Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo bars

31-05-2026 10:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds 2 weken gebruik ik shampoo bars. Mijn haar wordt er heel statisch van. Ook voelt het wat stug en lichter. Ik gebruik er ook een conditioner bar bij. Ik ben ermee begonnen omdat ik jeuk kreeg van mijn gewone shampoo.
Hoort dit bij de shampoo bars doe ik iets verkeerd? Ik vind dit in ieder geval niet fijn vooral het statische is vervelend. Met wat biosilk erin gaat het iets beter.
Ik heb de bars van happy soaps en dan die voor gekleurd haar.

Iemand ervaring of tips? Of toch maar terug naar een andere vloeibare shampoo.
Terug van weggeweest
Weet je waarom je jeuk krijgt van gewone shampoo? Want als dat is van, bijvoorbeeld, parfum, los je dat hiermee niet op.
Vandaag ben ik gaan lopen.
Google eens op ‘conditioner van lijnzaad recept’
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb foamie gebruikt. De shampoo en de conditionerbar. Nog nooit zulk onhandelbaar haar gehad.
Voor mij nooit weer ook.
Mijn haar moest echt een paar weken wennen van normale shampoo naar bars. Het was vet, maar ook tegelijkertijd sterisch. Statisch haar heb ik nu niet meer, maar het duurde wel 4 bars voor ik de goeie had gevonden.
In Principe zijn soapbars hetzelfde als vloeibare shampoo maar dan zonder water. Wat je beschrijft heeft dus niet met soapbars te maken, maar met de specifieke soort die je nu gebruikt. Als dezelfde ingrediënten in een fles hadden gezeten had er waarschijnlijk ook last van gehad.

Het grote verschil tussen soapbars en reguliere shampoo is natuurlijk wel dat het in veel gevallen natuurlijkere ingrediënten bevat door de filosofie en visie van de leveranciers die momenteel soapbars maken. Maar dat is ook geen eigenschap van soapbars, je kunt die ingrediënten ook in een fles shampoo gebruiken.
Ik heb verschillende shampoobars geprobeerd. HappySoaps, Beesha, shampoobars.nl, daar kreeg ik gortdroog haar van, en de conditioners deden niks. Van happysoaps kreeg ik ook last van mijn hoofdhuid.
De allerbeste in mijn opinie die ik al een paar jaar gebruik zijn de shampoobars van Lush en van Kitsch. De conditionerbar van Lush is dan weer niks, maar die van Kitsch zijn super.
Ik had graag een Nederlands initiatief gesteund maar de kwaliteit haalt het gewoon niet bij Kitsch en Lush.
Struinertje schreef:
31-05-2026 10:23
Weet je waarom je jeuk krijgt van gewone shampoo? Want als dat is van, bijvoorbeeld, parfum, los je dat hiermee niet op.
Nee maar de jeuk is wel weg.
Terug van weggeweest
Esther-93 schreef:
31-05-2026 10:56
Mijn haar moest echt een paar weken wennen van normale shampoo naar bars. Het was vet, maar ook tegelijkertijd sterisch. Statisch haar heb ik nu niet meer, maar het duurde wel 4 bars voor ik de goeie had gevonden.
Het is niet vet eerder wat droog. Maar het ziet er niet droog uit.
Terug van weggeweest
Esther-93 schreef:
31-05-2026 10:56
Het is niet vet eerder wat droog. Maar het ziet er niet droog uit.
Terug van weggeweest
Ik ben aan mijn 3e of 4e bar bezig van HappySoaps en ze bevallen mij prima.
The impossible only takes a little longer
Ik was heel blij met de bar van BodyShop, maar kennelijk was ik de enige want ze zijn er weer mee gestopt. Ik was ook overgestapt vanwege een jeukende hoofdhuid.

Het was wel een overstap van vloeibare shampoo naar een bar. Met de bar bleef mijn haar langer fris of zo, nu weer terug naar vloeibaar en moet weer vaker wassen. Heel irritant.
Ik gebruik het al jaren en heb geen statisch haar. Wel is het zoeken naar iets wat goed werkt. Over Marcels ben ik tevreden.

Had laatst eens van de Hema geprobeerd, maar dat was vrij vet en echt troep.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik heb een shampoo bar van shampoobars, het is er één voor krullen. Mijn haar wordt er niet stug of statistisch van. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik reis.

Ik heb trouwens heel lang Andrelon shampoo gebruikt, tot ik daar verschrikkelijke jeuk van kreeg.
Ik vind de shampoobar van garnier loving blends erg fijn.
En ik gebruik tegenwoordig een leave in conditioner. Had er nog een staan van andrelon perfecte krul. (Al heb ik geen krullen) dat bevalt ook erg goed.
Breng t aan op drijfnat haar.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Appletje schreef:
31-05-2026 11:00
In Principe zijn soapbars hetzelfde als vloeibare shampoo maar dan zonder water. Wat je beschrijft heeft dus niet met soapbars te maken, maar met de specifieke soort die je nu gebruikt. Als dezelfde ingrediënten in een fles hadden gezeten had er waarschijnlijk ook last van gehad.
Ja, dit.

Ik vind zelf deze van Erica heel fijn: https://erica.nl/collections/shampoo-ba ... 9883767130
Als je er statisch haar van krijgt droogt die shampoobar waarschijnlijk te veel uit wat die conditioner niet helemaal kan oplossen. Wat gebeurd er als je nog een haarmasker of leave in gebruikt?

Heb ook een tijdje shampoo bars gebruikt van Lush en nog een merk die ik vergeten ben en ik vond het niks. Dan gebruikte ik weer teveel, dan weer te weinig. Mijn haar werd er stroef van en bij die van Lush was ik stukjes hooi of wat het was uit mijn haar aan het plukken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven