Wat lijkt jou de meest vreselijke vakantie ?

06-06-2026 16:27 762 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zelf vind veel soorten vakanties leuk : van een weekje luxe all in in Egypte tot en met een slaaptent op het dak van je 4x4 op safari en alles daar tussen in.
Maar er zijn ook dingen die me vreselijk lijken , met zoiets als dit met stip op 1.
Dagelijks workshops
Centraal is het ‘plein’. Hier is de gezellige etenstent voor ontbijt, lunch en diner.
. Workshops en activtiteiten zoals yoga, massage, djèmbé, theatersport,
dreamtime, dans, zang, cacao-ceremonie, rituelen, tarot, NLP, Human Design, schilderen, dans, vuurloop, rituelen, familieopstellingen, EFT, samen eten, kampvuur …
En nog veel meer om je te laten inspireren.

Echt,…ik vind het meer dan afschuwelijk klinken. Waarschijnlijk ben ik niet aards, spiritueel , alternatief en niet aardig genoeg voor zulks.

https://vakantieanders.nl/zomerweken/?g ... 1ZJVHIOZlN

Wat zou jij absoluut de hel vinden ? En waarom ? ( liefst met linkje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ook heel stom: de camping waar alleen maar vaste gasten stonden die eigenlijk helemaal niet op zomaar nieuwe mensen zaten te wachten. Ik liep een meneer voorbij, zei 'hallo' en hij zei niets terug. Prima. Maar ik hoorde hem wel daarna oreren dat hij zelf wel bepaalde tegen wie hij hallo zei. Heel vreemd.
Si abra la puerta hay lobos.
Oh ik moet trouwens ook nog denken aan B&B vol liefde en een spiruwele vakantie bij Walter lijkt me ook verschrikkelijk.
https://charme.nl/

Zoiets als dit : ik geloof zomaar dat dit enig is als je hier goed tussen past. Ik zou met brandende fakkels verjaagd worden, ben ik bang.
“ Niet mijn bloedgroep “ , zoals ze dat tegenwoordig zo mooi zeggen.
:rofl:
Dat hippe binnenkamperen ken ik!

Van een vriendengroep eind twintig/begin dertigers, die daar een privéfestival organiseren. Ik denk dat ze zo onder invloed zijn dat ze creatief met kurk serieus zouden nemen.

Douchen in een goedkoop hotel waar iemand een ochtendritueel met rochels voorbij de huig heeft in een douche, waarvan het afvoerwater ook langs jouw voeten stroomt… daar zijn gelukkig geen foto’s van BGB!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Oja nog eentje: Zo'n Yoga retreat/ wellness vakantie met een programma en workshops zoals sommige influencers dat organiseren tegenwoordig. Ja het is allemaal vrijblijvend en je hoeft niet mee te doen met de yoga lessen, wandelingen of de workshops. Maar wat heb je dan? De hele dag luieren aan het zwembad? Want je zit vaak toch overal ver vanaf.

Niks mis met Yoga en wandelen. Dat doe ik ook op vakantie, maar dat je dus een schema hebt en dus 'vroeg' moet op staan om mee te doen. En dat zweverige wat er soms bij komt kijken. Niet mijn ding.
feow schreef:
06-06-2026 20:38

Douchen in een goedkoop hotel waar iemand een ochtendritueel met rochels voorbij de huig heeft in een douche, waarvan het afvoerwater ook langs jouw voeten stroomt… daar zijn gelukkig geen foto’s van BGB!
Niet voor herhaling vatbaar dus ?
Fiorah schreef:
06-06-2026 20:05
Oh ja. Ik zou het zo verschrikkelijk zonde van mijn tijd en geld vinden om naar Dubai te gaan. Zo'n eind weg voor zoveel geld, en dan in Dubai uitkomen.
Maar daar kun je zo leuk winkelen. Dat zeggen " ze" die er geweest zijn.
Flikker op met je winkelen. Ik ga geen 6/7 uur in de vliegtuig zitten om in de airco te gaan winkelen.
Of dat je zomaar in zoiets als dit 'huisje' terecht komt: https://www.booking.com/hotel/de/zum-st ... &#tab-main
blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2026 20:27
Lijkt me ook drie keer niks : een afslank vakantie.

https://www.spadreams.nl/afslanken/afslank-vakantie/
Zou wel goed zijn voor mij :P
06-06-2026 20:35

Zoiets als dit : ik geloof zomaar dat dit enig is als je hier goed tussen past. Ik zou met brandende fakkels verjaagd worden, ben ik bang.
😂
BGB ik vind jou wel heel erg goed in het vinden van horror vakanties. Wat voor zoektermen vul jij in?
Rabarbara schreef:
06-06-2026 20:59
Of dat je zomaar in zoiets als dit 'huisje' terecht komt: https://www.booking.com/hotel/de/zum-st ... &#tab-main
Haha !
Wat doet die vent op foto 30 ?
Australië of Nieuw Zeeland. Niet vanwege die landen, want die lijken me geweldig mooi, maar omdat je zo lang in een vliegtuig moet zitten.

Op safari in Afrika lijkt me ook drie keer niks. Olifanten heb ik in de dierentuin al gezien, en die beesten zitten ook vast niet op mij te wachten, daar in Afrika.

En echte horror: een fietsvakantie.
Een fiets is een spartaans vervoermiddel, dat soms noodzakelijk is om van A naar B te gaan.
Maar je gaat toch niet voor je lol twee weken op zo'n fiets zitten?
merano wijzigde dit bericht op 06-06-2026 21:05
1.70% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

- yoga retreat of spiriewierie-vakanties. Met stip op één.
- Nou ja, gedeelde eerste plaats met de cruise. Lijkt me echt verschrikkelijk
- Zo'n grote hotel resort a la White Lotus. Waar alles véél te duur is voor wat je ervoor krijgt
- All-inclusive, yuck
- Alles wat warm en saai is, dus geen vakanties in de zon waar je alleen maar geacht wordt te bakken aan het strand of zwembad.
- megagrote (kinder)camping. Eigenlijk elke camping met animatieprogramma

(krijg toch de neiging om te zeggen wat dan wel: wandelvakantie in de bergen, kamperen in de natuur, roadtrip door een mooi land, stedentrip naar bijzondere stad, fietsvakantie, sneeuwvakantie)
tavistock wijzigde dit bericht op 06-06-2026 21:06
7.40% gewijzigd
MEFunny schreef:
06-06-2026 21:00
😂
BGB ik vind jou wel heel erg goed in het vinden van horror vakanties. Wat voor zoektermen vul jij in?
Workshops / darmreinigend / spiritueel / en nog meer van dat soort fraais.
MevrouwJack schreef:
06-06-2026 17:40
Mijn buren gaan ook elk jaar naar dezelfde plek in Griekenland. En eerlijk gezegd, ik zou het niet doen maar ik snap echt wel dat ze het leuk vinden. Ze hebben echt een band met sommige locals inmiddels, veel herinneringen daar liggen, het is echt thuiskomen voor ze, alleen dan met mooi weer, lekker eten en andere mensen.
Ik ken mensen die ieder jaar overwinteren op Benidorm. Vertrekken in november/december en komen in maart/april weer terug. Ze hebben daar een eigen appartement waar de rest van het jaar een vriend in zit. Hebben daar ook een hele vrienden groep, vaste plekjes om te gaan eten. Ze spreken soms ook met de hele groep af in Nederland om wat leuks te gaan doen. Tja zijn met pensioen, hebben geld zat en vinden het leuk daar.

Mij lijkt het ook verschrikkelijk, ieder jaar hetzelfde.
06-06-2026 20:35

Dit lijkt me best leuk, maar dan wel graag adults-only. En dat iets geheel nieuws leren, houtbewerking ofzo
06-06-2026 21:01
Haha !
Geen idee. Misschien een DDR-celebrity? Ik herken hem niet. Maar het is echt een ranzige bende.
06-06-2026 18:21
Zou het niet ? Wat doet zo’n ezel dan het liefst ; beetje stilstaan en madeliefjes eten ?
Ik ga er maar even vanuit dat dit een wat dommige grap is.
Tavistock schreef:
06-06-2026 21:03
- yoga retreat of spiriewierie-vakanties. Met stip op één.
- Nou ja, gedeelde eerste plaats met de cruise. Lijkt me echt verschrikkelijk
- Zo'n grote hotel resort a la White Lotus. Waar alles véél te duur is voor wat je ervoor krijgt
- All-inclusive, yuck
- Alles wat warm en saai is, dus geen vakanties in de zon waar je alleen maar geacht wordt te bakken aan het strand of zwembad.

(krijg toch de neiging om te zeggen wat dan wel: wandelvakantie in de bergen, kamperen in de natuur, roadtrip door een mooi land, stedentrip naar bijzondere stad, fietsvakantie, sneeuwvakantie)
All -inclusive als in een groot resort in bijvoorbeeld Turkije of gewoon het hele concept dat je vooraf alles betaald hebt ?
Een all in op de Malediven is geen Alanya .
Ik ben op plekken geweest waar het dan wel all in was, maar waar je in totaal maar 10 huisjes had . Net te vergelijken. Niet in prijs, ook niet in publiek.
Graze schreef:
06-06-2026 21:04
Ik ken mensen die ieder jaar overwinteren op Benidorm. Vertrekken in november/december en komen in maart/april weer terug. Ze hebben daar een eigen appartement waar de rest van het jaar een vriend in zit. Hebben daar ook een hele vrienden groep, vaste plekjes om te gaan eten. Ze spreken soms ook met de hele groep af in Nederland om wat leuks te gaan doen. Tja zijn met pensioen, hebben geld zat en vinden het leuk daar.

Mij lijkt het ook verschrikkelijk, ieder jaar hetzelfde.
+ veel te bruine gerimpelde huid
MevrouwJack schreef:
06-06-2026 18:33
Afbeelding

"Welkom op het strand van onze camping! Onze strandhuisjes zijn voorzien van twee heerlijke eenpersoonsbedden. Als je de deur uitstapt sta je op je eigen terrasje, omgeven door echt zand. Een echte beach experience."

Ik kan dit alleen maar horen op een Creatief-met-Kurk of Man-bijt-Hond toon.
Of de mystery gast van Max vakantieman of hoe dat heet "Zal het hier stoffig zijn?" "IEW!!!!" En dan die roze bobble head hond op het nachtkastje als hij gaat slapen.
Rabarbara schreef:
06-06-2026 21:06
Geen idee. Misschien een DDR-celebrity? Ik herken hem niet. Maar het is echt een ranzige bende.
Dat je het op de foto durft te zetten.
Zouden mensen dat echt boeken ? Dat lijkt me nou vermakelijke tv.

Ik heb de reviews gelezen :-D
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 06-06-2026 21:26
6.91% gewijzigd
06-06-2026 21:11
All -inclusive als in een groot resort in bijvoorbeeld Turkije of gewoon het hele concept dat je vooraf alles betaald hebt ?
Een all in op de Malediven is geen Alanya .
Ik ben op plekken geweest waar het dan wel all in was, maar waar je in totaal maar 10 huisjes had . Net te vergelijken. Niet in prijs, ook niet in publiek.

Beiden. Zo'n White Lotus-achtig iets is chique all-inclusive, maar lijkt me ook helemaal niks. Vrienden zijn een paar jaar terug naar de Malediven geweest en hoewel dat natuurlijk ontzettend paradijselijk is, vond ik dat verschrikkelijk klinken. Te benauwend denk ik. Dat zoveel al vast ligt en je 'verplicht' steeds in dezelfde horeca eet en drinkt waar verder alleen maar andere toeristen zitten. Sowieso wil ik niet iedere avond in een restaurant eten, ook ook vakantie graag regelmatig zelf, maar als ik dan uit eten ga, wil ik dat op een plek doen waar ook (het liefst voornamelijk) locals komen.
06-06-2026 21:01
Haha !
Die kijkt nogal verschikt :O alsof hij net gesnapt is :lol:
Voor iedereen een groene tuin
De vakanties die ik als kind beleefde.
Beide ouders werkzaam in het onderwijs. Van de 6 weken vrij moesten we 5 weken op vakantie.

Uitdrukkelijke wens van mijn vader. Zolang mogelijk weg zijn.
Met de caravan, meestal naar Frankrijk. Mijn vader was een enorme ‘cheap ass’ , het moest zo goedkoop mogelijk.
Dus camping municipal, zonder zwembad of iets anders leuks.
Mijn moeder werd wel verwacht het hele huishouden te doen dus die was hele middagen de was met de hand aan het doen. In die 5 weken gingen wij ÉÉN keer uit eten, dat was tegelijkertijd ook het hoogtepunt van de vakantie.
Een ijsje, terrasje ofzo deden we nooit. Jaren 80.
Wel heel veel kerkjes en andere gratis dingen bezichtigen.
Mijn moeder had iedere vakantie meerdere mental breakdowns. Want zij had gewoon geen vakantie. En wij als kinderen ook niet.
Ouders onderling ook veel drama en ruzies.

Ik heb pas geleerd wat vakantie is, toen ik zelf ging . Er ging een wereld voor mij open. Letterlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven