Wie gebruikt er privé nog pc of laptop?
vrijdag 12 juni 2026 om 12:34
Ik heb privé dus al jaren geen pc of laptop meer. Ook geen printer.
Heel soms mis ik dat wel eens. Ik heb een gsm en iPad en eigenlijk red ik me daar volledig mee. Maar heel soms mis ik het wel. Heel soms moet ik privé toch iets printen (gaat misschien om 1 a 2 keer per jaar). Ik gebruikte, in het verleden, de printer ook zo weinig dat de cartridges steeds uitgedroogd waren als ik hem nodig had…. Nu stuur ik het even naar werkmail en print ik het op mijn werk uit. Maar over een paar jaar ga ik met pensioen en heb ik die mogelijkheid niet meer. Daarnaast heb ik een (kobo) e-reader cadeau gekregen. Er staan een heleboel boeken op, dus ben ik voorlopig nog niet uitgelezen. Maar als ik er zelf een nieuw boek op wil zetten ben ik (heb ik begrepen) toch afhankelijk van een laptop of pc.
Nu ik hier wat over aan het nadenken was, vroeg ik me af of ik een uitzondering ben zonder pc, laptop en printer.
Heel soms mis ik dat wel eens. Ik heb een gsm en iPad en eigenlijk red ik me daar volledig mee. Maar heel soms mis ik het wel. Heel soms moet ik privé toch iets printen (gaat misschien om 1 a 2 keer per jaar). Ik gebruikte, in het verleden, de printer ook zo weinig dat de cartridges steeds uitgedroogd waren als ik hem nodig had…. Nu stuur ik het even naar werkmail en print ik het op mijn werk uit. Maar over een paar jaar ga ik met pensioen en heb ik die mogelijkheid niet meer. Daarnaast heb ik een (kobo) e-reader cadeau gekregen. Er staan een heleboel boeken op, dus ben ik voorlopig nog niet uitgelezen. Maar als ik er zelf een nieuw boek op wil zetten ben ik (heb ik begrepen) toch afhankelijk van een laptop of pc.
Nu ik hier wat over aan het nadenken was, vroeg ik me af of ik een uitzondering ben zonder pc, laptop en printer.
vrijdag 12 juni 2026 om 12:38
Wij hebben hier in huis 2 vaste pc's en meerdere laptops (oke die laatste zijn ook voor school/werk). Ik vind dingen uitzoeken vaak ook fijner op een laptop, dus ik zou niet snel zonder willen. Printer hebben we ook, maar dat is toch vooral voor schooldingen van de kinderen en heb ik zelf steeds minder nodig (tickets ed gaan nu ook vanaf telefoon).
vrijdag 12 juni 2026 om 12:46
Zeker wel, zit er ook heel de dag op. Zou niet weten hoe te leven zonder. Dingen als browsen en forummen kunnen in theorie wel op telefoon, maar dat is toch een stuk minder fijn. Laat staan Youtube kijken en voor gamen heb ik hem sowieso nodig. En ik zit veel op Google Maps, streetview, doe dat maar eens fijn op een telefoon.
Ik zou er een kopen, denk dat er een wereld voor je opengaat.
Ik zou er een kopen, denk dat er een wereld voor je opengaat.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
vrijdag 12 juni 2026 om 12:56
vrijdag 12 juni 2026 om 13:01
Lila-Linda schreef: ↑12-06-2026 12:56ik heb een prive laptop, maar gebruik vnl mijn werklaptop ook voor privedingen. Vakantie Reizen boeken oid
vrijdag 12 juni 2026 om 13:12
Ik heb een privelaptop en een laptop van werk vaak ook thuis liggen. En een iPad, maar die gebruik ik voornamelijk op vakantie. Ik vind een telefoon echt te klein voor veel dingen, kan niet zonder mijn laptop.
Man heeft ook twee laptops en een tablet. En een telefoon uiteraard.
Man heeft ook twee laptops en een tablet. En een telefoon uiteraard.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 12 juni 2026 om 13:20
Nee, al jaren niet meer. Heb er alleen last van als ik inderdaad boeken op mijn ereader wil zetten, dat kan niet met de werklaptop ivm beveiliging. Maar doe het nu met kobo plus, dan is het ook niet nodig.
Verder doe ik alles mobiel en als het echt nodig is werk laptop maar is echt zelden, kan nu ook even geen voorbeeld bedenken. Heb ook geen tablet, gewoon mobiel
Verder doe ik alles mobiel en als het echt nodig is werk laptop maar is echt zelden, kan nu ook even geen voorbeeld bedenken. Heb ook geen tablet, gewoon mobiel
koettie wijzigde dit bericht op 12-06-2026 13:42
18.86% gewijzigd
vrijdag 12 juni 2026 om 13:30
Kennelijk ben ik dus een behoorlijke uitzondering….
iPad vind ik zelf groot genoeg om dingen op te zoeken op internet. Of te telebankieren, te forummen, spelletjes te doen, mail te lezen. Grote lappen tekst hoef ik eigenlijk nooit te typen, dus dat zal vast schelen.
Voor een heleboel dingen vind ik persoonlijk mijn gsm te klein, die gebruik ik voornamelijk voor whatsapp en telefoneren. Maar ook daarop is het prima te telebankieren, te Facebooken of snel iets op internet op te zoeken.
Maar daarom vind ik het dus wel lastig om te beslissen of ik een pc/laptop in huis moet halen. Ik denk namelijk dat voor mij de kosten niet op zullen wegen tegen de baten.
iPad vind ik zelf groot genoeg om dingen op te zoeken op internet. Of te telebankieren, te forummen, spelletjes te doen, mail te lezen. Grote lappen tekst hoef ik eigenlijk nooit te typen, dus dat zal vast schelen.
Voor een heleboel dingen vind ik persoonlijk mijn gsm te klein, die gebruik ik voornamelijk voor whatsapp en telefoneren. Maar ook daarop is het prima te telebankieren, te Facebooken of snel iets op internet op te zoeken.
Maar daarom vind ik het dus wel lastig om te beslissen of ik een pc/laptop in huis moet halen. Ik denk namelijk dat voor mij de kosten niet op zullen wegen tegen de baten.
vrijdag 12 juni 2026 om 13:33
Lila-Linda schreef: ↑12-06-2026 12:56ik heb een prive laptop, maar gebruik vnl mijn werklaptop ook voor privedingen. Vakantie Reizen boeken oid
vrijdag 12 juni 2026 om 13:42
Ojee, hier echt een laptopfamilie... Ieder gezinslid heeft een privé laptop, man en ik een werklaptop en beide kinderen hebben ook nog een schoollaptop. Al worden deze laatsten steeds minder gebruikt. 8 dus in totaal! Daarnaast ook nog een grote printer. Muzikanten, dus veel bladmuziek nodig. Al heeft mijn man daar ook nog een iPad voor.
vrijdag 12 juni 2026 om 13:52
Maar....je hebt geen deadline of zo hè, waarna er helemaal geen laptop meer gekocht kan worden. Als jij op een bepaald moment besluit dat het toch handiger is om er één te hebben, dan koop je er eentje. En die kun je dan jaren gebruiken, waardoor de kosten ook weer minder worden.Female_40plus schreef: ↑12-06-2026 13:30Maar daarom vind ik het dus wel lastig om te beslissen of ik een pc/laptop in huis moet halen. Ik denk namelijk dat voor mij de kosten niet op zullen wegen tegen de baten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in