Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 458 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook geen idee, maar ik heb wel een keer vol verbazing staan kijken naar een bezorger die de pakketwand in het winkelcentrum leeghaalde en weer vulde. Dat werd er allemaal uitgegooid en sowieso belandde al 1 van de pakketjes dat eigenlijk in de locker moest, op de grond en daarna op de verzendstapel. Met een beetje mazzel en logica komt dat pakketje dan de volgende bezorgronde wel weer mee naar de locker, maar op deze manier kan ik me wel voorstellen dat er af en toe iets kwijt raakt. Ik ga zelf dus wel liever naar een bemand pakketpunt dan naar een lockerwand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
25-06-2026 11:32
Misschien domme vraag, maar hoe komt diegene daaraan dan?

Ik vind het sowieso opmerkelijk dat er zoveel pakketjes kwijtraken. Als er iets bij een sorteercentrum op de grond valt, dan wordt dat toch gezien? En ze worden in zakken vervoerd naar de uitgiftepunten, dus dat er eentje uit een bus valt, dat lijkt me ook sporadisch. Of worden er gewoon hele zakken vervreemd? Is toch ook raar; 2ehands kleding is nou niet het meest lucratieve om te stelen. Heeft iemand een verklaring?
Ik las ergens dat het via Vinted zelf gaat. Volgens mij staat dat ook in het emailadres op het profiel (eindigd op @vinted.com ofzo)

En ik snap dat er af en toe een sticker van een pakket af kan vallen, en dat de meeste pakketten verder aan de buitenkant geen adresgegevens hebben, ik snap dat weer niet waarom je precies moet aangeven wat er in het pakket zat aangezien ze daar dus niets mee doen.

En schijnbaar wordt wèl alles dus geopend anders zouden ze de beste stukken er niet uit kunnen vissen en te koop aan kunnen bieden.
Je moet toch ook gewoon een systeem kunnen maken waardoor je de verloren pakketten in ieder geval voor een gedeelte weer aan de rechtmatige eigenaar kunt koppelen als je weet wat er in zit?

Ik vind het een beetje twijfelachtig gebeuren eerlijk gezegd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
25-06-2026 11:46
Ik las ergens dat het via Vinted zelf gaat. Volgens mij staat dat ook in het emailadres op het profiel (eindigd op @vinted.com ofzo)

En ik snap dat er af en toe een sticker van een pakket af kan vallen, en dat de meeste pakketten verder aan de buitenkant geen adresgegevens hebben, ik snap dat weer niet waarom je precies moet aangeven wat er in het pakket zat aangezien ze daar dus niets mee doen.

En schijnbaar wordt wèl alles dus geopend anders zouden ze de beste stukken er niet uit kunnen vissen en te koop aan kunnen bieden.
Je moet toch ook gewoon een systeem kunnen maken waardoor je de verloren pakketten in ieder geval voor een gedeelte weer aan de rechtmatige eigenaar kunt koppelen als je weet wat er in zit?

Ik vind het een beetje twijfelachtig gebeuren eerlijk gezegd..

Idd, beetje schimmig, op zijn minst heel fraudegevoelig

Ik kies sowieso liever Mondial als het beschikbaar is. Laatst was iets dat ik met Mondial in Nederland verstuurde, de volgende dag al op de goede plek. Vinted Go blijft gewoon prut
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb over het algemeen ook liever Mondial, dat gaat meestal wel sneller. Ik zit nu alleen met een verkoper die niet via Mondial kan versturen en mijn gewenste vinted go pakketpunt zit vol... Dus nu moet ik maar hopen dat ik het over een uurtje ofzo wel kan kopen als vinted go weer op mijn pakketpunt is geweest.

Wat ik trouwens ook frustrerend vond is dat ik een paar keer dpd moest kiezen omdat er niks anders beschikbaar was en dat het dan gewoon eigenlijk net zo lang of nog langer duurde dan via vinted go.

En ja wat je zegt van die loslatende stickers, dat kan inderdaad nog wel een keer gebeuren, maar tegenwoordig schrijf ik zelf naam en nummer van de verzendcode op het pakket. Geen idee of dat helpt, maar het helpt me sowieso al om geen pakketjes door elkaar te halen ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
17-06-2026 10:17
Haha heb nu inderdaad 2,50 als tegenbod gedaan. Ben benieuwd.
Weten jullie dit nog? De mevrouw die 1,90 bood op iets van 3 euro. Ik krijg net een tegenbod van 2 euro. :facepalm: als dat meteen het bod was geweest was ik er waarschijnlijk wel mee akkoord gegaan, maar ga nu voor dit geneuzel echt de deur niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
25-06-2026 12:55
Weten jullie dit nog? De mevrouw die 1,90 bood op iets van 3 euro. Ik krijg net een tegenbod van 2 euro. :facepalm: als dat meteen het bod was geweest was ik er waarschijnlijk wel mee akkoord gegaan, maar ga nu voor dit geneuzel echt de deur niet uit.

Ik doe hooguit 1x een tegenbod als iemand lager biedt op een artikel. Daarna is het klaar. Het is niet de paardenmarkt met gehandjeklap.
Trust me... Nobody cares.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
25-06-2026 12:55
Weten jullie dit nog? De mevrouw die 1,90 bood op iets van 3 euro. Ik krijg net een tegenbod van 2 euro. :facepalm: als dat meteen het bod was geweest was ik er waarschijnlijk wel mee akkoord gegaan, maar ga nu voor dit geneuzel echt de deur niet uit.
Oh ja ik weet het nog en ik snap je helemaal. Ongelooflijk af en toe.
Ik had er trouwens ook weer eentje vandaag. Een bod van 6 euro op iets van 9 euro. Ik deed een tegenbod van 7,50 en meteen erna bood ze 7 euro. En nu dacht ik (vooral ook omdat ik er wel vanaf wil) maar met de hand over mijn hart te strijken en ben akkoord gegaan en nu dus radiostilte... Kan zijn dat ze toen naar het werk vertrokken is en pas vanavond weer kan kijken hoor, maar toch... Ik vind het af en toe wel echt bijzonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
25-06-2026 13:17
Oh ja ik weet het nog en ik snap je helemaal. Ongelooflijk af en toe.
Ik had er trouwens ook weer eentje vandaag. Een bod van 6 euro op iets van 9 euro. Ik deed een tegenbod van 7,50 en meteen erna bood ze 7 euro. En nu dacht ik (vooral ook omdat ik er wel vanaf wil) maar met de hand over mijn hart te strijken en ben akkoord gegaan en nu dus radiostilte... Kan zijn dat ze toen naar het werk vertrokken is en pas vanavond weer kan kijken hoor, maar toch... Ik vind het af en toe wel echt bijzonder.
En, nog iets gehoord?

Ik kreeg een tas binnen, supersnel verstuurd ondanks de hitte dus hartstikke fijn. Wel vol met broodkruimels en -pitjes. Dat klop je dan toch eventjes uit? Ik snap mensen soms niet hoor.. tas was (na uitkloppen) wel gewoon schoon dus heb 5 sterren gegeven en bedankt voor de snelle verzending, geen zin om er gedoe van te maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven