanuit wat/wie? Overheid, fbi, belastingdienst.....?

Koekoek.
Jankerd
noa schreef:
16-05-2026 14:00
Ik heb het gestuurd naar forum@viva.nl

Is dat het juiste adres? Ik heb daar eerder mailtjes naartoe gestuurd en toen werd ik goed geholpen.
Dat is het juiste e-mailadres.

Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
maris_90 wijzigde dit bericht op 16-05-2026 18:35
Reden: -
1.79% gewijzigd
Maris_90 schreef:
16-05-2026 18:34
Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
Valide vraag in dat topic. Gelukkig is er weer efficiënt gewist.
Serieus Viva, een advertentie voor een spermadonatie kliniek op dit forum?!? Doe even normaal.
Gryla schreef:
17-05-2026 13:12
Serieus Viva, een advertentie voor een spermadonatie kliniek op dit forum?!? Doe even normaal.
:rofl:
Everything is possible for the one who believes.
Gryla schreef:
Serieus Gryla, zie jij nog advertenties?!?
Claire45 schreef:
16-05-2026 12:39
Ik voel me inderdaad genegeerd, al heb ik geen mailtje gestuurd maar wel meermaals in dit topic om opheldering gevraagd over mijn ban voor het 'veelvuldig verwijderen' van mijn OP. Daar kwam geen reactie op. Er zou contact worden opgenomen met de mod die de ban had uitgedeeld. Ook niks meer op gehoord.

Kijk, ik heb die 24 uur wel overleefd, dat is het punt niet. Ik wil alleen weten waarom: heb ik per ongeluk iets gewist? Heb ik een andere regel overtreden? Is het een misverstand?
Beste Claire,

Wanneer je meermaals je openingsposten (grotendeels) wist of aanpast krijg je uiteindelijk een ban. De eerste keer noteren we, de tweede keer ontvang je een waarschuwing en de daaropvolgende keer/keren ontvang je een oplopende ban.

Ik heb in de notities gezien dat mijn collega je een waarschuwing heeft uitgedeeld, als je dan vervolgens weer een OP (grotendeels) wist krijg je een ban.

Mijn excuses voor de verlate reactie.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Maris_90 schreef:
16-05-2026 18:34
Ik heb de vraag even bij de wissende collega neergelegd, maar die is op het moment niet bereikbaar. Het antwoord zal nog volgen.

Gryla schreef:
Och jee, wij hebben helaas geen invloed op welke reclames er hier getoond worden.

Lilith schreef:
16-05-2026 13:37
Ik heb niet gemaild maar een vraag gesteld in dit topic. En als ik daar geen antwoord op krijgt (niet voor het eerst, maar onder mijn oude nick) dan voel ik dat idd als negeren.

Hebben jullie überhaupt nog het fatsoen te reageren?
Lilith schreef:
17-05-2026 16:25
Hebben jullie überhaupt nog het fatsoen te reageren?
Ik zal straks even teruglezen om te zien wat jouw vraag was en of ik hem kan beantwoorden. Mijn excuses.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de vraag waar inmiddels al dik 3 maanden onderzoek naar wordt gedaan. Ik neem aan dat iedereen die het wilde weten inmiddels voor zichzelf het antwoord wel al heeft bedacht, maar op zich is het fatsoenlijk er nog eens op terug te komen.
En ik zou overigens ook jullie ban-knopje even checken, want die lijkt niet te werken.
Lori schreef:
17-05-2026 18:44
En ik zou overigens ook jullie ban-knopje even checken, want die lijkt niet te werken.
Bij mij werkte ie nog prima, vorige week. Maar het valt allemaal niet mee natuurlijk, dat snap ik wel.
Graftak!
ModeratorViva schreef:
17-05-2026 15:45
Beste Claire,

Wanneer je meermaals je openingsposten (grotendeels) wist of aanpast krijg je uiteindelijk een ban. De eerste keer noteren we, de tweede keer ontvang je een waarschuwing en de daaropvolgende keer/keren ontvang je een oplopende ban.

Ik heb in de notities gezien dat mijn collega je een waarschuwing heeft uitgedeeld, als je dan vervolgens weer een OP (grotendeels) wist krijg je een ban.

Mijn excuses voor de verlate reactie.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Snap ik, maar ik heb in totaal één OP gewist waarvoor ik een waarschuwing kreeg. That’s it. Daarna kreeg ik een ban, terwijl ik geen enkele OP meer heb gewist, ik heb sindsdien niet eens meer een topic geopend. Dat is toch zichtbaar voor iedereen? Ook voor jou?

Vandaar mijn vraag: om welke gewiste OP’s gaat het?

Ik zie ze niet.
Als je maar lang genoeg wacht met reageren is de ban ook voorbij natuurlijk
Claire45 schreef:
17-05-2026 19:15
Snap ik, maar ik heb in totaal één OP gewist waarvoor ik een waarschuwing kreeg. That’s it. Daarna kreeg ik een ban, terwijl ik geen enkele OP meer heb gewist, ik heb sindsdien niet eens meer een topic geopend. Dat is toch zichtbaar voor iedereen? Ook voor jou?

Vandaar mijn vraag: om welke gewiste OP’s gaat het?

Ik zie ze niet.
Ik kan me er ook niks van herinneren. Jij opent ongeveer nooit zelf een topic, laat staan dat je de OP's dan steeds maar wist.
Graftak!
Ik begrijp dit ook niet. Desbetreffende mod: vertel.
Lori schreef:
17-05-2026 18:44
We hebben natuurlijk niet zoveel aan deze aanbeveling wanneer je er niet bij vermeld waar het om gaat. :P
We hebben wel een stafje binnengekregen over iemand die post terwijl er een ban was uitgedeeld, dat is inmiddels opgelost.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven