Moestuin topic
zondag 13 maart 2022 om 23:07
Ik het leuk om wat dingen in mijn tuin te laten groeien. Frambozen haal ik kilo's binnen elk jaar, maar mijn bramen willen nog geen vruchten geven... grr.
Wie heeft er een (mini) moestuin, of wil er een starten en wil hier samen over kletsen?
Wie heeft er een (mini) moestuin, of wil er een starten en wil hier samen over kletsen?
lunchlover wijzigde dit bericht op 23-05-2026 08:31
28.20% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zaterdag 20 juni 2026 om 16:17
Ik heb citroenzaadjes gepland! Gewoon uit een citroen gehaald. Heb al eens eerder geprobeerd met de methode met keukenpapier en een ziplockzakje maar dat is niks geworden. Nu 5 zaadjes in een eierdoos (zo’n doorzichtige) en heb nu na 2 weken al 2 sprietjes! Uit 1 zaadje dus misschien wel 2 plantjes al!
maandag 22 juni 2026 om 09:24
Citroenboompjes zijn superleuk en de bloesem ruikt echt heeeerlijk!!! Ik had er ooit twee maar had moeite om ze te laten overwinteren. Zaten uiteindelijk onder de luis en al het blad viel af. Had helaas niet het geduld om ze op te lappen en heb ze weggegooid 
Nu ook even de goede dingen benoemen: heb al kilo's aardbeien geplukt, ook al veel gele framboos, een paar kroppen krulsla en aardig wat peultjes en sugarsnaps. Ook de rabarber was heerlijk; heb er jam van gemaakt.
Ik weet niet of mijn probeersel met de galiameloenen in grote pot gaat lukken; mieren hebben besloten er in te gaan wonen en vreten de wortels aan. De plantjes zien er allebehalve florissant uit. Heb al een emmer water (of twee) er overheen gegooid (zou het mierennest verwoesten) maar geen idee of het nog wat wordt.
Hoe ziet het er bij jullie uit?
Nu ook even de goede dingen benoemen: heb al kilo's aardbeien geplukt, ook al veel gele framboos, een paar kroppen krulsla en aardig wat peultjes en sugarsnaps. Ook de rabarber was heerlijk; heb er jam van gemaakt.
Ik weet niet of mijn probeersel met de galiameloenen in grote pot gaat lukken; mieren hebben besloten er in te gaan wonen en vreten de wortels aan. De plantjes zien er allebehalve florissant uit. Heb al een emmer water (of twee) er overheen gegooid (zou het mierennest verwoesten) maar geen idee of het nog wat wordt.
Hoe ziet het er bij jullie uit?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in