Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 1755 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Gryla schreef:
17-05-2026 13:12
Serieus Viva, een advertentie voor een spermadonatie kliniek op dit forum?!? Doe even normaal.
Sorry, wij hebben geen enkele invloed op welke advertenties er langskomen, daarvoor verwijs ik je echt door naar Kompas.

Maris_90 schreef:
16-05-2026 18:34
Waarom wordt mijn comment weggehaald als "off topic"? TO zegt zelf dat haar zoon "vals beschuldigd" wordt van verkrachting, maar geen impulscontrole heeft én geen grenzen kent. Dan mag ik toch mijn bedenkingen hebben of het inderdaad wel een valse beschuldiging was? Of mogen we alleen collectief meehuilen met hoe zwaar het allemaal is?
Nee hoor, tips en dergelijke voor TO mogen uiteraard ook. TO opent een topic dat ze er volledig doorheen zit, dan is een discussie over of beschuldigingen richting haar zoon wel niet waar zijn, niet relevant of helpend. Dat is reden dat het weggehaald is.

Lilith schreef:
16-05-2026 13:37
Ik heb niet gemaild maar een vraag gesteld in dit topic. En als ik daar geen antwoord op krijgt (niet voor het eerst, maar onder mijn oude nick) dan voel ik dat idd als negeren.
Sorry, dan heb ik verwisseld met iemand anders die gemaild had. Ik weet ook niet over welke vraag het gaat dan.
Ik wil dus best antwoord geven, maar dan moet ik wel weten waarop. Excuses daarvoor.

Lilith schreef:
10-05-2026 06:23
Een weekban voor het promoten van drugsgebruik?
Wiet is volgens mij hartstikke legaal in Nederland. Gaan we dat dan ook doen voor alcohol? Harddrug, maar legaal.
ModeratorViva schreef:
17-05-2026 20:26
Sorry, dan heb ik verwisseld met iemand anders die gemaild had. Ik weet ook niet over welke vraag het gaat dan.
Ik wil dus best antwoord geven, maar dan moet ik wel weten waarop. Excuses daarvoor.
Als Mod snap je dan niet dat je haar even kunt loepen om de vraag terug te vinden?
Wat een blamage
aanschouwer schreef:
17-05-2026 21:48
Als Mod snap je dan niet dat je haar even kunt loepen om de vraag terug te vinden?
Wat een blamage
Waarom toch dat gehak op de mods?
Als iemand veel post is loepen best tijdrovend, dus vragen om de vraag even te herhalen is niet zo heel vreemd.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
ModeratorViva schreef:
17-05-2026 20:23
Sorry, wij hebben geen enkele invloed op welke advertenties er langskomen, daarvoor verwijs ik je echt door naar Kompas.

Maar zoiets kunnen jullie toch doorgeven aan jullie contacten bij Kompas?
Een algemene mail van een forummer naar blabla@kompas.nl zal waarschijnlijk niks uithalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Solomio schreef:
17-05-2026 22:25
Waarom toch dat gehak op de mods?
Als iemand veel post is loepen best tijdrovend, dus vragen om de vraag even te herhalen is niet zo heel vreemd.
Dat is dan ook niet nodig, want ze kunnen gewoon op haar naam zoeken in dit topic.
Lori schreef:
17-05-2026 18:35
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de vraag waar inmiddels al dik 3 maanden onderzoek naar wordt gedaan. Ik neem aan dat iedereen die het wilde weten inmiddels voor zichzelf het antwoord wel al heeft bedacht, maar op zich is het fatsoenlijk er nog eens op terug te komen.
En volgens mij post ze rustig verder onder de zoveelste nick. Jullie laten je in de zeik nemen dat jullie geen reactie van haar krijgen.
star⁴ wijzigde dit bericht op 18-05-2026 16:26
8.55% gewijzigd
Gryla schreef:
17-05-2026 13:12
Serieus Viva, een advertentie voor een spermadonatie kliniek op dit forum?!? Doe even normaal.
Als het goed is, heb je PB van me.
Carola_456 schreef:
18-05-2026 16:25
Als het goed is, heb je PB van me.
Bijzonder :lol:
Everything is possible for the one who believes.
Star⁴ schreef:
18-05-2026 16:14
En volgens mij post ze rustig verder onder de zoveelste nick. Jullie laten je in de zeik nemen dat jullie geen reactie van haar krijgen.
Nou, als ik haar was zou ik ook niet reageren hoor :lol:
Graftak!
MODS: willen het topic weer terugzetten waar het om ging en waar die forummer duidelijk verder niet over wenst te communiceren met jullie?
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2026 16:53
Nou, als ik haar was zou ik ook niet reageren hoor :lol:
Nee dan kan ze niet meer verder met haar lulkoekieverhaaltjes.
S-Groot schreef:
18-05-2026 16:55
MODS: willen het topic weer terugzetten waar het om ging en waar die forummer duidelijk verder niet over wenst te communiceren met jullie?
Ik vermoed dat dat niet meer kan, want die nick is op anoniem. Hoe convenient :mrgreen:
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
18-05-2026 17:07
Ik vermoed dat dat niet meer kan, want die nick is op anoniem. Hoe convenient :mrgreen:

Dan kun je het topic nog wel terugzetten en die nick heeft er duidelijk geen bezwaar tegen.
Star⁴ schreef:
18-05-2026 16:14
Ja, dat zei ik hier laatst ook al. Dat eerste. En dat tweede is idd wat er gebeurt.
Naar aanleiding van jullie bericht in het centraal moderator topic heb ik jullie een mail naar forum@viva.nl met link gestuurd over deze meidenhuizen. Dit is een serieus en groot probleem. Goed als daar aandacht voor is.

Ik plaats de link niet hier omdat het via instagram is en mijn account dan zichtbaar is.
Jankerd
Djessy schreef:
19-05-2026 10:24
Naar aanleiding van jullie bericht in het centraal moderator topic heb ik jullie een mail naar forum@viva.nl met link gestuurd over deze meidenhuizen. Dit is een serieus en groot probleem. Goed als daar aandacht voor is.

Ik plaats de link niet hier omdat het via instagram is en mijn account dan zichtbaar is.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/ams ... 09515.html
Betaalmuur.
Graftak!
https://www.ad.nl/binnenland/na-experts ... gle.com%2F
Jankerd
Dank je!
Graftak!
Djessy schreef:
19-05-2026 10:24

Eens. Ik begrijp niet zo goed waar er weer eens over overlegd moet worden. Niks mis met dat topic.
@ Mods, hulde aan jullie voor het laten verdwijnen van de www (wachtwoordwissel)!

Om toch braaf een vraag te stellen: willen jullie aan degene van kompas die dit mogelijk heeft gemaakt ook hulde en dank overbrengen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
19-05-2026 17:56
@ Mods, hulde aan jullie voor het laten verdwijnen van de www (wachtwoordwissel)!

Om toch braaf een vraag te stellen: willen jullie aan degene van kompas die dit mogelijk heeft gemaakt ook hulde en dank overbrengen?
Wauw! Waar staat dat?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven