Moestuin topic

13-03-2022 23:07 1004 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik het leuk om wat dingen in mijn tuin te laten groeien. Frambozen haal ik kilo's binnen elk jaar, maar mijn bramen willen nog geen vruchten geven... grr.

Wie heeft er een (mini) moestuin, of wil er een starten en wil hier samen over kletsen?

:D
lunchlover wijzigde dit bericht op 23-05-2026 08:31
28.20% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedoel daarmee nul slakken in het bier trouwens. De korrels strooi ik al sinds maart
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook maar weer gestrooid met korrels.

Vandaag een knoflook uit de grond getrokken. Hier zaten witte wormpjes/ maden in 😢
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb citroenzaadjes gepland! Gewoon uit een citroen gehaald. Heb al eens eerder geprobeerd met de methode met keukenpapier en een ziplockzakje maar dat is niks geworden. Nu 5 zaadjes in een eierdoos (zo’n doorzichtige) en heb nu na 2 weken al 2 sprietjes! Uit 1 zaadje dus misschien wel 2 plantjes al!
Alle reacties Link kopieren Quote
Citroenboompjes zijn superleuk en de bloesem ruikt echt heeeerlijk!!! Ik had er ooit twee maar had moeite om ze te laten overwinteren. Zaten uiteindelijk onder de luis en al het blad viel af. Had helaas niet het geduld om ze op te lappen en heb ze weggegooid :-(

Nu ook even de goede dingen benoemen: heb al kilo's aardbeien geplukt, ook al veel gele framboos, een paar kroppen krulsla en aardig wat peultjes en sugarsnaps. Ook de rabarber was heerlijk; heb er jam van gemaakt.

Ik weet niet of mijn probeersel met de galiameloenen in grote pot gaat lukken; mieren hebben besloten er in te gaan wonen en vreten de wortels aan. De plantjes zien er allebehalve florissant uit. Heb al een emmer water (of twee) er overheen gegooid (zou het mierennest verwoesten) maar geen idee of het nog wat wordt.

Hoe ziet het er bij jullie uit?
Poep, wie heeft jou gescheten?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven