Disneyland Parijs
maandag 25 mei 2026 om 11:15
maandag 25 mei 2026 om 13:25
Ik ben als kind een paar keer geweest en met onze dochter. Dat was tijdens COVID toen ze 4 werd. We bleven alle keren in een van Disney hotels en je wordt met een shuttlebus opgehaald. Er laatste keer sliepen we in New Port Bay Club. Het is veel lopen en het is echt aan te raden de weekenden te vermijden wegens drukte. Ik zou nu wel weer een keer willen: kind is 8 en zou dat ook leuk vinden. Het eten in het park is naar verhouding duur en niet geweldig. En het is typisch Frans: ze blinken doorgaans nou niet bepaald uit in vriendelijkheid in tegenstelling tot bijvoorbeeld de parken in de States.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 25 mei 2026 om 13:28
Sequoia Lodge is prima prijs vs. kwaliteit verhouding. Ik heb daar ook geslapen en echt een aanrader. New Port Bay is net een hogere prijsklasse. Of het verschil het waard is, betwijfel ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 25 mei 2026 om 13:33
Tijdens Corona kregen wij een gratis upgrade naar Newport Bay, omdat Sequoia Lodge nog dicht was. Het is wel echt een mooier hotel, maar ook wel een stuk duurder. Dat zou het me niet waard zijn als ik ervoor moest betalen want Sequoia Lodge is echt prima.
maandag 25 mei 2026 om 13:46
De Fransen zijn wel oprechter denk ik. Zij menen het.Baggal schreef: ↑25-05-2026 13:25Ik ben als kind een paar keer geweest en met onze dochter. Dat was tijdens COVID toen ze 4 werd. We bleven alle keren in een van Disney hotels en je wordt met een shuttlebus opgehaald. Er laatste keer sliepen we in New Port Bay Club. Het is veel lopen en het is echt aan te raden de weekenden te vermijden wegens drukte. Ik zou nu wel weer een keer willen: kind is 8 en zou dat ook leuk vinden. Het eten in het park is naar verhouding duur en niet geweldig. En het is typisch Frans: ze blinken doorgaans nou niet bepaald uit in vriendelijkheid in tegenstelling tot bijvoorbeeld de parken in de States.
maandag 25 mei 2026 om 14:05
We zijn al een aantal keer geweest met de kinderen. We hebben in verschillende hotels geslapen, ook twee keer in Centerparcs. Het voordeel van Centerparcs vinden wij dat je een appartement met meerdere slaapkamers hebt en een woonkamer, waardoor je niet met zn allen op een kamer hoeft te slapen. Het is maar 10 minuten rijden en je krijgt wel het uur extra en gratis parkeren bij Disney. Je krijgt maar voor twee dagen toegang, dat vonden wij ergens ook wel prettig omdat je dan een rustdag kan pakken. Je loopt zoveel, een dagje rust kan geen kwaad. En er zit een fantastisch zwembad bij het park. Ik denk dat Davy Crockett qua afstand vergelijkbaar is, dan heb je wel alle dagen dat je er bent toegang tot Disney.
Qua hotels vonden wij Marvel heel prettig. Mooi hotel en het ligt dichtbij, je bent er in een paar minuten lopen. Wel iets duurder, maar als je oplet qua dagen is het verschil niet heel groot. Het Disneyland hotel ligt natuurlijk nog beter, maar daar is de prijs ook naar. Als de meivakantie goed valt, kan de eerste week meevallen qua drukte en prijs, de Fransen hebben dan nog geen vakantie. De voorjaarsvakantie is relatief betaalbaar, maar dan kan het weer wel slecht zijn. De zomervakantie doen wij niet, dan is het veel te warm als je pech hebt.
Het eten met de Disneyfiguren is ook leuk om een keer te doen. Wel prijzig, maar het is wel ideaal dat de figuren aan je tafel komen zodat je niet eindeloos in de rij hoeft te staan voor een foto. Daar hebben de kinderen heel erg van genoten.
Overigens vond ik het personeel niet onvriendelijk. Altijd netjes en bereid om te helpen.
Qua hotels vonden wij Marvel heel prettig. Mooi hotel en het ligt dichtbij, je bent er in een paar minuten lopen. Wel iets duurder, maar als je oplet qua dagen is het verschil niet heel groot. Het Disneyland hotel ligt natuurlijk nog beter, maar daar is de prijs ook naar. Als de meivakantie goed valt, kan de eerste week meevallen qua drukte en prijs, de Fransen hebben dan nog geen vakantie. De voorjaarsvakantie is relatief betaalbaar, maar dan kan het weer wel slecht zijn. De zomervakantie doen wij niet, dan is het veel te warm als je pech hebt.
Het eten met de Disneyfiguren is ook leuk om een keer te doen. Wel prijzig, maar het is wel ideaal dat de figuren aan je tafel komen zodat je niet eindeloos in de rij hoeft te staan voor een foto. Daar hebben de kinderen heel erg van genoten.
Overigens vond ik het personeel niet onvriendelijk. Altijd netjes en bereid om te helpen.
maandag 25 mei 2026 om 14:31
Er zijn prima restauarants, alleen moet je die wel ruim van te voren reserveren.
Ik zou wel eigen snacks en eventueel lunch meenemen. Snacks enzo zijn duur!
Sequoia Lodge is een prettig hotel, prima ontbijtbuffet en goed aan te lopen (en de route niet propvol mensen).
Ook fijn als je even een uurtje naar je kamer wil om te rusten. Er is tevens een overdekt zwembad. Met glijbaan.
Op hun site staat een crowd calendar en op Loopings vast ook wel. Sowieso kan je daar heel veel tips vinden.
In de wachtrijen kan je hidden mickeys vinden, leuk om bezig te blijven.
Met een autipas of handicap kom je in aanmerking voor een kortere wachtrij.
Heb je iemand in een rolstoel bij je, dan mag je begeleider gratis in de trein en krijg je sowieso een upgrade naar de hoogste klasse.
Koop vooraf je Mickey oren, t-shirts en prinsessenjurken op Amazon of Temu. Merchandise is echt spuugduur en de winkels nauwelijks te ontlopen.
Geef de kinderen eventueel zakgeld en op is op.
Leuk!!
Ik zou wel eigen snacks en eventueel lunch meenemen. Snacks enzo zijn duur!
Sequoia Lodge is een prettig hotel, prima ontbijtbuffet en goed aan te lopen (en de route niet propvol mensen).
Ook fijn als je even een uurtje naar je kamer wil om te rusten. Er is tevens een overdekt zwembad. Met glijbaan.
Op hun site staat een crowd calendar en op Loopings vast ook wel. Sowieso kan je daar heel veel tips vinden.
In de wachtrijen kan je hidden mickeys vinden, leuk om bezig te blijven.
Met een autipas of handicap kom je in aanmerking voor een kortere wachtrij.
Heb je iemand in een rolstoel bij je, dan mag je begeleider gratis in de trein en krijg je sowieso een upgrade naar de hoogste klasse.
Koop vooraf je Mickey oren, t-shirts en prinsessenjurken op Amazon of Temu. Merchandise is echt spuugduur en de winkels nauwelijks te ontlopen.
Geef de kinderen eventueel zakgeld en op is op.
Leuk!!
Everything is possible for the one who believes.
maandag 25 mei 2026 om 14:40
Dit is een goede tip. Op Vinted is er ook veel te vinden van Disney zelf voor een vriendelijke prijs. Ik heb vooraf meerdere oren en een jurk aangeschaft. Dochter voelde zich prachtig en heeft er in de winkel niet om gevraagd. En zakgeld geven zodat ze weten wat ze uit kunnen geven daar. Je wordt aan alle kanten verleid tot kopen.
maandag 25 mei 2026 om 14:47
maandag 25 mei 2026 om 16:39
Snacks en drankjes voor op de kamer kochten wij in een van de supermarkten in een omliggend dorp. Scheelt 200%. Het ontbijtbuffet in de Disneyhotels is heel goed, dus als je daar veel van neemt, kun je overdag met een tussendoortje of fruit toe (wij althans). De restaurants ‘s avonds kun je het best dagen van tevoren al reserveren, anders sta je gerust een uur in de rij. Het buffetrestaurant is alleen aantrekkelijk als je goed etende kinderen hebt. Anders betaal je € 40 voor twee kipnuggets en een frietje.
maandag 25 mei 2026 om 17:14
Weet niet of je er op zit te wachten, maar je hebt ook Europapark. Ligt in Duitsland op ongeveer dezelfde hoogte als Disneyland. En wat mij betreft krijg je daar echt meer waar voor je geld. Hotels liggen allemaal vlak bij het park en het hele dorp bestaat uit gasthuizen, hotelkamers en appartementen. Bijna alles is op loopafstand van het park daar. Dus ook buiten hun eigen hotels kan je prima overnachten. Eten is goedkoper dan bij Disney en ze hebben ook nog een fantastisch zwemparadijs
maandag 25 mei 2026 om 18:24
Ik sta zeker open voor suggesties hoor, dank je wel.Irregular_Choice schreef: ↑25-05-2026 17:14Weet niet of je er op zit te wachten, maar je hebt ook Europapark. Ligt in Duitsland op ongeveer dezelfde hoogte als Disneyland. En wat mij betreft krijg je daar echt meer waar voor je geld. Hotels liggen allemaal vlak bij het park en het hele dorp bestaat uit gasthuizen, hotelkamers en appartementen. Bijna alles is op loopafstand van het park daar. Dus ook buiten hun eigen hotels kan je prima overnachten. Eten is goedkoper dan bij Disney en ze hebben ook nog een fantastisch zwemparadijs![]()
Ik zie dat het met OV minder makkelijk te bereiken is dan Disney. Het kan wel, maar met meer overstappen. (We kunnen niet met de auto)
maandag 25 mei 2026 om 19:49
Als ik dit allemaal lees denk ik dat de Efteling stukken leuker is, wat drukte, afstanden en merchandise betreft.
Maar ik ben er nooit in het hooseizoen geweest.
Wel een keer met een groepje in een huisje van de Efteling. Toegang tot de Efteling zat erbij dus het huisje kostte bijna niets.
Al weer een jaar of 10 geleden.
Wel een keer met een groepje in een huisje van de Efteling. Toegang tot de Efteling zat erbij dus het huisje kostte bijna niets.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
maandag 25 mei 2026 om 20:03
Dit dus.Irregular_Choice schreef: ↑25-05-2026 17:14Weet niet of je er op zit te wachten, maar je hebt ook Europapark. Ligt in Duitsland op ongeveer dezelfde hoogte als Disneyland. En wat mij betreft krijg je daar echt meer waar voor je geld. Hotels liggen allemaal vlak bij het park en het hele dorp bestaat uit gasthuizen, hotelkamers en appartementen. Bijna alles is op loopafstand van het park daar. Dus ook buiten hun eigen hotels kan je prima overnachten. Eten is goedkoper dan bij Disney en ze hebben ook nog een fantastisch zwemparadijs![]()
maandag 25 mei 2026 om 20:15
Ik ben in center parcs Villages Nature Paris geweest. Heel fijn park, heel mooi van opzet met tuinen en verticale plantenmuren. En veel te beleven voor kinderen tot een jaar of 10. De lijnbus naar Disney stopt bij de ingang van het park (eindhalte).
