WK Voetbal 2026
vrijdag 5 juni 2026 om 07:20
Wat een bijzonder verhaal. Ik wilde typen grappig verhaal maar ik kan me voorstellen dat er voor jou leed achter zit.Grasgevoerd schreef: ↑04-06-2026 20:16Waarom: Het is ooit begonnen als geintje. Een van mijn ouders was in 1990 hardstikke pro-Oranje. Ik had toentertijd (ik was een jonge puber) een grafhekel aan die ouder. Maar durfde mijn mond niet open te trekken (ouder was nogal autoritair). Behalve een keer tijdens een wedstrijd van Oranje. "Je kan nou wel juichen, maar Duitsland wordt wereldkampioen." Dat wist ik uiteraard niet op het moment dat ik het zei, maar ik kreeg wel gelijk.
Elke twee jaar erna dacht ik: "Laat ik nu maar gewoon gaan doen en voor Oranje juichen." Maar dat lukte niet. En al helemaal niet in 1996 en 2014.
En ja, ik ben dus net zo fanatiek als Oranjefans. Alleen wat meer binnenskamers.
Juichen: Nee, ik juich niet voor Nederland. Ik heb totaal geen oranje-gevoel. En wil liever geen wedstrijd Nederland - Duitsland dus wat mij betreft mogen ze er ook snel uit (maar dat zal ik hier niet benoemen*).
Als Duitsland er snel uit ligt, ben ik eigenlijk altijd voor de underdog.
* Als ik hier ga mee schrijven, doe ik dat op dezelfde manier als in 2014. Je zult geenzien bij een tegendoelpunt in een Oranje-wedstrijd. Wat ik hierboven al schreef: toen was het gewoon leuk.
Ik denk dat ik nu voor altijd aan jou moet denken als ik Duitsland zie voetballen.
vrijdag 5 juni 2026 om 08:33
vrijdag 5 juni 2026 om 14:06
Leuk! Lekker genieten van het wk. Ik hoop voor jou dat Duitsland ver komt.Grasgevoerd schreef: ↑05-06-2026 08:33Ach, de tijd dat het leed was, ligt inmiddels ver achter me.
Inmiddels kan ik zelf wel lachen en spotten om deze rariteit van me. En ondertussen ben ik fanatiek voetbalplaatjes aan het verzamelen. Ik heb m'n droomelftal bijna bij elkaar.
zondag 7 juni 2026 om 11:42
zondag 7 juni 2026 om 15:58
Dat kunnen die Engelsen wel. In dezelfde campagne is er ook 1 met Olivia Colman.
maandag 8 juni 2026 om 21:26
Ik was er niet echt mee bezig maar nu begint het wel een beetje te komen.
Ik ga de nachtelijke wedstrijden niet kijken, met kleine kinderen heb ik alle slaap nodig die ik kan krijgen, maar de avondwedstrijden wel zoveel mogelijk.
Op mijn werk ook weer de poule ingevuld, ik doe dat traditiegetrouw altijd precies volgens de data van de wedkantoren, ben benieuwd waar het me nu brengt.
Ik ben wel heel blij dat ik verhuisd ben want de kans is toch zeer aanzienlijk dat we een nachtelijke Nederland-Marokko wedstrijd gaan krijgen en dan was het bij mijn oude huis, ongeacht de uitslag, de hele nacht toeteren geweest.
Ik ga de nachtelijke wedstrijden niet kijken, met kleine kinderen heb ik alle slaap nodig die ik kan krijgen, maar de avondwedstrijden wel zoveel mogelijk.
Op mijn werk ook weer de poule ingevuld, ik doe dat traditiegetrouw altijd precies volgens de data van de wedkantoren, ben benieuwd waar het me nu brengt.
Ik ben wel heel blij dat ik verhuisd ben want de kans is toch zeer aanzienlijk dat we een nachtelijke Nederland-Marokko wedstrijd gaan krijgen en dan was het bij mijn oude huis, ongeacht de uitslag, de hele nacht toeteren geweest.
maandag 8 juni 2026 om 21:27
maandag 8 juni 2026 om 22:10
Het is een atletiekstadion/baan.
Ik vind het wel lekker zo zonder publiek. En heerlijk kneuterig maar 1 camerastandpunt. Beetje studio sport in de jaren 80
anoniem_6aad9828f11f3 wijzigde dit bericht op 08-06-2026 22:33
0.58% gewijzigd
maandag 8 juni 2026 om 22:44
maandag 8 juni 2026 om 22:45
maandag 8 juni 2026 om 22:51
dinsdag 9 juni 2026 om 10:35
dinsdag 9 juni 2026 om 10:55
Die vind ik echt heel gaaf. En ze sponseren een goed doel.PoesMinoes schreef: ↑09-06-2026 10:35Ik ben gisteren tijdens de wedstrijd in slaap gevallen, zo saai. Ik hoop niet dat dit een slecht voorteken is. Wat ik me verder afvraag is wie die lelijke trainingsjacks heeft ontworpen en wie vervolgens heeft gezegd dat dat een goed idee is.
dinsdag 9 juni 2026 om 13:14
Vind de trainingsjacks ook niet mooi.maar daar liggen ze niet wakker van dat ik het niet mooi vind .
Ik wil graag kijken maar ik moet eerst maar afwachten of ik wakker blijf .had liever gehad dat ze vanwege de tijd in n Europees land zouden spelen .
Maarhet is niet anders hoop toch nog op n paar mooie wedstrijden .
Ik wil graag kijken maar ik moet eerst maar afwachten of ik wakker blijf .had liever gehad dat ze vanwege de tijd in n Europees land zouden spelen .
Maarhet is niet anders hoop toch nog op n paar mooie wedstrijden .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
dinsdag 9 juni 2026 om 16:31
dinsdag 9 juni 2026 om 16:36
Oh die jackies vind ik juist wel geinig. Maar wat is het idee/goede doel erachter?PoesMinoes schreef: ↑09-06-2026 16:31Ik heb inmiddels gelezen wat het idee achter het drukke patroon op de jacks is en dat vind ik dan wel weer tof, maar nog steeds niet mooi. Maar wat is het goede doel? Dat ben ik nog niet tegengekomen.
Anyway, afgezien daarvan vind ik de aanloop naar het tournooi zo.. niksig en flets. Bondscoach zonder uitstraling, geen enkele speler die er echt enorm uitspringt (behalve van Dijk en Memphis misschien), oersaai spel. Ik ben ook nog nooit zo weinig enthousiast geweest van te voren - hopelijk komt het nog op gang
Nothing happens for a reason
dinsdag 9 juni 2026 om 16:45
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -dat-extra
Is dit het goede doel?
Is dit het goede doel?
De groeten en de tering.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in