VIVA komt terug!
dinsdag 23 juni 2026 om 08:31
Lieve leden van het forum,
Groot nieuws: VIVA komt terug! Nadat in 2019 werd gestopt met print, en de site in 2021 offline werd gehaald, bleef het forum natuurlijk bestaan. En nog altijd praten jullie dagelijks mee over alle denkbare onderwerpen!
Aanstaande september komt de site van VIVA terug. We hopen jullie daar dagelijks te gaan voorzien van alles wat jullie willen weten, met herkenbare en mooie verhalen, handige en bruikbare tips en carrièreadvies.
Natuurlijk blijft het forum daar een groot onderdeel van. We zijn jullie enorm dankbaar hoe jullie al deze jaren hier een hechte community van hebben weten te maken! En we zijn dan ook heel benieuwd: wat zouden jullie graag terugzien op de nieuwe VIVA? Wat vonden jullie vroeger de leukste rubrieken? Of hebben jullie vragen over de terugkeer? Stel ze vooral hier!
En volg ons vooral op de socials om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en niets te missen!
Instagram
Facebook
TikTok
Met lieve groet,
Wieke Veenboer, hoofdredacteur VIVA
---------
Het persbericht over de terugkeer van VIVA:
Iconisch mediamerk VIVA keert terug in nieuw, modern jasje
Het bekende mediamerk VIVA keert dit najaar terug bij Kompas Publishing. Het merk werd in 2021 offline gehaald door DPG Media, nadat in 2019 werd gestopt met print. In 2024 nam de Haarlemse uitgeverij de titel over, met de intentie het merk te moderniseren en nieuw leven in te blazen. De vernieuwde VIVA wordt in september 2026 online gelanceerd.
VIVA stond decennialang bekend als een plek waar alles bespreekbaar was. Die kern blijft behouden, zegt hoofdredacteur Wieke Veenboer, die voorheen bij LINDA. en PilotStudio werkte: “VIVA stond vroeger voor: niets is onbespreekbaar. Dat blijft het uitgangspunt.”
Community als fundament
Sinds 1972 was VIVA een platform voor verhalen, uitgesproken meningen en gesprekken over onderwerpen die vrouwen bezighouden. Van relaties, werk en mentale gezondheid tot identiteit, geld, seks en populaire cultuur. Die openheid blijft centraal staan, met extra aandacht voor de community rondom het merk.
Een belangrijke rol daarin speelt het VIVA Forum, dat ook na het offline halen van de website actief is gebleven en nog altijd dagelijks door tienduizenden gebruikers wordt bezocht. Volgens Veenboer laat dat zien dat de behoefte aan verbinding en herkenning groot is.
Het vernieuwde platform richt zich op vrouwen vanaf 28 jaar, maar ziet binnen de bestaande community een brede variatie in leeftijden en interesses. Op het forum komen uiteenlopende onderwerpen voorbij: van reistips en relaties tot beauty en mode, persoonlijke ervaringen, carrière en verlies.
Meer dan een website
Naast dagelijkse journalistieke content en verhalen uit de community werkt VIVA aan nieuwe formats die aansluiten op hedendaags mediagebruik. Daarbij wordt gedacht aan series, columns, podcasts, video, communityprojecten en evenementen waarbij online en offline elkaar versterken.
De ambitie is om VIVA opnieuw een plek te maken waar lezers zichzelf herkennen, ervaringen delen en nieuwe perspectieven ontdekken.
De nieuwe VIVA is vanaf september online te bezoeken via viva.nl. Ook verdere uitbreidingen worden onderzocht. Denk daarbij aan print of de mogelijke terugkeer van de iconische VIVA400 Awards.
Groot nieuws: VIVA komt terug! Nadat in 2019 werd gestopt met print, en de site in 2021 offline werd gehaald, bleef het forum natuurlijk bestaan. En nog altijd praten jullie dagelijks mee over alle denkbare onderwerpen!
Aanstaande september komt de site van VIVA terug. We hopen jullie daar dagelijks te gaan voorzien van alles wat jullie willen weten, met herkenbare en mooie verhalen, handige en bruikbare tips en carrièreadvies.
Natuurlijk blijft het forum daar een groot onderdeel van. We zijn jullie enorm dankbaar hoe jullie al deze jaren hier een hechte community van hebben weten te maken! En we zijn dan ook heel benieuwd: wat zouden jullie graag terugzien op de nieuwe VIVA? Wat vonden jullie vroeger de leukste rubrieken? Of hebben jullie vragen over de terugkeer? Stel ze vooral hier!
En volg ons vooral op de socials om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en niets te missen!
TikTok
Met lieve groet,
Wieke Veenboer, hoofdredacteur VIVA
---------
Het persbericht over de terugkeer van VIVA:
Iconisch mediamerk VIVA keert terug in nieuw, modern jasje
Het bekende mediamerk VIVA keert dit najaar terug bij Kompas Publishing. Het merk werd in 2021 offline gehaald door DPG Media, nadat in 2019 werd gestopt met print. In 2024 nam de Haarlemse uitgeverij de titel over, met de intentie het merk te moderniseren en nieuw leven in te blazen. De vernieuwde VIVA wordt in september 2026 online gelanceerd.
VIVA stond decennialang bekend als een plek waar alles bespreekbaar was. Die kern blijft behouden, zegt hoofdredacteur Wieke Veenboer, die voorheen bij LINDA. en PilotStudio werkte: “VIVA stond vroeger voor: niets is onbespreekbaar. Dat blijft het uitgangspunt.”
Community als fundament
Sinds 1972 was VIVA een platform voor verhalen, uitgesproken meningen en gesprekken over onderwerpen die vrouwen bezighouden. Van relaties, werk en mentale gezondheid tot identiteit, geld, seks en populaire cultuur. Die openheid blijft centraal staan, met extra aandacht voor de community rondom het merk.
Een belangrijke rol daarin speelt het VIVA Forum, dat ook na het offline halen van de website actief is gebleven en nog altijd dagelijks door tienduizenden gebruikers wordt bezocht. Volgens Veenboer laat dat zien dat de behoefte aan verbinding en herkenning groot is.
Het vernieuwde platform richt zich op vrouwen vanaf 28 jaar, maar ziet binnen de bestaande community een brede variatie in leeftijden en interesses. Op het forum komen uiteenlopende onderwerpen voorbij: van reistips en relaties tot beauty en mode, persoonlijke ervaringen, carrière en verlies.
Meer dan een website
Naast dagelijkse journalistieke content en verhalen uit de community werkt VIVA aan nieuwe formats die aansluiten op hedendaags mediagebruik. Daarbij wordt gedacht aan series, columns, podcasts, video, communityprojecten en evenementen waarbij online en offline elkaar versterken.
De ambitie is om VIVA opnieuw een plek te maken waar lezers zichzelf herkennen, ervaringen delen en nieuwe perspectieven ontdekken.
De nieuwe VIVA is vanaf september online te bezoeken via viva.nl. Ook verdere uitbreidingen worden onderzocht. Denk daarbij aan print of de mogelijke terugkeer van de iconische VIVA400 Awards.
dinsdag 23 juni 2026 om 08:51
Een belangrijke rol daarin speelt het VIVA Forum, dat ook na het offline halen van de website actief is gebleven en nog altijd dagelijks door tienduizenden gebruikers wordt bezocht.
Dat zal ongetwijfeld tegen adverteerders worden gezegd. Je ziet hier toch heel veel dezelfde namen. En de rest van de tienduizenden zouden dan alleen meelezers zijn?
En ik vrees dat er aan de bugs van het forum dan nietser dan niets wordt gedaan, want andere prioriteiten.
Maar succes en sterkte tussen allerlei andere vrouwen-platforms.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 23 juni 2026 om 08:51
Nou zeg, wat een zure reactie!
Leuk dat het terugkeert! Ik vond de rubriek anybody (?) altijd leuk. Waarin mensen vertelde over hun lichaam.
Maar hoe wordt dit betaald? Komen er artikelen achter een betaalmuur?
dinsdag 23 juni 2026 om 08:54
Ik denk veel reclame.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 23 juni 2026 om 08:55
Nee! We gaan geen artikelen achter een betaalmuur doen
Voor het forum zal overigens niets veranderen! Dat blijft zoals het is. Al gaan we natuurlijk wel aan de slag met eventuele bugs en snelheidsproblemen.
wiekev wijzigde dit bericht op 23-06-2026 09:02
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.07% gewijzigd
dinsdag 23 juni 2026 om 08:57
Natuurlijk hebben bugs op het forum ook onze prioriteit. Voor het forum zelf zal niets veranderen, behalve dat we eventuele problemen natuurlijk willen aanpakken.himalaya schreef: ↑23-06-2026 08:51Dat zal ongetwijfeld tegen adverteerders worden gezegd. Je ziet hier toch heel veel dezelfde namen. En de rest van de tienduizenden zouden dan alleen meelezers zijn?
En ik vrees dat er aan de bugs van het forum dan nietser dan niets wordt gedaan, want andere prioriteiten.
Maar succes en sterkte tussen allerlei andere vrouwen-platforms.
Het klopt dat je veel dezelfde namen ziet (vind ik overigens ook leuk), maar er zitten heel veel (niet-ingelogde) kijkers ook dagelijks op het forum.
dinsdag 23 juni 2026 om 09:03
Dankjewel! Ik ben heel benieuwd wat jullie van het eindresultaat zullen vinden.Lady*Voldemort schreef: ↑23-06-2026 09:00Ik vind het in ieder geval gezellig dat je meekletst Wieke! Veel succes hoor.
dinsdag 23 juni 2026 om 09:25
O ik heb wel een verlanglijstje!
1. Duurzame kleding, en dan niet de gewone merken die aan greenwashing doen maar echte degelijke, zoals Armedangels of Loop. A Life
2. Repair-rubriek: hoe maak je zelf je kapotte broek, fiets, meubel of koelkast
3. Veel over werk, maar weinig van die management-tips en lijstjes
4. Interviews met gemeentelijke politici, wat ze doen en wat je daarvan merkt. Vrouwen uiteraard.
1. Duurzame kleding, en dan niet de gewone merken die aan greenwashing doen maar echte degelijke, zoals Armedangels of Loop. A Life
2. Repair-rubriek: hoe maak je zelf je kapotte broek, fiets, meubel of koelkast
3. Veel over werk, maar weinig van die management-tips en lijstjes
4. Interviews met gemeentelijke politici, wat ze doen en wat je daarvan merkt. Vrouwen uiteraard.
dinsdag 23 juni 2026 om 09:27
Heel leuk lijstje dit en heel leuke suggesties!! Dat komt zeker goed. En uiteraard vrouwen!jorchugh_jor schreef: ↑23-06-2026 09:25O ik heb wel een verlanglijstje!
1. Duurzame kleding, en dan niet de gewone merken die aan greenwashing doen maar echte degelijke, zoals Armedangels of Loop. A Life
2. Repair-rubriek: hoe maak je zelf je kapotte broek, fiets, meubel of koelkast
3. Veel over werk, maar weinig van die management-tips en lijstjes
4. Interviews met gemeentelijke politici, wat ze doen en wat je daarvan merkt. Vrouwen uiteraard.
dinsdag 23 juni 2026 om 09:28
Zijn zeker aan het brainstormen over manieren om zeker jullie in het zonnetje te zetten en te bedanken, want nogmaals; echt zó leuk en bijzonder hoe actief dit forum al die jaren is gebleven.
dinsdag 23 juni 2026 om 09:49
dinsdag 23 juni 2026 om 09:50
Zorg dat de boel hier goed functioneert.
Zorg dat er voldoende mods zijn, zodat de huidige ook weer eens wat kunnen ontspannen.
Everything is possible for the one who believes.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in