Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
woensdag 3 juni 2026 om 09:14
Ik heb een tijdelijke ban gekregen...
Ik had een nieuw artikel met prijskaartje erop gezet, en een aan-foto in de spiegel als hoofdfoto. Hij bleef eerst heel lang 'in behandeling' staan, vervolgens een bericht dat de omschrijving 'Nieuw' niet zou kloppen en dat ik dit kon aanpassen. Toen ik klikte op de melding stond er ineens dat ik een ban van 3 dagen heb.. ik kan wel nog verkopen maar niets uploaden of aanpassen. Heel vreemd, nog nooit gehad in jaren tijd.
Ik had een nieuw artikel met prijskaartje erop gezet, en een aan-foto in de spiegel als hoofdfoto. Hij bleef eerst heel lang 'in behandeling' staan, vervolgens een bericht dat de omschrijving 'Nieuw' niet zou kloppen en dat ik dit kon aanpassen. Toen ik klikte op de melding stond er ineens dat ik een ban van 3 dagen heb.. ik kan wel nog verkopen maar niets uploaden of aanpassen. Heel vreemd, nog nooit gehad in jaren tijd.
woensdag 3 juni 2026 om 09:17
Ik was op zoek naar een specifiek kinder item, nieuw is deze €25 maar ik dacht even kijken of ik hem voor een leuk prijsjes kan scoren.
Gevonden op Vinted en stond er ook al lang op, bod gedaan van €16. Reageert ze dat ze er minstens €20 voor wilt. Dus ik reageerde dat ze nieuw 25 zijn, zegt ze; ja maar ik heb er toen 27 voor betaald.
Oke prima maar dan kan ik hem niet zo goed nieuw halen
Gevonden op Vinted en stond er ook al lang op, bod gedaan van €16. Reageert ze dat ze er minstens €20 voor wilt. Dus ik reageerde dat ze nieuw 25 zijn, zegt ze; ja maar ik heb er toen 27 voor betaald.
Oke prima maar dan kan ik hem niet zo goed nieuw halen
woensdag 3 juni 2026 om 11:36
Wat raar Elegantic: om daar een ban voor te krijgen. Ik zie overigens geregeld dat dingen een keer gedragen zijn volgens de omschrijving maar dat er nieuw zonder kaartjes is aangeklikt in de advertentie.
Jee: je hebt aan je informatie verplichtingen voldaan. En het is een risico van tweedehands kopen. Ik heb ook wel eens wat te klein/groot gekocht. Dat is dan echt mijn pech hoor. En anders kan ze het toch zelf doorverkopen? Als je dit soort dingen vervelend vindt moet je maar in een reguliere winkel kopen waar je het kunt passen.
Hier teleurgesteld in twee verkopers: één heeft het artikel nooit verstuurd (beweerde van wel) en Vinted heeft het geld retour gestuurd en een andere verkoper die het gecanceld heeft. Toen ik vroeg waarom zei ze dat ze het niet met Relay wilde sturen. Prima, maar dan overleg je toch even met je koper, reserveer je het en zoek je naar een oplossing in plaats van gewoon de koop maar te annuleren…?
Zou vandaag iets moeten horen over de oorbellen. Ben benieuwd of ze gerepareerd kunnen worden, wat dit dan kost en of de verkoper bereid is daaraan bij te dragen. We zien wel.
Jee: je hebt aan je informatie verplichtingen voldaan. En het is een risico van tweedehands kopen. Ik heb ook wel eens wat te klein/groot gekocht. Dat is dan echt mijn pech hoor. En anders kan ze het toch zelf doorverkopen? Als je dit soort dingen vervelend vindt moet je maar in een reguliere winkel kopen waar je het kunt passen.
Hier teleurgesteld in twee verkopers: één heeft het artikel nooit verstuurd (beweerde van wel) en Vinted heeft het geld retour gestuurd en een andere verkoper die het gecanceld heeft. Toen ik vroeg waarom zei ze dat ze het niet met Relay wilde sturen. Prima, maar dan overleg je toch even met je koper, reserveer je het en zoek je naar een oplossing in plaats van gewoon de koop maar te annuleren…?
Zou vandaag iets moeten horen over de oorbellen. Ben benieuwd of ze gerepareerd kunnen worden, wat dit dan kost en of de verkoper bereid is daaraan bij te dragen. We zien wel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 juni 2026 om 11:39
Vreemd dat je meteen een ban kreeg. Vinted heeft soms ondoorgrondelijke uitvoering van regels.Elegantic schreef: ↑03-06-2026 09:14Ik heb een tijdelijke ban gekregen...![]()
Ze passen ook steeds regels aan. Door de nieuwe categorieen mag je bijvoorbeeld gebruikte slaapzak wel in kamperen zetten. Toen die categorie er nog niet was, mocht je alleen nieuw beddengoed aanbieden.
woensdag 3 juni 2026 om 12:25
Heel vreemd (en stom!) dat je een ban krijgt als je een nieuw artikel met de prijskaartjes eraan plaatst onder de publiek nieuw. Het is dan toch duidelijk te zien dat het ook echt nieuw is lijkt me.
Ik zie heel vaak advertenties die geplaatst worden als nieuw zonder prijskaartje, met in de tekst vermeld dat het slechts een paar keer gedragen is. Dan hoort het uiteraard onder heel goed. In het begin nam ik nog wel eens de moeite dit te melden bij Vinted, maar ze deden er nooit wat aan. “De advertentie is niet in strijd met de regels” kreeg ik dan als antwoord. Terwijl in de regels toch duidelijk staat bij de rubriek nieuw zonder prijskaartje dat het een artikel is dat ongedragen of ongebruikt is.
Vinted is soms echt niet te volgen wat betreft de regels.
Ik zie heel vaak advertenties die geplaatst worden als nieuw zonder prijskaartje, met in de tekst vermeld dat het slechts een paar keer gedragen is. Dan hoort het uiteraard onder heel goed. In het begin nam ik nog wel eens de moeite dit te melden bij Vinted, maar ze deden er nooit wat aan. “De advertentie is niet in strijd met de regels” kreeg ik dan als antwoord. Terwijl in de regels toch duidelijk staat bij de rubriek nieuw zonder prijskaartje dat het een artikel is dat ongedragen of ongebruikt is.
Vinted is soms echt niet te volgen wat betreft de regels.
woensdag 3 juni 2026 om 13:01
Zelfde ervaring hier. Dingen die overduidelijk nep zijn en dan krijgt je een berichtje dat de gebruiker de community regels niet overtreden heeft. Bizar
baggal wijzigde dit bericht op 03-06-2026 15:37
0.26% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 3 juni 2026 om 13:18
Het zal een AI tool zijn. Ze toont een foto waar ze de (nieuwe) kleding aan heeft. Daar is vast geen kaartje op te zien en AI denkt dan dat het gedragen is.
Net als dat AI de meeste foto's eruit pikt die gebruikt zijn van een webwinkel of Temu oid.
Trust me... Nobody cares.
donderdag 4 juni 2026 om 11:01
Die mogen niet doorverkocht.Lemon_Pledge schreef: ↑04-06-2026 10:43Je kon gisteren een gratis doosje oranje lego ophalen bij verschillende speelgoedwinkels, ze staan nu uiteraard al op Vinted. Ik zie prijzen tussen de 25 en 100 euro voorbij komen.
En die van 100 euro heeft ook al tig likes![]()
donderdag 4 juni 2026 om 11:10
Ja bizar, ik las het ook inderdaad.
Gelukkig heb ik geen voetbalfans thuis, dus ik sla even over.
Wel heel zuur als je na school met je kind een doosje lego hoopte te halen en alles al op was net na openingstijd van de winkels.
Ik heb er op vinted bewust niet naar gezocht om niet al die zooi in mijn algoritme te krijgen
Wel heel zuur als je na school met je kind een doosje lego hoopte te halen en alles al op was net na openingstijd van de winkels.
Ik heb er op vinted bewust niet naar gezocht om niet al die zooi in mijn algoritme te krijgen
donderdag 4 juni 2026 om 11:10
Mijn lievelingsparfummerk Fugazzi heeft een samenwerking met Hema, misschien wel meegekregen?
Een limited edition geur vanwege Hema 100 jaar. €29,99
Ik kon er nog eentje kopen de tweede dag van de verkoop. (en toen nog 7 over in de winkel)
Die flesjes gingen dus erg hard in de winkel en stonden ook dezelfde dag op Vinted. Net even gekeken en er staan er zo'n 260 nog op. Prijzen van €37,50 tot €100
Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten. Vieze aasgieren.
Een limited edition geur vanwege Hema 100 jaar. €29,99
Ik kon er nog eentje kopen de tweede dag van de verkoop. (en toen nog 7 over in de winkel)
Die flesjes gingen dus erg hard in de winkel en stonden ook dezelfde dag op Vinted. Net even gekeken en er staan er zo'n 260 nog op. Prijzen van €37,50 tot €100
Ik hoop dat ze er allemaal mee blijven zitten. Vieze aasgieren.
Trust me... Nobody cares.
donderdag 4 juni 2026 om 13:19
Vraagje: ik heb 4 mokken gekocht op vinted. Ze zijn goed verpakt!! 1 mok is gebroken. Dat vind ik jammer, maar geen ramp. Dat is het risico van breekbare spullen kopen. Ik heb het al goedgekeurd.
Nu de vraag: zouden jullie als verkoper willen weten dat er 1 mok kapot is gegaan. Zonder verzoek om geld of andere consequenties.
Ik kom er zelf niet uit. Ik denk dat ik het dan niet hoef te weten.
Benieuwd wat jullie vinden?
Nu de vraag: zouden jullie als verkoper willen weten dat er 1 mok kapot is gegaan. Zonder verzoek om geld of andere consequenties.
Ik kom er zelf niet uit. Ik denk dat ik het dan niet hoef te weten.
Benieuwd wat jullie vinden?
donderdag 4 juni 2026 om 13:45
happyapple schreef: ↑04-06-2026 11:10Ja bizar, ik las het ook inderdaad.
Ik heb er op vinted bewust niet naar gezocht om niet al die zooi in mijn algoritme te krijgen![]()
Ze waren echt super snel op, en gezien het tijdstip waarop de speelgoedwinkels open gaan onmogelijk om met een jong schoolgaand kind op te halen..
Was inderdaad wat dat betreft niet goed over nagedacht.
donderdag 4 juni 2026 om 19:00
Die doosjes LEGO vind ik behoorlijk schaamteloos. Gun dat dan een paar kinderen die daar blij van worden in plaats dat je het voor de doorhandel haalt om daar je voordeel mee te doen.
Mijn oorbellen zijn gerepareerd. Was £25. Ik heb voorgesteld het te delen met de verkoper en dat vond ze prima. Vond het ook niet fair om het bij haar neer te leggen: £135 voor 18 karat oorbellen van Gucci is natuurlijk niet veel. Nu komt er £12.50 bij: prima.
Mijn oorbellen zijn gerepareerd. Was £25. Ik heb voorgesteld het te delen met de verkoper en dat vond ze prima. Vond het ook niet fair om het bij haar neer te leggen: £135 voor 18 karat oorbellen van Gucci is natuurlijk niet veel. Nu komt er £12.50 bij: prima.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in