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
maandag 25 mei 2026 om 21:05
Zeg maar gerust maanden.KamilleT schreef: ↑25-05-2026 16:39Snacks en drankjes voor op de kamer kochten wij in een van de supermarkten in een omliggend dorp. Scheelt 200%. Het ontbijtbuffet in de Disneyhotels is heel goed, dus als je daar veel van neemt, kun je overdag met een tussendoortje of fruit toe (wij althans). De restaurants ‘s avonds kun je het best dagen van tevoren al reserveren, anders sta je gerust een uur in de rij. Het buffetrestaurant is alleen aantrekkelijk als je goed etende kinderen hebt. Anders betaal je € 40 voor twee kipnuggets en een frietje.
maandag 25 mei 2026 om 21:06
Ze vroeg om Disneyland Paris, niet die nakkige Efteling.dreuvel schreef: ↑25-05-2026 19:49Als ik dit allemaal lees denk ik dat de Efteling stukken leuker is, wat drukte, afstanden en merchandise betreft.
maandag 25 mei 2026 om 21:23
Als je niet met de auto bent, dan niet Davey Crockett nemen, die heeft geen shuttle verbinding.
maandag 25 mei 2026 om 21:41
ow zo leuk!
wij gaan dit jaar met de kids voor de 2de keer (4 en 7 jaar) en hebben besloten om naar davy crocket te gaan. zodat we daar ook kunnen zwemmen en ontbijten en eventueel avondeten, en af en toe wat rust pakken. wij gaan heerlijk 4 dagen.
voorheen met de kids naar seqoia lodge geweest. was ook heerlijk lekker op loopafstand van disnye. nooit de shutllebussen gebruikt want heerlijk om door disney village te lopen.
voorheen ook in new york nu marvel hotel gezeten dat is nog net een paar stappen dichterbij als seqoia lodge.
qua drukte geen pijl op te trekken. 2 jaar terug in de zomervakantie op zaterdag en zondag geweest en toen was het echt rustig.... (kwam wss door de olympische spelen) dit jaar in november doordeweeks op maandag en dinsdag geweest buiten de schoolvakantie en park was vol ......
ik zou geen mealplan of iets erbij nemen. want zeker met kids je weet nooit hoe de dag loop en wanneer ze trek hebben. en er zitten ook heerlijke makkelijke restaurantjes in de village zoals vapianos..
ontbijt in de hotels (naar mij idee te prijzig) .... wij namen een ontbijtje bij de starbucks of in disney bij een soort bakkerijtje.
ik zou zowieso 3 dagen gaan .maar met 4 dagen heb je net wat meer rust en hoef je het park niet door te vliegen.
zelf zou ik eerder met de auto gaan dan met de trein als die mogelijkheid er is
zodat je wat vrijer ben met wanneer je weggaat of iets
wij gaan dit jaar met de kids voor de 2de keer (4 en 7 jaar) en hebben besloten om naar davy crocket te gaan. zodat we daar ook kunnen zwemmen en ontbijten en eventueel avondeten, en af en toe wat rust pakken. wij gaan heerlijk 4 dagen.
voorheen met de kids naar seqoia lodge geweest. was ook heerlijk lekker op loopafstand van disnye. nooit de shutllebussen gebruikt want heerlijk om door disney village te lopen.
voorheen ook in new york nu marvel hotel gezeten dat is nog net een paar stappen dichterbij als seqoia lodge.
qua drukte geen pijl op te trekken. 2 jaar terug in de zomervakantie op zaterdag en zondag geweest en toen was het echt rustig.... (kwam wss door de olympische spelen) dit jaar in november doordeweeks op maandag en dinsdag geweest buiten de schoolvakantie en park was vol ......
ik zou geen mealplan of iets erbij nemen. want zeker met kids je weet nooit hoe de dag loop en wanneer ze trek hebben. en er zitten ook heerlijke makkelijke restaurantjes in de village zoals vapianos..
ontbijt in de hotels (naar mij idee te prijzig) .... wij namen een ontbijtje bij de starbucks of in disney bij een soort bakkerijtje.
ik zou zowieso 3 dagen gaan .maar met 4 dagen heb je net wat meer rust en hoef je het park niet door te vliegen.
zelf zou ik eerder met de auto gaan dan met de trein als die mogelijkheid er is
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in