Ervaring met zonwering buitenkant?
dinsdag 26 mei 2026 om 23:12
Mijn kat heeft een eigen kamer, hier vertoeft hij graag. Zijn kamer heeft een raam van ruim 3.5 meter waar het grootste deel van de dag de zon op staat. Heerlijk in de winter maar in de zomer word het stikheet. Echt ruim boven de 30 graden. Vandaag hadden we ook ruzie, hij moest van mij naar beneden (koel) maar hij heeft uit boosheid de plakplint van de vloer voor de deur getrokken. Ik heb hem maar naar boven laten gaan maar ik ben bang dat hij eens een hitteberoerte krijgt zo. Hij is inmiddels ook behoorlijk op leeftijd.
Nu raadde een kennis zonwering aan de buitenkant aan, van sun eclipse. Ik vind het een dure gebeuren voor iets met zuignappen. Een collega raadde het ophangen van een schaduwdoek aan aan de buitenkant.
Ik vraag me af hof het werkelijk veel verschil gaat maken. Voor 2 graden verschil ga ik het geld niet uitgeven, 33 of 31 is beide enorm warm.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Tot slot, een mobiele airco is geen optie, hij kan niet met snoeren, het is net een steenmarter.
Nu raadde een kennis zonwering aan de buitenkant aan, van sun eclipse. Ik vind het een dure gebeuren voor iets met zuignappen. Een collega raadde het ophangen van een schaduwdoek aan aan de buitenkant.
Ik vraag me af hof het werkelijk veel verschil gaat maken. Voor 2 graden verschil ga ik het geld niet uitgeven, 33 of 31 is beide enorm warm.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Tot slot, een mobiele airco is geen optie, hij kan niet met snoeren, het is net een steenmarter.
woensdag 27 mei 2026 om 16:19
3,5m staat er
Terug van weggeweest
woensdag 27 mei 2026 om 16:51
Wij hebben van die suneclips doeken aan de buitenkant op de velux dakramen en dat scheelt wel wat. Groot voordeel is dat er nog wel wat licht door komt, dus kamer is niet helemaal donker.
Als de zon lang genoeg op het dak staat wordt uiteindelijk alles warm, maar die tijd daarvoor scheelt het zeker wel.
Als de zon lang genoeg op het dak staat wordt uiteindelijk alles warm, maar die tijd daarvoor scheelt het zeker wel.
woensdag 27 mei 2026 om 19:50
Ik vind het wel heel lief van je zoals je erover nadenkt en ook je manier van schrijven... moest ik toch even om lachen...
Tja, onze oude hond ging maandag gewoon op de terrastegels liggen in de volle zon waar ik niet eens op blote voeten op kon lopen... maf beest. Maar wel iedere keer weer naar de koelte binnen om even af te koelen en dan weer vrolijk terug. Ik denk dat ze zelf vaak wel weten wat ze het fijnste willen als ze kunnen kiezen. Het wordt anders wanneer de kat de kamer niet uit kan, dan moet je zorgen voor koelte.
Een schaduwdoek met haken kan zeker helpen, mss een plafondventilator ophangen erbij? Als het goed is kan hij dan niet aan de snoeren... of hij moet aan de ventilator zelf gaan hangen natuurlijk, uit narrigheid of vermaak. Wie zal het zeggen...
Tja, onze oude hond ging maandag gewoon op de terrastegels liggen in de volle zon waar ik niet eens op blote voeten op kon lopen... maf beest. Maar wel iedere keer weer naar de koelte binnen om even af te koelen en dan weer vrolijk terug. Ik denk dat ze zelf vaak wel weten wat ze het fijnste willen als ze kunnen kiezen. Het wordt anders wanneer de kat de kamer niet uit kan, dan moet je zorgen voor koelte.
Een schaduwdoek met haken kan zeker helpen, mss een plafondventilator ophangen erbij? Als het goed is kan hij dan niet aan de snoeren... of hij moet aan de ventilator zelf gaan hangen natuurlijk, uit narrigheid of vermaak. Wie zal het zeggen...
woensdag 27 mei 2026 om 19:57
Ik heb ook zonwering maar dan van Sunwise. Zelfde idee als sun eclips (en alle andere aanbieders). Ik ben er heel tevreden over. Het scheelt echt wel in de warmte op de slaapkamers boven aan de zuidkant (met ook nog eens plat dak). Anders is het echt niet te harden boven. Ik vond overigens de prijs echt wel meevallen voor 3 best grote ramen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in