Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dinsdag 30 juni 2026 om 18:28
Volgens mij is daar op vanmiddag inderdaad een storing mee. Bij mij blijven er ook wat berichtjes op ongelezen staan helaas. Heel irritant is dat. Gaat inderdaad pas weg op het moment dat ik iets nieuws in die conversatie stuur, maar dat doe ik natuurlijk niet als ik verder niks te zeggen heb en ik weet ook niet precies om welke berichtjes het gaatJeetjejee schreef: ↑30-06-2026 18:24Ik heb regelmatig dat de Vinted app aangeeft dat er een nieuw bericht is, terwijl dat niet het geval is. Dan heb ik het bericht al lang gelezen (soms is het al dagen oud), en blijft die rode 1 er maar staan. Dan gaat die pas weg, als ik zelf iemand een bericht heb gestuurd, of iemand een nieuw bericht naar mij stuurt. En na een dag of een paar dagen is het weer hetzelfde liedje. Ik vind dat best wel irritant, want dan ga ik toch steeds kijken of er niet echt een nieuw bericht is.
Er was net weer een update van de app, dus ik hoop dat dat dat daarmee opgelost zou zijn. Niet dus. Vervolgens heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Hebben meer mensen hier last van? En vooral: hoe kan je dit oplossen?
dinsdag 30 juni 2026 om 18:34
Op vinted accepteer ik gewoon wat ik oke vind of ik doe een tegenbod. Wie het dan als 1e koopt, heeft het gekocht en de rest heeft pech. Bij een product dat er net opstaat, wacht ik ook nog wel eens met reageren omdat dat ook vaak nog wel voor de vraagprijs weg gaat.LizzyLee schreef: ↑30-06-2026 17:02Het is idd soms bizar wat mensen erop durven zetten! En je moet altijd maar afwachten of het helemaal aan de beschrijving voldoet. Soms laat ik het zitten, als het toch niet opvalt. Maar even wassen zeg, wat is nou de moeite?? Ik check alles altijd even en was het dan, ook beter voor de foto. Mocht iets er niet uitgaan, gooi ik het weg.
Maar hoe doen jullie dat met biedingen? Heb een populair item erop gezet, wat flink geliked en geboden wordt. Alleen die biedingen ziet de rest natuurlijk niet, dus krijg zowel reële als vet lage biedingen binnen. Moet n halve administratie bijhouden van wie nu t hoogste zit.
Maar ik zit soms ook op marktplaats, maar daar loop ik er nu tegen aan dat ik 2 bieders heb en die heb ik geaccepteerd en nu schijnt de 1e 72u te hebben om te betalen, maar die betaalt dus nog niet tot nu toe. Geen idee wat ik daar nu verkeerd doe
dinsdag 30 juni 2026 om 18:56
Dat van die biedingen snap ik ook niet hoor, die administratie. Zodra ik het acceptabel vind accepteer ik. Bovendien, na drie biedingen staat er 'populair item' bij, dus grotere kans op hogere biedingen of verkocht voor de vraagprijs. Ben dus altijd blij als er lekker veel geboden wordt, dan wacht ik nog even af.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 30 juni 2026 om 18:57
happyapple schreef: ↑30-06-2026 18:34Op vinted accepteer ik gewoon wat ik oke vind of ik doe een tegenbod. Wie het dan als 1e koopt, heeft het gekocht en de rest heeft pech. Bij een product dat er net opstaat, wacht ik ook nog wel eens met reageren omdat dat ook vaak nog wel voor de vraagprijs weg gaat.
Maar ik zit soms ook op marktplaats, maar daar loop ik er nu tegen aan dat ik 2 bieders heb en die heb ik geaccepteerd en nu schijnt de 1e 72u te hebben om te betalen, maar die betaalt dus nog niet tot nu toe. Geen idee wat ik daar nu verkeerd doe![]()
Wat irritant. Kan je het bod niet verwijderen daar?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 30 juni 2026 om 19:34
Je hebt winkels die zoekgeraakte pakketjes verkopen, dus het kan misschien in bulk zijn ingekocht ergens. Maar ik vind het ook verdacht veel.Poeszie schreef: ↑25-06-2026 11:32Misschien domme vraag, maar hoe komt diegene daaraan dan?
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat er zoveel pakketjes kwijtraken. Als er iets bij een sorteercentrum op de grond valt, dan wordt dat toch gezien? En ze worden in zakken vervoerd naar de uitgiftepunten, dus dat er eentje uit een bus valt, dat lijkt me ook sporadisch. Of worden er gewoon hele zakken vervreemd? Is toch ook raar; 2ehands kleding is nou niet het meest lucratieve om te stelen. Heeft iemand een verklaring?
Ik heb ooit - na de fin.crisis, toen ik voor geen enkele normale baan werd aangenomen - in een sorteercentrum gewerkt. Als er daar een machine met een lopende band vastliep en stukging, dan flikkerden er soms pakketjes achter een enorm onderdeel (denk hoger dan 6 meter, dat ding had trappen) en daar kon je alleen bij als alles werd stilgezet. En omdat er ontzettend veel binnenkwam, kon je dat ding niet zomaar stilzetten. Dus die pakketjes viste je er dan bij de volgende onderhoudsbeurt of storing weer uit. Dat kon zo 1 a 1,5 week duren.
Dat gebeurde overigens niet zo heel vaak, hoe je aan 10.000 zoekgeraakte pakketjes komt, snap ik ook niet.
dinsdag 30 juni 2026 om 20:15
Nee. Dat was het probleem ook inderdaad. De bieder kan dat evt wel, maar de verkoper kan zich officieel dus blijkbaar niet meer terugtrekken.
Maar het is op dit moment volgens mij wel opgelost omdat de koper niet van plan was om verzendkosten boven op het bod te betalen en ik het natuurlijk ook niet op mijn kosten ga versturen.
dinsdag 30 juni 2026 om 20:53
Wellicht is het gewoon van alle Vinted sorteercentra?framboise-t schreef: ↑30-06-2026 19:34
Dat gebeurde overigens niet zo heel vaak, hoe je aan 10.000 zoekgeraakte pakketjes komt, snap ik ook niet.
En je hebt natuurlijk veel mensen die een bundel kopen, en ze verkopen alles los.
Maar hoe dan ook blijft het apart.
dinsdag 30 juni 2026 om 22:14
Ja precies, jouw antwoord verklaart juist dat het onlogisch isframboise-t schreef: ↑30-06-2026 19:34Je hebt winkels die zoekgeraakte pakketjes verkopen, dus het kan misschien in bulk zijn ingekocht ergens. Maar ik vind het ook verdacht veel.
Ik heb ooit - na de fin.crisis, toen ik voor geen enkele normale baan werd aangenomen - in een sorteercentrum gewerkt. Als er daar een machine met een lopende band vastliep en stukging, dan flikkerden er soms pakketjes achter een enorm onderdeel (denk hoger dan 6 meter, dat ding had trappen) en daar kon je alleen bij als alles werd stilgezet. En omdat er ontzettend veel binnenkwam, kon je dat ding niet zomaar stilzetten. Dus die pakketjes viste je er dan bij de volgende onderhoudsbeurt of storing weer uit. Dat kon zo 1 a 1,5 week duren.
Misschien moeten we een onderzoeksteam opstarten
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in