Welke wandel/loopband thuis?

21-05-2026 22:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Om medische redenen moet ik revalideren en wil dit mede doen door te gaan wandelen.
Aangezien ik af en toe uitval in mijn benen heb, vind ik het niet fijn om dit buiten te doen. Wat als ik net ergens ben en mijn benen willen niet meer? Hoe kom ik dan thuis?
Dus vooral voor het begin zou ik een wandelband/loopband voor thuis aanschaffen.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Omdat ik al verschillende merken online heb bekeken, krijg ik vooral van 3 merken nu veel reclame: Dreaver, Sportconic en Moov.

Het gaat me dus vooral om wandelen en later wellicht met een helling. Hij zou wel onder een kast te schuiven moeten zijn, want ik wil hem gewoon in de woonkamer gebruiken. Hoogte mag (ingeklapt) max. 20 cm hoog zijn.

Welke merken/types gebruiken jullie? Wat zijn aanraders en waar zou ik nog op moeten letten?

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Geen ervaring met de door jou genoemde loopbanden, maar als je een hellingshoek wil, zou ik gaan waar via een toets deze automatisch te verstellen dus met een motortje en niet met de hand.
Bij mijn loopband, die verder heel fijn is, moet je de pootjes uitklappen. Dat is best lastig, want de loopband is zwaar en dat doe ik dus zelden, en zeker niet als ik eenmaal begonnen ben met wandelen.

Bij het oude model van Moov moest dat nog met de hand, ze hebben nu een nieuw model en daar gaat het wel met een knopje
Dreaver is prima.
Er staat altijd wel een tweedehandsje op Marktplaats.

Ik heb 'm standaard voor de t.v. staan, dus niet onder de kast. Loopband aanzetten, koptelefoon op, lopen. Aanrader: een serie van 30 minuten per aflevering opzetten.

Probeer eens in de sportschool of je zo'n vasthoudbeugel nodig hebt. Als je evenwicht wiebel is, heb je er misschien baat bij.
Ik zelf hoef geen beugel.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Ik heb een Sportconic een ik vind wel dat hij een hoop herrie maakt. Hij is wel makkelijk op te klappen.
Ik heb lekker m’n koptelefoon op met muziek of een luisterboek.
Helaas ben ik blijkbaar een beetje lomp en heb wel een beugel nodig om een klein beetje vast te houden.
Ik loop gewoon rondjes in m'n woonkamer.
Jankerd
Ik weet niet hoe erg je uitval is in je benen. Ik ken iemand die dat ook heeft gehad om medische redenen en die zakte er dan gewoon doorheen en lag dan languit op de grond.
Mocht dit bij jou ook zo zijn zou ik zeker een loopband met een beugel nemen en ook met valbevestiging. Als je dan valt stopt de loopband gelijk.
Djessy schreef:
22-05-2026 12:11
Ik loop gewoon rondjes in m'n woonkamer.
Dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Ga dan buiten lopen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
22-05-2026 12:55
Dat zet toch geen zoden aan de dijk?
Ga dan buiten lopen
Jawel hoor. Zo loop ik minimaal 16000 stappen per dag. En kan met elk weertype. Ik vind buiten lopen niet prettig nml.
Jankerd
Explorista schreef:
22-05-2026 11:06
Dreaver is prima.
Er staat altijd wel een tweedehandsje op Marktplaats.

Ik heb 'm standaard voor de t.v. staan, dus niet onder de kast. Loopband aanzetten, koptelefoon op, lopen. Aanrader: een serie van 30 minuten per aflevering opzetten.

Probeer eens in de sportschool of je zo'n vasthoudbeugel nodig hebt. Als je evenwicht wiebel is, heb je er misschien baat bij.
Ik zelf hoef geen beugel.
Kun je deze ook rechtop wegzetten? Ik zit er ook al een tijdje aan te denken, maar ik kan hem nergens kwijt, alleen rechtop.
Jeusnbdhdudh schreef:
22-05-2026 13:14
Kun je deze ook rechtop wegzetten? Ik zit er ook al een tijdje aan te denken, maar ik kan hem nergens kwijt, alleen rechtop.
Ik heb een inklapbare onder de bank staan. Is dat geen optie voor jou?
Ik kijk mee. Ik moet veel wandelen ivm gezondheidsklachten. En het lukt niet altijd om buiten te wandelen. Ik zoek ook iets dat onder de bank geschoven kan worden.
Nogevendit schreef:
22-05-2026 13:18
Ik heb een inklapbare onder de bank staan. Is dat geen optie voor jou?
Nee ik heb niks waar die onder kan. Maar wel naast een grote kast, vandaar dat rechtop.
Ik heb een keer een te kleine gekocht; te smalle en korte loopband. Dat is niks, dus let op de afmetingen.
Ik lees even mee. Ik zit er ook al een tijdje over te denken om een walking pad te kopen en ook een keer op het punt van bestellen gestaan toen ik een leuke aanbieding zag. Maar ik kan hem dus ook nergens onder opbergen, alleen staand naast een kast. Leek me niet ideaal voor levensduur van de loopband op de een of andere manier.

Ik doe nu vaak walking workouts op Youtube als ik geen zin heb om buiten te wandelen maar zo'n loopband lijkt me ook wel wat voor als ik tv kijk etc.
Ik heb een moovv, wel de oude dat je inderdaad de pootjes met de hand moet opzetten voor een helling. Deze was stuk goedkoper dan de nieuwe dus vind het niet zo erg. Meestal 20 min met helling, dan even pauze en inklappen en verder. Super blij mee, gebruik hem doordeweeks dagelijks. Bij ochtenddienst van vriend toch vroeg wakker dus tussen 30/60 min en bij avonddienst eet ik alleen, meteen na het eten erop en serie, luisterboek of muziek aan. Schuif hem onder de bank, geen idee of het rechtop kan.
Ik heb een loopband van de Decathlon (speciaal een goedkopere gekozen omdat ik niet zeker wist of ik hem ook echt zou gaan gebruiken) en deze bevalt prima! (Ik loop er elke dag op)
LadyPhoxy schreef:
21-05-2026 22:37
Geen ervaring met de door jou genoemde loopbanden, maar als je een hellingshoek wil, zou ik gaan waar via een toets deze automatisch te verstellen dus met een motortje en niet met de hand.
Bij mijn loopband, die verder heel fijn is, moet je de pootjes uitklappen. Dat is best lastig, want de loopband is zwaar en dat doe ik dus zelden, en zeker niet als ik eenmaal begonnen ben met wandelen.

Bij het oude model van Moov moest dat nog met de hand, ze hebben nu een nieuw model en daar gaat het wel met een knopje
Dit is wel een goede tip! Bij mij moet de helling met een pinnetje worden ingesteld en het resultaat is dat ik dat dus nooit doe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven