* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Klinkt goed, Sproet. En leuk om nu gelijk een plaatje te hebben bij waar je vanmiddag zat.

Ik wilde ook al vragen: was er inderdaad een speciale uitverkoop ofzo bij het KL kraampje? Ik heb donderdag om half zeven een vergadering in jouw stad en ga wat eerder om langs ex*ta te gaan, denk ik. Ben er nog nooit geweest, maar heb nu weer zo'n leuk PL jurkje voor elevmeisje van MP, ik wil ze zelf ook.

Neempie, meis, hoe gaat het met je gestucte huis? Lijkt het al wat? Zijn jullie al toegekomen aan dingen als vloeren, verven of behangen? Dingen waardoor het er meer uit gaan zien als een plek waar je wilt wonen.. En hoe is het verder, wanneer wordt je bloeding verwacht, dat zou een week duren toch? Is het al zover, dat je dus met de clomid kunt beginnen?

Pienie, gelukkig kan dokter Mien je geruststellen, en Beng ook (jij hebt ook zo'n beetje alle klachten die je kunt hebben hè, Bengie, hopelijk gaat het gauw over en krijg je wel een prettig tweede (en derde) trimester, zonder bekkenpijn en andere dingen).
Oh, ik lees nu dat ik voor mezelf niet hoef te gaan. Hebben jullie nog andere tips waar ik mijn uurtje aan jurkjes kopen kan besteden? (Of een geweldige kinderwinkel natuurlijk) (nah, doe dat eigenlijk maar niet, ik koop altijd dingen voor elevmeis als ik zelf kleren nodig heb.)
Pien, die steken herken ik wel geloof ik, weet niet of het precies hetzelfde is, maar ik zou het als volgt omschrijven: Als je opstaat uit een stoel, omdraait in bed, rechtop gaat zitten vanuit een liggende positie voelt het alsof iemand een mes in je kruis steekt, echt een hele scherpe stekende pijn. Zeker bij lopen als je net uit een stoel komt voelden de eerste 10 stappen enorm pijnlijk, daarna ging het beter. Verder had/heb ik een enorm beurs stuitje na langer dan een uur in dezelfde positie zitten. Na verloop van tijd trekt dat ook in mijn onderrug en bovenbenen/ liezen. Herken je dat? Dat is namelijk wel degelijk je bekken. Bij mij begon het bij week 11 ofzo al, helaas erg vroeg. Toen is het een beetje afgezwakt, en sinds een week of wat heb ik het weer.

Seks tijdens de zwangerschap.... echt, respect voor de mensen die dat ook daadwerkelijk doen! Hier gebeurt helemaal niks meer , de laatste keer was in week 23-24 ofzo. En sowieso was het al sinds het begin een heel stuk minder dan voorheen; tot een week of 12 durfde ik niet (heb ook nog 2 keer bloedverlies gehad, waardoor ik helemáál niet meer wilde), maar tussen week 12 en week 24 hebben we het misschien een keer of 8 gedaan ofzo. (tis maar goed dat ik al zwanger was, met deze frequentie was dat noooooit gebeurd )

Man en ik hebben het er wel vaak over, maar hij zegt er ook echt geen behoefte aan te hebben. Ach, het komt wel weer (hoop ik )

Sproet, je verjaardaag klinkt lekker relaxed, heerlijk! En dat terras zegt me inderdaad vaag iets....

Ik krijg de laatste dagen trouwens meerdere keren per dag een flinke stoot tegen mijn ribben... au!
Elev ga je spaarpotje maar alvast legen dan. Het leuke jurkje van de foto is ook in de sale.
oooh, jeuj! Ik heb net geld van de belastingdienst gehad, én gehoord dat ik geen btw hoef te betalen (omdat ik voornamelijk btw-vrij werk doe blijft mijn btw-bedrag per jaar onder 1900 euro en mag ik het houden ), dus ik ben er klaar voor.
Oh nee Elev ze hadden wel dingen. Ik kon er alleen niks mee. Maar jij misschien wel.

Chiek bedankt voor jouw verhaal. Ik heb het niet bij al die dingen die jij beschrijft. Moet wel minder abrupt opstaan tegenwoordig. Mijn stuitje sowieso geen last van. Het is echt mijn buik en mijn kruis en heel soms dus mijn anus. Maar ik vind het 'fijn' om te lezen dat het dus wel iets gebruikelijks is. Niet fijn voor jullie natuurlijk maar handig om te weten.

Oh en wat seks betreft vind ik dat jij het nog vaak hebt gedaan. Hier echt een score van 0,0.
Sproet, fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

Pien voor je pijn en ongerustheid. Ik ken het niet...maar ik heb sowieso pas een de laatste paar weken een beetje last met opstaan en lopen.

Wat seks betreft, ik wil nog wel hoor maar we doen het niet meer, we vinden het beide toch een beetje een apart idee dat er een volgroeide baby in mijn buik zit en dat we dan seks met elkaar hebben.

Ik zou het wel kunnen, maar dan moet ik zeker zijn dat de baby eventjes stil blijft

Ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer ik allemaal naar de VK ben geweest. In eerste instantie om de 6 weken, toen om de 4 weken en dat heeft zich snel afgebouwd, nu dus iedere week.

We hebben daarnet ons bed verschoond en gelijk zo'n plastic matrasbeschermer neergelegd...krijg ik me toch een jankbui Vanavond voel ik me niet helemaal fit en ik ben helemaal nergens bij met m'n gedachten...Man haalt een grapje uit en ik begin te huilen, de arme ziel schrok er van...En ik stond daar maar "en ik wil niet zo'n stom matje, en ik wil al helemaal niet bevallen"...

Maar misschien ben ik er juist stiekem wel aan toe, ik weet het niet...ik heb een beetje een onbestemd gevoel.
Ach Laal . Tuurlijk wil jij ook bevallen. Moet je de stukjes van Duft en South nog maar een keer lezen. En anders op de groep. Jij wilt ook zo'n nat frumpie op je borst waar je een hapje uit zou willen nemen. Komt goed meissie. De hormonen houden je nog even voor de gek en het komt wel heel dichtbij. Maar dat weet je stiekem zelf ook wel. En trouwens wij willen miniLaal ook heel graag zien dus je moet wel.
Pien, je hebt weer een lach op mijn gezicht getoverd!

Soms heb je dat volgens mij ook gewoon wel eens nodig, even lekker huilen (althans ik wel hoor ) want dat luchtte gewoon al op...
Tuurlijk! Huilen is soms gewoon heerlijk. Haalt de spanning eraf. En blij dat je weer lacht.
Ach laaltje toch Stiekem moest ik wel even gniffelen omdat je het zo goed beschreef, ik zie het helemaal gebeuren. Ik snap ook wel dat je er helemaal geen zin in hebt, maar probeer het dan maar niet te zien als 'dat drama met heel veel pijn' maar 'het moment dat je zoon bij jullie komt'.
Haha Elev, het was ook wel even zo'n standaard "vrouw-heeft-last-van-haar-hormonen-momentje" Dus gniffelen mag best even

En natuuuuuurlijk heb je helemaal gelijk! Het moment dat we eindelijk ons kereltje mogen vasthouden...
Vraag ik me toch af, heeft iedereen daar last van of last van gehad? Die weerzin dan wel angst naar de bevalling toe. Ik heb dat helemaal niet. Of komt dat nog?
Voor ik zwanger werd leek dat hele bevalgebeuren me al horror. Het is een noodzakelijk kwaad. Inmiddels beschouw ik de hele zwangerschap als een noodzakelijk kwaad
Pien, ik kan het niet echt bestempelen als angst (of misschien ook wel, ik weet het eigenlijk niet) en zeker niet als weerzin...Het is meer het onbekende...aan de ene kant verschrikkelijk spannend, maar aan de andere kant is daar dan toch ook mijn onzekerheid. Kan ik het wel, hoe gaan we dat doen samen, want als het een heel moeilijk kindje blijkt te zijn, wat als wat als wat als...

Ik kan me gewoon nog niet indenken dat ik maximaal binnen 4 weken moeder ben, gewoon omdat ik me dat kereltje nog niet in mijn armen kan voorstellen...ik hoef nog niet perse klaar te zijn met zwanger zijn, maar aan de andere kant zal ik wel heel blij zijn als ik "mezelf" weer ben. Hoewel ik me dan ook weer realiseer dat ik mezelf ben met een stukje extra En dat is nu juist het moment waar ik zo verschrikkelijk naar toe leef...

Weet je, misschien denk ik er wel veel te veel over na, ik moet het gewoon over me heen laten komen...want wat bij mij nog steeds erg meespeelt zijn die paniekgevoelens die ik ooit heb gehad.

Het belangrijkste is dat mijn hart nu al overstroomt met liefde als ik aan ons kind denk...straks kan ik hem ook bewonderen, hem vasthouden, hem knuffelen...
Kijk die laatste zin daar gaat het om Laal.

Maar ik kan me er dus echt op verheugen. Ben zo benieuwd hoe het zal zijn. En misschien/waarschijnlijk kom ik daar nog wel van terug. Maar erover piekeren doe ik (nog) niet. Het lijkt me alles bij elkaar alleen maar leuk. Alhoewel leuk waarschijnlijk niet het goede woord is. En misschien is dit ook wel weer een heel gevaarlijke houding (die er overigens gewoon is en ik mezelf niet aan praat ofzo) want dan kan het alleen maar vreselijk tegenvallen.

Even iets heel anders, ik hoef nog maar een week en twee dagen te plassen in een maatbeker. En ik vind het dan ook best erg dat ik nu ik weer werk en in het weekend uithuizig ben dat ik die 8 flessen echt niet meer vol krijg. Net over de helft zeg maar.
Precies Pien, daar gaat het tenslotte toch allemaal om...die paar vreselijke uren kom ook ik vast wel door...kom nou zeg, waarom zou ik het trouwens niet kunnen...tsskkk...

En ik zou die houding van jou maar gewoon lekker vol blijven houden, want als het tegen zou vallen, dan zie je dat naderhand wel...

Oh, ik heb trouwens ook niet altijd alle bussen vol gepiest hoor. Soms kwam het niet uit en dan moesten ze het maar doen met wat ik bij elkaar gepiest had
Ach ja ik ga die flessen ook niet meenemen naar mijn werk. Pffff de lucht.

Enne met deze bevallingshouding (figuurlijk dan he ) ga ik maar naar mijn bed. Beetje tv kijken nog en lekker slapen. Nogmaals bedankt voor alle lieve woorden vandaag en de gezelligheid. Het doet me goed!
Trusten Pienie...
Ik ben echt verbaasd over hoeveel jullie dan piesen. Ik pies bijna alleen maar thuis en als ik een dag een bus over de helft vol heb is het veel hoor. Beng is ook al zo'n zeikerd!

Dus je bent dan zestien weken, Pien. Wat ver toch alweer, bijna op de helft!

Laaltje, precies: die paar uurtjes.. dat lukt heus wel. En het is natuurlijk niet allemaal vreselijk, en de delen die het wel zijn zie je toch niet aankomen. Gewoon rekenen op een bevalling a la South (romantisch was die bijna, ik zou er ook haast thuis door willen bevallen), en als het anders loopt zie je dat vanzelf.
Bedankt he Elev... Nee hoor, je hebt gelijk...Het is alleen dat ik me soms een beetje schaam omdat ik een beetje tegenop zie...maar goed, ook daar zal ik niet de enige in zijn.

Oh trouwens, ik was ook niet zo'n zeikerd hoor...ik pieste ook maar een halve fles per dag. Soms zelfs nog minder...
En Pien, die flessen meenemen naar je werk...gekkie! natuurlijk ga je die niet meenemen...Die typische lucht inderdaad, ik hield altijd m'n adem in als ik de fles openmaakte...
Geintjes hè, Laal. Ik weet zéker dat jij het kunt, je bent zo'n sterke vrouw en je wilt je ventje dolgraag in je armen. Wat een geluk zal die hebben met zo'n moeder, echt hoor, ik meen het. En met Laalman naast je kom je die bevalling ook wel door, eitje.
Laal, ben je mal, je hoeft je echt niet te schamen hoor! Ik denk dat iedereen wel van die momenten heeft (gehad) waarop je opziet tegen de bevalling. Ik heb zelf op een gegeven moment de angst gehad dat ik mijn bekken totaal zou ontwrichten tijdens de bevalling, dus toen zag ik het ook helemaal niet zitten. Dus je mag je best af en toe lekker laten gaan en flink huilen (en dan je hormonen de schuld geven), dat lucht alleen maar op en is een goede aanleiding om het er met Laalman over te hebben.

Luus, wat jammer nou dat je ouders alweer bijna weg zijn. Eerst zag je er nog zo tegenop, maar het zou inderdaad wel sneu zijn als ze rond de geboorte al weg zijn. Helpen ze je een beetje nu, thuis en met boodschappen?

Pien, ik kan die opdrachten niet meer vinden, maar zoek morgen nog even verder. Misschien heb ik het wel weggegooid? Je klinkt gelukkig weer een heel stuk blijer en ik vind dat jer zo vrolijk in je zwangerschap staat. Je geniet er volgens mij nu echt van!

Neempie, hoe gaat 'ie?
Meisjes, wat fijn om zulke reacties te krijgen...doen me echt goed

Nu ga ik ophouden met piekeren en nog even wat lezen in bed...Weltrusten lieverds!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven