Dingen die je echt niet snapt
dinsdag 14 april 2026 om 17:51
Waarom malen mensen hun kruiden uit een potje? Bijvoorbeeld peper of kaneel? Als je het maalt komt het er toch als poeder uit, waarom koop je dan niet meteen gemalen kruiden?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
Heeft iemand hier een antwoord op en wat zijn daarnaast dingen die jullie niet snappen waar een ander misschien antwoord op heeft?
woensdag 20 mei 2026 om 16:08
woensdag 20 mei 2026 om 16:18
woensdag 20 mei 2026 om 16:25
woensdag 20 mei 2026 om 16:30
Luiheid, geen zin. Waarom zou je? In mijn geval.ladadieladieda schreef: ↑20-05-2026 16:25Wat mij dan weer triggert nav de discussie over los haar met sporten. Als je je haar altijd in een vlecht, of knot hebt, waarom knip je het dan niet kort? Ik heb het niet over Sinead o'Conner kort. Maar iets tussen een lange vlecht en Sineads' kapsel.
En het op bepaalde momenten wel los kunnen dragen als ik dat wil.
woensdag 20 mei 2026 om 16:43
Even te kort door de bocht: onderbewustzijn is een uitvinding van Freud. Er zijn geen aanwijzingen dat er überhaupt zoiets bestaat.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 20 mei 2026 om 17:42
woensdag 20 mei 2026 om 18:26
woensdag 20 mei 2026 om 18:26
Zeker, maar in het geval waar het hier over ging had het daar niets mee te maken.
woensdag 20 mei 2026 om 18:28
Die 95% (wat een verouderde vuistregel is) betreft gedrag dat onbewust is.
Het idee hebben dat iets je bekend voorkomt heeft weinig met (onbewust) gedrag te maken.
woensdag 20 mei 2026 om 18:30
Nog erger vind ik het als mensen een product een lage score geven omdat er iets mis ging met de bezorging oid. Puntenaftrek door iets wat niets met het product zelf te maken heeft, idioot.
woensdag 20 mei 2026 om 18:31
woensdag 20 mei 2026 om 18:32
Volgens mij ging het daar niet over, maar over onnavolgbare associaties. Dat je iets ziet waardoor je ineens ergens anders aan moet denken maar dat er ogenschijnlijk geen enkel verband is tussen die twee. En dat herken ik wel, maar ik ga er dan van uit dat mijn brein dan twee of drie paadjes tegelijk pakt zeg maar.
Graftak!
woensdag 20 mei 2026 om 18:32
woensdag 20 mei 2026 om 18:35
woensdag 20 mei 2026 om 18:37
woensdag 20 mei 2026 om 19:03
Ik snap vooral niet dat mensen zich daarover verbazen.
Maar ik denk wel dat je in vrijwel al die gevallen er best eenvoudig achter zou kunnen komen wat het was dat je bekend voorkwam. Maar als je dat niet bewust opzoekt kun je het mooi als onbewust omschrijven.
Is een irritatiepuntje van mij: dat dat onbewuste als een soort gegeven wordt gezien, terwijl ik er helemaal niet zo naar kijk.
Onbewust kun je meestal heel makkelijk bewust maken.
woensdag 20 mei 2026 om 20:01
Wat afschuwelijk
Graftak!
woensdag 20 mei 2026 om 20:26
Ik vind kort haar niet leuk staan bij mijzelf en lang haar makkelijkladadieladieda schreef: ↑20-05-2026 16:25Wat mij dan weer triggert nav de discussie over los haar met sporten. Als je je haar altijd in een vlecht, of knot hebt, waarom knip je het dan niet kort? Ik heb het niet over Sinead o'Conner kort. Maar iets tussen een lange vlecht en Sineads' kapsel.
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 20 mei 2026 om 20:31
Wat een diebelen joh!
Hoe komen ze aan die beesten. Mag hopen dat hier onderzoek naar gedaan gaat worden.
Echt, bah!
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 20 mei 2026 om 20:37
Ja, achteraf. Ook niet betrouwbaar. Ik durf voorzichtig te zeggen dat je dat vaak echt niet weet.Solomio schreef: ↑20-05-2026 19:03Ik snap vooral niet dat mensen zich daarover verbazen.
Maar ik denk wel dat je in vrijwel al die gevallen er best eenvoudig achter zou kunnen komen wat het was dat je bekend voorkwam. Maar als je dat niet bewust opzoekt kun je het mooi als onbewust omschrijven.
Is een irritatiepuntje van mij: dat dat onbewuste als een soort gegeven wordt gezien, terwijl ik er helemaal niet zo naar kijk.
Onbewust kun je meestal heel makkelijk bewust maken.
woensdag 20 mei 2026 om 20:42
Ik heb in het klein eens zoiets meegemaakt. Was een cavia die na een verjaardagsfeestje bij de buren daar ineens voor de deur stond, met hok en voerbakjes en al. In de kou. Dus ik aanbellen, en ze wisten zogenaamd van niks. En ik kon die cavia ook niet hebben, want ik hield er een nogal jachtlustige kat op na. Dus affijn, ik die cavia naar binnen halen, kat naar buiten, dierenwinkel bellen (de stickers van die winkel zaten nog op de voerbakjes), en ja hoor ik mocht de cavia terug komen brengen. Oh nee, toch niet, want toen ik aankwam met de hele santekraam wilden ze hem ineens toch niet terugnemen. En toen ben ik ontploft. Affijn uiteindelijk heb ik het arme beest meegegeven aan een mevrouw die toch al piepte van de huisdieren en is het allemaal nog goed gekomen (hoop ik), maar wat zit er in zulke mensen hun hoofd zeg.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in